Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, tomaszj1990 napisał(a):

A zmierzył chociaż kompresję, żeby mieć pewność że to pierścienie?

Powiedział mi że wyjął odmę i się przyjechał to z rury od odmy mówił, że kapało dużo oleju.

Kompresję najwyżej zmierzę sam dzisiaj lub jutro 

Opublikowano

No z tego co zdążyłem zarejestrować to Ty zauważyłeś zużycie oleju, a ja stwierdziłem olej w dolocie pochodzący prawdopodobnie z turbosprężarki, drogą eliminacji odmy po jej odłączeniu w dolocie nadal jest więcej oleju niż powinno być 

 

To jest odpowiednia argumentacja że silnik pali olej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cały przód zarzygany, niski przebieg, niemiec tylko po bułki jeździł.

Nigdy nie myłem silnika a mój po 400tysiącach tak nie wyglądał.

spacer.png

Opublikowano

Mechanik mi zaproponował, że skoro nie chcę się jednak pozbywać auta, to żebym wymienił.olej na 5w40 motula, wlał ceramizer

Wymienił.odme na filterek oraz wyczyścił cały dolot i wtedy obserwował jak to się będzie zachowywać.

Myślicie, że warto spróbować,?Skoro i tak jak będę brał nowy silnik to ten wolę już dojechać do zera.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymień turbinę może się okazać ze spalanie oleju zmniejszy się o 2/3. I wtedy się będziesz zastanawiał co dalej.

Opublikowano

Dziwna sprawa z tym moim silnikiem, akurat ostatnie dni musiałem zmienić styl jazdy bo jak się okazało rura, która szła do dolotu to spinka tam pękła dlatego ona mi wyskakiwała 

Dopóki część nie doszła jeździłem delikatnie maks 2300 obrotów 

A stale 1500/1600

I jak się okazało dolot wręcz czysty, wręcz zero oleju

Opublikowano

Więc jakby pierścienie faktycznie były walnięte to chyba zmiana stylu jazdy by nie zmieniła tego, że dolot magicznie w 4 dni stał się czysty🤔

 

Opublikowano

Bo mechanik mi stwierdził też, że to silnika bo odłączył odmę, a w dolocie dalej zbierał się Olej

 

Czy mimo odłączonej odmy uszczelniacze turbo maga puszczać olej dalej ?

No nic za dużo pytań, a brak odpowiedzi, więc zwyczajnie trzeba zaryzykować i ja wysłać na pełną regenerację 

 

Bo tak nie chce mi się wierzyć, że silnik kaput, ale z drugiej strony jak wytłumaczyć te dmuchanie z korka oleju i z bagnetu na rozgrzanym silniku. No chyba, że te objawy nie przyczyniają się na ten moment ku ubytkowi oleju 🤔🤔🤔🤔

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 10.11.2024 o 11:33, vitruve napisał(a):

I na czym stanelo? Zmierzyles kompresje na cylindrach? Co z ta turbina wyszlo? Czy moze pogoniles auto nastepnemu szczesliwcowi........

Nie chcę sprzedawać, auto jest w full wersji dorzuciłem do niego inne moim zdaniem fajne dodatki.

Generalnie dogadałem się z znajomym teścia, że on rozbiera całą górę i ocenia czy jest sens to regenerować - planowanie, pierścienie i tak dalej - jeśli tak to wtedy robi mi remont całej góry - jeśli nie to zwyczajnie wkładam nowy cały słupek z osprzętem no i turbinę w przypadku remontu i tak wymienię bo parę dni temu jak chciałem się dostać do dpf od dołu to zobaczyłem, że węże od intercoolera, ktore ida do turbiny sa cale zapocone od oleju

Przebieg ma auto już 302 tysiące km

silnik chodzi super tylko bierze 500 ml na tysiąc oleju oraz doszedł płyn chłodniczy 1.5 litra na 4000 km

