Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mam pytanko dotyczące ciśnienia oleju? Czy ktoś z Was dokładał jakiś akcesoryjny wskaźnik ciśnienia oleju lub zapinał manometr i patrzył na rzeczywiste wskazania ciśnienia oleju w silniku N57. Jest sporo porad dotyczących przeróbek tego układu, ale nie znalazłem nigdzie pomiarów przed i po modyfikacjach, wszyscy cos modyfikują ale nie ma odniesień przed/po, co dana modyfikacja faktycznie zmienia. Posiadam F10tkę z N57 i założyłem taki zegar, i po tym co zobaczyłem na nim jestem dosłownie załamany wskazaniami. Auto posiadam kilka lat, przebieg prawie 400 i nic się złego nie dzieje, ale że przymierzam się do rozrządu, postanowiłem sprawdzić też układ smarowania i ciśnienie, aby ew. dotknąć przy okazji ten temat, jak bedzie słabo i niestety jest słabo. Napiszcie jak pompują Wasze pompy, jestem bardzo ciekaw?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak czas pozwoli, to zmierzę ciśnienie oleju. Niedawno stuknęło 200 tys. km. 

Ładny masz przebieg. Pewnie chciałbyś poznać wyniki innych użytkowników zanim weźmiesz się swą pompę oleju.   

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak, chciałbym się zorientować jakie ciśnienie pokazują Wasze silniki, na jałowym przy temperaturze 95 stopni i oleju 5W40 mam ciśnienie 0,6..

przy codziennej jeździe bez szaleństw, czyli shift point w okolicach 1200/1300 obr/min mam ciśnienie które nie przekracza 1,4 oscyluje między 1,2 a 1,4

dodam że są to wartości krótko po zmianie oleju. Zastanawiam się jakie ciśnienie byłoby przy 5W30 i przebiegu 30tyś km, czyli parametry jakie sugeruje BMW, i zaczynam rozumieć problem przycierających się panewek, mimo przebiegu mojego motoru, chciałbym go uchronić przed taką sytuacją

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam wiedzy dot. ciśnienia w bmw ale kolega, który ma audi a8 i q7 podnosił programowo ciśnienie w firmie tuningowej. 

Opublikowano

 Podobno pompa oleju z M550d pasuje    prawie bez przeróbek  ma większą sekcje tloczaca  powinno  być dużo  lepiej  z ciśnieniem

Gdzieś  czytałem  że można    zmienić samo  kola zembate pompy oleju z 26 na 25  zB47 57 ale  kwestia łańcuszka   chyba będzie luźny 

Jeśli kolega   ma zamiar wymieniać rozrząd  to    warto by było sprawdź 

Opublikowano

W  tych  silnikach  seri " N " nie  da się regulować  cisniena oleju programem  

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

pompa z M50d nie pasuję bez przeróbek.

ciśnienie na jałowym powinno wynosić 

1.3 bara pod obciążeniem 3.5bara masz gdzieś ubytek ciśnienia i najprawdopodobniej na 90% nowa pompa a nawet pompa z M50d nie rozwiąże twojego problemu.

W zdrowym nie zajechanym N47/N57 nic się nie dzieję to bardzo dobre silniki. Obawiam się że w twoim przypadku jest już  po prostu za późno.

Problemy są i pojawiają się głównie w zaniedbanych serwisowo i przegrzanych motorach (i nie mówię to o regularnej wymianie ojeju co 5 czy 10tys kilometrów) to są dość drogie w utrzymaniu zabawki z czego większość osób sobię po prostu nie zdaję sprawy podczas zakupu... każdy kto podejmował się remontu takiej jednostki powie ci ze zarówno blok i glowica wymagały planowania ze względu na przegrzanie!

