Skocz do zawartości

F10/11 N57 rzeczywiste ciśnienie oleju


WojtekX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

No o to wlasnie chodzi. Jak wstawisz kolko w zdrowym silniku, to bedziesz mial 4 na pelnym, wiec wszystko leci bokiem filtra, ale jak chcesz trupa ratowac wysokim cisnieniem, to twoja sprawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pitolenie  ten zaworek  w filtrze oleju  nie obniża  cisnienien oleju tylko jest to baypas jak filt jest  zapchany       .

Ten  zaworek  otwiera się jak filt oleju jest zapchany  albo  jego przepustowość    jest  słaba.     

W magistrali moze być nawet 11bqr cisnietia to  nie ma znaczenia  bo ten zaworek   dziala na ruznice cisnień . 

Jes filtr sprawny  w miare  nowy  to przed i za filtrem  mozesz mieć  11bar i bedzie zamknięty  bo ruznica cisniej jest 0.0bar 

Przykłady:

przed filtrem i za filtrem   moze być  nawet i 100bar  i  się nie  otworzy 

Ale jeżeli  przed filtrem bedzie  1bar i za filtrem bedzie 0.4  czyli filt stawia opór   to ruznica cisnien jest juz np. 0.6 bara i moze się otworzyć  bo sprężynka  jest  tak obliczona żeby  w razie  konieczności ominąć filt oleju a zasilić silnik olejem dalej  czyli olej idzie dalej na panewki a nie do miski ..

Tu nie ma nic wspólnego  z  ciśnieniem.oleju z pompy 

 

Ja nie wiem  niby mechanicy a  pustki w głowach  az strach oddawac auto w cudze ręce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek  regulujacy  cisnienie   znajduje się w pompie oleju      on odpowiada za cisnienie  i otwiera się dopiero jak  dojdzie do tej wartości Ale.ta wartości 4.5bara w N57 dopiero jest osiągana  przy 4 tys obr na  rozgrzanym  silniku 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dla  rozjaśnienia   sytuacji   o to rysunek technicznych   przynajmniej moje tezy są na czymś  oparte .

6  filtr oleju 

7 ten zaworek o co   się rozchodzi  to baypas  filtr oleju  jak.widziecie nie możliwe żeby upuszcza.olej do miski i obniżał cisnienie oleju .

 8 to  spust  oleju z filtra   jest to  zrobione  jak  się wymienia filtr oleju  to olej spływaj z  podstawy  do miski     jak się  zainteresujecie   to  na  filtrze oleju  jest  taki Dziubek z uszczelka   to jest wlasnie to😆  i  tam nie ma żadnego zaworka 😄

Screenshot_20240725-143106_Drive.jpg

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"kkx5: wstawisz kółko będziesz miał 4 na pełnym" przecież Ty jesteś przeciwnikem kółka i w żadnym nie montowałeś, to jakiego wzoru użyłeś że wyszło Ci 4? Poczekaj zgadnę: wydaje Ci się że tyle bedzie, ale nie zmierzyłeś tego, nie pisz bzdur bez pomiaru/sprawdzenia bo to nic nie wnosi, ja na samym początku wątku zadałem pytanie, czy ktoś to zrobił, załozył i zmierzył, jedynie do podanych linków i filmów można się odnieść. Ja też nie wiem, ale jestem ciekaw i w tym momencie wiem że jak sam tego nie zrobię i nie zmierzę nie będę wiedział. I prosze Cię nie oceniaj mojego samochodu bo też go nie wiedziałeś, nie mierzyłeś a juz przykleiłeś mu łatkę trupa, jak to napisałeś masz xN57 pod sobą po przebiegiach 200 tysi z poobracanymi panewkami, które próbujesz ratować, to czyj samochód jest rupem, Twój z obróconą panewką który stoi po 200? Czy mój który ma 400 i codziennie jeździ, sam sobie odpowiedź..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bacznie obserwuje  Profesora  jak widać silnik N57 535d biturbo   z pompa Od 550d    jak narazie dziala .

W najbliższym   czasie beda pomiary  cisnienia oleju 😍

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

i o to własnie chodzi, też widziałem ten odcinek, miałem do niego pisać o pomiar po zmianie, ale sam powiedział że to zrobi, pokaże manometr i wszystko bedzie jasne i w minutę upadną te terie z ciśnieniami wyssanymi z palca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W swoim prywatnym aucie mam cyfrowy czujnik na stale wpiety w magistrale wiec wiem na jakim cisnieniu chodzi silnik N wiec nie pitolcie mi tutaj ze mam cos z palca wyssane... 

