Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, WojtekX napisał(a):

Jack-Strong, z tego co pisałeś wcześniej, jedziesz zaraz na rozrząd i chcesz to kółko podmienić, daj znać jak zmieniły się wskazania ciśnienia po tym kółku, to niby tylko jeden ząb, ale zawsze, jestem ciekaw

wszystkie n47 miały 24 zęby po lifcie w f10 były juz b47

zmierzę tak jak napisałem różnica to coś ok 4.5% więc cudów się nie spodziewam ale zawszę coś 

rozrząd będę robic 27 sierpnia kółko jutro zamówię w BMW

mam nadzieję tylko że nie będą robić problemu przy rozrządzie jak poproszę o zmianę kółka 

jak by podeszło to za 150zł dostajemy plus ok 5% ciśnienia oleju ale tylko w R4 N47 nie zaszkodzi 😉

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mozesz zalozyc kolka 23 do swojego f10, chyba ze zmienisz lancuch. 

Opublikowano (edytowane)

łańcuchy są takie same w n47 b47 i n57 w/g realoem a kółka różne 

N47 25d miało kółko z 24 zębami w polifcie też 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

też mi sie coś wydaje że zmniejszenie kółka nawet o ząb spowoduje znaczącą różnicę na łańcuchu, to może być powiązane z pompą oleju, tzn. łańcuch może byc ten sam, ale B47 może mieć nieznacznie odsadzoną podstawe pompy w stosunku do N, trzeba to sprawdzić, może sie okazać że to będzie działać ale z pompą z B

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W takim razie pompa musi byc inna. Musialbys zalozyc z x1 23d albo f20 114d/116d, one, tak wychodzi z katalogu, sa na 23 zeby, ale czy pasuje na kanaly i sroby, tego nie wiem. Nie mozna zalozyc samego kolka do f10, lancuch bedzie za luzny. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zacząłem poszukiwać tego kółka do pompy olejowej i znalazłem, ale przy okazji muszę Was przeprosić i przyznać sie do błędu, podałem ten link

https://mikmotoren.de/en/collections/olpumpe/products/olpumpe-update-n57 z informacją że to kółko to 20 zębów, otóż nie, to kółko napędu ma dokładnie 19 zębów, poprostu źle to policzyłem patrząc na zdjęcie i jak zacząłem szukać kółka z ilością 19 w BMW, okazało się że oczywiście jest takie kółko, w jakim silniku wytępowało?

M57/N47/M67 tu link https://oryginalne-czesci.pl/kolo-lancuchowe-pompy-oleju-m47n-m57-m57n-m57n2-m67-m67n-bmw-e38-e39-e46-x5-e53-e60-e61-e63-e64-e65-e66-x5-e70-x6-e71-x3-e83-e90-e91-e92-e93,id12396.html

jeżeli chodzi o silnik N47, modyfikacja pompy w tym silniku, wygląda dokładnie tak samo jak w N57, ilość zębów w N47 jest ta sama 19 zębów https://mikmotoren.de/fr/products/olpumpe-n47

krótko mówiąc powrót do tego co było

Opublikowano (edytowane)

jeszcze żeby do tego łańcuch dobrać to by było git bo łańcuch od M47/57 różni się aż 6 ogniwami 48vs42 a z tego co się doliczyłem ze zdjęcia to wypada ze musi mieć 46 ogniw

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
W dniu 14.08.2024 o 23:09, kkx5 napisał(a):

W takim razie pompa musi byc inna. Musialbys zalozyc z x1 23d albo f20 114d/116d, one, tak wychodzi z katalogu, sa na 23 zeby, ale czy pasuje na kanaly i sroby, tego nie wiem. Nie mozna zalozyc samego kolka do f10, lancuch bedzie za luzny. 

Dokładnie taki zabieg mam zrobiony u siebie w silniku n47 w f11. Silnik miałem rozłożony w bagażniku i był to jakiś ulep z regeneracji z neta (poprzedni właściciel kupił). Pompa była nowa dlatego jako jedyna została. I rzeczywiście po założeniu pompy nie mogłem założyć łańcucha tego ori do f11. Wtedy nawet nie przypuszczałem że jest jakaś inna pompa, łańcuch i kółko. Ale zanim się dowiedziałem to zgłupiałem 10 razy 😂😂 okazało się że pompa ma inne osadzenie, dlatego nawet po założeniu koła ori łańcuch nie pasował. Okazała się właśnie pompa z x1. Ciśnienie zmierzę kiedyś przy okazji bo już nie pamiętam jakie było bo to prawie już 4 i 80k km. Ale z ciekawości zobaczę bo on dostaje cały czas baty i ma ~250km. Oleju ani grama nie weźmie. Powinno pasować do seryjnego bloku z n47 bo ja miałem z f10. IMG_1552.thumb.jpeg.c4bb67ce42ef37ce3c03d84164338669.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z tego co ja policzyłem, to łańcuch z M57 jest za krótki o 2, łańcuch z N47 jest dłuższy o jedno ogniwo, czyli skrócenie łańcucha z N-spinka i powinno chulac, ale potwierdzenie bedzie przy składaniu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

f25 2.0d n47. Ciekawostka, kolko ori 23 zeby... 

