Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 26.07.2024 o 06:25, Kuj0n napisał(a):

Prawda, dlatego trzeba zmienić w ustawieniach żeby było delikatniej - nie będzie żadnego walenia po plecach.

Screenshot_20240726_062428_xHP Flashtool.jpg

ale nie o to chyba chodzi żeby wgrywać soft co przyspiesza zmianę biegów po to żeby później ja spowalniać... ja wgrałem stage2 tak jak jest nic nie zmieniałem bo i tak 99% czasu mój osiołek roboczy 20d  spędza w trybie D i Comfort. Ze dwa może trzy razy w ciągu roku mi się zdążyło wrzucić S i Sport podczas wyprzedzania a to ciągnika czy traktoru na drodze krajowej  90% poruszam się autostradami.

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak dla mnie to po to wgrywa się soft który można konfigurować, żeby go skonfigurować 🙂

Uważam, że zmiana wszystkiego na medium przyjemnie przyspiesza zmianę w D comfort (bo w comforcie jest domyślnie standard) i trochę spowalnia tą w sporcie tak że nie wali po plecach. Same plusy.

Spróbuj, zobaczysz.

ps. teraz jeszcze dodali dodatkową zakładkę to szybkości zmian dla każdego biegu osobno ale tylko w sport+

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano
8 godzin temu, Kuj0n napisał(a):

U mnie działają odczyty z btoola i innych.

 

image.thumb.jpeg.eef75568bc8235b29b5bc315ad392669.jpeg

Dzięki, o to widzę że Btool chyba ma jakiś problem, bo 9,5 Bara to raczej takiego ciśnienia nie ma :classic_biggrin:.

Masz też N57?

mógłbyś zerknąć na połączenie, może ja mam gdzieś problem?

 

W dniu 28.07.2024 o 00:00, bbmw napisał(a):

BimmerLink pokazuje 10 bar

No 9tys hPa to 9 bar, i co z tego, skoro to wartość raczej nierealna, tak samo jak 10 bar.

Screenshot_20240729_144319_bimmer-tool.jpg

spacer.png

Opublikowano

dlatego uważam te apki jako mało wiarygodne. to samo jest w przypadku odczytu temperatur...nie wiadomo co jest właściwe. nie zgadza się np. z tym co pokazuje ukryte menu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Własnie się pobawiłem trochę XHP, stage 2, zmieniłem ShiftSpeed na +10% i jedyne co się zmieniło to trochę bardziej przeciąga, ale i tak jego ulubionymi obrotami jest 1200rpm - przy 50km/h wbija 5 bieg, jak zmienie na sport - 3 bieg i ponad 2000rpm. Przydałoby się coś po środku. 

Może Stage 3 z soft shiftem? Jak to Kuj0n działa? Trzyma trochę wyżej te obroty na D w takiej konfiguracji jak masz?

Edytowane przez madseason
Opublikowano
6 minut temu, bbmw napisał(a):

dlatego uważam te apki jako mało wiarygodne. to samo jest w przypadku odczytu temperatur...nie wiadomo co jest właściwe. nie zgadza się np. z tym co pokazuje ukryte menu

Z temp. nie widzę takiego problemu. Gdzieś czytałem że i ukryte menu też niekoniecznie podaje prawidłowe wartości. Podejrzewam, że jest kilka czujników temp. i w zależności który jest czytany takie są wyniki. Przy temp. przynajmniej wartości są logiczne, widzę jak po odpaleniu rośnie szybciej temp. chłodziwa, wolniej temp. oleju ale tak czy tak układa się to w logiczną funkcję. 

Natomiast 9.5 bar ciśnienie oleju niezależnie od obciążenia, niezależnie od tego czy silnik jest dopiero co odpalony albo już rozgrzany - to nie ma sensu w ogóle. Ale jak widać u @Kuj0na te wartości mogą być też i w BToolu logiczne, tylko od czego to zależy....

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, comeasyouare napisał(a):

mógłbyś zerknąć na połączenie, może ja mam gdzieś problem?

