Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
22 godziny temu, bbmw napisał(a):

czyli n47 nie ma innej możliwości odczytu ciśnienia jak tylko podpiąć manometr?

co w takim razie pokazują wszystkie apki i testery?

Nie pierwszy i nie ostatni raz pokazują badziewie. Trzeba miec na uwadze, ze te apki sa uniwersalne do wielu silnikow i różnego osprzętu - dzięki forum mozna wiele niejasności wyjasnic:classic_biggrin:

10 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

A czy ta niewielka różnica w gęstości oleju 5w30 a 5w40 może jednak przyczynić się do niedostatecznego smarowania spod którejś panewki na przykład, gdy auto na codzień się nie przegrzewa i nie lata przez 80% czasu na obrotach powyżej 2000+? Rozumiem zwolenników większej gęstości oleju, ale czy ta subtelna różnica w10 nie może zaszkodzić jak przykładowo mam taki czas że przez ostatnie 20tys kilometrów nie zmieniałem trybu Comfort i zazwyczaj się snuje po mieście

Moze nie do końca odpowiedź, która będzie cie satysfakcjonowała, ale na niemieckim forum wlasnie ktos zrobil test z N57 320tys. Km, gdzie olej mial wymieniany co ok 30tys wyłącznie 5w30.

Zamontowal czujnik vdo o dokladnosci +-0.05bara i apkę na tel wlasnej produkcji - by nie miec kabli. 

Ciśnienie na starym oleju po 15tys 1.05bar na rozgrzanym silniku na biegu jalowym. 

Zmienil olej na 5w40 i ciśnienie.... 

Pozostało dokladnie na takim samym poziomie. 

Zastanawiam się czy tez czegos takiego sobie nie zamontować. 

Na razie w moim przy 180tys, tez zmienilem olej z 5w30 Motul na 5w40 LM. 

Dodam, że tez nie mam ciezkiej nogi. Czsem na autostradzie pojade sobie 220kmh, ale 90% to jest 130-140kmh. Wiec jest to głównie ponizej 2000obr/m.

spacer.png

Opublikowano

Dlatego  kolego kk5  w silniku  B57 nie mierzy się cisnienia  na postoju  trzeba to zrobić podczas jazdy  i zobaczysz ,  że te cisnienie jest  dużo  wysze  podczas normalnej jazdy niż w N57  

Opublikowano
4 minuty temu, davidpl napisał(a):

Ciśnienie pozostało na takim poziomie, ale opory się zwiększyły.

No ale to źle, dobrze, czy tak naprawdę nie wiadomo? 

spacer.png

Opublikowano

Z każdego punktu widzenia zwiększenie oporów samo w sobie jest złe- obniża to sprawność, wzrasta zużycie paliwa, ale trzeba wziąć pod uwagę całość. Ja bym wolał mieć to minimalnie wyższe spalanie w zamian za bardziej niezawodną jednostkę napędową.

Opublikowano

A co do samego ciśnienia oleju- zależy ono od wydatku. Jak przy tej samej pompie olejowej byłyby węższe kanały magistrali, to ciśnienie się zwiększy, jak będą szersze- spadnie. W tej całej debacie chyba bardziej brałbym pod uwagę to, jaki jest wydatek pompy, a nie ciśnienie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja bym się skupił na porównaniu N z B, jak te ciśnienia oni pozmieniali, co pompuje jedna i druga przy danym obciążeniu, nikt z nas nie będzie przeprojektowywał bloku w swojej i modyfikował magistrali, jedyne co można w sensowny i tani sposób zrobić, to poprawić sprawność pompy w N i dogonić trochę jej sprawnością to co ma B

Opublikowano

Nie mówię o przeprojektowaniu bloku, tylko jeśli wydatki są takie same, a różnica w ciśnieniu spowodowana jest wielkością kanałów, to może nie tędy droga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

🙂 chyba wszyscy już to wiedzą że wydatki w N i B znacząco się różnią, nawet bez pomiarów, B latają, N się przycierają

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie Wojtek, tak nie jest, B tez sie zacieraja, szczegolnie b47, skala jest mniejsza ale, poczekajmy, jak dojada do 300-400 realnego, nie "polskiego" z DE przebiegu. Tych aut jest mniej, bo mlodsze, oraz mniej bo pojawilo sie b48/b58, genialny silnik czesto wybierany przed dieslem. W czasach N, benzyna bmw to strzal w kolano (n43/n20/n55) i nikt tego nie kupuje. 

