Skocz do zawartości

Problem z wypalaniem DPF błąd 480A


Paulo25

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam problem z błędem 480A. Wskaźnik zapełnienia w BTool był na 100% a ilość sadzy ~60g. Przejechałem się ekspresówką 30km przy czym włączyłem mu wypalanie serwisowe. Regeneracja zaplanowana świeciła się cały czas a regeneracja aktywna na przemian włączała się i wyłączała. Temperatura spalin skakała w zakresie ~400st-530st. Wskaźnik zapełnienia spadł do 50% po czym zaczął rosnąć spowrotem w górę. Sadza spadła do ~40g. Ogólnie na pierwszych dwóch biegach moc czuć natomiast jak skrzynia wrzuci 3 to czuć, że auto ma ciężko. Test ciśnień w BTool mówi:

680rpm - 16hPa

1900rpm - 53hPa

2850rpm - 116hPa

3700- 182hPa.

Auto to E61 535d lci, termostaty sprawne, innych błędów brak.

Ktoś miał podobny problem? Kiedyś byłem wypalać na tej samej drodze to przy 30km spokojnie sadza spadla do kilku gram i wskaźnik zapełnienia spadł chyba do 0%. Coś ktoś poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U mnie tak było, chyba masz blisko granicznych wartości.

Zdjęcie z czyszczenia chemicznego na samochodzie, nie polecam, o wiele lepiej wyjąć i oddać do prania, bo po czyszczeniu w samochodzie po kilku miesiącach ponownie się zapchał, mimo wymiany termostatów itp.

Sprawdź przy okazji w bimmertool jak wtryski mają korekty. No i czy turbo nie puszcza oleju w dolot, bo to też będzie dodatkowo zasyfiać.

 

tRZyYlE.png

Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie na razie zaaplikowałem piankę z k2 do dpfa przez rurkę od czujnika ciśnienia. Zrobiłem 70km w jednym tempie także procedura była bez przerw. Temperatura w trakcie wypalania była w granicach 600st także wypaliło sądzę do 0g. Ciśnienia spadły także narazie temat uważam za rozwiązany, jak będzie znowu problem to co zdemontuje i podejmę decyzję co z nim zrobić. Błąd nie wraca, po 30km przejechanych po wypaleniu był 1 albo 2% zapełnienia. W dolocie trochę oleju jest ale po wymianie odmy jest lepiej chociaż turbiny są minimalnie zapocone na zewnątrz więc będę musiał to ogarnąć. Korekty wtrysków uważam za nie najgorsze chociaż nowe nie są, zalaczam screen z pomiaru po tej przejażdżce. 

Screenshot_20240709_192822_bimmer-tool.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, madseason napisał(a):

U mnie przy 350 tysiach i kilku płukankach do wtrysków tak wyszło

NF3nxXW.png

Pokaz przy pełnym rozgrzaniu silnika. U mnie przy 70 stopniach prawie zerowe a w pełni rozgrzaniu już inaczej. Na korekty wpływ ma naprawdę dużo czynników co nie zmienia faktu że masz bardzo dobre korekty, a u kolegi wyżej też wygląda to w porządku. Poza tym korekty nie są odzwierciedleniem stanu wtrysków, ale zawsze dają jakiś pogląd na ich stan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie powinno się sprawdzać na rozgrzanym silniku. Dziś jeszcze sprawdzałem to na tym 6 cylindrze było +0.60 po 20km jazdy także jest spoko, zaleje jakiegoś teca i zobaczymy czy się jeszcze poprawi. Wrzucam screena panelu dpf z dnia po wypalaniu. Myślę że jak narazie jest dobrze 

 

Screenshot_20240710_173310_bimmer-tool.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.