Scenariusz jest prosty i w kółko powtarzany... pojawia się problem z dpf... to do Waldka trzeba podjechać  kątówką potraktować... potem do Szeby wypromować razem z EGR oczywiście i ćipa zrobić przy okazji.... a wtrysk jak podlewał tak podlewa tylko jeszcze bardziej...  wystarczy ze na jednym  garnku było ciepło zrobiło się gorąco... EGT jest mierzone zbiorczo co z tego ze jest 850°C czy 900°C  jak cylindrze z podlewającym wytryskiem  może być ponad 1000°C problem gotowy.

 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

Tak na szybko przy przebiegu ok 250tyś km takie 30d żeby doprowadzić do stanu względnie dobrego wymahmga wkladu ok 25tyś zł

6 wtrysków, rozrząd, kolektor dolotowy koło pasowe, pranie dpf plus nowy czujnik, serwis skrzyni,  coś tam w zawieszeniu, podpora wału łącznik elastyczny, tuleje dyfra i parę innych duperelek... w 35d z reguły przy tym przebiegu pada małe turbo.

 

przy ok 400tyś km dochodzi turbo pompa CR i rewizja skrzyni czyli kolejne 25 tyś zł.

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie strasznie mnie na zapas, bo nie o to pytałem, samochód użytkuję od kilku lat i nic się z nim złego nie dzieje, nie był przegrzany, temperaturę wody też szczegółowo monitoruję i nie przekroczyła nigdy 95 stopni, weryfikacja cisnienia to moja ciekawość i chciałem to skonfrontować z Waszymi silnikami. Tak, zgadza się Prof.Chris własnie wrzuca do swojej pompę z M50d i tak się temu przyglądam, tylko Prof. Chris nie zmierzył ciśnienia na starej (w Jego przypadku też byłoby trudno, bo miał poważna usterkę) więc jak zaloży nową z M, nawet jak zmierzy ciężko będzie o porównanie w stosunku do starej, poza samą pompą zmienia natryski na tłok, są większej śrenicy, więc i pompa musi być bardziej wydajna. To samo z kółkiem, czy ktoś podmieniał koło pompy oleju na mniejsze, i jak zmieniło się ciśnienie? Jak samochód jest chłodny i się dogrzewa, ciśnienie wali lekko ponad 4, w miarę rozgrzewania się silnika powoli spada, interesuje mnie jedynie zakres 1000/2000 obr, bo to jest zakres w którym ten samochód się stale porusza, nie licząc większych przyspieszeń i w tym przedziale chciałbym podnieść nieco ciśnienie. Więc na pewno wiejdzie nowa pompa ale też ciekawi mnie to kółko, bo ten pomysł brzmi sensownie, na pewno to ciśnienie wstanie, tylko o ile? Jak ktoś to zrobił i mierzył, będę bardzo wdzięczny za info

Opublikowano (edytowane)

pisząc przegrzany nie miałem na myśli temperaturę wody która mniej więcej jest mierzona tak samo jak EGT zbiorczo w okolicach pompy wody( czytaj dość  daleko od źródła problemu)... chodziło mi o przegrzanie w obrębie danego cylindra...

dla n57/47 an jałowym min 1.3 bar i 4.5 bara powinno być w przedziale 2.5-4tyś.

 

 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nic się nie dzieje i nie działo złego, z układem wtryskowym

Opublikowano (edytowane)

Hej    ciśnienie oleju  na wolnych 1.5 bara ma gosciu  ale przy niecałych  90C chyba 

możesz tutaj  zobaczyć od  15.50 min

 Jeszcze takie    cos z  opisu   bmw   

 

Screenshot_20240711-080840_Drive.jpg

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

o...bardzo pomocny link, dzieki aramiel, przy większym obciążeniu bije tak samo jak moja, 4 z plusem, problem w tym że to ciśnienie bardzo się zmienia po przełamaniu temperatury 75/80 stopni, te 20 stopni własnie robi b.dużo różnicę, spadek ciśnienia przynajmniej u mnie jest duży. Trzeba też pamiętać że ten wskaźnik temperatury na desce, to temperatura oleju a nie wody, i nie pokazuje prawdy, prawdziwa temperatura wody w moim silniku w ok 80 stopni, to wychylenie wskaźnika oleju na desce 100, te wskazania na desce to trochę jak z pogodą, mówią jedno a za oknem co innego. Więc ten pomiar na tym filmie to taki dopiero dogrzewający się motor, no ale jest już jakieś odniesienie, dzieki jeszcze raz

