Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzis sprawdzilem moj b47. Przebieg 206tys.

Nowy rozrzad seryjny.

Jalowe obr

 

 

Screenshot_20240910_141711_bimmer-tool.jpg

Edytowane przez Lendio
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, WojtekX napisał(a):

kółko wrzcone, co prawda lekki luz na łańcuchu był, ale dopuszczalny, z tego co zauważyłem oryginalny łańcuch BMW jest solidniejszy, te ogniwa są nieco mocniejsze

 

IMG-20240909-WA0000.thumb.jpeg.a8dbf5ac2ab0e924a52c8442efbd2d2b.jpeg

dobrze pamiętam ty masz R6 N57?

ktory model łańcucha zamontowałeś?

Jak dla mnie super zostań przy ..W40 i oraj dalej maszynę...

ja sam jeszcze ok 50-100tyś robię na  0W30 poczym przechodzę na

SHU 5W40 lub Mobil X4 0W40

obecnie mam 275tyś 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
6 godzin temu, WojtekX napisał(a):

wcześniej na rozgrzanym motorze obroty pod odcinkę to ciśnienie na poziomie 2,2 bara i nie byłem w stanie tego przebić, okolice zmiany shift pointu 1200/1500 to było ok. 1,2 bara teraz wstało na jakieś 2,4, obroty w okolicach 2000 i więcej, moja pompa nigdy nie generowała ciśnienia pod 3, teraz po zmianie 2000obr to 3,5 bara
dodam że pompa oleju została stara, miałem ją wymienić, ale pomyślałem że to bedzie bardziej wiarygodnie wyglądało, przy wymianie na nową na pewno to ciśnienie jeszcze by sie podniosło. Jałowe szału nie robią ale lekkie dotknięcie gazu i to ciśnienie wstaje dużo mocniej, własnie w przedziale w którym samochód jedzie, uważam że to tania i bardzo skuteczna modyfikacja

  I jest  elegancko   

2.2bara   przy  1500obr  to już    spora zmiana  .

Kółeczko  za parę groszy a może uratować   nie jedna  n57 przed   przedwczesnną   śmiercią 

Opublikowano

Na  dniach  zrobię  pomiar  cisnienia  i u mnie  na oleju 0w40 mobil 

Szkoda że  dostęp do tego czujnika jest  chory 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jack Strong, tak: moja to R6 N57, łańcuch o który pytałeś to Febi: FE09442, dokładnie ten który znalazł kkx5. Po starcie zimnego silnika, ciśnienie ładuje 4 bary i dość długo się utrzymują tak w okolicach 40/50 stopni, polatam chwilę na tym 5W40 teraz, ale wydaje mi się że zejście z charakterystyka oleju na 0W40, może byc lepsze przy dogrzewaniu się silnika, zmienię z czasem i napiszę. Generalnie praca samego silnika na prawdę się poprawiła, nie wiem do końca czy to zasługa zmiany rozrządu czy podniesionego ciśnienia, ale jest na prawdę lepiej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lendio, zmierz ciśnienie w swojej przy 2000 obr i napisz, jestem ciekaw ile generuje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko, że B47 ma elektroniczne sterowanie ciśnieniem więc porównywanie nie ma aż takiego sensu.

W B47 przy byle jakim obciążeniu wskakuje w okolice 2,2 i tak z reguły jest przy normalnej jeździe. Pod pełnym obciążeniem jest trochę ponad 3.

spacer.png

Opublikowano
6 godzin temu, WojtekX napisał(a):

Jack Strong, tak: moja to R6 N57, łańcuch o który pytałeś to Febi: FE09442, dokładnie ten który znalazł kkx5. Po starcie zimnego silnika, ciśnienie ładuje 4 bary i dość długo się utrzymują tak w okolicach 40/50 stopni, polatam chwilę na tym 5W40 teraz, ale wydaje mi się że zejście z charakterystyka oleju na 0W40, może byc lepsze przy dogrzewaniu się silnika, zmienię z czasem i napiszę. Generalnie praca samego silnika na prawdę się poprawiła, nie wiem do końca czy to zasługa zmiany rozrządu czy podniesionego ciśnienia, ale jest na prawdę lepiej

oj tak szczególnie zimą 

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja wiem że ta pompa pracuje nieco inaczej, chodziło mi o samą wartość, jeżeli to 2,2 to kółko wygrywa bo przy zmianie mam ok. 2,5

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tylko że w b47 będziesz miał podbite ciśnienie do 2,2 bara przy muśnięciu gazu już przy 1000 obrotów a nie dopiero przy 2000 jak w Nxx

 

Edit

Screenshot_20240911_143557_bimmer-tool.jpg

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, WojtekX napisał(a):

 Po starcie zimnego silnika, ciśnienie ładuje 4 bary i dość długo się utrzymują tak w okolicach 40/50 stopni, polatam chwilę na tym 5W40 teraz, ale wydaje mi się że zejście z charakterystyka oleju na 0W40, może byc lepsze przy dogrzewaniu się silnika, zmienię z czasem i napiszę.