Widziałem w temacie aplikacji, że w N47/N57 jest problem z odczytem masy powietrza ale z ciśnieniem chyba nic nie kojarzę.

Napisz w tym temacie, twórca aplikacji zwykle szybko odpisuje a jak nie to w aplikacji masz możliwość napisania maila. Kilka razy coś zgłaszałem i była szybka odpowiedź. Ewentualnie poprosi Cię o logi i powie czy to działa czy nie.

Poza tym zaznacz sobie "read live data in blocks" - znacznie przyspiesza odczyt.

 

14 godzin temu, comeasyouare napisał(a):

Z temp. nie widzę takiego problemu. Gdzieś czytałem że i ukryte menu też niekoniecznie podaje prawidłowe wartości.

Ukryte menu to jest dobre tylko do temp. płynu bo oleju to pokazuje jakieś średnie temperatury liczone z oleju i płynu. Chyba po to żeby wskazówka ładnie wyglądała.

 

14 godzin temu, madseason napisał(a):

Może Stage 3 z soft shiftem? Jak to Kuj0n działa? Trzyma trochę wyżej te obroty na D w takiej konfiguracji jak masz?

Mam właśnie stage 3 bo bardziej pasowały mi miejsca zmian biegów bez konieczności ruszania suwaków - tylko przyspieszyłem 1->2, 2->3 o 10%.

 

14 godzin temu, madseason napisał(a):

zmieniłem ShiftSpeed na +10% i jedyne co się zmieniło to trochę bardziej przeciąga, ale i tak jego ulubionymi obrotami jest 1200rpm

Shiftspeed zmienia właśnie szybkość zmiany a nie obroty. Jak chcesz pozmieniać obroty to robisz to w shiftmap editor.

Edytowane przez Kuj0n
  • Lubię to 1

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie 

N47/n57 nie ma czujnika cisnienia wiec nie ma odczytu. 

  • Dziękuję 2
Opublikowano
23 godziny temu, Kuj0n napisał(a):

Jak dla mnie to po to wgrywa się soft który można konfigurować, żeby go skonfigurować 🙂

Uważam, że zmiana wszystkiego na medium przyjemnie przyspiesza zmianę w D comfort (bo w comforcie jest domyślnie standard) i trochę spowalnia tą w sporcie tak że nie wali po plecach. Same plusy.

Spróbuj, zobaczysz.

ps. teraz jeszcze dodali dodatkową zakładkę to szybkości zmian dla każdego biegu osobno ale tylko w sport+

możne jak bym miał 40d czy 40i to bym się pobawił w 20d jakoś mi się nie chcę.

Auto 95% czasu spędza w trybie D który w/g mnie jest idealny.

Pamiętam że kiedyś w seryjnym e60 35d 286ps samym softem stage2 (plus delikatne zmiany własne) od 0 do 100 ponad 0.5s zbiłem.

Jack_Strong-
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dla  ciekawych  o zbyt niskim cisnieniu  oleju 

Lepiej się nie da  wytłumaczyć 

A bmw  n57  0.6 bara  na postoju  😄 to cut  ze to jezdzi

moze to nie bmw  ale   dotyczy sie każdego silnika 

 

Opublikowano (edytowane)

A i jeszcze coś 

 VW   3.0tdi ma    te  1bar na postoju orginalnie  i się zacierają  80kk i kaplica 

 A w  Porsche   ten sam silnik 3.0tdi  orgilnanie 

Ma juz cisnienie 1.6 bar na postoju 😆 i  tam  nic sie nie dzieje. 

płacisz wiecej  za marke  auto śmiga    a biedny  niech płacić  za remonty w  audi  XD

 

W bmw  n57   zrobili pompe co daje 0.6 bar

 W  b57 juz to poprawili i  jeżdżą te motory 

 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

 Jeszcze  taka mala zmianka Cisnienie oleju  w m57  na postoju ma  2 bary 

Treść  z neta jak sie mylę  niech  ktoś poprawi 

 

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, aramiel123 napisał(a):

 

W bmw  n57   zrobili pompe co daje 0.6 bar

 

1.3b

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano
10 minut temu, luk_byd napisał(a):

1.3b

 Ale to  1.3b  to w silniki M57 ?  generacja e60 itp  na pewno?

