Skocz do zawartości

Brak napięcia na tylnym czujniku zużycia klocków


ladovnik

Rekomendowane odpowiedzi

BMW E39 520i M52B20 1997r. 

Witam. Świecił mi się czerwony wykrzyknik na zegarach (!). Obciąłem i zwarłem czujniki zużycia klocków. Pomogło na jakiś czas, wykrzyknik zgasł.

Od dłuższego czasu świeci się znowu. Sprawdziłem - płyn hamulcowy OK, na przednim gnieździe czujnika zużycia klocków jest napięcie 13V przy włączonym silniku, a na tylnym czujniku napięcie wynosi 0V. Podejrzewam, że to jest przyczyną świecenia się wykrzyknika.

Czy tylny czujnik zużycia klocków ma jakiś swój bezpiecznik, który mogłby być spalony? Czy muszę szukać po całej wiązce przewodów, czy nie jest gdzieś przerwana? Myślałem, że może w samym gnieździe czujnika jest jakaś przerwa, ale zmierzyłem napięcie przed gniazdem i też jest 0V.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To zależy jakie masz zegary, ale raczej wykrzyknik nie jest związany ze zużyciem okładzin hamulcowych. Jeśli nie masz lampki z literką (P) to czerwony wykrzyknik powinien być od hamulca ręcznego, a niski poziom płynu to wykrzyknik żółty. Czujniki okładzin są sygnalizowane żółtym kółkiem w przerywanych nawiasach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam "małe" zegary, bez wyświetlacza z komunikatami tekstowymi komputera. Mam osobną lampkę (P) od ręcznego. W PA Soft brak nowych błędów których bym nie miał od kilku lat, a wcześniej lampka się nie świeciła. Cała historia ze świeceniem tej lampki zaczęła się po wymianie klocków i czujników ich zużycia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo, obecnie mam obcięte obydwa gniazda na te czujniki, a przewody rozwarte, więc gdyby była żółta kontrolka od nich to by się świeciła, a nic poza czerwonym wykrzyknikiem się nie świeci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przedniej wiązce czujnika napięcie jest, na tylnej jest 0V, tak jak pisałem w pierwszym poście. Obecnie nie mam ani czujników, ani gniazd czujników. Obciąłem je. Sprawdzałem napięcie bezpośrednio na przewodach wiązki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 7.07.2024 o 19:32, ladovnik napisał(a):

na przednim gnieździe czujnika zużycia klocków jest napięcie 13V przy włączonym silniku, a na tylnym czujniku napięcie wynosi 0V.

Oba czujniki są wpięte szeregowo więc tak tego nie sprawdzisz. Trzeba by odnaleźć te kable na module IKE i tam zewrzeć jak chcesz wyeliminować wiązkę, ale ja bym najpierw założył nowe oba czujniki.

image.png.d3077c63df94306e15b402f15372852b.png

5 godzin temu, ladovnik napisał(a):

Mam osobną lampkę (P) od ręcznego.

Może jeszcze dla pewności sprawdź w teście zegarów jakie kontrolki są aktywne od hamulców.

Edytowane przez Fuser
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro czujniki są połączone szeregowo, to źle sprawdzałem. Sprawdziłem napięcie na przednim czujniku, zostawiłem na nim otwarty obwód i poszedłem mierzyć na tylnym czujniku... przy połączeniu szeregowym tylny nie miał prawa mieć napięcia. Sprawdzę ponownie i dam znać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może po prostu przekręć kluczyk w pozycję 2, wciśnij hamulec i trzymaj około 15-20sek i jak wszystko ok to powinna zgasnąć.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykrzyknik to nie jest poziom płynu hamulcowego? Okładziny mają żółte 'nawiasy'

43680445bb57fac0cad52aa400ba2b5fx.png.18ebc3170d78b071088ea86be4de6267.pngTo jest ikoną okładzin

Sprawdź poziom płynu i błędy na pompie abs.