IMG_20240820_184558.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A teraz to co nas interesuje, kolko 19 zebow. Lecimy? Znalazlem lancuch ktory pasuje idealnie. 

IMG_20240820_184751.jpg

Opublikowano (edytowane)

@kkx5 Na poczatek dzięki że się dzielisz swoją wiedzą. Pomiędzy zgryźliwościami jest masa przydanych informacji 🙂 mimo wszystko szanuje ze Ci się chce. 

A powiedz gdzie jest ten czujnik, i co on mierzy dokładnie? On sprawdzą cisnienie w całym obiegu czy jest w jakims kanale? 

Zastanawiam się czy lepiej trzymać ilość oleju na maxx, czy ilość oleju ma wpływ na poprawe ciśnienia?

Edytowane przez Użytkownik525xd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie forum. Mnie rowniez czasami poniesie:) 

Czujnik cisnienia jest wkrecony w glowny kanal olejowy idacy od pompy do filtra oleju. 

Na cisnienie nie ma wplywu czy jest max czy min na bagnecie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no jest faktycznie taki łańcuch, z tego co widzę, to pasuje do:

Chryslera
Daewoo
Hyundai
Jeep
Mercedesa
Ssangyoung
Volkswagena, jeżeli chodzi o grupę Vag wymieniają starą LT 28-35 silniki 2DB, 2DE, 2DK

tylko ten co znalazłem, jest ze spinką, napisz czy Twój jest cały czy rozpinany, generalnie nie ma to wiekszego znaczenia,
ale nie ukrywam, że czułbym sie trochę psychicznie lepiej, jak byłby to lity łańcuch

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ori 48 ogniw, ten 46, kupilem tak na probe, ze bede go skracal, kolko 24 vs 19, wiec interesowal mnie tylko rozpinany, dzis przy wymianie, okazuje sie ze kolko jest 23 (nie wiem dlaczego, zwykla 184koni x3ka), i ten lancuch pasuje idealnie tak jak jest. Drapie sie po glowie czy robic probe kolka 19 czy nie, auto klienta 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie zastanawiaj się, klient Ci podziękuje, ja już kółko zamówiłem więc chętnie sie podzielę pomiarami z silnika po 400tyś, w niedługim czasie wjeżdżam tym zestawem do siebie,
średnica wału i ilość zębów na wale M57 raczej się nie zmienila (nie liczyłem co prawda) ale porównując oba silniki M i N, to bez dwóch zdań znacząca zmiana..
Na kanale Jagodowego (nie jestem miłośnikiem) pokazywali zetkę 350 Nismo, i pokazywali pomiary cisnienia oleju, przy 100 stopniach na jałowym ok 2bar, na zimnym 6bar
Co innego gdybyśmy sami tu rozmyślali jak może wpłynąc taka zmiana na silnik, gość z niemiec to zrobił, pokazał to na manometrze, to co pokazwyał, to nie są jakieś odjechane wartości z kosmosu, to wartości jakie generowała M57. Niemcy nie zapomnieli jak się produkuje dobre silniki, jedyne co się zmieniło to UE i jej nowe progi, które spowodowały to że silnik robi 100tyś i problem pozostaje po naszej stronie. Dzięki ale ja nie będe w tym uczestniczył, podnoszę ciśnienie smarowania w swojej, miałem dylemat z ta pompą od M50d ale ja nie modyfikuję magistrali/natrysków na tłoki/nie dokładam sprężarek, widzę że pompa zmuszona do nieco większej pracy, powinna uchronić ten silnik przed przytarciami, czas pokaże, bardzo mnie ciekawi ile ten silnik faktycznie potrafi przejechać, zobaczymy..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dobra. Po godzinie stania, jezdzenia, nie moglem dobic do 90° ale to by raczej nic nie zmienilo. Rezultaty. 

IMG_20240821_165950.jpg

Screenshot_20240821_170006_pl.pw.btool.expert.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.