Może po 2mlm km 😃

  Nawet na wikipedi pisza  inaczej  ale tym bym się nie  sugerował 

 

 

 

20240808_141832.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wikipedii nie ma co słuchać, jak widzicie trend dotyczy wszystkich samochodów nie tylko N57, oczywiście że ciśnienie 0,6 jest za niskie,wymiana pompy oleju, podniesienie cisnienia i można w spokoju zostawić tą skrzynię biegów. Dlaczego wszyscy zmieniają ten soft w skrzyni? Bo dużo łatwieł zapiąć wtyczkę OBD i zmienić shift point o te 200obr. niż rozebrać silnik, zapłacić za pompę i poprawić smarowanie. Modyfikacja softu skrzyni podnosi ciśnienie na poziomie 0,4 bara, sparawdzałem to u siebie, moja też generuje 0,6, to wraz ciśnienie ok. bara przy zmianie biegu, to ma być naprawa zacierającego się silnika?
Nie, to nie naprawa, to przesunięcie przytarcia go o jakiś tam czas, poprawne smarowanie to fundament każdego silnika spalinowego!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wojtek, czy ty na prawde chcesz nam powiedziec ze naprawa silnika poprzez podniesienie cisnienia to jest droga jaka nalezy wybrac? Albo jeszcze inaczej, widziales aby n57 zatarlo sie na wolnych obrotach? Jesli masz cisnienie, wspominacie wciaz o b57, ktore, o tym juz pisalem, ma cisnienie nizsze w obrotach roboczych niz n57, czyli poziom 2.1bar przy 2000 obrotow dajmy to, i jezdzi, to o co wam chodzi? Zmiana softu skrzyni to nie podniesienie shift point, chodzi o to aby, jak to lubi robic sobie 8hp, niskie obroty i zadanie duzego momentu obrotowego, skrzynia ma zmienic bieg aby wyjsc szybciej a nie ciagnac od niskich az do gory. Tak robia 535d oraz 550d. Zadaja 580 oraz 650nm przy 1300 obrotow, tego nie wytrzyma zaden wal. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie tak jak napisałeś, podniesienie ciśnienia smarowania w tym silniku to droga jaką w pierwszej kolejności powinno sie obrać, aby uchronić ten silnik przed uszkodzeniem. Wolne obroty nie są zagrożeniem dla tego silnika, ale nawet one z wartościami 0,6 to za mało! Weź pod uwagę że wciskamy gaz obroty się podnoszą z jałowych o jakieś 500 i za chwilę mamy zmiane biegu, na poziomie 1200obr, pisałem już o tym, ciśnienie smarowania w moim silniku przy spokojnej jeździe w punkcie zmiany biegów wynoszą dokładnie między 1,2 a 1,4 bara. Starsze M57 ma wyższe ciśnienie na wolnych obrotach niż ja jadąc swoim, M57 doda gazu i w chwili zmiany biegu przy tej samej prędkości obrotowej bedzie miało ze 2,2 bara jak nie więcej, przy takich wartosciach juz zagrożenia nie widzę. Może się komuś wydawać że ten bar co to jest?
No jest to duża różnica, szczególnie w tych niskich partiach. Sam napisałeś że zmiana biegów w B47 odbywa sie na tym samym poziomie co N, nic tu Niemcy nie zmieniali, jakoś nie ma wysypu pozacieranych B47, ale pompa oleju już inna, domyślam się że zaraz napiszesz że już robiłeś, no może..ale to nie taka skala jak N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem. Hmm, no dobrze. Ma to sens po przemysleniach, szczegolnie, patrzac na to ze silniki B, moze maja mniej u gory ale, te robocze, na ktorych w wiekszosci pracuja, maja wyzsze. 

