Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mi się wydaje, że ten brud pokazuję, że turbo i odma działają prawidłowo - wcześniej olej zwyczajnie zmywał te drobinki , a teraz one są wynikiem pracy egr albo spalanie oleju przez uszczelniacze lub pierścienie ? Dobrze myślę ? 

 

Jest jakiś sposób na test uszczelniaczy zaworów ... ? Jeśli to uszczelniacze i bym był na 96 % pewny, że to one to jeszcze się podejmę tej wymiany, ale jak pierścienie to dam chemie jeśli nic nie da to trzeba wrócić do punktu wyjścia czyli wymiany słupka lub naprawy mojego 

(warto dodać, że od wymiany przejechałem 400 km z czego jakieś 350 na egr ustawionym na +40, a 50 na egr ustawionym -5 ) 

(cały dolot był czyszczony włącznie z egr - w trakcie montażu wyglądał jak od strony zewnętrznej )

Edytowane przez Dawid0306
Opublikowano

Jak dla mnie to tam jest niezły syf u mnie EGR i kolektor po 30k miały lekka mgiełkę sadzy i nie było tłusto, zobacz jeszcze przy turbo i IC.

olej zalej z normą LL04 najlepiej np. Orlen

co do uszczelniaczy zaworowych to możesz odpiąć wydech i zobaczyć czy po nocy jest niebieski dym albo postoju na jałowych

  • Dziękuję 1
Opublikowano

no masakra, taki stan egr po 400 km , te auto mnie wykończy jutro zobaczę jeszcze turbo od strony zimnej i IC , ale wydaje mi się, że problem leży w silniku,

Spróbuję odpiąć wydech i zobaczymy co z tego wyjdzie jak coś więcej będę wiedzieć dam znać 

 

ja ogółem aplikacje bimmertool mam od grudnia, a auto od maja 2024 i od początku byly problemy z olejem wiec stawiam ze dpf caly czas sie tak wypalal , a ja o tym nie wiedzialem - moze slupek to juz faktycznie bedzie zlom bo kto wie jaki stan walu korbowego czy zaraz panewka nie strzeli 🙂

Opublikowano

Usuwam DPF 

Szkoda mi czasu i nerwów żeby go ratować 

Zobaczymy jak motor będzie się zachowywał po usunięciu DPF 

Myślę, że częste wypalanie dpf też wpływa na ubytki oleju bo olej traci zapewne swoje właściwości 

Opublikowano

Nie ma dramatu, zostaje jeszcze strona zimna. Jesli tam bedzie dobrze zostaje płukanie silnika/ czyszczenie komory spalania i jeśli to pomoże na pobór oleju to zostaje ew. Pranie DPF. Klapki masz czy wywalone?

Opublikowano

No i jeszcze może warto sprawdzić ciśnienie oleju może któreś kanały olejowe są przytkane i jest zbyt duże ciśnienie 

Opublikowano

Ja mam wersje fabrycznie bez klap ,

Ale ten nagar to chyba świadczy o silniku , no jeśli turbo puszcza na DPF to by nie było nagaru tam gdzie jest od spalonego oleju

Ale sprawdzę ciepła strone

Opublikowano
1 godzinę temu, michul napisał(a):

Nie ma dramatu, zostaje jeszcze strona zimna. Jesli tam bedzie dobrze zostaje płukanie silnika/ czyszczenie komory spalania i jeśli to pomoże na pobór oleju to zostaje ew. Pranie DPF. Klapki masz czy wywalone?

Czy płukankę na komorę spalania mogę dać przez świece żarowe ?

 

Ludzie podobno też chwała forte Valve cleaner pianka , ale cena za puszkę 159 Ziko ponad to trochę szaleństwo jak za chemię  

Opublikowano

Najlepiej przez świeczki bo i tak później wydmuchujesz to na kręceniu silnikiem oglądnij filmy na YouTube. 
 

3 godziny temu, Dawid0306 napisał(a):

Ja mam wersje fabrycznie bez klap ,

Ale ten nagar to chyba świadczy o silniku , no jeśli turbo puszcza na DPF to by nie było nagaru tam gdzie jest od spalonego oleju

Ale sprawdzę ciepła strone

Nie do końca rozumiem.

przy okazji wyszoruj EGR 

w e83 nie ma opcji na ciśnieniu oleju z czujników, potrzebny manometr. Może spływy i zasilanie turbo są przytkane. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
59 minut temu, michul napisał(a):

 

Nie do końca rozumiem.

 

W silniku m47, a taki posiadam fabrycznie wychodził bez klap wirujących słabsza odmiana 318d i z klapami mocniejsza odmiana 320d, ja mam wersje 318d więc klap nie mam i ich tam nie ma.

A jeśli chodzi o ten nagar, to jeśli egr cały bardzo dobrze wyczyściłem, że aż się błyszczał i po 400 km jest zawalony nagarem od palonego oleju to wychodzę założenia, że pierścienie lub uszczelniacze spalają ten olej, bo olej z turbiny od strony ciepłej już sobie chyba nie wraca na kolektor ssący tylko idzie na wydech do dpf ? (zakładając oczywiście, że turbo puszcza na dpf, a wydaję mi się , że pewnie nie)

Ale, turbo od strony ciepłej też sprawdzę bo i tak muszę coś zrobić z tym dpf od strony zimnej to wyżej dałem foto 

tylko niestety u mnie to jest meksyk z dojściem od strony ciepłej jak już pisałem - prawdopodobnie trzeba odkręcić łapę silnika żeby wyjąc dpf

w trakcie wymiany odkręcałem pokrywę zaworów i było idealnie dojście od góry do wszystkiego, ale to dlatego bo chciałem uszczelkę wymienić. 

Edytowane przez Dawid0306
Opublikowano
48 minut temu, michul napisał(a):

Może spływy i zasilanie turbo są przytkane. 

A jak to sprawdzić ? zasilanie olejem ten wąż myłem dokładnie i przed myciem normalnie był w nim olej

ale teoretycznie płukanka do korka wlewu oleju powinna odetkać zatkane kanały olejowe , tak ? 

Jest gdzieś opisane jak zmierzyć ciśnienie nie przez czujnik ? ( zawsze to miałem dostępne w programie i w sumie nie wiem jak to się robi 😄 ) 

 

Jeśli chodzi o same turbo to jest poprawa bo raz, że nie ma oleju w dolocie, ale za to jest nagar palonego oleju , a dwa to już nie słychać świstu jak się załącza 

stara turbina miała tylko delikatny luz od strony zimnej lewo-prawo góra dół, ale przód tył nie miała - od strony ciepłej była wzorowa 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.