Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiem wiem, nikt tego nie sprawdzał, ale ciśnienie graniczne w pompie też zmodyfikowali, żadna na zimnym nie bije prawie 5, załóżmy że to w pełni rogrzany silnik, to są już b.bezpieczne wartosci dla tego silnika, gdyby z takim ciśnieniem wyjeżdżały z fabryki, nie byłoby tego wątku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Poza tym, zobaczcie dokladnie filmik Chrisa i jego cisnienie, wyraznie wskazowka spada ponizej 1....widac to jak na dloni, to raz, dwa, nagrywa zaraz po odpaleniu i po chwili wylacza video aby gadania nie bylo. Nie ma szans aby bylo 1.2 przy 95°. Zadnych. 

Edytowane przez kkx5
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawdziłem jeszcze raz, no poniżej bara to nie jest:)
zaraz po starcie wchodzi na 1.2, po przygazówce, spada na lekkiego bara z plusem to nie może być zimny silnik, bo moja na zimnym ma pod 4:)

to są wskazania serii, jestem trochę zaskoczony wskazaniami ale w drugą stronę, zmiana pompy na wydajniejszą, a wraz w dolnym przedziale gdzie jest niut, bez spektakularnej zmiany 2500/3000 obr, widać że bije dobrze, ale dolny zakres, "że tak powiem" podobnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na lekkiego bara z minusem, powieksz obraz. Silnik nie ma full temperatury. Chris mierzyl cisnienie od razu, ktory mechanior tego nie robi, nawet Kunc sie pytal o to, odpowiedzial ze jeszcze nie, sic, jasne:), zrobie to pozniej 🙂 jak? Po remoncie pozniej? Przeciez to podstawa. Nie ma pozniej, jest od razu. Ma ponizej bara, na 100%. Teraz nagral przy 60-70°. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no powiększyłem, według mnie jest bar plus, poza tym posłuchaj wentylatorów chłodnic, "niezła wichura", myslisz że zapiął sie w pasy i nagrał pomiar silnika przed wyjściem z zimnego samochodu aby nas oszukać? Nie wydaje mi się..Kunc się pytał bo sam nie zakładał pewnie pompy z M50d i jako zainteresowany z tego środowiska pytał, tak jak my tutaj. No i własnie dotknąłeś b.waznej kwestii, "pomiar", zobaczcie wszyscy że Chris przestrzegał na swoim filmie że zakładanie kółka nie ma sensu, bo po zwiększeniu obrotów seryjnej pompy, spowoduje przeładowanie ciśnieniem na górze i wszystko pójdzie w zawór, a dokładnie to się dzieje z jego pompą po przekroczeniu 3tyś obr, naddatek już od 3 się przelewa, nie zrobił testu kółka, test kółka zrobili niemcy, i co im wyszło? Wróćcie do filmu z początku wątku który podesłał "aramiel", Niemiec mówi: absolutne minimum w tym silniku na jałowym to 1.2 bara, po uruchomieniu na zimnym po zastosowaniu kółka cisnienie na zimnym idzie na 5 bar jak z filmu w UK, po rozgrzaniu do temperatury pracy spada do 1.5bara. To co jest lepszą modyfikacją na poprawę ciśnienia na dole?
Dobrze napisałeś kkx5, nic nie zastapi rzetelnego pomiaru i pokazania tego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wojtek, Chris zrobil pomiar od razu, przed wizyta Kunca, wyszla mu lipa dlatego wymyslil historie ze jeszcze nie robil. Przeciez po remoncie nie mozna jezdzic jesli nie robiles pomiaru cisnienia... To podstawa, podstaw. Teraz zrobil ponownie, silnik nie do konca nagrzany, cisnienie lecialo w dol i zakonczyl filmik. Tak to wyglada. Poza tym, robil to na Kolbenach, a one wychodza "luzno", wstawial tam dane jak mu wychodzi pomiar 0.050, wiec 0 szans na 1.2bara, mi na ori wychodzi tak... 20220315_133824.thumb.jpg.8a3d77f04280d37156d2f3552942f3e5.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dobrze, nie ma sensu drążyć, a ni ja a ni Ty nie staliśmy obok jak mierzył, powiem tylko jedno, jak przy niedogrzanym miał bara, jak mówisz, to jak się nagrzeje musi mieć 0,6 bara jak moja, bo nie ma innego wyjścia, a w to już na prawdę trudno mi uwierzyć. Moja przy 70 stopniach trzyma serię. Jeżeli chodzi o pomiar ciśnienia, to ździwiłbyś się  jak niewiele warsztatów sięga po manometr, przed czy po remoncie, to dlatego ceny w różnych warsztatch na prawdę się różnią, chodzi o podejście

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokladnie. Nie ma sensu drazyc co tam mu wyszlo. Jak wroce z wakacji, porobie pare pomiarow na roznych silnikach i dam znac. Serie N oraz B. Troszke dokladniej niz zwykle. 

