Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kolektor ssący i EGR był czyszczony , świece zmieniałem w grudniu i właśnie już się pali check jednej 

Resztę zobaczę i pokaże 

Mam wersję 318d czyli fabrycznie bez klap (m47)

Edytowane przez Dawid0306
Opublikowano

Ustawilem EGR na -5 

Wróciłem do domu i patrzę ciśnienie wsteczne a tu 

Nie wiem czujnik chyba se żarty robi 

Bo dzisiaj kurde miałem prawie 20.00 i nagle magicznie znów 8/9 

Screenshot_2025-01-17-23-02-03-76_3f0de1cd7ec17a41d4dc4c60cf157b75.jpg

Opublikowano (edytowane)

Hej Kolego odpowiem ci po weekendzie ale na pierwszy rzut oka masz problem z czujnikiem temp w dolocie wskazania skrajnie mogą się jeszcze bardziej rozjechać sprawdź jak pokazuje podczas jazdy wobec innych podobnych + tuż po wypaleniu masz wysokie ciśnienie u mnie przy 12-17 zaczyna wypalać a tuż po wypaleniu w zimie mam 4.9-5.9 ciśnienia różnicowego image.thumb.png.8ba0f069e58631fe9dedefacc7f8c275.png

Edytowane przez michul
Opublikowano

Ale czy czujnik temperatury dolotu może wpływać na wypalanie DPF? 

Z ciśnieniem wczoraj było 13/14

Dzisiaj już miałem 20 i regeneracja zaplanowana....

Przejechanych km 60 🤡

Opublikowano (edytowane)

Czujnik powietrza dolotowego może mieć wpływ na skład mieszanki paliwowo powietrznej tak samo jak czujnik temperatury powietrza doładowanego. Czujnik powietrza dolotowego jest zintegrowany z przepływomierzem, a z twoich screenów widać rozbieżność -7 temp dolotu oraz +2,5 otoczenia chociaż na kolejnych screenach te temperatury już się wyrównują, więc na twoim miejscu jeszcze bym to poobserwował(całkowicie zimny silnik najlepiej po nocy i włączony zapłon ). Masz duże wahania ciśnienia wstecznego. Przyjrzyj się gumowej rurce od czujnika spalin do dpf czy jest cała i czy ciasno siedzi. Obejrzyj piny we wtyczce czujnika czy nie są zaśniedziałe, w razie potrzeby wyczyść/ podegnij piny. Druga rzecz to takie częste zmiany adaptacji egr wprowadzają zamieszanie. Większe otwarcie egr to mniejsze ciśnienie wsteczne przed dpf, a to ma wpływ na obliczanie sadzy przez sterownik. Ustaw wartość wedle uznania na +40 lub + 87 wtedy egr mniej się otwiera i ma to pozytywny wpływ na wolniejsze zapełnianie dpf. Ja osobiście mam ustawione na +87. Pojeździj i poobserwuj jak się będzie zachowywać dpf. Kolejna sprawa silnik palił ci duże ilości oleju, więc może sam filtr jest zapchany popiołami i trzeba było pomyśleć o oddaniu go do czyszczenia. I na sam koniec chyba równie ważne to szczelność całego dolotu, rury intercoolera, uszczelki rur oraz uszczelki samego kolektora dolotowego. Jakakolwiek nieszczelność między przepływomierzem a kolektorem będzie miała wpływ na zwiększoną produkcję sadzy. 

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano

Problem pewnie leży z olejem. 

