Skocz do zawartości

F10/11 N57 rzeczywiste ciśnienie oleju


WojtekX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

no i dla mnie zaskoczenia nie ma, niemiec pokazał 1,6 na jałowym i dokładnie tyle pokazuje Twoja, wynik nie do osiągnięcia w serii i nawet z modyfikacją na pompę M50d,
Chrisa jałowe z pompą z M50 to 1,2bara

bez dwóch zdań jest to realny wzrost ciśnienia w dolnym przedziale obrotów, o to chodziło!

2000 obr.= to już 3bary!, u Chrisa pompa M50 = 2,5bara
3000 obr.= to 3,8bara, u Chrisa to już otwarcie zaworu upustowego w pompie 4,2 bara
4000obr.= to 4bary, u Chrisa nadal otwarcie zaworu w pompie i wszystko do miski

zestaw do wzmocnienia cisnienia oleju to kółko i łańcuch, koszt ok. 200zł nie licząc pracy
zmiana pompy na M50d do koszt ok. 1500zł nie licząc pracy

taki realny przedział użytkowy pracy tego silnika to 1/4tyś obr, i mimo tych obrotów cały olej pchany jest w magistralę, poza tym to wszystko na oleju 0W30, po zmianie charakterystyki np. na 5W40, na pewno wzrośnie


dzięki kkx5 za klarowne pokazanie przebiegu ciśnienia oleju!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Faktycznie, nawet o tym nie pomyslalem, do 4000tys pcha wszystko przez filtr. Celowo zalalem 0w30, "balem" sie zbyt duzego cisnienia:) a wyszlo bardzo, bardzo fajnie. Takie 1.45-1.5, tak stala pomiedzy dwiema kreskami i nic mniej. Wstawilem temperatury aby nie bylo ze przy 70° robione:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kkx5  kawał dobrej  roboty  dzięki  za poświęcony  czas i znalezienie  , dopasowanie czesci   do siebie  żeby to wszystko  współgrało .

Taki zestaw powinien być  już dawno w sprzedaży     (zmocnienie  seri N 😜 )

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

taki zestaw był w sprzedaży z poprzednimi samochodami, lubisz swój samochód z seri F z silnikem N, popraw go sobie, podzespoły nie są kosztowne:)
Na pewno wszyscy pamietają film /Sami Swoi/ był tam teks Pawlaka: "Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" i wsadził granat do kieszeni 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To byl dramat w x3 wykrecic czujnik i wkrecic manometr. Schowany gleboko pod pompa cr, cale rece pociachane ale, co to za test bez testu. Musze kupic "czapki" filtra oleju i tam zrobic warsztatowe odczyty cisnienia. Jutro zloze zestaw do n57. Wstawie zdjecie czy tak samo "lezy". Odnosnie podziekowan, to kierowac do kolegi Wojtek. Bez burzliwej konwersacji, temat by umarl:), to raz, dwa, dal namiar na kolko. Ale dobra, wyszlo lepiej niz bym sobie wyobrazil, ba, sadze ze to lepsze, jak Wojtek wspominal, rozwiazanie niz zmiana pompy. Wazniejszy jest ten dol cisnienia niz gora przy 4tys obrotow....

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie nie, gdyby nie ta burzliwa dyskusja, ja też siedziałbym i myślał.. prawda jest taka że Chris wrzucił pompe z M50, mieliśmy już rzeczywisty odczyt parametrów po, ale myślę że "aramiel" jest forumowiczem który bardzo dużo tu wniósł i podesłał link na początku tego sporu, który kazał mi się nad tym zastanowić, zacząłem to drążyć i te kółka zostały odnalezione dzięki niemu, no ale finalnie to kkx5 wrzucił to kółko do auta, znalazał łańcuch i ładnie pokazał, krótko mówiąc rozwiał wątpliwości wszystkich.
Krótko mówiąc, wspólnymi siłami zostało wygenerowane rozwiązanie które mozna zastosować i chyba o to własnie tu chodzi

