Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rozkrecaj sie tak. 0.6 przy 95° to normalne cisnienie oleju w tych silnikach. Zadna pompa nie bije 1.5bara na wolnych w n57. Slyszales kiedys o zatarciu podczas pracy na wolnych? No nie. Tak dlugo jak masz prawidlowe przy wyzszych obrotach, wszystko jest ok. Bardziej sklaniam sie do tlumaczenia Jack-Strong, wtryski/podlewanie turbo rozwalaja te silniki ale pompa, ten kto chodz raz taka rozebral, nie pisalby glupot o ich awariach. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie rozkręcam się, przyglądam się tylko temu tematowi, jezeli chodzi o mnie 0,6 bara to trochę za mało, to graniczne cisnienie przed zatarciem, jezeli Twój silnik tez tyle generuje i Ci to nie przeszkadza, spoko-szanuję, mój silnik będzie miał podniesione ciśnienie, i nie inetersuje mnie tez to że w broszurce BMW napisali że to norma

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zatarl sie przez 400tys ale Tobie akurat sie rozwali bo podlaczyles manometr. Mam pod soba cala mase n57 i one tak chodza. Wgraj sobie xhp, to dobrze wydane pieniadze,  nie kombinuj z jakimis kolkami, przeciez polowa tego przeleci przez zawory upustowe. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, WojtekX napisał(a):

 to graniczne cisnienie przed zatarciem

Zatarcie na wolnych obrotach? Czytaj co napisalem. Na szybko, odpalasz na zimnym, musi byc 4bary a po ~10min 2bary, jest? Odlaczasz manometr idziesz spac, nie ma, rozbierasz silnik. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

po tym co piszesz widzę że niewiele testów zrobiłeś albo doświadczenia niewiele, kolego przy pełnym rozgrzaniu silnika okolice 95 stopni przy pełnym obciążeniu ciśnienie oleju nawet nie zbliża się do 3 barów, więc jeżeli zmienione kółko podnosi ciśnienie na poziomie 0,2 bara to o jakim zaworze Ty piszesz? Bo na pewno nie o zaworze granicznym który w tym silniku uchyla się przy wartosciach ok. 4 barów. Dam Ci radę: zapnij manometr i przejedź się samochodem który ma nalatane w ok. 300tyś, i napisz co pokazał Ci zegar? Bardzo dużo doradzców mało praktyków..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czlowieku, ja prowadze warsztat. W pompie to masz zawor na 4bar ale jest jeszcze jeden. Jakie 0.2? Przeciez koledzy z filmiku mowia ze u Ciebie skoczy z 0.6 na 1.2? No niby jak? Dobra, znasz sie lepiej. Dzialaj z kolkiem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