400 km i kontrolka oleju wartość krótkoterminowa 59mm 

 

Dolot czysty nie ma oleju 

Więc nie wiem pierścienie ???  to chyba odpada bo świece żarowe gdy je wymieniałem nie były od oleju ani tłuste 

Kompresja Niby okej mierzyłem na 5w30 

Teraz mam 5w40

 

Nie wiem może uszczelniacze zaworore broja 

Przedmuchów teraz w ogóle auto nie ma więc odma zapewne odpada - nie ma oleju w dolocie 

 

Albo turbo puszcza na DPF 

Opublikowano

Nie zwracaj uwagi aż tak na odczyty z czujnika poziomu oleju. Mierz jak należy bagnetem. Według instrukcji na rozgrzanym silniku po zgaszeniu odczekaj 5-10 minut i wtedy mierz. Odczyty z czujnika wartość krótkoterminowa na zimnym i ciepłym silniku jest inna. Gdy zapalisz ponownie na rozgrzanym silniku i między czasie podłączysz znów aplikację to odczyt będzie inny i będzie pokazywał, że jest więcej oleju. Zrób jak napisałem z adaptacją egr czyli na plus 40 lub plus 87 pojeździj trochę i poobserwuj jak się zachowuje dpf. Ale jeśli nadal jest duży ubytek oleju to też będzie przyczyna zapychającego się dpf.

Opublikowano

bagnet jest około 1/4 a na pewno było więcej mi się wydaje że między pół , a 3/4 po wymianie wszystkiego 

 

Ustawilem EGR znów na +40 więcej nie mogę - wartość czujnika krótkoterminowa pokazuje mi tylko jedna wartość i to dopiero po 15 minutach jazdy i nie ważne czy zgasze silnik rozlacze się i polacze jest taka sama dopiero po dłuższym staniu ta wartość się kasuje na 0 i znów myśli ile wyświetlić 

Opublikowano (edytowane)

Macie jakieś pomysły co zrobić z tym olejem skoro tyle rzeczy już zrobiłem , a dalej jest problem 

Bawić się w diagnozy czy odpuścić i kupić nowy silnik ?

 

Mi się wydaje że największy spadek w oleju odnotowuje po wypalaniu DPF 

Edytowane przez Dawid0306
Opublikowano (edytowane)

Ale poczekaj bo widzę że patrzysz na wartości poziomu oleju w bimmertoolu przez pomiar krótko i długotrwały - to nie jest miarodajny test musisz sprawdzać przez bagnet u mnie ta wartość też skacze między 51 i 60~ w zależności czy jadę autostradą czy w mieście. Sprawdzałeś turbo od strony zimnej i cieplej? 
 

olej sprawdzamy na gorącym silniku po 5/10 minutach postoju. Ile realnie szacujesz poboru oleju na 10k? 
 

przede wszystkim masz wysokie ciśnienie po wypalaniu DPF to że jest wyższe na zimnym to jest ok bo EGR jest w mniejszym stopniu otwarty niż na ciepłym ale mimo wszystko ja tuż po wypaleniu na ciepłym mam 4.9/5.9 a po odpaleniu po nocy mam 7.9/8.9. Wartości które ty masz mam tuż przed wypaleniem miasto 170 trasa 300. U mnie interwał jest niski, podejrzewam pękniętą chłodnicę EGR po mi trochę płynu ucieka co 2/3k gdzie muszę dolać 100ml

Edytowane przez michul
Opublikowano

No po 400 km z około 70% miarki olej zszedł na bagnecie do około 20% miarki

No turbo przed włożeniem było idealne , bym musiał teraz je wyjąć i zobaczyć jak się ma już od strony ciepłej 

Z moich szybkich obliczeń wychodzi że pobór oleju jest w sumie taki sam jak przed wymianą turbo około 500/800 ml na tysiaka no to na 10 k to jest z 5/8 litrów 

 

DPF zapewne się zapycha przez ten olej tylko pytanie co teraz za tym stoi bo odma i pierścienie tłokowe odpadają bo dolot jest wręcz suchy nie ma w ogóle oleju i nie ma przedmuchów z bagnetu 

 

Więc teoretycznie zostały pierścienie olejowe , ale nie wydaje mi się, że one są winne bo świece żarowe gdy je wymianialem nie były tłuste ani od oleju ubrudzone były wręcz białe 

I uszczelniacze zaworowe, ale z tym jest trudno z diagnoza bo nie dymi na niebiesko ( nie wiem czy dpf tego nie maskuje ) 

Opublikowano

Odmę może łatwo sprawdzić odłączając wąż i wkładając go do plastikowej butelki - przejedź miasto - skontroluj butelkę, potem na drogę szybkiego ruchu i ogień.