Opublikowano
43 minuty temu, WojtekX napisał(a):

🙂 chyba wszyscy już to wiedzą że wydatki w N i B znacząco się różnią, nawet bez pomiarów, B latają, N się przycierają

A skąd mam wiedzieć, że jest inny wydatek? Przecież nikt nie podał konkretnych danych. 

Opublikowano

  Seria  G  

Silniki 530d 540d  auta  juz  7 letnie maja juz ponad  300kk + nalatane i nie widać  że się zacierają  i z interwałem  30k na oleju 

 

 Co innego  seria F  535d  juz od  samego początku    po 60 tys  km  bmw wymienialo silniki na gwarancji 

Opublikowano (edytowane)

  W De    seria G 30 31     są same  diessle  żadna firma nie bierze  benzyny  530i  czy  te  słynne 540i  b58 to tylko prywatni ludzie  jest to margines  aut  porównaniu  z 520d 530d

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jack-Strong ładnie pokazał przebieg ciśnienia w swojej przy określonych obrotach
-------------------------------
 N47D20C 184ps 270tyś 4737 roboczogodzin

olej 5w30 Total INEO LL przejechane na oleju nieco ponad 10tyś

ciśnienie mierzone przy temperaturze oleju

90°C

jałowe 1.1bar

1500rpm 2bar

2000rpm 2.8bar

2250 3bar

2500rom 3.5bar

3000rpm 3.8bar

3250rpm do odcinki 4bar
----------------------------------
jeżeli jest użytkownik z B47 niech zrobi analogiczny pomiar nawet z apką i wrzuci swoje pomiary
tylko jedna ważna uwaga, niech to będzie w pełni rozgrzany silnik ok. 95 stopni, ponieważ 10/15 stopni mniej, mocno zmienia te odczyty, aby były jak najbardziej wiarygodne

Opublikowano

Takie  szybkie porównanie  seri G  aut używanych    

DIESAEL    4.284 aut

BENZYNKA  984 stuki

 To jest 4 x mniej  niż Diesla 

 

20240810_095301.jpg

20240810_095246.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja pisze o Polskim rynku a moze bardziej o autach w moim kregu i tego czego ludzie szukaja. W seriach z N jest to 90% diesla, w seriach z B jest to 70% diesla i coraz wiecej jest Pb na serwis. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, WojtekX napisał(a):

Jack-Strong ładnie pokazał przebieg ciśnienia w swojej przy określonych obrotach
-------------------------------
 N47D20C 184ps 270tyś 4737 roboczogodzin

olej 5w30 Total INEO LL przejechane na oleju nieco ponad 10tyś

ciśnienie mierzone przy temperaturze oleju

90°C

jałowe 1.1bar

1500rpm 2bar

2000rpm 2.8bar

2250 3bar

2500rom 3.5bar

3000rpm 3.8bar

3250rpm do odcinki 4bar
----------------------------------
jeżeli jest użytkownik z B47 niech zrobi analogiczny pomiar nawet z apką i wrzuci swoje pomiary
tylko jedna ważna uwaga, niech to będzie w pełni rozgrzany silnik ok. 95 stopni, ponieważ 10/15 stopni mniej, mocno zmienia te odczyty, aby były jak najbardziej wiarygodne

Ja juz o tym pisalem, u gory w silniku B jest nizej. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

i jest to całkiem zrozumiałe, po takiej nieciekawej historii jaką pozostawiła po sobie N, ludzie chcąc jeździć podobnym modelem, ze strachu i rozsądku, sięgają po PB

wiem że pisałeś, ale skorygował Cię Aramiel, przy zmniejszonym obciążeniu może być niżej, przy dużym jest wieksze, sam napisałeś że w dolnym zakresie w B jest więcej