masz jakąś dziwną skalę jeżeli chodzi o pomiar ciśnienia, ja nie mierzę ciśnienia na minuty, obserwuję ciśnienie przy określonej temperaturze, tak na zimnym wali lekko ponad 4, widzę kiedy ten zawór się otwiera i upuszcza, widzę też ciśnienie na jałowym, widze ciśnienie pod obciążeniem na rogrzanym silniku. F10tka nie jest moim pierwszym samochodem, obsługuję różne auta i mam swoje spostrzeżenia. Mój samochód z przebiegiem prawie 400 bedzię miał że tak powiem i nawet ma, moim zdaniem spadające ciśnienie, i to normalne. Ale mimo przebiegu chcę uchronić go przed zatarciem i uszkodzeniem które trapi wielu użytkowników. Mam wrażenie że rozmijamy się trochę, Ty podajesz przykłady że masz pod sobą x N57 i to norma, ja z kolei nie akceptuję tych Twoich norm i uważam że trzeba coś poprawić aby ten dokładnie silnik zaczął się legitymować nieco większym przebiegiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja nie działam z żadnym kółkiem, zadałem pytanie czy ktoś dotykał ten temat i coś modyfikował, przygladam się temu tematowi, "Człowieku ja prowadzę warsztat" co to jest za argumet? Myślisz że ja lepię pierogi? Znam wiele warsztatów które należałoby oznaczyć czeronym wykszyknikiem " NIE WJEŻDŻAJ"!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie sa moje normy. To normy silnika i podniesienie cisnienia niczego absolutnie nie zmieni. Wszystko jest u ciebie prawidlowo ale szukasz na sile jakis nowych teorii. 400tys to wynik rewelacja, dobrze to uczeni z bmw wymyslili ale ty widzisz to inaczej. Ok, nie mam z tym problemu, chcesz cos z tym zrobic, zrob program skrzyni, zmien jej prace, to znacznie lepszy pomysl... Prowadze warsztat czyli mam duze doswiadczenie i regenerowalem wiele n57, tak masz to czytac. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dochodzimy do sedna, jezeli dla Ciebie 400tyś to jest rewelacja, to albo masz niewiele lat, albo poddałeś się już temu nowemu trendowi który nas zalewa, ja uważam że taki silnik powininien bez problemu wygenerować wynik w okolicach 700/800 nie zapominając o rozrządzie który tak żywotny nie jest. Albo się poddajemy co nam dają, albo podejmujemy próbe aby temu coś zaradzić/poprawić, w której grupie jesteś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem dlaczego robisz jakies personalne wycieczki, co to wnosi...? Napisze raz jeszcze, z mojego doswiadczenia, te silniki nie maja prawa dolatac do 800tys bez remontu. Nie bede rozwijal sie dlaczego. Pytanie o grupy? To bez sensu. Tamta technologia dawno przestala istniec i nie zrobisz z n57 silnika m57 na zeliwie. M50d ma wszystko zmienionie, najmocniejsze waly, najmocniejszy blok, korby, tloki, pompe oleju a 200tys to max co z nich wycisniesz. Dlaczego? Moc i moment i "durna" skrzynia biegów. Jeszcze nigdy nie robilem remontu n57 w manualu albo z 6hp. To gdzie jest problem? W pompie? No prosze cie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie robię żadnych personalnych wycieczek, moim celem na tym forum nie jest atakowanie nikogo, postrzegam forum wyłacznie jako cenne źródło wymiany wiedzy i doświadczeń, dlatego załozyłem ten wątek, więc jeżeli odebrałeś to jako atak na Ciebie, to absolutnie w tym momencie napiszę: NIE! Możemy się nie zgadzać/dyskutować, ale na końcu mam nadzieję wyjdzie coś produktywnego, chyba o to tu chodzi. Dziś wszyscy chcą aby samochód miał 500KM i palił 5 litrów, obniżenie cisnienia smarownia jest jednym z tych punktów, mniejsze opory/spalanie itd.. nie tylko w BMW, również w grupie VAG co często się modyfikuje. Mam starą F10 i widzę po parametrach coś co mi się po prostu nie podoba, nie jestem oderwany od rzeczywistości i widzę co się dzieje z motoryzacją, można powiedzieć "ok" te silniki takie są i już, można też zastanowić się, co można by tu zrobić aby F10tka z przebiegiem 400 zrobiła jeszcze 200/300 tyś, tylko po to jest ten wątek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No zgadzam sie z Toba ale mamy pewien problem, cala mase ludzi na YT wciskajacych jakies produkty w celach komercyjnych i cala mase internetowych znawcow (wielu na tym forum), ktorzy nigdy silnika nie rozebrali. Jesli Twoje n57 wytrzymalo 400tys to znaczy ze uklad smarowania jest zaprojektowany prawidlowo. To musisz zrozumiec. Zostaw to w spokoju. Nie mapujesz, nie wyciskasz maxa z tej jednostki, zostaw. Wracam caly czas do skrzyni, wgranie softa, aby nie pakowala 8ki przy 1200 obrotow, to jest znacznie lepszy pomysl. Mialem wielu, wielu klientow, jezdzacych z 0 cisnienia na wolnych (zapchane smoki po tanich rozrzadach) i sie nie zatarly. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

filmu na YT nie traktuję jako porady czy wyroczni, interesuje mnie wyłącznie manometr, chodzi tylko o prównanie, nie zgadzam się z Tobą co do skrzyni, to że skrzynia przepina w zakresie 1200 obr. mi sie podoba, podniesienie shift pointu oczywiście spowoduje wzrost ciśnienia przy przepinaniu biegu i nieznaczne zużycie paliwa. Ale po co, po co mamy podnosimy prędkość obrotową silnika? problemem tu nie jest skrzynia, ona sobie poradzi, problemem jest wyłącznie niski zakres obrotów silnika i jego ciśnienie. Więc po moich obserwacjach i pomiarach, podniesienie ciśnienia oleju silnika w dolnym zakresie obrotów w okolichach shift pointu załatwi sprawę. Niech ta skrzynia sobie przepina tak jak została zaprojektowana, przepina fajnie, silnik się za mocno nie kręci i dobrze odpycha, to nie skrzynia się zaciera, zaciera się silnik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odstaw manometr, odpal jakas apke i zobacz jaki moment zadaje silnik przy jakich obrotach. Takie 550d potrafi, bez zmiany biegu, wrzucac 650nm przy 1300 obrotow. Mozesz miec i 3bary na pompie, to nic nie da. Nalezy zmienic predkosc obrotowa walu, zrobic tak aby skrzynia zmienila bieg w momencie gdy silnik zadaje tak duzo niutka, aby wal byl w stanie to przeniesc. 

Opublikowano (edytowane)

Kkx5 pewno jesteś Świetnym mechanikiem  prowadzisz warsztat  robisz dobra robote .

Pewno wyremontowany przez ciebie N57 zrobi  znowu 200kk 

Ale nie w tym zecz   

 Te silniki są naprawdę  świetne i aż serce boli   ze   niektóre a w szczególności 535d nawet po 60kk  sa zatarte    i wielu  ludzi     szuka odpowiedzi dlaczego 

  A remont     takiego silnika   to kleska właściciela   A niezły zysk warstatu 

Takie małe porównanie 

 Jedni przez całe życie  nie mieli ani jednego mandatu , stłuczki itp  prowadzą  auta  przepisowo  

A drugi to kierowca  wyścigowy   mnóstwo wypadków jazdy na krawędzi żeby poprawić swoje umiejętności i  osiągi 

Który to  twoim zdaniem dobry Kierowca ??