Opublikowano

Hej  no   przecież  Chris mowil ze pomiar Cisnienia  Oleju    zrobił zaraz po pomiarze  mocy  samochodu    czyli (samochód  był   deptany ile  fabryka dała )  pewnie tem. oleju 100"C   

wiatraki  chodziły     po co mial by kłamać 🤣

Opublikowano

Fajnie  jakby te  pomiary byly jakoś udokumentowane   

Sam  chce  zrobić u siebie  ale kurde   strasznie  mało miejsca    mam  tam 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

takie samo wrażenie odniosłem, ale faktycznie nie staliśmy tam..zostawmy to

kkx5,o to mi chodziło, po to jest forum, cos tam zweryfikujesz, dawaj znać, ja bardzo chętnie poczytam

Opublikowano (edytowane)

może ktoś podesłać na pw (jeżeli jest to jakaś tajemnica) jakie kółko i łańcuch się wkłada do pompy oleju z n47 (chodzi mi o te z mniejszą ilością ząbków) czy czasem nie z silnika b47?

luźno licząc między 28 a 27 zębów będzie ok 4% roznicy co przy obrotach jałowych u mnie by się przełożyło na jakieś plus 0.05 bar (1.15bar)

jak bym zdążył kupić z ASO to może bym poprosił o montaż przy okazji rozrządu po czym zmierzę ciśnienie ponownie.

Dzieki

PS ten Krzyś to taki nie zbyt wiarygodny się wydaje Adaś zresztą też ale to moja prywatna opinia.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeżeli oni w seryjnej pompie zmienili kółko, bez pompy z M50d, i uzyskali na dole po rozgrzaniu 1.5/1.6 bara, to nawet lepiej że to pompa z mniejszym wydatkiem, bo po co od 3 tysi ciśnienie ponad 4. Jack-Strong o jakie kółko pytasz? jeżeli łańcuchowe napedu pompy, to i seria N i seria B ma 23 zęby, nie wiem do dziś od czego to kółko jest zakładane, chyba że zmiana polega na tych kołach kompresyjnych wewnątrz?

🙂 mam podobne odczucia co do oceny naszych Yutuberów, widać że Chris poraz pierwszy odważył się na takie BMW i zrobiło na nim duże wrażenie, Adaś i niektóre diagnozy które słyszę, łapię się za głowę, ale to też zostawmy lepiej, bo zaraz będzie awantura 🙂 Nie zapominajmy też że to świat YT, to co się kręci to jedno, jak gaśnie kamera, rzeczywistość jest trochę inna. Remont Chrisa był pod kanał, kto zapłaciłby ok 70tyś za taki remont (odejmuje pare fantów które tam pokupował i dodał do końcowego wyliczenia)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest jest w silniku N mniejsze, za diabla nie moge skojarzyc w jakim, mialem z tym juz stycznosc pare lat temu. Kurcze, 116d w f20? Moze 116d z silnikiem 1.6d....

Opublikowano (edytowane)

chodzi mi właśnie no to kółko właśnie łańcuchowe napędu pompy... myślałem że to prosty swap typu z silnika B ale jak jest tak jak mówisz to sobię daruję... za dwa tygodnie mam umówiony rozrząd więc założenie takiego kółka i łańcucha to by była formalność roznica w cenie cnowych części.