niech ktoś zmierzy, popatrzymy i zastanowimy się

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, w dolnym jest wieksze. Aramiel koryguje mnie z ksiazki, to co pisza, mnie interesuja dane rzeczywiste i doswiadczenie, to co ktos wypisal na necie, nie biore pod uwage. To nie jest tak, po przebojach z N, dla mnie ten silnik jest super i bede go polecal, awarie sa, jak w kazdym, problem jest tego typu ze narobila sie cala masa expertow, pisza o walach z gownolitu (bzdura bo silnik M ma taki sam stop), o jakis krzywych walach oem (kolejna legenda) i takie tam. Czy procentowo jest duzo? Nie za bardzo. Dlaczego wybieraja PB, dlaczego ja doradzam B48/B58, bo silniki B w ON maja ogromne problemy z ekologia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aramiel podał schemat magistrali oleju i wskazał że działa nieco inaczej niż N, nie ma znaczenia czy to z książki czy zmierzył, miał rację,  mało tego sam to potwierdziłeś, w dolnym zakresie kiedy samochód się napedza jest największe zagrozenie i seria B ma wyższe ciśnienie, w miarę nabierania prędkości obrotowej i spadku obciążenia, to ciśnienie spada, ale nie zapominajmy że spada z dużo wyższej wartości niż w dolnym przedziale i niech sobie nawet spada, kluczowy jest dół, kiedy pokazuje się duży moment i pompa oleju zaczyna się napedzać im jej wartość na dole wyższa, tym większe bezpieczeństwo.

Kolejne kluczowe hasło: ekologia, już nie będę tego powtarzał, wiesz co o tym myślę

Opublikowano

Kkx5  Bardzo często  korzystam  z pomocy  naukowych  schematów itp.

Bo przecież  nie każdy  da swój  B57 na testy  ,ale wiedza praktyczna    bez dwóch  zdań  jest najlepsza .

 

 

 

Opublikowano

 Mam coś   na rozluźnienie 😆

  Mam tak silniczek moze nie ta liga beeemmmmww  ale parametry pracy ciekawe 

 Silnik V12

250kw

2000Nm

I teraz 

Obroty       1500obr/min

Cisnienie  oleju   3.3bara

 Tep. Oleju      97.1 "C

  Olej  5w40    

Wymiana  co 150.000km

Ma przejechane obecnie  10 milionow km

 

20240810_112601.jpg

20240810_112625.jpg

20240810_111619.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

To jakiś silnik od ciężarówki? Ile oleju ma w układzie i jaka pojemność? Wiadomo, że są silniki, które mają ganiać ogromne przebiegi bez awarii. Jak w firmie transportowej padnie silnik, to każdego dnia firma ma duże straty, a jak komuś w serii 3 czy 5 się posypie, no to weźmie z wypożyczalni zastępczy, albo coś innego sobie ogarnie na czas naprawy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, WojtekX napisał(a):

Aramiel podał schemat magistrali oleju i wskazał że działa nieco inaczej niż N, nie ma znaczenia czy to z książki czy zmierzył, miał rację,  mało tego sam to potwierdziłeś, w dolnym zakresie kiedy samochód się napedza jest największe zagrozenie i seria B ma wyższe ciśnienie, w miarę nabierania prędkości obrotowej i spadku obciążenia, to ciśnienie spada, ale nie zapominajmy że spada z dużo wyższej wartości niż w dolnym przedziale i niech sobie nawet spada, kluczowy jest dół, kiedy pokazuje się duży moment i pompa oleju zaczyna się napedzać im jej wartość na dole wyższa, tym większe bezpieczeństwo.

Kolejne kluczowe hasło: ekologia, już nie będę tego powtarzał, wiesz co o tym myślę

4Bys8iA.png

 

😅

Opublikowano

na starym tanim oleju (klasę niższą od BMW TwinPowerTurbo 0w30) 

5 godzin temu, aramiel123 napisał(a):

Fajmie  by było  ,  jak ktoś by zmierzył  jeszcze  cisnienie  robocze  np.

  N57  90'C  jakie ciśnienia panuja przy  prędkościach 1000 do 2000 obr   i porównać to jeszcze do B57

 Fajnie to  pokazał  Jack w n47

Tam już przy  1500obr i ma cisnienie 2 bary  ciekawe jak reszta 

 

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.