I napraw czujnik zużycia klocków
😡

Edytowane przez fold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega ma chyba najstarsze muzeum z nas wszystkich

W dniu 7.07.2024 o 19:32, ladovnik napisał(a):

BMW E39 520i M52B20 1997r. 

i mam wrażenie, że tam kontrolki w zegarach LOW od hamulców wyglądają podobnie jak w zegarach HIGH.

image.png.40329995d5148a0f57838d82c3886e61.png

Potem kontrolki były takie

image.png.8e3ab8a0fb704f6496e20f614df80aaa.png

i pewnie po lewej stronie jest napis CHECK ENGINE, a później był piktogram silnika. Dlatego pisałem, żeby zrobił test zegarów, bo ciągle zgadujemy o co kaman...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam zdjęcia i filmik z zegarów.

 

Tak, Fuser ma rację, mam te stare zegary. Muzeum to dobre określenie na to auto. I miał też rację, że czujniki klocków są wpięte szeregowo - jak zwarłem obydwa, to na obydwu jest prawidłowo napięcie. Więc to nie czujniki powodują świecenie się wykrzyknika, a co innego. 

 

Nie wiem, czy to coś pomoże w tej sytuacji, ale mam odczyt błędów z Autocoma i PA Soft:

 

Autocom 2021

Engine electronics
12 - Throttle potentiometer

Brake (ABS/ASC - Diagnose)
No fault codes

Instrument (Instrument (Instrument cluster ) - Diagnose)
13 - Circuit 15 r

Climate (Climate control - IHKA/IHKR (IHKA/IHKR: Climate control))
2A - Coolant temperature

Gearbox (EGS (Automatic transmission) - Diagnose)
No fault codes

Immobiliser (Immobiliser - Diagnose)
64 - Key 7; not recognised

Restraints (Airbag - Diagnose)
No fault codes

Multifunction (Central Body - ZKE (Central body electronics))
128 - Servotronic servo valve, open circuit
148 - LED for burglar alarm, open circuit

ADAS (PDC (Parking assistance system) - Diagnose)
No fault codes

PA Soft

 # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME   ->  Shadow-memory:
          D7/08 - ASC/MSR/EML interface not ok

IKE   ->  8C/84 - Voltage supply, terminal R, faulty

LCM   ->  15/01 - Brake-light switch, short circuit to negative
          28/02 - Thermal oil-level sensor defect

ZKE   ->  80/21 - Servo-valve or wire, open circuit
          Shadow-memory:
          70/21 - Servo-valve or wire, open circuit

BMBT  ->  0B/01 - Connector monitor UB, open circuit

 

symbole_po_lewej.jpeg

symbole_po_prawej.jpeg

screen_test_nr_2_zegary.png

zegary_test_nr2.mov

Edytowane przez ladovnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, ladovnik napisał(a):
15/01 - Brake-light switch, short circuit to negative

To mi się nie podoba. Światła stopu normalnie działają ? Może to jest problemem. Najlepiej błędy odczytywać przez INPA. 

6 godzin temu, ladovnik napisał(a):

zwarłem obydwa, to na obydwu jest prawidłowo napięcie.

Ale jak rozłączysz czujniki klocków to zapisuje się błąd. Potem, żeby go skasować to trzeba na zapłon i 30s hamulec, dlatego pisałem, że w ten sposób nie sprawdzisz, bo mierząc napięcie robisz przerwę w obwodzie co skutkuje zapaleniem lampki. Wydaje mi się, że te Twoje kontrolki pokazują te same informacje co odpowiadające im w nowszej wersji.

Filmy wrzucaj na YT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Winowajcą okazał się czujnik poziomu płynu hamulcowego. Gdy odłączyłem ten czujnik, po kilkunastu sekundach wykrzyknik znika. Jak podłączę z powrotem, po kilkunastu sekundach wykrzyknik pojawia się ponownie. Odłączyłem znowu, wykrzyknik zniknął. Napięcie na wtyczce tego czujnika wynosi ok 1.5V nie wiem czy takie powinno być. Sam czujnik nie ma zwarcia (otwarty obwód). Podejrzewam, że jakbym chciał to doprowadzić do porządku to pewnie do wymiany cały zbiornik razem z czujnikiem. Na chwilę obecną zadowoli mnie odpięcie wtyczki i jaka ulga, że po wielu miesiącach nic mi na czerwono nie świeci... 

