Skocz do zawartości

F10/11 N57 rzeczywiste ciśnienie oleju


WojtekX

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, WojtekX napisał(a):

Jack-Strong ładnie pokazał przebieg ciśnienia w swojej przy określonych obrotach
-------------------------------
 N47D20C 184ps 270tyś 4737 roboczogodzin

olej 5w30 Total INEO LL przejechane na oleju nieco ponad 10tyś

ciśnienie mierzone przy temperaturze oleju

90°C

jałowe 1.1bar

1500rpm 2bar

2000rpm 2.8bar

2250 3bar

2500rom 3.5bar

3000rpm 3.8bar

3250rpm do odcinki 4bar
----------------------------------
jeżeli jest użytkownik z B47 niech zrobi analogiczny pomiar nawet z apką i wrzuci swoje pomiary
tylko jedna ważna uwaga, niech to będzie w pełni rozgrzany silnik ok. 95 stopni, ponieważ 10/15 stopni mniej, mocno zmienia te odczyty, aby były jak najbardziej wiarygodne

u mnie takie temperatury nie występują rzadko kiedy temperatura oleju dobija do 90°C "Smooth Operator" 😉

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czytałem kiedyś biografię Henrego Forda, był tam rozdział w którym był wątek dotyczący wytrzymałości konkretnych podzespołów w Jego samochodach, kazał swoim pracownikom pójść na szrot i dobrze obejrzeć samochody które już zakończyły swój żywot, mieli znaleźć konkretne elementy które nadal były w dobrym stanie i nie wyglądały na zużyte, okazało się że sworznie/el. kuliste zawieszenia były w bardzo dobry stanie, co zrobiono? Przeprojektowali je:)
To się dzieje od kiedy pierwsze samochody zaczęły jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słyszałem tą historię przytaczaną w temacie Ferdynanda Porshe 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 10.08.2024 o 09:25, kkx5 napisał(a):

No nie Wojtek, tak nie jest, B tez sie zacieraja, szczegolnie b47, skala jest mniejsza ale, poczekajmy, jak dojada do 300-400 realnego, nie "polskiego" z DE przebiegu. Tych aut jest mniej, bo mlodsze, oraz mniej bo pojawilo sie b48/b58, genialny silnik czesto wybierany przed dieslem. W czasach N, benzyna bmw to strzal w kolano (n43/n20/n55) i nikt tego nie kupuje. 

Dokładnie, pisałem kiedyś o tym na forum.

W ubiegłym tygodniu wylicytowałem dwa auta, jedno G30 drugie G20, oba 2.0d (G20 nawet 318d) motorschaden. 

G30 - 18 tys km bodajze? G20 112 tys km.

 

Gdzie to w G30 to moze jakis przypadek, ale w G20 po prostu zacier. Jak dla mnie - czesto sie to pojawia, ale po prostu na razie tłumi to 'gwarancja'.

No i przede wszystkim B47 jest mlodsze... a juz ma przebiegi jak N47 🙂 - jesli wiecie co mam na mysli 🙂 🙂 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