Opublikowano

na przełomie stycznia/lutego ( zrobiliśmy kalkulacje i kompletny remont góry z rozrządem oraz z turbiną wychodzi tyle samo co kupno słupka za 4000 i włożenie go, ja będę wolał remont swojego, ale zobaczymy co czas pokaże 😉 

więc na końcówkę lutego - początek marca auto będzie na nowo śmigać bez brania oleju

swoją drogą jak znacie kogoś kto ma sprawdzone silniki to bardzo chętnie bym prosił o kontakt 

Opublikowano

więc ja stawiam, że głównym winowajcą brania oleju jest turbina, płyn niestety ucieka przez UPG - robiłem test na C02 i no wyszedł pozytywny, a przedmuchy z bagnetu oleju to najprawdopodobniej pierścienie tłokowe 

gdy auto będzie już rozebrane to podeśle jakieś foto czy coś ,ale dam znać co z tego wyszło 

Opublikowano

Zdjalem całą górę i teraz pierwsze postrzeżenia 

Silnik w środku czysty jak nie wiem zero nagaru 

Intercoler miał zero oleju w sobie nic z niego nie wyleciało jedynie tam na ściankach ale to chyba normalne 

Odma stan bardzo dobry jak na 8 tysięcy km - filtr czarny, ale ścianki nie są tak pokryte olejem jak z separatorem - jednym słowem jest czysto 

Uszczelka pokrywy zaworów to PLASTIK łamała się gdy ja zdejmowałem i strzelała 

Turbo od strony zimnej delikatny luz , zobaczymy jak będzie od strony ciepłej - i tak już kupielm cały kompletny zestaw części w tym nowe turbo to już to zamontuję 

Opublikowano
W dniu 25.07.2024 o 17:10, tomaszj1990 napisał(a):

Turbo do sprawdzenia w pierwszej kolejności, Mogą to też być przedmuchy i wali odmą. Trzeba by zmierzyć kompresje. Jeśli kompresja ok to warto przyjrzeć się odmie (może masz założony filterek który dawno nie był wymieniany), oraz uszczelce pod pokrywą zaworów. M47 i M57 mają po dwie pary kanałów dolotowych. Górne i dolne i właśnie te górne kanały dolotowe obok wtrysków przechodzą przez pokrywę zaworów. Uszkodzona uszczelka w tym miejscu może powodować że ciśnienie doładowania a właściwie jego część dostaje się pod pokrywę zaworów, powodując zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej przez co wywala nadmierną ilość oleju odmą. Podobnie jak przy zużytych pierścieniach, tyle że w przypadku pierścieni kompresja powoduje wyższe ciśnienie w skrzyni korbowej. U mnie przy 300 tyś kilometrów na liczniku uszczelka pokrywy zaworów była jeszcze ori i zrobił się z niej dosłownie plastik. Trzeba było wydłubywać po kawałku. Dodatkowo podpowiem, że przy wymianie uszczelki warto wymienić też śruby pokrywy, bo są tam takie gumeczki dystansujące i jeśli są od nowości nieruszane, to też są twarde i nie docisną z odpowiednią siłą pokrywy i uszczelki. Można kupić taką uszczelkę wraz z śrubami z firmy erling, bo jak popatrzysz na ceny oryginału to cena uszczelki jeszcze do przeżycia, ale cena tych śrub do pokrywy zaworów to jakiś nieśmieszny żart. Poniżej link do śrub z orygiału :

https://allegro.pl/oferta/11120036237-sruby-pokrywy-glowicy-wewnetrzne-bmw-3-5-7-x3-x5-x6-15774698381

 

A tutaj link do uszczelki erling wraz ze śrubami, tyle że do silnika m57:

https://allegro.pl/oferta/elring-uszczelka-pokrywy-zaworow-157-680-14048897050

 

TRAFIONY ZATOPIONY 

Po wymianie uszczelki pokrywy zaworów turbo odmy nowy olej - samochód jak nowy 

Bez przedmuchów z bagnetu więc będzie dobrze 

Wielkie podziękowanie dla Pana uratował Pan mi wiele tysięcy 

 

Wniosek jest jeden - nie oddawaj auto mechanikowi i nie słuchaj się go bo większość chce nas oskubać z hajsu 

