Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziwnie się zachowuje olej na bagnecie raz pokazuje połowę, chwilę później po krótkiej jeździe pokaże prawie maxa lub pokaże z jednej strony bagnetu max a z drugiej strony około 3/4 tak jakby stał na nierównej powierzchni, a stoi za każdym razem na równej. Wymieniałem Olej 15 czerwca od tego czasu zrobiłem 950 km i jest chyba 75% bagnetu. Wlewalem 5 litrów. (Nie wiem czy to jest maks chyba nie, bo po wymianie było około 90% bagnetu) Olej jeszcze jest w barwie świeżego nie czarnego. Jakieś pomysły co jest nie tak ? 

Silnik m47 122km E90 

Opublikowano

Olej nie znajduje się tylko w misce, więc to normalne że po postoju będzie go więcej, a zaraz po jeździe nie zdąży jeszcze spłynąć. 

Wzrost poziomu może powodować jeszcze przerwanie wypalania DPF,ale to za krótko od wymiany. Wtedy nadmiar paliwa spływa do miski

Opublikowano (edytowane)

Na wymianę oleju wlałem 5 litrów więc chyba według internetu powinno być pół bagnetu.

Przejechałem 1300 km już i teraz  najniższy stan bagnetu to 10%

To pewnie silnik do remontu ?

Generalnie auto nie kopci na niebiesko 

Diagnozę pełna u lokalnego speca mam dopiero 26 lipca 

Edytowane przez Dawid0306
Opublikowano

Według instrukcji dołączonej do samochodu dla silnika m57 poziom oleju sprawdzamy na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe, gasisz i czekasz 5-10 minut i wtedy pomiar. Dla m47 zakładam jest podobnie. Do m57 wchodzi 8,2 litra oleju i z racji rozszerzalności cieplnej oleju ilość na bagnecie na zimnym i rozgrzanym jest znacząco różna. Dodatkowo w M57 bagnet wchodzi do miski tak jakby pod kątem, podejrzewam że w m47 jest podobnie wkońcu te silniki są chyba podobne poza ilością cylindrów. Ja mierzę w ten sposób, że wyciągam bagnet, wycieram do sucha, wkładam i robię nim obrót dokoła własnej osi i wówczas mam mniej więcej obraz tego jaki jest poziom oleju, bez tego obracania bagnetem po jednej jego stronie mam wyższy poziom a po drugiej niższy. Gdzieś był podobny stary temat z takimi dziwnymi wskazaniami poziomu oleju na bagnecie.

Opublikowano

Auto na ten moment stoi u lakiernika przez najbliższy tydzień. Gdy odbiorę auto od lakiernika spróbuję tym sposobem co Ty mówisz.

Ja bardziej się obawiam, że auto może palić olej, ale gdy będę miał diagnozę od majstra pełna to też napiszę co było przyczyną( ale to dopiero 26 lipca)

 

Podobno tego silnika się nie opłaca remontować tylko kupić goły słupek i przełożyć osprzęt ? 

Gołe słupki są już między 1700 a 2300 złotych 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem to wychodzi że oleju twoim sposobem jest między pół a min

W między czasie zlokalizowalem jakiś wyciek

IMG20240718224725.jpg

IMG20240718224736.jpg

Edytowane przez Dawid0306
Opublikowano

Ten wyciek wygląda na wyciek z rury powietrza wchodzącej do egr. Jeśli dużo jest tego oleju w intercoolerze to do sprawdzenia odma i turbo, dodatkowo jeśli olej wychodzi na zewnątrz rur od intercoolera tzn, że jest nieszczelność. Sprawdź czy rury nie są dziurawe, jeśli ok to do wymiany są te okrągłe uszczelki połączeń między rurami a intercoolerem i egr.

Opublikowano

A i jeszcze mam takie jaja, że po lakierniku,.który demontował mi drzwi i tak dalej nie działa nawiew w aucie, auto stało 1.5 tygodnisa

Czyżby sterownik w dmuchawie wyzionął ducha ? 

Opublikowano

O, ale widzę, że moje auto łapie się jeszcze na akcje serwisowe z dmuchawa, no nic zadzwonię do BMW Bydgoszcz. To przynajmniej jeden problem mniej 

A z tym olejem to dopiero będę wiedział w sobotę następna to napiszę co koniec końców wyszło, no chyba, że ASO samo zdiagnozuje za free jak już będę u nich, ale raczej nie ma co się łudzić 

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem bagnet, przy rozgrzanym silniku gdy wyjmie bagnet to wydobywa się z niego szary wrecz przezroczysty dymek.

To wtedy jednak silnik kończy żywot ? 

Opublikowano

Mały update, dzisiaj na trasie coś mi strzeliło w silniku, jakby wybuch petardy. Okazało się, że rurę od intercolera dosłownie wyrwało z mocowania. Jak już wyrwało to zobaczyłem i oleju jest, no sporo, a nawet bym powiedział dużo.