i seria B i seria N ma podobne problemy: smarowanie/ekologia/wydłużony interwał olejowy, w B podjęli próbę modyfikacji pompy oleju, i wydaje mi się że nie jest gorzej,
ale to nie znacza że już się żadna nie zatrze, wyjątkowe przypadki jakie podałeś np. po przebiegu 18 czy 100tyś, to jakieś wyjątkowe sytuacje, ciężko je oceniać z daleka,
benzyny ludzie kupują, przyjeżdżają do nas, jest ich mniej pewnie z uwagi na wyższe spalanie, tam są inne problemy, też się przycierają ale w innym miejscu, era wtrysku bezpośredniego też ma swoje wady i zagrożenia, większe moce elastyczność ale uciekła wytrzymałość i zapanowanie nad tym, jest b.drogie. Kolega kupił kiedyś uszkodzone BMW z N20, było lekko uszkodzone, samochód miał najechane 100tyś z małym groszem, ładna sztuka na prawdę, wjechały nowe wtryski, cewki wszystko się uspokoiło generalnie git! Pojechał na badanie techniczne, to wszystko się działo w Irlandii gdzie do niedawna jeszcze pracowałem, tam restrykcje co do badań są na prawdę dużo wyższe niż u nas, pojechał, okazało się że noxy miał przekroczone o jakieś 3%, podejmowaliśmy tam różne próby, między innymi dobraliśmy się do rozrządu i mimo tego że tylko 100 najechane, skorygowaliśmy ustawienia rozrządu, bo niby nie dużo, ale jednak było już widać po blokadach że trochę się ten łańcuch już wyciągnął, złożyliśmy to, pojechał kolejny raz na BT, noxy się poprawiły, ale..nadal nie mieścił się widełkach, na wydruku po badaniu, noxy przekroczone o 1%, nie puścili go, kolega sie wku...ł i sprzedał fajny samochód, miał go juz dość bo poszła kupa kasy i jeździc dalej nie mógł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No tak, tam tloki pekaja. No wlasnie, tam dol jest mega mocny, a lata, czesto, na 0w20 i w znacznie wyzszych temperaturach. Ja robie przymiarki aby panewki z silnika B wstawic do N57. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dobry pomysł, przeglądając np. serię G z silnikiem B były zmiany w panewkach, po maju 15go roku zastosowali inną, panewka to też kluczowy element tego problemu, a zakładałeś jakieś panewki dedykowane do sportu, jest np. taka Firma: "King Racing" ma w swojej ofercie panewki do N57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niby King ma ale nigdzie nie mozna ich dostac. Nie stosowalem. Ogole to Kinga bede unikal, poprawialem remont ostatnio, jakiegos warsztatu, rozwiercili blok, no czasami nie ma wyjscia, wtedy tylko King, inni nie robia i wal (bez skazy), zjadl panewke Kinga:) wstawiam zdjecie. Ogole to jakosc oem panewki to jest to. Jesli moge, tylko oem wstawiam. Z racing stosowalem raz ale w n63. ACL racing. Na razie lata. 

Screenshot_20240618_124557_com.android.gallery3d_edit_496014543152.jpg

Screenshot_20240618_124545_com.android.gallery3d_edit_403599252020.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wymiary są niby zgodne, ale tak podpatrując ETK własnie, po zastosowaniu elementu, nie krosuje się B z N, ja też nie zakładałem niczego innego poza serią, po rozmowie z naszym szlifierzem, powiedział: Wojtek zostaw to, przestań kombinować. Różnice panewek B z N to raczej materiałowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1mm szersze, te z b48, wiec duzo oraz czerowne, maja ta powloke "inox" czy jakos tak , niech szlifierz ja zdrapie. Trzeba pilnika. A pod tym gruba warstwa stopu, no komlpetnie inna panewka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No iii  jest 

Bmw 535d  z pompą oleju  Od  550d  rozgrzany  motor 

 Cisnienie    1.2bara    obr. jałowe

Cisnienie    2.5bara   przy obrotach 2000obr 

Cisnienie  4.2bara   przy obrotach  3000obr

Cisnienie  przy odcince   4.2bara 

 

Screenshot_20240814-105332_YouTube.jpg

Screenshot_20240814-105338_YouTube.jpg

Screenshot_20240814-105342_YouTube.jpg

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

czyli nawet podmieniając na pompę z M50d o wiekszej wydajności, w dolnym zakresie wraz jest mniej niż stare M57:)
2000obr i 2,5 bara, to schodząc niżej do shift pointu bedzie ok 2/2.1 bara, ale widać że już 3000 obr. i uchylenie zaworu w pompie, więc wydajność większą widać, ale pokazuje sie na górze. Ale jeżeli weźmiemy użytkownika który normalnie porusza się takim samochodzem i nie kręci go przesadnie poza shift point, praktycznie wiele się nie zmienia, też ciekawe jaki olej zalany?
Ja wrzucę tą pompę do siebie, jestem ciekaw jak zareaguje stara babcia po 400 na taką zmianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek  wez  też pod uwagę  że  on zmienił też  natryski na denka tlokow  z wersji 550d  one są  większe  więc cisnienie oleju  trochę  też spadło  .

