Skocz do zawartości

F10/11 N57 rzeczywiste ciśnienie oleju


WojtekX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

przeglądałem ogłoszenia u nas i w Niemczech, nie znalazłem żadnej z przebiegiem 500, owszem jedną z przebegiem 440..jedną!  to kółeczko wiele zmienia na plus, jałowe w okolicach bara, zupełnie do zaakceptowania, ale cała magia dzieje się po dodaniu gazu i spokojnej jeździe, wcześniej 1/1,2 bara dziś 2,2/2,4 przy zmianie biegu, więc jałowe wstają nieznacznie, ale cały przedział użytkowy wzrost o ponad bara. Jak już ciśnienie mocno spada jak u mnie, żąglowanie lepkością wiele nie zmienia, kółko już tak
Jeszcze jedna ważna sprawa dotycząca rozrządu, jeżeli ktoś jest przed zmianą rozrządu i sięga po gotowy zestaw rozrządu jakie się sprzedaje, sprawdźcie dokładnie jakie kółko pompy oleju jest w zestawie, bo w wiekszości sprzedawanych jest wrzucone 24, czyli przy zmianie rozrządu możecie nieświadomie nieznacznie zwolnić swoją pompę, przecież żaden mechanik nie liczy zębów, zakłada i go

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale u ciebie bylo 0.6 na jałowych...

założyłeś kółko ok ale dalej  nie wiesz czy ucieka ci ciśnienie pod panewką czy pompa niw wydaje...

u nas wszystkie z ogłoszeń  mają pod 500 😉 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

słaba jest wydajność OE pompy, po kółku pompa wydaje, jest nawet nieco wyższe od tego co powinno być, jak już pisałem nie będę go remontował, jestem w trakcie poszukiwania auta po zatarciu, do odbudowy a to jest osiołek do pracy, ile starczy mu sił do pracy jeszcze? Nie wiem, jestem ciekaw, ale jak się zatrzyma, rozbiorę silnik z ciekawości co go zatrzymało, dzis pracuje bardzo dobrze i cicho i niech tak dalej będzie..

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2024 o 20:10, davidpl napisał(a):

@aramiel123 pewnie tak, chociaż zapewne jest wiele składowych. Widzę, że u Ciebie też zmienia się dźwięk przy jakich 2500-2800 rpm (chyba wtedy duże turbo zaczyna pompować). Zmieniałeś wtryskiwacze? Czy na fabrycznych 330k przejechane?

Tak  od 2000 rpm    w biturbo   zmienia się dzwiek na postoju  ale nie zawsze   .

Mam wrażenie że baypas  się otwiera  do małej  turbiny  co  omija  Tipa  do dużej  turbiny  ale nie jestem pewny  .

Wtryskiwacze  orginalne   fabryczne  jeszcze. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aramiel123 dzięki! Ogólnie jest straszna loteria z tymi silnikami, jednemu małe turbo pójdzie przy 60k km, inny przejedzie 200, u jednych rozrząd się zrywa przy 120k km inny ma fabryczny przy 300, to jakiś wyższy poziom abstrakcji jeśli chodzi o określanie, kiedy coś może się wysypać. Wtryskiwacze Ci nie stukają/nie stukały na zimnym? Wg jednego z mechaników na yt 200k km to praktycznie limit dla tych wtryskiwaczy, a potem zaczynają lać i przyczyniają się do zatarcia (ON w oleju i przez to spadek lepkości). Jest bardzo dużo niewiadomych no i dochodzi jeszcze styl jazdy, gdzie (mam wrażenie), zdrowiej dla silnika jeździć dynamicznie w trybie sport (wyższe ciśnienie oleju, mniejszy moment, egr nie wali spalin) niż „oszczędnie”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak 

rozrząd  orginalny  

Turbiny orginalne 

Wtryski orginalne 

 Egr z 2014  z pierwszych  akcji serwisowych  chyba

 Dpf orginalny  cisnienie wsteczne  0.5 na postoju

XDrive i automat  chyba tam oleju nikt  nie wymienial jeszcze  xd..

Zdjecie z Kortekt  juz state ale nic się zmieniło wiele .  Trochę  zeczy zrobiłem  takich pierdół  pokrywa zaworów,  kolektor klapki aut. Pompa wody . Pasek  ,podcisnienia , miechy , zawory pneumatyczne.

Przydalo by sie zrobić  rozrząd   wymienic oleje    automacie i xdrive  tak  na juz  jedynie  co 

 

 

 

 

Screenshot_20240804-184336_Messenger.jpg.53c988a40ba9d2033d02a29dda53f2cd.jpg

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, davidpl napisał(a):

@aramiel123 dzięki! Ogólnie jest straszna loteria z tymi silnikami, jednemu małe turbo pójdzie przy 60k km, inny przejedzie 200, u jednych rozrząd się zrywa przy 120k km inny ma fabryczny przy 300, to jakiś wyższy poziom abstrakcji jeśli chodzi o określanie, kiedy coś może się wysypać. Wtryskiwacze Ci nie stukają/nie stukały na zimnym? Wg jednego z mechaników na yt 200k km to praktycznie limit dla tych wtryskiwaczy, a potem zaczynają lać i przyczyniają się do zatarcia (ON w oleju i przez to spadek lepkości). Jest bardzo dużo niewiadomych no i dochodzi jeszcze styl jazdy, gdzie (mam wrażenie), zdrowiej dla silnika jeździć dynamicznie w trybie sport (wyższe ciśnienie oleju, mniejszy moment, egr nie wali spalin) niż „oszczędnie”.

