Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, aramiel123 napisał(a):

Silnik N57 bmw zrobiło jak zrobiło ma wytrzymać  okres gwarancji   i Spełniać wymogi   Unijne .

z czegoś ten silnik ma wziąść  niskie spalanie i niska emisję ?

 zastosowano  za  słaba pompe oleju   i tyle  po temacie 

i  cale to Ekologiczne nadużycie  odbija się na nas

 

 

 

Bzdura. Niskie spalanie ma brac z niskich obrotow, duzego momentu w niskich obrotach do tego wysokie cisnienie rail przy bardzo krotkim wtrysku. 

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, kkx5 napisał(a):

Bzdura. Niskie spalanie ma brac z niskich obrotow, duzego momentu w niskich obrotach do tego wysokie cisnienie rail przy bardzo krotkim wtrysku. 

Nie  o to mi chodziło.

Bmw zastosowano  taka  pompę żeby   stawiała jak najmniejszy  opór podczas pracy   np. na postoju  żeby  ograniczyć   straty    energi na pompowane oleju  itp. W ten sposób  ogranicza   zyzycie paliwa i co2  dlatego  powysze generacje juz maja pompy z zmiennym wydatkiem   tam już płynne  regulują cisnienie .

N57 bmw  przesadzilo z pompa oleju jest za mała i tyle  pompa z B57 owszem moze pracować na postoju  ciśnieniem  np 0.7 bara  ale wystarczy  ze lekko wciśniesz pedal przyśpieszenia  i z 0.7bara robi się 2 bary  a obroty te same ...

 

To ze  automat zmienia za  nisko biegi  to nastepny gwoźdz do trumny  w tym N57    jest jak jest  trzeba sobie  pomagać  moze coś  ktoś wykombinuje żeby te jednostki   nie  dawał tylko  zyski wqrsztata ale i frajdy  kierowca .

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, kkx5 napisał(a):

Sprawdz przy jakich obrotach pakuje te 570nm i zrozumiesz o czym pisze. 

Bmw e63   580niuta przy 1750obr    nie zaciera sie 

Bmw f11  540niuta przy 1750obr        zaciera się 

Dodam jeszcze  że takie bmw6  e63 po mapie  ma  z 800niuta przy tych obrotach  

20240717_132726.jpg

20240717_132746.jpg

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To sa dane katalogowe robione na jednym biegu. Ja mowie o realiach. Prosze nie pisz ze te silniki maja moment w tym samym miejscu, nie moze tak byc bo tam masz 8 biegów. Dobra, czas konczyc. Ja zmieniam ustawienia skrzyni 8hp,silniki n47/n57 maja ten sam problem, szczegolnie n47 na 8hp. Nie moze byc sytuacji gdzie jest 8bieg, dodajesz gazu, ster ustala 600nm i auto jedzie bez zmiany biegu. Wy zmieniajcie pompy albo kolka. Kazdy ma swoje rozumienie mechaniki i dobrze ze takie tematy sie tworza. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a niech napisze ktoś kto użytkuje B47/B57 przy jakiej prędkości obrotowej następuję zmiana biegów? Bo bez dwóch zdań pompa została poprawiona i tematu nie ma, w którą stronę poszli Niemcy projektując kolejną generację tego silnika, podnieśli prędkośąć obrotową zmiany biegu?

Opublikowano

U mnie w N57 8hp skrzynia zmienia biegi przy ultra zamulaniu przy ok 1,4-1,5 tys obr/min, ale to dosłownie przy głaskaniu gazu. Przy dodaniu gazu od razu zrzuca jeden/dwa biegi.

W ogóle nie występuję taki efekt, żeby ciągnął na 8 biegu od 1,2 tys obr/min przy przyśpieszaniu.

Opublikowano

Kiedyś jechałem na appce żeby sprawdzić ile momentu komputer potrzebuje uzyskać do redukcji, i coś trochę ponad 50nm zadanego obciążenia powoduje redukcję biegu. Po aktualizacji softu na najnowszy też mi trzyma 1100 obrotów do obciążenia mniejszego niż 50nm podczas jazdy ok 50km/h.  Muszę wgrać inna mape do silnika lub zaktualizować xhp w skrzyni bo podobno w n47 już można ustawiać przez telefon zadane obroty do zmiany biegów 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
59 minut temu, WojtekX napisał(a):

a niech napisze ktoś kto użytkuje B47/B57 przy jakiej prędkości obrotowej następuję zmiana biegów? Bo bez dwóch zdań pompa została poprawiona i tematu nie ma, w którą stronę poszli Niemcy projektując kolejną generację tego silnika, podnieśli prędkośąć obrotową zmiany biegu?