Jeden mechanik   remontuje tak jak jest napisane podręczniku   nie docieka  dlaczego  po co i na co   i jak  to się stało  .

Drugi  mechanik bedzie ulepszał i poprawiał   i dociekał prawdy  aż dojdzie do perfekcji    i wyciągnę wnioski 

 Co lepsze   silnik B57 nie ruzni sie znacząca  od N57    wały korbowy   identyczne  wymiary    bloki podobne  konstrukcyjnie 

A właśnie B57 ma inna pompe oleju i inaczej sterowaną   i pewno cały ten myk jest  tu  ze   silniki B57  się nie zacierają   tak  jak N57  a automaty  sa takie same  tak samo zmieniają biegi    zbyt nisko .

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiele marek idzie podobną ścieżką, niska prędkość obrotowa duży moment i moc silnika, kiedyś były silniki w ok. 100KM dziś 500 to się taki standart robi. Nie wspomnę o modelach które te 650 niuta przebija znacząco i jadą. Co by tu nie mówił, to własnie N57 ma spory problem z przycieraniem i wiele tych silników ląduje na złomie. Ale można też pójść inną ściężka, po co drążyć temat i nabijać posty, zdjąć mu koni np. do 90 a niuta do 250 będzie lepiej dla wału? No będzie..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kierowca na drodze to nie kierowca na wyscigi. Zle porownania ale fajnie ze wspomniales o b57. Tam cisnienie jest..... obnizane. Po to sa te zawory regulacyjne. Co ty na to? Czy siadaja, oczywiscie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, WojtekX napisał(a):

wiele marek idzie podobną ścieżką, niska prędkość obrotowa duży moment i moc silnika, kiedyś były silniki w ok. 100KM dziś 500 to się taki standart robi. Nie wspomnę o modelach które te 650 niuta przebija znacząco i jadą. Co by tu nie mówił, to własnie N57 ma spory problem z przycieraniem i wiele tych silników ląduje na złomie. Ale można też pójść inną ściężka, po co drążyć temat i nabijać posty, zdjąć mu koni np. do 90 a niuta do 250 będzie lepiej dla wału? No będzie..

Przebijaja w jakim zakresie obrotow? Czytaj ze zrozumieniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pisałem ogólnie o mocy i momencie, 650Nm to nie jest szczyt osiągów motoryzacji, jeżdżą samochody dla których te osiągi są śmieszne, i się nie zacierają, wiem do czego dążysz (jaki model, jaka moc, przy ilu zmienia itd) Nie mają większego znaczenia te wyliczanki teraz, konstrukcyjnie N57 ma błąd, i warto to poprawić, co już życie pokazało..

Opublikowano

B57    zawór  regulacyjny nie służy do obniżenia cisnienia oleju  A do otwierane   natryskow na denka tlokow   i ten  zawór otwiera się     tylko jak  Ecu  uzna za słuszne 

Pompa  w B57 jest dużo wydajniejszy   cisnienie oleju moze tam dobijać 11 barów 

W N57   natryski się otwierają      powyżej 1.2bara  niezależne  

 

 

Screenshot_20240717-093756_Drive.jpg

Opublikowano (edytowane)

Silnik N57 bmw zrobiło jak zrobiło ma wytrzymać  okres gwarancji   i Spełniać wymogi   Unijne .

z czegoś ten silnik ma wziąść  niskie spalanie i niska emisję ?

 zastosowano  za  słaba pompe oleju   i tyle  po temacie 

i  cale to Ekologiczne nadużycie  odbija się na nas

 

 

 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

Co do  niskich obrotow  w Automacie  posiadam e63 635d i tam 6hp28

Potrafi jechac  od 1150obr  bez redukcji  na 6 biegu  

Ma ponad 300k   i parę lat  na karku bez awarii 

286koni 580niuta   i jakoś silnik  pracuje  oczywiście   to M57 jak widać  niskie obroty  automat mu nie  szkodzą  tak bardzo 

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kilka dni temu miałem u siebie Mercedesa CL500, przyjechał na zmianę skrzyni biegów 7Gtronic, jechałem nim po wymianie na test drive, charakterystyka zmiany przełożeń też bardzo nisko, gdybym wiedział że się tu taka dyskusja wywiąże to nagrałbym film w jakim przedziale obrotów zmieniał. Czy ktoś słyszał żeby stara V8 Mercedsa się zacierała? Tam jest inny problem, trudno jest zepsuć ten silnik, gdybyś nawet chciał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, aramiel123 napisał(a):

Co do  niskich obrotow  w Automacie  posiadam e63 635d i tam 6hp28

Potrafi jechac  od 1150obr  bez redukcji  na 6 biegu  

Ma ponad 300k   i parę lat  na karku bez awarii 

286koni 580niuta   i jakoś silnik  pracuje  oczywiście   to M57 jak widać  niskie obroty  automat mu nie  szkodzą  tak bardzo 

Sprawdz przy jakich obrotach pakuje te 570nm i zrozumiesz o czym pisze. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.