Opublikowano

 Tak sobie myślę  że   przy takim przebiegu  i  oryginalnym  rozrządzie        napinacze są  mocno wyrobione  i wyciągnięte  przez łańcuchy   mogą nie trzymać  juz cisnienia  i   może tam coś puszcza  za dużo   i masz ubytki cisnienia  oleju.

2 sprawa to może twoja stara pompa  ma juz dość   całkiem możliwe  ze  coś tam kiedyś wpadło  jakiś  ziarenko pasku czy coś  przy wymianę oleju i  narobiło rysek   na sekcji  

Jak masz zamiar robić  rozrząd  to ja bym odrazu wymienil pompe oleju  na  ta z M550d

I nie pitolił sie juz z tym   , tym więcej  ze ta pompa pasuje  idealnie  poza tym kanałem   zwrotnym  ale    wystarczy  troche rozwiercić i po sprawie 

Opublikowano (edytowane)

nie twierdzę że u ciebie dzieje się coś złego z układem wtryskowym... ale ewidentnie masz poważny problem z motorem i nie musi on leżeć po stronie pompy oleju ale może.

Ja bym na twoim miejscu zaczął od wymiany na nową oryginalną pompę a z tjuningami bym poczekał... a jak to nie pomoże to silnik do rewizji.

Jak wyżej kolega napisał może pompa nie wyrabia  może napinacz puszcza może regulator ciśnienia sie zacina może  ten twój zegar oszukiwać a równie dobrze można uciekać ciśnienie pod panewką!

N57 z filmu powyżej 4.5bara przy 2000 i 1.5 na jalowych wzorowo.

Tylko po co pompę z M50d do seryjnego 30d kłaść?

jak pompa od 30d bije 4.5bara przy 2000 obrotów 

przerost formy nad treścią lub jak kto woli leczenie migreny plasterkiem 

dla mnie bez sensu nie potrzebne obciazenie silnika.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

rozrząd w moim samochodzie był już kiedyś wymieniany, ale trudno powiedzieć przy jakim przebiegu, więc aby sie nad tym nie zastanawiać, chcę się za to zabrać i nie myśleć o tym, domyślam się że ta moja pompa to seria, raczej nikt jej wcześniej nie dotykał, więc zmiana jej nie podlega dyskusji. Ja własnie nie za bardzo chcę pakować pompy z M50, dlaczego? Mój silnik jest wyposażony w jedną turbinę a nie 3czy 4, układ smarowania-natryski na tłoki też inna średnica i może jeszcze jakieś zmiany w magistrali olejowej, cholera wie. Wymiana samej pompy na dużo wydajniejszą do silnika z policzonymi kanałami do innej magistrali na bank spowoduje znaczny wzrost cisnienia, i własnie to ciśnienie mnie na ten moment interesuje, bo jeżeli się okaże, że to cisnienie wzrośnie z półtora (jak na tym filmie) do 3 czy 3,5 na jałowym, nie mówiąc już obciążeniu silnika i wyższych obrotach to też nie jest dobrze. Jak wszyscy wiedzą rozrząd w tych silnikach to nie jest mocna konstrukcja, spowoduje to dużo szybsze zużycie łańcucha i ślizgów, duża większa siła wtedy na niego działa i żywotność spadnie. Dlatego seria nowa pompa i ew.nieco mniejsze kółko, to na bank wstanie ciśnienie w dolnym zakresie i o to mi chodzi. Wracając do kółek, policzyłem ilośc zębów i wychodzi że kółko z pompy N57 to 23 zęby, kółko z B47 to też 23 zęby