Nie podniesli, jest tak samo i tak samo robie mapy skrzyni. Podniesienie cisnienia oleju nic nie wnosi a w gornym zakresie to cisnienie, podczas normalnej jazdy, jest obnizane. Tak jak n, tak i b, wywalaja korby. Robilem ostatnio m550d g30, mapa skrzyni, tak samo jak w serii N, trzyma za nisko obroty w stosunku do zadanego momentu. 

Opublikowano
49 minut temu, kkx5 napisał(a):

 Robilem ostatnio m550d g30, mapa skrzyni, tak samo jak w serii N, trzyma za nisko obroty w stosunku do zadanego momentu. 

Czy jazda na sport lub w trybie sportowym skrzyni to jest jakieś wyjście?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak. To jest alternatywa. 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

540d b57, 520d b47, 550d b57, test zrobiony, przy wysokim obciazeniu 2.4-2.5bar cisnienie oleju, na wolnych 1.1bar. Nie pitolic mi tu ze silniki B maja wieksze cisnienie oleju. Nie maja. Zawor regulacji je obniza. Jazda "normalna" 1.9-2.1bar, to jest wartosc nizsza niz w silnikach serii N. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

a B uchodzą tu za pancerne 😅 przecież 🤣

Podziękował za rozwianie kolejnej ulicznej legendy ze problem nie tkwi w ciśnieniu oleju.

😃 po powrocie z urlopu zmierzę u siebie w n47d20c eu6 i podeślę wynik.

Pod koniec sierpnia auto mam umówione na rozrząd  i wtedy zmierzę ponownie.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, kkx5 napisał(a):

540d b57, 520d b47, 550d b57, test zrobiony, przy wysokim obciazeniu 2.4-2.5bar cisnienie oleju, na wolnych 1.1bar

Sprawdziłem u siebie ale OBD a nie manometr - B47 przy pełnym obciążeniu ma 3.0bar zadane ciśnienie. Na jałowych zadane 1.3bar.

W czasie normalnej jazdy jest ok 2barów tak jak napisałeś.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No własnie.. 1,1/1,3 bara na jałowym to poprawne ciśnienie w większości samochodów, zadane 3 po obciążeniu a realne 2,4/2,5 też do zaakceptowania, chociaż uważam, znając przypadki tych silników, że te 3 bary powinny być tu utrzymane, i jeszcze pytanie do Ciebie "Kuj0n" jaki przebieg ma Twój samochód? Bo mój ma bez kilku kilometrów 400 tyś, i moje wskazania które już tu pisałem to: 0,6 bara na jałowym, normalne podróżowanie w ok. 1300/1500 to ciśnienie 1,2/1,4 (czyli tyle ile macie w swoich na jałowym) pełne obciążenie to 2/2,1 bara, więc nie piszcie (powinienem tu użyć słownictwa kolegi, "nie pitolcie mi tutaj") że to normalne, te silniki tak mają itp, to ciśnienie jest za niskie, mimo że samochód normalnie jeździ. Przecież co druga 5tka z tym motorem u nas jest po chipsie, mają pakowane 400+ i dużo więcej momentu, to są wartości przekraczające M50d, a w tym modelu Niemcy zastosowali już wydajniejszą pompę oleju, wiedzieli/policzyli że na serii ze zwykłej N57 to nie pojedzie. Jeżeli uzytkujecie starsze N57 z przebiegiem 300+ radzę Wam zapiąc manometr i sprawdzić ile tego ciśnienia jeszcze tam zostało. Popatrzcie sobie np na 1.9TDI czy 2JZ jakie tam jest ciśnienie.., podniesienie shift pointu o parę obrotów to pudrowanie pryszcza, nie mówię że jest bez znaczenia, ale nie można tego nazwać naprawą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 minut temu, WojtekX napisał(a):

zadane 3 po obciążeniu a realne 2,4/2,5

Nie wiem w jakim miejscu jest czujnik a w jakim Ty masz manometr, u mnie odczyt pokrywa się z zadanym.

 

19 minut temu, WojtekX napisał(a):

jaki przebieg ma Twój samochód?

