Skocz do zawartości

F10/11 N57 rzeczywiste ciśnienie oleju


WojtekX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

to jest mój termostat z N57 po Vinie w ETK, temperatura otwarcia 88, realna bedzie 90 z plusem (zawsze tak jest), oczywiście moja z początków produkcji, domyślam się że z biegiem lat te temperatury idą do góry/kolejne normy spalin, ale warto sprawdzić swoją, czasami pokazują się 2/3 alternatywy do wyboru z róznymi temperaturami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ale załóżmy że faktycznie nie ma w tych nowszych niższych temperatur, gdybym ja miał taką M550d z termostatem 100 z plusem, wydłubał bym go i założył akcesoryjny z otwarciem na poziomie 90, są takie termostaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 minuty temu, WojtekX napisał(a):

to jest mój termostat z N57 po Vinie w ETK, temperatura otwarcia 88, realna bedzie 90 z plusem (zawsze tak jest), oczywiście moja z początków produkcji, domyślam się że z biegiem lat te temperatury idą do góry/kolejne normy spalin, ale warto sprawdzić swoją, czasami pokazują się 2/3 alternatywy do wyboru z róznymi temperaturami

Nie sadzilem ze mogli cos kombinowac z termostatem.... Juz sprawdzam. Dzieki. Wazne info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 minutę temu, WojtekX napisał(a):

ale załóżmy że faktycznie nie ma w tych nowszych niższych temperatur, gdybym ja miał taką M550d z termostatem 100 z plusem, wydłubał bym go i założył akcesoryjny z otwarciem na poziomie 90, są takie termostaty

Nie, to nie tak. Jak jezdzisz normalnie to one sobie na 95° jezdza ale... przez wodne (2) intercoolery, jak dasz ostro, caly system nie wyrabia, grzeje sie woda, grzeje sie olej. Mimo wszystko sprawdze ten wklad, moze jest inny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

może być też tak, że jak przejdziesz w ETK po zastosowaniu, nie pokaże CI Twojego modelu, no bo przeciez rocznikowo te starsze nie były juz zakładane, ale może się okazać, że jest normalnie do przykręcenia, tylko program tego nie pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no to może być tak jak piszesz, mocniej wysilona jednostka, więcej układów do obsługi i pikuje wyżej, na to też jest sposób, tylko sporo dłubania i kosztów, można pominąć OE sterownik wentylatora, założyć PMU i wysterować wentylatory po swojemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Auta klientow, nie da rady w kazdej dlubac. Montuje cyfrowe zegary malutkie (temp oleju) i wyrazna instrukcja, dodajesz gazu od 75° , odejmujesz jak widzisz 105° albo zbieraj 50tys na remont. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ja wiem że przeciętny klient tego nie rozumie i nie będzie inwestował w takie zabawy, ja to kiedyś zrobiłem w swojej N62, tam te jednostki pracują w przedziale 105/115, grzeją się, założyłem wentylator z Jaguara V8 i własnie wysterowałem go samodzielnie, plus najchłodniejszy termostat bo tam akurat kilka było, działało pieknie, nie wychodził poza 94

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.