 

IMG_2148.thumb.jpeg.4b66fc59b69f5ba184bf4d7dbd173e5b.jpeg

 

2 godziny temu, Fuser napisał(a):
10 godzin temu, ladovnik napisał(a):
15/01 - Brake-light switch, short circuit to negative

To mi się nie podoba. Światła stopu normalnie działają ? Może to jest problemem. Najlepiej błędy odczytywać przez INPA. 

Co do świateł stopu, działają, ale faktycznie jakiś problem jest. Prawie zawsze po włączeniu zapłonu, świeci mi się na zegarach jakbym miał obydwa tylne światła spalone. Jak wcisnę pedał hamulca, to błąd ten znika. Sprawdziłem dzisiaj obydwie tylne lampy i środkowe światło na szybie, i nie widzę, aby coś tam robiło zwarcie. Może gdzieś indziej w instalacji, albo moduł LCM wariuje... tylko dlaczego po wciśnięciu hamulca błąd znika? 

Zrzutekranu2024-07-11o21_08_22.png.8ff3fdf608b811ff72dee06df031ce86.png

Odnośnie INPy, mam kabel i program, ale nie umiem się za bardzo w nim poruszać. PA Soft i Autocom/Delphi robi automatycznie skan wszystkich systemów. W INPie chyba trzeba świadomie wejść w odpowiedni system aby go odczytać? Jaki system w INPie powinienem sprawdzić odnośnie tego zwarcia świateł stopu do masy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowszej wersji czujnik jest w korku zbiorniczka. Ciekawe czy by pasował. Na twoim miejscu bym to wymienił, przydatne. Tak samo jak thermal oil sensor.

 

Nie jeździłem taka ale w innych autach np honda światło hamulca jest testowane podczas pierwszego wciśnięcia i błąd wtedy gaśnie. To jest normalne tam. Przejrzyj instrukcje do niej.

 

Inpa ma opcję auto skanowania modułów. Nie używam więc nie pomogę. Inpa jest w pełni konfigurowalna. Cały układ menu i funkcje możesz sobie ustawić. Polecam deepobd

 

Przy okazji, jakie masz radio? W starych e38 były klimatyczne 1din z osobnym wyświetlaczem.

Edytowane przez fold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12 godzin temu, ladovnik napisał(a):

Sam czujnik nie ma zwarcia (otwarty obwód).

To trochę dziwne, że jak odłączasz wtyczkę to gaśnie. Jakby czujnik miał zwarcie to właśnie wtedy lampka powinna zgasnąć. Może w początkowej wersji było inaczej. Tak jak @fold pisze, czujnik "normalnie" jest na korku tylko czy  jak taki zbiorniczek zamontujesz to będzie współpracować ? Zobacz może czujnik się utopił.

image.png.c3e6f153c00cf49e6015477ca7800483.png

12 godzin temu, ladovnik napisał(a):

Prawie zawsze po włączeniu zapłonu, świeci mi się na zegarach jakbym miał obydwa tylne światła spalone.

To mi wygląda, że wykrywa błąd żarówek "na zimno" czyli w stanie gdy nie świecą. Jeśli wszystkie trzy na raz to stawiam, że gdzieś wspólna masa jest słaba i rezystancja rośnie. Potem jak podajesz napięcie to sprawdza "na gorąco" i błąd znika, bo prąd płynie. Sprawdź ten temat:

 

12 godzin temu, ladovnik napisał(a):

Odnośnie INPy, mam kabel i program, ale nie umiem się za bardzo w nim poruszać.

Wybierasz model auta, pojawia się okno z pogrupowanymi modułami po lewej stronie. To chyba będzie "body" i wtedy po prawej masz poszczególne moduły i tam szukaj LCM. Różne opcje dotyczące modułu są pod klawiszami F i tam znajdziesz odczyt i kasowanie błędów.

Delphi w BMW często źle interpretuje i prowadzi donikąd, potrafi wziąć opisy błędów z czapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.