250kkm

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

manometr mam w miejscu czujnika ciśnienia oleju, w bloku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nikt nie napisal, zmien shift point i naprawisz silnik. Czytaj ze zrozumieniem i pomysl do czego to ma sluzyc. Napisalem wyraznie, wazne jest cisnienie u gory, jesli masz tak niskie jak piszesz, remont silnika. Odnosnie, nie pitolic, bylo wyraznie napisane czego sie tyczy, silniki B chodza na roboczym cisnieniu nizej niz silniki N. Ta technologia jako pierwsza zostala wprowadzona w silniku n43 i padaja strasznie mimo ze na wolnych maja 2bary, ma sluzyc tylko i wylacznie ekologi i spadku spalania auta. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sam widzisz, walka jest tu nie użytkownika tylko o ekologię, ponarzucali im te normy które mają spełnić i odbija sie to na nas, cała ta dyskusja toczy się o jedno, co z tym zrobić, jak ewentualnie poprawić

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy sprawnym silniku, mapa skrzyni. Nic wiecej nie trzeba. Jack bardzo dobrze to opisal, zwiekszenie cisnienia nic nie da a moze nawet szkodzic. Poza tym, masz drugi zawor w filtrze oleju, nadmiar cisnienia poleci przez baypass zamiast przez filtr. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tylko żeby się zbliżyć do tego limitu zaworu, trzebaby tą pompą nieźle zakręcić, i to zakręcić mocno ponad to co się kręci seria, ogólnikowo bez konkretnych danych, można ten wątek ciągnąć bez końca,  ja sprawdziłem u siebie, mój silnik wymaga poprawy smarowania. Można też nie robić nic, przecież jak to pisałeś: te silniki tak mają 200tyś to normalny wynik, położyć 20/30tyś w warsztacie i poskładać wszystko tak samo, ja tak nie zrobię, ja dotknę układu który zmierzyłem i widzę że parametrami odszedł od normy. Przy cisnieniu 0,6 na wolnych i 1,2/1,4 podczas jazdy jak podniosę ciśnienie samrowania to mogę zepsuć silnik, na prawdę tak uważasz? No to ja uważam dokładnie odwrotnie, kontynuowanie jazdy przy takich parametrach skończy się zauważalnym skróceniem żywotności i na bank usterką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego nie potrafisz czytac ze zrozumieniem? Przeciez napisalem : jesli masz tak niskie, silnik do remontu... Probujesz caly czas udowodnic ze nie mam racji i wymyslasz cos czego nie sugerowalem. Mozesz sobie zrobic i 5bar, to nic nie da. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnosnie zaworku w filtrze, jakbys go, tak jak ja, mial w reku, zobaczylbys jak malo trzeba aby sie otwieral. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
41 minut temu, kkx5 napisał(a):

Przy sprawnym silniku, mapa skrzyni. Nic wiecej nie trzeba.

Potwierdzam, xhp daje drugie życie.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale to cisninie oleju o jakim pisałem, to nie jest tylko wynik w moim silniku, aramiel podesłał link, w niemczech też to zauważyli, mają te same wskazania i poprawiają ciśnienie oleju, to rozsądny kierunek. Mój silnik jest sprawny i nie zamierzam go remontować, uważam że remont i wywalanie 30tyś jest bez sensu, ja akurat mam dostęp do takich silników za ułamek tej kwoty, więc nawet nie myślę o takiej operacji, nawet gdyby doszło do poważnej awarii. Wy wgrywajcie xhp i podnoście przepinkę biegu, ja dotkchnę tej pompy niedługo, napiszę co sie zmieniło i jakie wartosci uzyskałem, czas tu bedzie dobrym sędzią, tak przy okazji, kto z Was przebił 400/500 tyś km, takim samochodem i co się działo w trakcier eksploatacji? o ile takie są..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kkx5 ten zaworek jest w każdym samochodzie i jest potrzebny , ciśnienie leju na zimnym silniku jest dwukrotnie większe, musi być taki zawór, między innymi po to żeby nie rozerwać filtra oleju co się zdarza np w V8ce i innych, naprawiałem silnik po takiej akcji. Najważniejsze jest cisnienie po rogrzaniu oleju, to mnie interesuje ponieważ 98% czasu jego pracy to pełne rozgrzanie, a wtedy to cisnienie bardzo mocno spada, w moim samochodzie spada do wartości które podałem. Podniesienie ciśnienia samrowania do wartości zblizonych do serii 1/1,5 na wolnych 2,5/3 obciążenie, to nie jest żadna przesada, to wartości które on powinien mieć, więc ten zaworek na bank sie uchyli na zimnym i chroni magistralę przed wyższym cisnieniem a po rozgrzaniu "śpi" jest zamkniety, nie widzę tu żadnego zagrozenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.