Druga  sprawa ma tam 2  turbinki  też  wiecej oleju  mu tam idzie  .

A ty będziesz miał  seryjne natryski  i jedna turbine   to  jeszcze  trochę  cisnienie podskoczy. 

Ogólnie natryski   denka tlokow  otwierają się niezależnie   dopiero  od 1.2bara   

 A tak przy okazji ( może u ciebie  jakiś    natrysk  się  zawiesił  i jest  cały czas otwarty i masz teraz    ubytek cisnienia )    tam jest tylko  sprężynka  i kuleczka   może jakiś   nagar podszedł .

Alez z drugiej strony    tak słabe cisnienie  to  w każdej n57  jak widac 

u ciebie na pojedynczej turbinie  jest 0.6bara  na wolnych

1.4b przy  1300obr

To takie bi turbo 535d serynie  ma jeszcze  mniejsze cisnienie  + ogromny niut  z dołu  i dlatego  motor tam  pada najczęściej 

 

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wiem że to zmieniał, i Jego to seria po remoncie, więc te pasowania właściwe, ja mam serię turbinę, i pasowania już na pewno poszły w las:) Inaczej, moja po rozgrzaniu i obroty pod odcinkę 2,2 bara:) Gdybym postawił swoją z pompą od M50d i zrobił taki sam pomiar obok, te ciśnienia wraz byłyby dużo zaniżone w stosunku do Jego, na bank wstanie, ale nie o tyle i nie do wartości jak u Chrisa. Mój samochód jeszcze jeździ ponieważ leje dobry olej, zmieniam stosunkowo często i nie morduję jej, ciekawe na ile jeszcze ta pompa pozwoli jej jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wczoraj jeździłem trochę i obserwowałem wskazania, one zbliżają się i pokrywają z Waszymi jak temperaturę mam 70 stopni, powyżej tego wszystko jedzie na dół, gdybym zmienił termostat z otwarciem 65=realne 70 silnik, wyświetlałby to co Wasze auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądźmy  dobrej myśli  może  masz zajechaną swoja pompe   i jak  zmienisz  na nowa  i to jeszcze  ta z 550d     to motor bedzie jak nowka 😝 

 Choć tania nie jest  ta pompa kurde 2x droższa  niż   normalna     ciekawe dlaczego ?

 

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

powiem Ci szczerze że ten samochód zachowuje się jak nówka, za to go lubię, taki wół do roboty, często pokonuję trasę Polska Irlandia
to dystans taki na raz ok 2200km, to się nigdy nie zatrzymało i nic odemnie nie chce mimo lat i przebiegu, rozsądek podpowiada to sprzedać,
no ale wozi mnie, to byłaby nieczciwa zagrywka w stosunku do mojego auta:) W Irlandii auta są połowę tańsze, znam ten świat i ludzi tam,
mam dostęp do takich samochodów po szkodach, nie opłaca mi się remontować takiego N57, zatrzyma się, dzwonię i wyciągam taki silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aramiel123 napisał(a):

No iii  jest 

Bmw 535d  z pompą oleju  Od  550d  rozgrzany  motor 

 Cisnienie    1.2bara    obr. jałowe

Cisnienie    2.5bara   przy obrotach 2000obr 

Cisnienie  4.2bara   przy obrotach  3000obr

Cisnienie  przy odcince   4.2bara 

 

Screenshot_20240814-105332_YouTube.jpg

Screenshot_20240814-105338_YouTube.jpg

Screenshot_20240814-105342_YouTube.jpg

czyli jeden ch..j niby silnik po remoncie a to samo co u mnie praktycznie

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wojtek, pokladasz wiare w filmiki z UK:), 19lat tam jestem, cos wiem o jakosci napraw w Anglii. Nagrali przy temp silnika 30° zapewne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.