Turbo też łatwo sprawdzisz ściągając rury z zimnej i ciepłej strony zobaczysz czy tam jest olej.

Robiłeś płukanie Komory spalania i silnika? Masz kompresje ok ale porównując do mojej 28.5 to masz raczej dolną granicę która wynosi 24.5 ok z tego co piszą w TISIE może pierścienie zapieczone.

Ja jak kupiłem auto i robiłem test kompresji to miałem rozstrzał 27.5-25.5 a po płukaniu silnika i 2 latach na krótkich interwałach oleju wszystko wróciło na 28/28.5 ale co prawda nie miałem problemu z konsumpcją oleju. Wywaliłem też wtryski i jeden był totalnym śmietnikiem i na nim też kompresja była najniższa. Sprobuj wypłukać silnik i jak możesz kamerka endoskopowa sprawdź komorę spalania czy nie ma tam oleju i czy jest tam syf. 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Czyli płukanka silnika i nowy olej ? 

No wszystkie przewody do turbo są okej są czyste z tym co było przed naprawą , ale wtedy odma waliła w dolot przez uszczelkę pokrywy zaworów

(Ciepła strone turbo nie sprawdzę bez jej demontażu bo u mnie ciepła strona od razu łączy się z DPF )

 

Jaka płukankę polecacie i jak długo to trzymać ?

Płukankę do korka wlewu oleju czy płukankę  w otwór wtrysków ?

Jeśli płukanka nie pomoże to chyba nowy używany słupek kupić ?

 

Nie robiłem żadnych płukanek jedynie jedna gdy auto kupiłem, ale to było w maju rok temu 

Edytowane przez Dawid0306
Opublikowano

Inaczej się nie dowiesz czy turbo nie puszcza oleju.

Płukanka Oilsyn ReleaseTech Power Flush

komora spalania XADO ANTICARBON tego możesz użyć więcej niż tam jest na opakowaniu - tzn powtórzyć cykl.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Dobra, teraz i tak mam wolne od roboty 3 tygodnie to sprawdzę jutro odmę 

Ale turbo od strony ciepłej to wystarczy jak wyjmę DPF chyba co?

Czyli jak turbo od strony ciepłej będzie okej  to wtedy zająć się chemia do auta ?

Edytowane przez Dawid0306
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak dokładnie jest u ciebie więc nie doradzę, najlepiej zobacz na realoem.com na schemacie. Sprawdź zimną i ciepłą stronę.

Ja regenerowałem MAŁE turbo u swojego mechanika który ma swojego poddostawcę w 3.0sd która jest w miarę na wierzchu i z robocizną zapłaciłem z oddaniem starej 2750zl 4 lata temu więc wydaje się mało jak za regenerację zrobiłem, już na niej 30kk+ i na razie jest gicior. A słyszało się nie raz, że turbo po regeneracji to śmietnik. 

jak turbo będzie OK to zrób test z odma i butelka jeszcze. 

Edytowane przez michul
Opublikowano

A co do chemi najlepiej:

płukanie i czyszczenie komory spalania potem zalewasz jakimś tanim olejem którego nie jest szkoda - robisz tak 300km i zalewasz świeży.

patrzyles czy kolektor i klapa gaszącą, EGR i chłodnica nie są obsmarkane oleje i sadzą?  

Opublikowano

Jedyne miejsce które jest zapocone od oleju to te same co pokazywałem tutaj foto na 1 stronie , tam ktoś napisał, że tam wchodzi powietrze do EGR, ale mi się wydaje, że to rura od płynu chłodzącego bo to też idzie do zbiornika wyrównawczego 

Jutro podeślę foto co i jak i jak to wygląda 

W najgorszym wypadku kupi się słupek 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.