Opublikowano

Co do samego ciśnienia oleju- pamiętajmy, że panewki działają jak łożyska hydrodynamiczne, a nie hydrostatyczne- ciśnieniem zasilamy łożysko, ale sama mechanika łożyska działa tak, jak działa, bo wał obraca się względem bloku, a korbowód względem wału i to właśnie ten ruch obrotowy wytwarza klin hydrodynamiczny, który dystansuje wał od panewek.

Opublikowano (edytowane)

To cisnienie oleju tworzy   tgz.   Film   olejowy  , poduszkę między wałem a panewka  .

Obroty  walu  maga  je jedynie  osłabić    dlatego  wraz z obrotami  rosie i cisnienie    żeby  to właśnie  Cisnienie oleju  miedzy wałem a panewka   trzymzło to  wszystko  w  ryzach  cały ten wal  pod wpływem cisnienia  wręcz lewituje.

 Podczas przyśpieszenia   wal korbowy  wpada w wibracje i  jak jest  słabe  cisnienie Oleju   to wał  korbowy  ociera  się o  panewki   z braku   tego  owego cisnienia  ,poduszki ,  filmu olejowego   jak zwał tak zwał w ten sposób pomału degradując  je i przycierajać

 A sam Wal korbowy   dostaje najwięcej tych owych wibracji jadąc  na niskich  prędkościach  obrotowych.

Dlatego  wychodzi to z czasem   nie odrazu .

 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano

Jakby było tak jak piszesz     ze   prędkość wału tworzy  film olejowy  to  w całym zakresie    obrotów  silnika  wystarczylo by ten  1 bar   ciśnienia  !!! 

 Ale tak nie jest 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To taka ciekawostka, nadal tego nie moge zrozumiec, a wlasciwie zrozumiec ile trzeba aby sie zatarl. Wstawiam dwa zdjecia zapchanego smoka, wiecie, ktos zmienial rozrzad na tani, np Dayco, Fai. Mialem pare takich aut, klienci przejechali tak pare tysiecy, bo wie pan, info o niskim bylo tylko rano, faktyczne, mierzone bylo 0.2bara, info o niskim chowalo sie w navi, bez info na liczniku. Auta sie nie zatarly. Nadal jezdza. N47 przebiegi 250-300tys.

IMG_20221121_160258.jpg

IMG-20221121-WA0008.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pytanie kiedy tam był olej zmieniany, w jakim sposób samochód był użytkowany, jaki ten olej tam zalano, itd..Robiłem Mercedesa Galendę, tam jest turbina na górze z tyłu-zatarła się, zamówiona nowa, ale przy okazji serwis olejowy, odkręcam korek, a oleju wypłynęła dosłownie 100tka, ścigamy miskę i po raz pierwszy widziałem że zamiast oleju, zrobiła się taka masa jak galaretka z nóżek, silnik pracował, ciśnienie gasło, jak dostawał temperatury, to ta masa olejowa miękła i chodził. Zdecydowaliśmy się że wyciągamy ten motor i rozbieramy go, okazało się że złapało jedną główną panewkę, a reszta złota i dosłownie wszystkie do smieci, a klient do nas jak to mozliwe, przeciez normalnie jeździł! Gość kupił Galendę na którą nie było go stać, płacił raty, ale na serwisy już nie było, pytam się go, kiedy Pan wymieniał olej ostatnio, powiedział że on nie wymieniał, tak jak kupił, tak jeździ..
W BMW ten czujnik ciśnienia oleju na wewnetrznej stronie tam gdzie jest gwint ma wybity zakres pracy od 0,2 do 0,5 wcale sie nie dziwię że komunikat był późno albo gasł po chwili. W serii B też już to poprawili, czujnik ciśnienia nie jest on/off tylko ma możliwość odczytu jakie to ciśnienie jest, chyba przemyśleli lekcję z serii N

Opublikowano

czyli n47 nie ma innej możliwości odczytu ciśnienia jak tylko podpiąć manometr?

co w takim razie pokazują wszystkie apki i testery?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

seria N ma czujnik ciśnienia z wyprowadzonym jednym pinem, jak w Maluchu, seria B ma czujnik z 3ma pinami, ale i w tym i tym silniku, dobrze jest podpiąć manometr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.