dlatego ja się wstrzymałem u mnie

...mogą przyjść mrozy czlowiek się zapomni na zimnym prawe kolano mu się wyprostuje... zawór upustowy tez ma swoj limit i wszystkiego nie popuści... i można zrobić kuku

 ja czekam jak spadną trochę temperatury w okolice zera i wtedy zmierzę ciśnienie na zimnym na 0w30 i 0w40 PXL_20240906_182810894_MP.thumb.jpg.5afbd463b8916954eb3037e4df3aede0.jpgprzy okazji zlepiłem trochę dokładniejszy zegar do pomiarów 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zawór upustowy uchyla się na poziomie 4,2, jak samochód staruje rano wstaje na 4, nie ma tu przeładowania, mimo że auto zimne, zawór zamkniety, jak zaraz po starcie dodam troszkę gazu, wchodzi na 4,2, ale to normalne, wróćcie do pomiarów Chrisa, silnik w pełni rogrzany obroty 3000 i zawór otwarty, 4000 zawór otwarty, przy zastosowaniu kółka, to cisnienie oscyluje w granicach tego co zostało zaprojektowane przez BMW, u mnie po rozgrzaniu 4000obr i ciśnienie 4,1 - zawór zamkniety. Moim zdaniem obserwując swój samochód, widzę że to ciśnienie znacząco zmienia się w tych samochodach w zależności ile już przejechał, zdrowa seria 1,2 moja miała 0,6, to spadek o połowę, dobrze jest zapiąc manometr po przebiego 250/+ i sprawdzić, wtedy karty na stół i wszystko jest jasne, zwolennicy serii BMW nic nie musza robić, ktoś kto chce cos poprawic, może zmienić pompe, kółko, czy nieco inny olej, co kto woli.. Ale jeżeli ktoś np. wrzuci takie kółko do zdrowej serii, te wskazania będą znacznie wyższe niż u mnie, Chris wrzucił pompe z M do silnika po remoncie i nadmiar ładuje mu w miskę. Jeżeli chodzi o zmianę oleju, powiem szczerze że nigdy nie lałem oleju 0W do BMW, pomijając jakies tam Toyoty czy podobne przy serwisach, jestem ciekaw jak zareaguje wskaźnik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 14.08.2024 o 22:08, Jack-Strong napisał(a):

zgadza się w przedlifcie

R4 mają 24 zęby

R6 mają 23 zęby

łańcuch jest ten sam

 w poliftach B47 mają 23 zęby 

zamawiam jutro

wracając do kółka napędu pompy 23 i 24, porównałem oba, i jak się je położy na sobie, różnica jest na prawdę nie duża, więc to co podają, może być prawdą, że łańcuch może być ten sam, skrócenie w takim wypadku o ogniwo, spowoduje że nie da się go zapiąć, bedzie za krótki

 

 

IMG-20240906-WA0004.thumb.jpeg.3daeab0e555a840c6d4f6d7333173f1c.jpeg

Opublikowano
16 minut temu, WojtekX napisał(a):

wracając do kółka napędu pompy 23 i 24, porównałem oba, i jak się je położy na sobie, różnica jest na prawdę nie duża, więc to co podają, może być prawdą, że łańcuch może być ten sam, skrócenie w takim wypadku o ogniwo, spowoduje że nie da się go zapiąć, bedzie za krótki

 

 

IMG-20240906-WA0004.thumb.jpeg.3daeab0e555a840c6d4f6d7333173f1c.jpeg

dzięki! tak też myślałem 

Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.09.2024 o 01:58, WojtekX napisał(a):

Lendio, zmierz ciśnienie w swojej przy 2000 obr i napisz, jestem ciekaw ile generuje?

Na tkz. luzie przy podniesieniu obr na 2 tys tez pokazuje 1.3

Calkiem inne (wyzsze ) cisnienie jest przy tych obrotach podczas jazdy/obciazenia. Ktos pisal, ze pompa jest sterowana elektronicznie w B47 - moze stad takie wskazania.

Edytowane przez Lendio
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawdź pod obciążeniem podczas jazdy 2000 obr/przyspieszając, u mnie czy jadę czy stoję, 2000obr, to już 3,5 bara

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Lodini88 napisał(a):

Czyli ten zestaw co podaliście będzie pasować do n47d20c ? 

jeżeli chodzi Ci o kółko 19 i łańcuch, to tak..pasuje do N47 i N57

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, WojtekX napisał(a):

jeżeli chodzi Ci o kółko 19 i łańcuch, to tak..pasuje do N47 i N57

tak też myślałem bo ten gość z początku wątku z .de do n47 i n57 ma dokładnie ten sam zestaw 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

Poniżej dla porównania wynik ad. N57 258KM 317000 km. Z tego co zrozumiałem, to pompa bez przeróbek. Film ogólnie w temacie i od połowy mały DIY dla zainteresowanych, jak to mierzyć:

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej    trochę to trwało   ale   znalazłem chwilkę   i udało mi się  zmiezyc ciśnienie oleju 

łatwo nie bylo  ręce  poparzone  aż po łokcie  robilem to zaraz po  trasie  olej mial 100"C  w trakcie  pomiaru 92"C

 

Silnik  N47 S1   biturbo 218ps

Olej  0w40  świeżo  wymieniony

330kk nalotu

 

 

20240926_181338.jpg

20240926_181138.jpg

Opublikowano (edytowane)

  Bałem się go więcej kręcić  był bez dolotu  i filtra  a turbinka mała ciągnie jak szalona 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

Wniosek taki  że n47    orginalnie  przy 1500obr   ma 1.9bara   prawie tyle samo co juz po modyfikacji  pompy w silniku  N57 u kolegi , jak bym miał  olej 5w40 może  pewnie 2.2bara  będzie 

 Myślę  że  teoria o słabym cisnieniu i zacierających  się motorów  N57 jest słuszna   

 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano

@aramiel123 pewnie tak, chociaż zapewne jest wiele składowych. Widzę, że u Ciebie też zmienia się dźwięk przy jakich 2500-2800 rpm (chyba wtedy duże turbo zaczyna pompować). Zmieniałeś wtryskiwacze? Czy na fabrycznych 330k przejechane?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.