IMG_20240717_120208.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jeszcze raz się spytam? Wstawiłeś kiedykolwiek kółko? Jeżeli nie to nie podawaj żadnego ciśnienia z nim związanego, bo to trzeba założyć i zrobić pomiary, wtedy jest konkret. Ze zdjecia które pokazałaś widać że to ciśnienie jest na zimnym motorze, dopiero co wystartował, tyle ma mój trup jak go nazwałes na zimnym, nie to jest istotne, istotny jest rozgrzany motor, wtedy spada lepkość oleju i ciśnienie zjeźdża na dół, ile ma seria już chłopaki tu pisali. Załóż kółko i wstaw pomiar ze swojej przy 90 stopniach, albo wrzuć pompę z M50d i zmierz w tych samych warunkach, wtedy przeczytają to wszyscy i będzie to realna wiedza, którą będą mogli przeczytać wszyscy. Jeżeli podtrzymujesz swoje zdanie że to głupota i tylko xhp i przesunięcie biegu w górę jest jedynym lekarstwem, no to można zamykać wątek, po co bić pianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kuj0n napisał(a):

Potwierdzam, xhp daje drugie życie.

bez przesady... bym powiedział że raczej skraca życie... mam od ponad roku... stage2 w trybie Comfort (nawet jak przesuniemy lewarek w pozycję S) jest bardzo  dobrze zestrojone zmienia biegi lepiej, mądrzej redukuję (doświadczyłem tego ostatnio jadąc w górzystym terenie)... ale tryb Sport i Sport+ bije biegi jak poj.bana (bardzo szybko i trwrdo) że moim zdaniem z każdą zmianą biegu skraca życie skrzyni!

I jeszcze raz w zdrowym N47/57 shiftpointów nie trzeba zmieniać! po co skoro na jałowym mamy 1.3 bara aprzy ok 1200 obrotów mamy pod 2 bary a tyle mniej więcej obrotów mamy po zmianie biegu)

 

a co do 50d to różnica nie tylko jest w pompie oleju ale najważniejsza w średnicy kanałów i magistrali olejowej!!! liczy się przeplyw ani cisnienie!!! i ani pompa od 50d ani zmiana obrotów jałowych czy shiftpointów nic nie pomoże skoro gdzieś ucieka olej! Co najwyżej przedłuży tylko agonię.

jak wyżej kolega napisał przy takich wartościach ciśnienia remont albo zajezdzić i do huty i zbierać na nowe. Zdrowe dopchane B58 od pierwszego właściciela z małym przebiegiem (poniżej 100tyś) idzie już wyrwac poniżej 200tyś

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kkx5 napisał(a):

W swoim prywatnym aucie mam cyfrowy czujnik na stale wpiety w magistrale wiec wiem na jakim cisnieniu chodzi silnik N wiec nie pitolcie mi tutaj ze mam cos z palca wyssane... 

IMG_20240717_120208.jpg

wszystko się zgadza w/g biuletynu czy jak zwał tak zwał dokumentacji technicznej jak wychodziło n47/57n bypass otwiera się przy 3.7bar(fizyki nie oszukamy więc realnie i do 4 bar może pikować) a  jałowe 1.3 bar.

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Jack-Strong napisał(a):

aprzy ok 1200 obrotów mamy pod 2 bary a tyle mniej więcej obrotów mamy po zmianie biegu)

To zależy, bo u nie w 8hp na comforcie potrafi zejść poniżej 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bo w tych softach dotykają prędkości obrotowej zmiany , ciśnień i szybkości zmiany biegów, ta skrzynia jest implementowana do wielu aut, zależy do czego to potrzebujesz z czym to jest spiete i czego wymagasz, zakładajac że użytkujesz ją w cywilizowany sposób nie ma potrzeby jej dotykać, jest na prawdę dobrze zestrojona.

Wracając do pompy z M50d, oczywiście że jest kilka zmian, i własnie ta konwersja do wersji słabszej przyniesie zmianę na + jeżeli chodzi o wzrost ciśnienia, ale jeszcze nikt nic nie zakłdał tylko rozmawiamy, nikt też nie zmierzył jak to ciśnienie oleju zmieni się w całym przedziale prędkości obrotowej, dopiero wtedy będzie odpowiedź czy to pomysł od czapy czy w samochodzie z większym przebiegiem ma to sens, bo może okaże się że ładnie wypełni niedociągnięcia spracowanej juz pompy, no i Chris się rzucił na taki pomysł i z ciekawością czekam na jego pomiary i opinie, wtedy bedzie o czym pisać, teraz? Gramy w pinponga nie mają żadnych danych w ręku tylko domysły.

Jeżeli chodzi o porady dotyczące spychania samochodu do pieca w hucie, zdrowiej bedzie jak każdy indywidualnie bedzie podejmował taką decyzję, gdybym w tym temacie miał dylemat, założył bym inny wątek, powiem Ci więcej, kupiłem kilka samochodów które zostały zakwalifikowane jako te do huty, kilka z nich jeździ i jeszcze daleka droga przed nim do tej huty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, QWERtyy napisał(a):

To zależy, bo u nie w 8hp na comforcie potrafi zejść poniżej 1000.