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, WojtekX napisał(a):


Krótko mówiąc, wspólnymi siłami zostało wygenerowane rozwiązanie które mozna zastosować i chyba o to własnie tu chodzi

No dokładnie, tylko można było trochę mniej jadu wylać przez co niektórych forumowiczów w kierunku tych co mieli rację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2024 o 22:12, WojtekX napisał(a):

no jest faktycznie taki łańcuch, z tego co widzę, to pasuje do:

Chryslera
Daewoo
Hyundai
Jeep
Mercedesa
Ssangyoung
Volkswagena, jeżeli chodzi o grupę Vag wymieniają starą LT 28-35 silniki 2DB, 2DE, 2DK

tylko ten co znalazłem, jest ze spinką, napisz czy Twój jest cały czy rozpinany, generalnie nie ma to wiekszego znaczenia,
ale nie ukrywam, że czułbym sie trochę psychicznie lepiej, jak byłby to lity łańcuch

Febi 25396 sprawdź 

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2024 o 22:22, kkx5 napisał(a):

Ori 48 ogniw, ten 46, kupilem tak na probe, ze bede go skracal, kolko 24 vs 19, wiec interesowal mnie tylko rozpinany, dzis przy wymianie, okazuje sie ze kolko jest 23 (nie wiem dlaczego, zwykla 184koni x3ka), i ten lancuch pasuje idealnie tak jak jest. Drapie sie po glowie czy robic probe kolka 19 czy nie, auto klienta 🙂

Ciekawostka w X3 F25 do silnika N47N wkładali zarówno kółka z 23 jak i 24 zębami a pompa i łańcuch ten sam(co w f10 przed liftem)  nie zależnie od kółka!!!

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, Jack-Strong napisał(a):

Ciekawostka w X3 F25 do silnika N47N wkładali zarówno kółka z 23 jak i 24 zębami a pompa i łańcuch ten sam(co w f10 przed liftem)  nie zależnie od kółka!!!

Hmm. Przykladalem nowy 24 zeby i nie pasowal. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawi mnie jedno skoro jak piszesz że kółko 24 nie pasowało w miejscu kółka 23 jak przypuszczam łańcuch był za krótki a pompa i łańcuch jest ten sam co w F10 przedlifcie N47N to różnica musi być w bloku. W realoem jest informacja odnośnie kółka pompy oleju (F25 że występowały 23 i 24 i zastosować należy takie jak było)

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 21.08.2024 o 19:04, kkx5 napisał(a):

Faktycznie, nawet o tym nie pomyslalem, do 4000tys pcha wszystko przez filtr. Celowo zalalem 0w30, "balem" sie zbyt duzego cisnienia:) a wyszlo bardzo, bardzo fajnie. Takie 1.45-1.5, tak stala pomiedzy dwiema kreskami i nic mniej. Wstawilem temperatury aby nie bylo ze przy 70° robione:) 

Przy kolejnej próbie, albo wymianie oleju może dałbyś radę pomierzyć dla prawilnego oleju 5w30, albo 5w40?

Jakoś specjalnie na olejach się nie znam, ale czy przy 0w30 nie istnieje ryzyko, że film olejowy będzie się zrywał w związku z za "rzadkim" olejem w skrajnych warunkach - np pałowanie po niemieckim autobanie, albo szwarcwaldzkich górkich serpentynkach (jak to mam w zwyczaju 😅 )?

Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.youtube.com/shorts/PdDurxx-GtY

po zmianie oleju, to powinno wstać pod 2 nie powinno przebic 5, to są wartości występujące w wiekszości samochodów, takie auta bardziej wyczynowe w serii, mają to ciśnienie na jeszcze wyższym poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no i gitara, jest cały komplet do złożenia bez zastanawiania się czy będzie pasowało, to jak już to doskładasz, zalej go 5W30 to co zalecają tak dla potwierdzenia tego ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.