IMG20240724202806.jpg

Opublikowano

Ja się zaczynam rozglądać za turbina, po naprawie turbo wyjdzie czy silnik jest okej

Bo znając moje szczerze bym się nie zdziwił jak silnik i turbo stoją za zużyciem oleju 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy tej ilości oleju w dolocie to prawie 100% pewności, że duża większość twojego ubytku oleju to przez turbinę. Z doświadczenia też proponuję rozejrzeć się za nowymi turbo a nie regenerowanymi, można sobie oszczędzić sporo nerwów później.

Opublikowano

Czy auto nadaje się do jeżdżenie czy lepiej już go zostawić? 

Autem dziennie około 60-100 km

A czas na naprawę u mnie w okolicy 2 tygodnie 

Opublikowano
49 minut temu, Dawid0306 napisał(a):

Czy auto nadaje się do jeżdżenie czy lepiej już go zostawić?

Odstawić i czekac na naprawę. W przeciwnym razie silnik w kazdej chwili może Ci się rozbiegać i już nie będzie co naprawiać.

Opublikowano

Jeden mechanik mi mówił, że to.pewnie odma nie separuje oleju i są przedmuchy na silniku i dlatego tyle oleju jest w dolocie.

🤔

Opublikowano (edytowane)

Turbo do sprawdzenia w pierwszej kolejności, Mogą to też być przedmuchy i wali odmą. Trzeba by zmierzyć kompresje. Jeśli kompresja ok to warto przyjrzeć się odmie (może masz założony filterek który dawno nie był wymieniany), oraz uszczelce pod pokrywą zaworów. M47 i M57 mają po dwie pary kanałów dolotowych. Górne i dolne i właśnie te górne kanały dolotowe obok wtrysków przechodzą przez pokrywę zaworów. Uszkodzona uszczelka w tym miejscu może powodować że ciśnienie doładowania a właściwie jego część dostaje się pod pokrywę zaworów, powodując zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej przez co wywala nadmierną ilość oleju odmą. Podobnie jak przy zużytych pierścieniach, tyle że w przypadku pierścieni kompresja powoduje wyższe ciśnienie w skrzyni korbowej. U mnie przy 300 tyś kilometrów na liczniku uszczelka pokrywy zaworów była jeszcze ori i zrobił się z niej dosłownie plastik. Trzeba było wydłubywać po kawałku. Dodatkowo podpowiem, że przy wymianie uszczelki warto wymienić też śruby pokrywy, bo są tam takie gumeczki dystansujące i jeśli są od nowości nieruszane, to też są twarde i nie docisną z odpowiednią siłą pokrywy i uszczelki. Można kupić taką uszczelkę wraz z śrubami z firmy erling, bo jak popatrzysz na ceny oryginału to cena uszczelki jeszcze do przeżycia, ale cena tych śrub do pokrywy zaworów to jakiś nieśmieszny żart. Poniżej link do śrub z orygiału :

https://allegro.pl/oferta/11120036237-sruby-pokrywy-glowicy-wewnetrzne-bmw-3-5-7-x3-x5-x6-15774698381

 

A tutaj link do uszczelki erling wraz ze śrubami, tyle że do silnika m57:

https://allegro.pl/oferta/elring-uszczelka-pokrywy-zaworow-157-680-14048897050

 

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano (edytowane)

Odmę sprawdziłem w połowie czerwca, jest oryginalny plastikowy separator, wtedy był cały brudny od oleju, to go umyłem w benzynie ekstrakcyjnej i całość złożyłem tutaj podsylam foto jak to wyglądało.

Oddam auto do faceta, który stawia na turbo, ale mówił mi, że przed wymianą turba musi sprawdzić inne rzeczy w silniku.

Auto od nowości mialo dwóch właścicieli, ja jestem 3, ten pierwszy to wszytko dokumentował i nie ma nigdzie śladu jeśli chodzi o wymianę uszczelki pokrywy zaworów

Na liczniku jest już ponad 295, to uszczelka będzie też sprawdzona.

IMG20240610202858.jpg

IMG20240610202846.jpg

Edytowane przez Dawid0306
Opublikowano

Mały update

Turbo wyjęte, okazało się, że na pierwszy rzut oka wygląda na faktycznie "niedawno" regenerowana"

Mechanik zasugerował, że może zwyczajnie została źle skalibrowana, źle ustawione ciśnienie jaka ma pracować. (Co by mogło wytłumaczyć czemu rurę od Intercoolera mi wyrwało w aucie)

Turbo będzie wysłane na sprawdzenie.

Opublikowano

Ostatni update 

Turbo puszcza na dolot oraz silnik ma duże przedmuchy i odma nie separuje oleju 

 

Facet mi mówił że nie ma co naprawiać jeździć pół.roku i sprzedać auto skoro wychodzi 400 ml na tysiąc km

  • ??? 1
Opublikowano

Turbo akurat chciałem bardzo chętnie wymienić, 

Za remont mi powiedział 5000-7000

Mówił, że już jak chce zostawić te auto to lepiej kupić używany słupek (to mówił, że z przełożeniem osprzętu zamknę się w 5000 maks)

Nie wiem jaka ostateczną decyzję podejmę,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.