😀

co nie zmienia faktu że wciąż jest dobrze.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, WojtekX napisał(a):

bo w tych softach dotykają prędkości obrotowej zmiany , ciśnień i szybkości zmiany biegów, ta skrzynia jest implementowana do wielu aut, zależy do czego to potrzebujesz z czym to jest spiete i czego wymagasz, zakładajac że użytkujesz ją w cywilizowany sposób nie ma potrzeby jej dotykać, jest na prawdę dobrze zestrojona.

Wracając do pompy z M50d, oczywiście że jest kilka zmian, i własnie ta konwersja do wersji słabszej przyniesie zmianę na + jeżeli chodzi o wzrost ciśnienia, ale jeszcze nikt nic nie zakłdał tylko rozmawiamy, nikt też nie zmierzył jak to ciśnienie oleju zmieni się w całym przedziale prędkości obrotowej, dopiero wtedy będzie odpowiedź czy to pomysł od czapy czy w samochodzie z większym przebiegiem ma to sens, bo może okaże się że ładnie wypełni niedociągnięcia spracowanej juz pompy, no i Chris się rzucił na taki pomysł i z ciekawością czekam na jego pomiary i opinie, wtedy bedzie o czym pisać, teraz? Gramy w pinponga nie mają żadnych danych w ręku tylko domysły.

Jeżeli chodzi o porady dotyczące spychania samochodu do pieca w hucie, zdrowiej bedzie jak każdy indywidualnie bedzie podejmował taką decyzję, gdybym w tym temacie miał dylemat, założył bym inny wątek, powiem Ci więcej, kupiłem kilka samochodów które zostały zakwalifikowane jako te do huty, kilka z nich jeździ i jeszcze daleka droga przed nim do tej huty

w 100% się zgadzam co do skrzyni.

Co do utylizacji to w sumie prawda ze to indywidualna decyzjia którą każdy musi samemu oszacować. Zaraz w kraju wejdzie sprzęt do przeglądów identyczny jak jest w Niemczech i się okaże ze trzeba będzie zezłomować auto co to się dopiero całą kasę ze skarpety  w nie włożyło bo obali się czy to na NOx czy PM... o wydmuszkach już nie wspomnę... 

Osobiście auto traktuje trochę jak narzędzie ktore ma dla mie  robić robotę. Zawieść przywieść z pracy jak i miło spędzić weekend za miastem czy wakacje za granicą.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
21 minut temu, WojtekX napisał(a):

bo w tych softach dotykają prędkości obrotowej zmiany , ciśnień i szybkości zmiany biegów, ta skrzynia jest implementowana do wielu aut, zależy do czego to potrzebujesz z czym to jest spiete i czego wymagasz, zakładajac że użytkujesz ją w cywilizowany sposób nie ma potrzeby jej dotykać, jest na prawdę dobrze zestrojona.

Wracając do pompy z M50d, oczywiście że jest kilka zmian, i własnie ta konwersja do wersji słabszej przyniesie zmianę na + jeżeli chodzi o wzrost ciśnienia, ale jeszcze nikt nic nie zakłdał tylko rozmawiamy, nikt też nie zmierzył jak to ciśnienie oleju zmieni się w całym przedziale prędkości obrotowej, dopiero wtedy będzie odpowiedź czy to pomysł od czapy czy w samochodzie z większym przebiegiem ma to sens, bo może okaże się że ładnie wypełni niedociągnięcia spracowanej juz pompy, no i Chris się rzucił na taki pomysł i z ciekawością czekam na jego pomiary i opinie, wtedy bedzie o czym pisać, teraz? Gramy w pinponga nie mają żadnych danych w ręku tylko domysły.

Jeżeli chodzi o porady dotyczące spychania samochodu do pieca w hucie, zdrowiej bedzie jak każdy indywidualnie bedzie podejmował taką decyzję, gdybym w tym temacie miał dylemat, założył bym inny wątek, powiem Ci więcej, kupiłem kilka samochodów które zostały zakwalifikowane jako te do huty, kilka z nich jeździ i jeszcze daleka droga przed nim do tej huty

To co Chris zrobil dawno zostalo przewalone na warsztatach. On sie dopiero uczy, prostowalem go bo gadal glupoty ze tloki od m50d wstawia co oczywiscie jest nie prawda. Te tloki kolben nawet obok tych od 50d nie staly. Pompe od m50d juz od paru lat mam u siebie ale tylko dlatego ze wstawialem glowice od m50d, korby/tloki od g30 m50, zmienialem z big single na hybryde dwie turbinki. Cos tam wiem na temat tego silnika, tak sadzilem ale wedlug was sie nie znam. Pompa da ci wiekszy przeplyw i cisnienie u gory, na dole jest tak samo. Odpadam. Dzialajcie dalej. Ja zostaje przy tym co od lat sie w tych autach sprawdza. 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat powinien być podzielony na dwa wątki teoretyczny i praktyczny 😉

z czego polemizować możemy sobie luźno przy kawie czy drinku a  praktyków słuchać nie tracąc czasu na eksperymenty.