Jak by ktoś posiadał sprawdzoną taką informację to poproszę tu lub na pw mam jeszcze kilka dni żaden problem podjechać do ASO 

Robię to tylko dla celów dydaktycznych i bez szachrajstwa jak na yt bo jak wyżej wrzuciłem ciśnienia oleju w moimi silniku noe brakuję.

oczywiście wnioskami się od razu po pomiarach podzielę na forum.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na pewno nie jest to podmianka między serią N a B, porównywałem je, to jest wzięte z jakiegoś innego modelu silnika

Opublikowano (edytowane)

no nic wygląda na to że to nie jest prosty zabieg typu zmiana dwóch części z innego modelu silnika (koło i łańcuch)... a że auto to moje daily to nie zamierzam rzeźbić.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dobra, jest taka pompa, jak będziecie szukali wpisując w wyszukiwarkę polskie znaki, nic nie znajdziecie, jak wpiszecie oil pump upgrade, pokaże się, wiecie kto ją sprzedaje, ten gość/Niemiec z filmu motor killer, sprzedaje oczywiście nową pompę razem z kółkiem która ma dokładnie 20 zębów, nie wiem czy to kółko to jego produkcja czy zastosowane z innego modelu, ale jest taka pompa, kosztuje 900 bez jednego euro

https://mikmotoren.de/en/collections/olpumpe/products/olpumpe-update-n57

Opublikowano (edytowane)

  Silniki N47 maja orginalnie  24  zęby

 Silnik  B47 ma  orginalnie   23 zęby

Wszystkie  silniki N57 maja  23 zęby   wiec  tu w 3.0l    wchodzi tylko w grę  tylko castom   ten z neta 20 zębów  .

 Jest  jeden  n47   w X1  e84 w wersji biturbo 204 konie  on na pompie ma kółeczko  własnie 23 zęby ale  nie wiem jak to jeat zrobione  bo jak założysz   to do zwykłego n47   to łańcuszek  bedzie luzny 

 

 

 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

Co do    ciśnienia  oleju  porównanie  silników  n47 2.0  do n57 3.0   chyba nie ma sensu   ale  prawdopodobnie  łączy ich  ta sama pompa oleju      w n47 jest zmieniana tylko podstawa , a   sekcja tloczaca jest  ta sama  i pewnie dlatego n47  jest mniej przypadków zatarcia    bo jednak 4 cylindry to  nie 6  przy takiej samej wydajności pompy     

 

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wszystko wskazuje na to że przepłacanie za pompe z M50d jest nie potrzebne, trzeba przegrzebać asortyment części BMW czy występował napęd pompy oleju z kółkiem 20 zębów i zastosować, jak nie występował, no to jest problem, nad długością łańcucha też nie trzeba się zastanawiać, można to spokojnie policzyć ze zdjęcia. Jakie zmiany?
1.5/1.6 bara na jałowym, na zimnym wali pod 5bar, nie wiem tylko jakie ciśnienie utrzymuje sie na górze po pełnym rozgrzaniu, ale dla mnie ten dół jest najważniejszy, od ochrony góry jest zawór, to mnie nie martwi

aramiel, to co podesłałem to przykład dla N57, dużo wiekszy silnik, więc te jego pomiary w tym silniku powinny być zgodne i nie powinno byc zaskoczenia po modyfikacji
powiem szczerze że nawet nie wiedziałem że kółko w N47 miało zmianę jezeli chodzi o ilość zębów na pompie

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, aramiel123 napisał(a):

  Silniki N47 maja orginalnie  24  zęby

 Silnik  B47 ma  orginalnie   23 zęby

Wszystkie  silniki N57 maja  23 zęby   wiec  tu w 3.0l    wchodzi tylko w grę  tylko castom   ten z neta 20 zębów  .

 Jest  jeden  n47   w X1  e84 w wersji biturbo 204 konie  on na pompie ma kółeczko  własnie 23 zęby ale  nie wiem jak to jeat zrobione  bo jak założysz   to do zwykłego n47   to łańcuszek  bedzie luzny 

 

 

 

zgadza się w przedlifcie

R4 mają 24 zęby

R6 mają 23 zęby

łańcuch jest ten sam

 w poliftach B47 mają 23 zęby 

zamawiam jutro

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zaczyna wychodzić szydło z worka, N się przycierały, B niby pancerne i poprawione, ale gdzie je poprawili, kółeczko na pompie i tez wiadomo że były zmiany w panewkach 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jack-Strong, z tego co pisałeś wcześniej, jedziesz zaraz na rozrząd i chcesz to kółko podmienić, daj znać jak zmieniły się wskazania ciśnienia po tym kółku, to niby tylko jeden ząb, ale zawsze, jestem ciekaw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.