 

Ps: płyn leciał z termostatu głównego , bo facet, który kiedyś mi go wymienial źle założył oringi

 

Upg sprawne 🙂

 

Pozdrawiam 🙂

Opublikowano
2 godziny temu, Dawid0306 napisał(a):

TRAFIONY ZATOPIONY 

Po wymianie uszczelki pokrywy zaworów turbo odmy nowy olej - samochód jak nowy 

Bez przedmuchów z bagnetu więc będzie dobrze 

Wielkie podziękowanie dla Pana uratował Pan mi wiele tysięcy 

 

Wniosek jest jeden - nie oddawaj auto mechanikowi i nie słuchaj się go bo większość chce nas oskubać z hajsu 

 

Ps: płyn leciał z termostatu głównego , bo facet, który kiedyś mi go wymienial źle założył oringi

 

Upg sprawne 🙂

 

Pozdrawiam 🙂

Pytanie czy dałeś nowe śruby do tej uszczelki pokrywy zaworów? Ja u siebie jak wspomniałem musiałem robić to drugi raz bo za pierwszym razem zostawiłem stare śruby i było gorzej niż przed wymianą. Druga sprawa jeśli zostawiłeś filtr odmy to pamiętaj o jego regularnej wymianie.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Kochane BMW - coś się naprawi to coś innego się zepsuje -

z dpf TRAGEDIA wypala się co 80-100 km nigdy tak nie było - zrobiłem adaptację w trakcie wymiany turbo egr na +40mg

olej w sumie chyba spoko w programie wartość krótkoterminowa sobie skacze miedzy 61 a 65, wartość długoterminowa jak się załączy pokazuje caly czas 67  - wlewałem 5 l więc to chyba o 0.5 mniej niż max jak na 300 km to jest okej

co ciekawe z tym dpf jest tak, ze jak się wypali to ciśnienie pokazuje 8, a gdy zostawię auto na noc i odpalę powiedzmy po 12 godzinach to wtedy ciśnienie wsteczne pokaże już 12 tak jakby przy rozruchu dpf łapał strasznie dużo sadzy 

( wtryski mają korekty po 0.20 )

Edytowane przez Dawid0306
Opublikowano

Co prawda miałem niedawno w grudniu przygodę z dpf, ze przez 1500 km sie nie wypalał  (świece żarowe) i nie chciał dopiero k2 cleaner odetkał go, ale właśnie od tego momentu są z nim problemy, ECU podaje info, ze srednie wypalanie dpf jest co 720 km

Opublikowano (edytowane)

zbyt zapchany DPF i takie specyfiki jak k2 mogły tam zrobić beton. 

Na początek musisz porównać czy czujniki dobrze działają.

na zapłonie i zgaszonym silniku na zimnym sprawdź:

1. temp doładowania, otoczenia, w dolocie, temp przed katalizatorem, temp przed dpf 

2. Ciśnienie otoczenia, ciśnienie doładowania, ciśnienie wsteczne, temperaturę powietrza 

3. pokaz ciśnienie wsteczne tuż po wypaleniu jak się schłodzi kąt i dpf do 220stopni

4. sprawdź ciśnienie wsteczne tuż przed wypaleniem 

5. Zrób logi dynamiczne i statyczne na zimnym i rozgrzanym 

6. sprawdz korekty wtrysków tuż po odpaleniu po nocy i na full rozgrzanym, najlepiej wtryski na stol probierczy 

7. jak wygląda kolektor? Był czyszczony? Jeśli wywaliłeś klapki to musisz je przywrócić mają kluczową rolę przybwupalaniu dpf 

8. czyściłem EGR i chłodnicę spalin? 
 

9. świece kiedy zmieniałeś? Przy tak częstym wypalenia dostają po dupie 
 

obejrzyj film na kanale R2D tam bym podobny przypadek możesz zobaczyć co facet zrobił żeby zwiększyć interwał wypalen z 80 do 300km 

Jak podasz wszystkie wyniki będziemy dalej myśleć 

Edytowane przez michul

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.