Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to jest mój termostat z N57 po Vinie w ETK, temperatura otwarcia 88, realna bedzie 90 z plusem (zawsze tak jest), oczywiście moja z początków produkcji, domyślam się że z biegiem lat te temperatury idą do góry/kolejne normy spalin, ale warto sprawdzić swoją, czasami pokazują się 2/3 alternatywy do wyboru z róznymi temperaturami

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale załóżmy że faktycznie nie ma w tych nowszych niższych temperatur, gdybym ja miał taką M550d z termostatem 100 z plusem, wydłubał bym go i założył akcesoryjny z otwarciem na poziomie 90, są takie termostaty

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 minuty temu, WojtekX napisał(a):

to jest mój termostat z N57 po Vinie w ETK, temperatura otwarcia 88, realna bedzie 90 z plusem (zawsze tak jest), oczywiście moja z początków produkcji, domyślam się że z biegiem lat te temperatury idą do góry/kolejne normy spalin, ale warto sprawdzić swoją, czasami pokazują się 2/3 alternatywy do wyboru z róznymi temperaturami

Nie sadzilem ze mogli cos kombinowac z termostatem.... Juz sprawdzam. Dzieki. Wazne info. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, WojtekX napisał(a):

ale załóżmy że faktycznie nie ma w tych nowszych niższych temperatur, gdybym ja miał taką M550d z termostatem 100 z plusem, wydłubał bym go i założył akcesoryjny z otwarciem na poziomie 90, są takie termostaty

Nie, to nie tak. Jak jezdzisz normalnie to one sobie na 95° jezdza ale... przez wodne (2) intercoolery, jak dasz ostro, caly system nie wyrabia, grzeje sie woda, grzeje sie olej. Mimo wszystko sprawdze ten wklad, moze jest inny. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

może być też tak, że jak przejdziesz w ETK po zastosowaniu, nie pokaże CI Twojego modelu, no bo przeciez rocznikowo te starsze nie były juz zakładane, ale może się okazać, że jest normalnie do przykręcenia, tylko program tego nie pokazuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawdź po Vinie swoją co pokazuje program, powinno być własnie wyszczególniona temperatura, czy jest na tym samym poziomie czy już ją podnieśli?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niby wszystkie na 87°, m550d tez, niestety, a juz mialem nadzieje ze jest jakis inny, powiedzmy 95° 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no to może być tak jak piszesz, mocniej wysilona jednostka, więcej układów do obsługi i pikuje wyżej, na to też jest sposób, tylko sporo dłubania i kosztów, można pominąć OE sterownik wentylatora, założyć PMU i wysterować wentylatory po swojemu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auta klientow, nie da rady w kazdej dlubac. Montuje cyfrowe zegary malutkie (temp oleju) i wyrazna instrukcja, dodajesz gazu od 75° , odejmujesz jak widzisz 105° albo zbieraj 50tys na remont. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja wiem że przeciętny klient tego nie rozumie i nie będzie inwestował w takie zabawy, ja to kiedyś zrobiłem w swojej N62, tam te jednostki pracują w przedziale 105/115, grzeją się, założyłem wentylator z Jaguara V8 i własnie wysterowałem go samodzielnie, plus najchłodniejszy termostat bo tam akurat kilka było, działało pieknie, nie wychodził poza 94

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zapomniałem dodać że tam seryjnie jest wiskoza, która chodzi jak chce, wentylator już pozwala na precyzyjne utrzymanie temperatury

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No mam n62 w swojej x5 ale tam nie bylo wiskozy. Termostat zmienilem, oczywiscie, z tych 115 na 94 lata temu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.