Opublikowano (edytowane)

dobrze myślisz... i nie kombinuj z kółkami jeszcze raz po co skoro zdrowa pompa z 30d w zdrowym n57 bije 1.5 bara na wolnych i 4 przy 2000 gdzie 30d na 8 biegu ma autostradowe 160km/h 

Blok takiego 50d na pierwszy rzut oka może wyglądać identycznie ale na 100% są roznice między innymi w średnich kanałów olejowych pompa niby pasuje... ale pamiętaj że bardziej liczy się przeplyw oleju niż ciśnienie 

duże ciśnienie to duży opór i niepotrzebny wzrost temperatury (duża wydajna pompa musi tłoczyć przez wąski kanał/magistralę)

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

 Napewno  bezpieczniej  jest wszystko nowe  orginalnie   zamontować i obserwować 

 

Ale   warto  poczekać   na ukończenie projektu   Profesora   i zobaczyć  czy  jemu silnik nie wybuchnie  po zmianie pompy .

Myślę że  zmiana pompy  na ta z M550d  to  cisnienie wzrośnie z 1.3  do 1.7 max na  wolnych obrotach  przy wyszych  obrotach masz zawor  który nie pozwala przekroczyć 4.5 bara  no    i  masz możliwość   jeszcze  manewrować   ciśnieniem  po przez olej na 5w30  albo 0w30 i wogule bym się nie przejmował zbyt  wysokiego ciśnienia    

 W świecie  Vag  3.0 tdi  tam jest cisnienie 1.0bar na wolnych  i   podnasza na 1.7bar

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

daj już spokój z tym rzeźbiarzem z pod lubelskiej wsi... żaden to profesor autorytet czy wzór do naśladowania! a zwykły Krzysiek z Podlasia jakich wielu tu i ówdzie a najwięcej na yt

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiecie, mam świadomość że ten mój motor to już prawie 400, więc porównywanie go z serią po remoncie, zawsze wypadnie gorzej, ale wozi mnie ten samochód już na prawdę długo i nie planuję go remontować, że tak powiem, chcę mu trochę pomóc w nadchodzącej starości:) Myślę że przy zauważlnie wiekszej sekcji tłoczącej to ciśnienie wstanie więcej niż na 1.7, może faktycznie napiszę do Chrisa po złożeniu Jego motoru, niech sprawdzi jak to ciśnienie się zmieniło

Opublikowano (edytowane)

Nie jeden  Krzysiek ,Mirek  czy  też  Marian   maja wiedzę   umiejetnosci  doświadczenie   i "Pasję " żeby   poprawić   to co spierniczyli     celowo   projektanci 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

I znalazłem  o co mi chodziło z kółeczkiem

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

 Jest tu  pokazane modyfikacja pompy oleju i wytłumaczone dlaczego  warto   z  testami przed i po 

Na filmie  x6 40d miala  na  postoju  0.6bara  cisnienia   nie dziwne ze te motory się zacierają 

Orginalna pompa n57   1.2bara  90C

Po modyfikacji     1.5bara   90C

Wymiana   kółeczka i łańcuszka 

 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano

Ale dalej uważam że  prościej  i łatwiej  będzie zalozyc pompe z M550d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brawo aramiel! o taki film mi chodziło, czyli jest ktoś kto też to zmierzył i wartości dokładnie takie jak u mnie, jeżeli wzrost ciśnienia po kółku to wartości 0,2 na + to za mało, napiszę do Chrisa po odpaleniu żeby zmierzył ciśnienie u sebie. Nawet dziś jechałem i obserwowałem swój wskaźnik, temperatura 95 stopni prędkość obrotowa w okolicach shift point skrzyni biegów 1200 obr, ciśnienie w magistrali 1,2 bara nie przekraczało 1,4. Jak pisałem wcześniej mój olej to 5W40 dopiero co po zmianie, a co się będzie działo przy 5W30 zmiana po interwale 30tyś i nie do końca sprawnym układzie wtryskowym (dolewanie paliwa do oleju) na bank obrót panewki, to tylko kwestia czasu!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.