Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnimi czasy zaraz po odpaleniu na wolnych obrotach wyskakuje na zegarach i w komputerze błąd ładowania. Jak już obroty wzrosną to gaśnie, jak się jedzie to w ogóle się nie zaświeca, puki samochód zimny i zatrzymie się na skrzyżowaniu znów błąd się pokazuje jak ruszę to gaśnie. Jak ciepły po 20km to już na wolnych obrotach się nie zaświeca. Alternator robiłem, regulator był wymieniany z 8 lat temu, klema jest z nowszych modeli. Akumulator nowy agm kupiony w styczniu. Co ją może boleć? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Koło pasowe pewnie jest zerwane. Sprawdź i zmień zanim całkiem się oberwie i nie będziesz miał ładowania ani pompy wody i wspomagania.

Edytowane przez madseason
Opublikowano

Dzisiaj się temu przyglądnąłem i wygląda to tak, że jak zaraz odpalę samochód to nie ma ładowania wcale jest 11.8v na aku. Koło pasowe wygląda w porządku chodzi równo nie telepie, paski się kręcą, alternator obraca. Na zimnym jak się doda gazu podbija do 14v i błąd ładowania znika, odjecie gazu znów na wolnych obrotach spada ładowanie , przy 13.35v wywala ten błąd z ładowania. Max ładuje 14.35v, jak się zagrzał to już nie spadało tylko się utrzymywało 14,3/14,35v. Niezalżenie czy światła radio klima włączona, ładuje 14.35v maksymalnie, na wolnych obrotach jak i przy ok 3tys bez różnicy, błąd znika i nie wrócił. Aku po zgaszeniu szybko spada do 12.7/12.6v i później co 0.1 spada/wzrasta. Przy odpalaniu spada do 11,33v. Paski nie piszczą robiłem oba układy 2 lata temu z wszystkimi rolkami, prócz tego koła pasowego no ale na oko wygląda w porządku, próbowałem zatrzymać pasek czy by nie ślizgał o pompę wspomagania jak byłby luźny ale szedł dalej tylko drewno przytarł. Jakieś pomysły, czy to koło pasowe i dać to komuś do zdiagnozowana bardziej w temacie? 

Opublikowano

A jak go sprawdzić na stole czy jest dobry albo na aucie? Czy jedynie kupno nowego podmiana i wtedy sprawdzić napięcie? 

Opublikowano

Wyjąłem ten regulator, wtyczka ma 1 pin w regulatorze 2 piny. na osłonie alternatora napis TG17C010, a na samym regulatorze Valeo i po lewej pionowo cyfry 2542604 produkcja 16r na jednym elemencie luty na drugim kwiecień, więcej numerów nie dostrzegam. Nie mogę naleźć w sieci takiego numeru, zmieniły się modele i jest coś kompatybilnego z tym alternatorem? potrzebny vin czy po samym alternatorze można dobrać? Ktoś podpowie, który zamówić?

IMG_20240711_135339.jpg

IMG_20240711_135319.jpg

IMG_20240711_135324.jpg

IMG_20240711_114401.jpg

Opublikowano

Kupiłem Valeo 599101, podmieniłem, odpaliłem auto i nic. To samo, nie ładuje po odpaleniu wcale, pokazuje 11.8v na mierniku i błąd na desce. Po rozgrzaniu 14.4v. Odpinalem tą inteligentną kleme i nic to nie zmieniało. Podpinałem komputer i pokazuje błąd generatora 44D3 nieciągły. Znaczyłem kredą rolkę alternatora no i kręci się na wolnych obrotach więc to koło pasowe raczej nie. Czyżby alternator padł? 

Opublikowano

Czyli nic tam z elektroniką jakimś modułem nie ma już nic wspólnego i zostaje sam alternator? Wydłubię go już po weekendzie, dzięki. 

Opublikowano

Tu masz podobny temat, nie wiiem jak się zakończyła sprawa bo zainteresowany się już nie odezwał aczkolwiek z doświadczenia wiem że jak klient po naprawie milczy to znaczy ze jest dobrze a jak coś dalej nie tak to zaraz jest telefon że jeszcze coś. 

 

Opublikowano

Robiłem rozrusznik bo już kiedyś przy zimie słabo kręciła, teraz odpala na strzała. U mnie w ogóle nie ma ładowania 10 sekund nie pomaga, puki nie wkręcę go na obroty to nic się nie zmienia jakby się coś zawieszało, a przy obrotach odwieszało alternator. Ładowania nie ma wcale na mierniku jak przy podpiętym komputerze. Jak auto chwilę pochodzi i przy tym się podepta gazem to błąd ładowania ustaje. Na komputerze pokazuje wówczas 13.9v na mierniku 14.4v. Mam ten samochód 8 lat więc zrobiłem w nim bardzo bardzo dużo rzeczy... Alternator robiłem dlatego go nie podejrzewałem. Jak bawiłem się z klemą to też monitorowałem napięcie ładowania wydaje mi się że na mierniku na spokojnie dochodziło do 14.7 czy tam nawet 14.8v, nie wiem co jest znów nie tak z tym samochodem... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.