niecałe 300tyś kompresja równo na wszystkich garach silnik chodzi jak zegarek 20d z 2013 roku 

ten mechanik z yt o którym piszesz to... ech szkoda gadać... clikbajt jakich wiele na yt

generalnie nie ma reguły bo nie ma dwóch takich samych aut/silników tak samo eksploatowanych. Wiadomo jak jest najważniejsze są pierwsze lata eksploatacji jak wszystko się uklada dociera... a pierwszy właściciel jakiś leasing wynajem...  placi ratkę i ma wyjebane a średnio 8/10 aut tak jest sprzedawane/eksploatowane. 

 

PXL_20240927_175116506.jpg

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Siemka wszystkim, chcialbym dopytac dokladnie. Aby usprawnic cisnienie oleju w N57 204km wystarczy ze zaloze ten lancuszek rozpinany (FEBI BILSTEIN 09237) i zebatke na pompe oleju z 19 zebami (OE BMW 11412247304)? czy jestem to w stanie zrobic sciagajac tylko miske olejowa na aucie bez wyciagania niczego wiecej? bardzo dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

problemem jest miska oleju, nie da się jej wyjąć bez zdjęcia skrzyni biegów, samo zdjęcie skrzyni też nie pozwoli Ci zdjąć miski, trzeba (ja tak zrobiłem) odkręcić prawą poduszkę silnika od sanek i wyprzeć motor do góry (uważajcie na przód silnika i chłodnice egr, przy tej operacji silnik leci mocno do przodu i opiera się o chłodnicę, chodzi o to aby nie uszkodzić tego układu), wtedy miska wychodzi, odkręcasz pompę oleju, podmieniasz kółko i z łańcuchem też nie ma problemu. Ja co prawda przy tej operacji w swoim samochodzie wymieniłem również rozrząd, więc zastosowałem lity łańcuch, ale po złożeniu widziałem że nie ma wiekszego problemu z przepuszczeniem łańcucha między deklem a wałem, mój silnik to N57, ale w N47 też pewnie tak lekko nie wychodzi, N47 jest dużo krótszy i przód silnika nie powinien kolidować z chłodnicami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie mam zdjecia, robilem pomiar x6 e71 m50d, blok +0.50, wal ori, pompa ori bez przerobek. Wyszlo 0.9bar przy 87° wiec.... lipa...nie dziwota ze te silniki 150-170tys i jest po wszystkim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kolejny mit obalony... jako że pompa z m50d to sposób na niskie ciśnienie w tych silnikach... dzięki 

wygląda że taki m50d to na miękko od początku do końca mógł by latać na 5W40 a nawet 5W50 to może do 300 tyś by dokulał

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kilka dni temu był u mnie kolega E70 z N57, przebieg 250, pomiar cisnienia, 0,9. To ile tego ciśnienia zostanie po 300/350?

Na jałowym po rozgraniu, 1,2/1,4 z kółkiem 19 gitara,  ale okolice bara czy trochę mniej z kółkiem 23/24 będą problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jeszcze jedna uwaga dotycząca temperatury silnika, moja trzyma równe 95 w piku i nie wychodzi poza to nigdy, ale czytałem już tu posty o temperaturach 100 i ponad 100,
(mam tu na myśli pomiar testerem a nie obserwację wskaźnika na desce) jeżeli macie takie temperatury, to zmiana termostatu od razu na nizszy, temperatrura ma ogromny wpływ na lepkość i cisnienie oleju, szczególnie w tych górnych granicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

M550d bez problemu osiaga 105 a nawet 110°....oleju. Wystarczy troszke ja podgonic. To na ori pompie cisnienie bedzie pewnie jakies 0.7... Niestety nie mozna w nich nic zrobic. Termostat jest taki sam jak w kazdym n57. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
29 minut temu, Jack-Strong napisał(a):

i kolejny mit obalony... jako że pompa z m50d to sposób na niskie ciśnienie w tych silnikach... dzięki 

wygląda że taki m50d to na miękko od początku do końca mógł by latać na 5W40 a nawet 5W50 to może do 300 tyś by dokulał

Testy byly po wymianie oleju, 5w40 w kazdym przypadku a wychodzi tak slabo. Pompa z m550d robi cisnienie.... ale u gory, w przedziale "uzytkowym" jest lipa. Po kolku jest fajnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dodam. Te dwa silniki n57c wywalily korby na 6tym, ci co siedza w tych jednostkach wiedza, n57 nie wywala korb, nigdy... no chyba ze zabraknie oleju (6ta jest najdalej od pompy mimo ze pompe ma pod soba:))... wiec oleju zabraklo bo nie bylo cisnienia (zuzyte panewki glowne, "szerokie" kanaly w wale korbowym), slaba pompa, slabe smarowanie, wysokie temperatury. 

Edytowane przez kkx5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.