Pozdrawia i podziękował za cenne informacje praktyczne!

 

Edytowane przez Jack-Strong
  • Dziękuję 1
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tak juz luźno bez emocji..godzinę temu wróciłem z warsztatu i przyjechał do nas szlifierz z którym współpracujemy, pytam się go: Mariusz, słyszałeś żeby w N57 z wersji M50d chłopaki przekładali pompę oleju? zakładają.. mówi tylko że nie wie dokładdnie jaka to wersja, ale dodał że to jakiś silnik z 3ma turbinami, powiedziałem mu o tych moich wskazaniach ciśnienia i zastanawiam się nad tą pompą, powiedział ok..jak założysz to daj mi znać jak to ciśnienie się zmieni, bo też jest ciekaw, jako osoba która przy tym pracuje, to jest jedno i teraz drugie:

obejrzycie na spokojnie film Chrisa w którym mówi o tej pompie, ostrzegali żeby uważał z tą pompą (tu mam na mysli ten lekko przesunięty kanał olejowy, który trzeba skorygować inaczej katastrofa) i po chwili dodaje, że prosili go żeby nie mówił o tym że to taka cicha tajemnica, co powiedział Chris: słuchajcie nie po to prowadzę kanał aby coś tu ukrywać, kręcę te filmy aby własnie pokazać co robię jak to robię i dzielić się wiedzą (plus dla Chrisa, własciwe podejście) więc my tu sobie piszemy działa, nie działa a ludzie już dawno te pompy pakują i żąglują nimi, tylko nikt o tym pisze, nikt nic nie mierzy i nikt nic nie pokazuje, teraz trzecia sprawa:

Chris porusza też temat nieco mniejszego kółka, według Niego założenie tego kółka spowoduje przeładowanie olejem, oczywiście mówi to bez żadnego testu/pomiaru, tak mu się wydaje, ale jeszcze raz powtórzę, obejrzyjcie dokładnie film, po chwili wskakuje miniatura z opisem: przy zachowaniu seryjnej pompy oleju i nieco mniejszego kółka może mieć to sens) dlaczego tak napisał, bo oczywiście nic nie mierzył, ale na chłopski rozum nie jest to pozbawione sensu.

Czekam na Jego pomiar oleju...

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Jack-Strong napisał(a):

ale tryb Sport i Sport+ bije biegi jak poj.bana (bardzo szybko i trwrdo) że moim zdaniem z każdą zmianą biegu skraca życie skrzyni!

Prawda, dlatego trzeba zmienić w ustawieniach żeby było delikatniej - nie będzie żadnego walenia po plecach.

Screenshot_20240726_062428_xHP Flashtool.jpg

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2024 o 06:35, Kuj0n napisał(a):

Sprawdziłem u siebie ale OBD a nie manometr - B47 przy pełnym obciążeniu ma 3.0bar zadane ciśnienie. Na jałowych zadane 1.3bar.

W czasie normalnej jazdy jest ok 2barów tak jak napisałeś.

Rozumiem że ista to może pokazać, a wiesz jaki inny program najlepiej apka na tel tez to potrafi? 

Btool pokazuje jakies dziwne wartosci w hPa:classic_mellow:

 

Screenshot_20240727_131808_bimmer-tool.jpg

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 25.07.2024 o 12:16, kkx5 napisał(a):

Przy sprawnym silniku, mapa skrzyni. Nic wiecej nie trzeba. Jack bardzo dobrze to opisal, zwiekszenie cisnienia nic nie da a moze nawet szkodzic. Poza tym, masz drugi zawor w filtrze oleju, nadmiar cisnienia poleci przez baypass zamiast przez filtr. 

Mam wgrany Stage2 z XHP, czy coś jeszcze trzeba w tym pozmieniać? Mam wrażenie, że po wgraniu obroty na D podskoczyły, zgodnie z oczekiwaniami, ale po zmianie oleju i trasie znowu poleciały niżej i znowu zamula.


Czy kasowanie adaptacji skrzyni - która pewnie była zrobiona po zmianie oleju (w ISTA czy BTool) kasuje adaptację XHP?
Pewnie wgran jeszcze raz Stage 2, ale coś tam jeszcze można poprawić? Pisałeś o shift-pointach, to niezaleznie od stage się robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.