Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie, wybaczcie że miejscami odbiegam od tematu ale na L4 chwilę byłem i trochę brakuje mi rozmowy😅

Moja piękna e93 z 335is jednak nie jest uszkodzona tylko blacharsko tak jak to było na zdjęciach i filmie z USA.. coś klepie, przypuszczam że panewka (szczególnie przy schodzeniu z obrotów). Paliłem to kilka razy, musiałem przejechać około 1km z lawety, dymił bardzo na biało a teraz tylko nieznacznie, zamieniałem cewki/świece miejscami jednak wypadanie zapłonu na 3cim cylindrze niezmiennie pozostawało. Sprawdziłem kompresję, moje obawy się potwierdziły około 3b, po zalaniu olejem około 6b.. przypuszczam że ruszyć muszę nie tylko pierścienie ale i od razu zerknąć na zawory i ich uszczelniacze, pomijam już panewki bo na samą myśl napływają łzy do oczu😭.. Endoskopem zerknąłem na tłoki, są całe z nagaru/oleju, tylko dwa są czyściutkie ładne - przypuszczam że to kwestia pierścieni?
 

Jak w temacie na co powinienem zwrócić uwagę i co +- ile może kosztować? Ogarniam w jakimś stopniu mechanikę i chciałbym sam tego złomka naprawić a przynajmniej będę wiedział co gdzie i po co..

Wiem że powinienem wziąć pod uwagę na pewno rzeczy niżej wymienione, pytanie do was co jeszcze??

  • panewki
  • szlif wału
  • pierścienie
  • uszczelki
  • planowanie głowicy z sprawdzeniem szczelności
  • sprawdzenie zaworów i wymiana uszczelniaczy
  • śruby? Które/do czego

Samochód pochłonął większość moich środków jednak chciałbym zrobić to dobrze, niech stoi miesiąc/dwa/trzy ale chcę żeby był poskładany jak w książce

Z rzeczy które mogą wnieść coś do tematu to jest wgrana mapa mhd stg2+ (420km), samochód był modyfikowany ale nie wiem w jak dużym stopniu. Sztywny chargepipe, prawdopodobnie wydech custom (katy w środku są a nie przy silniku - chyba że tak było w tych samochodach)

Liczę że znajdę u was pomoc merytoryczną jak i wsparcie bo dziewczyna to myślałem że mnie udusi jak jej powiedziałem że silnik kaput 🫣
Jest jakaś książka do N54? Nie znalazłem żadnej serwisówki do tego silnika, bodajże do N52 mi coś mignęło ale to raczej nie to samo? Gdzie znajdę informacje z jakimi momentami śruby dokręcać?

 

Przepraszam za dużą ilość do przeczytania, dziękuję za pomoc i życzę miłego dnia 😃

Opublikowano

Bez rozbierania ciężko coś przewidywać...

Jak rozbierasz silnik "w mak" to zawsze wymieniasz panewki. Wszystkie, główne, korbowodowe  i oporowe. Wału nie dotykasz jak nie jest zatarty. Oczywiście trzeba zobaczyć powierzchnie i być może wystarczy polerka. Uszczelniacze, uszczelki wszystko nowe, oczywista rzecz. Głowica oczywiście cała do sprawdzenia, zawory do sprawdzenia, uszczelniacze do wymiany, być może prowadnice. Ogólnie i tak najpierw mierzysz blok, bo jak masz do remontu bo jest zatarty czy dziurawy to już warto się rozejrzeć za używką. Ogólnie to tanio nie będzie... Te czyste tłoki to nie jest dobry znaj, podejrzewam, że wtryski lały i wymyły nagar.  Jest znany  problem z wtryskiwaczami, może są drogie, ale za to nie da się ich zregenerować. Można je umyć, można sprawić i nie są regenerowalne.

Jak nie robiłeś remontu nigdy to nie dasz rady, to nie jest prosty silnik z lat 90, nawet jak ściągniesz jakąś serwisówkę, rozbierzesz i wszystko zregenerujesz to potrzebujesz doświadczenia, żeby to złożyc. Ale możesz próbować.  Nie jestem pewien, ale wszystkie śuby aluminiowe są jednorazowe.   Jakieś tam narzędzia potrzebujesz typu klucze dynamometryczne (podstawa). 

 

Tak na szybko to jest najtańszy silnik n54 na alllllll za 14000 w aucie do odpalenia i sprawdzenia. Może warto rozważyć nowy motor.

Opublikowano

Klucze dynamometryczne to nie problem, z rozrządami już robiłem, nie jestem całkiem zielony, w razie czego tata pomoże wiedzą, remont to będzie mój pierwszy w życiu ale jak mówią kto nie ryzykuje ten szampana nie pije, u mechanika pewnie z dychę za samą robotę bym zostawił a nie mam środków żeby wydawać je na ludzi, dlatego wolę kupić lepszej jakości części ale zrobić to sam (w tym miejscu możecie pożyczyć mi szczęścia 😅). Wtryaki widziałem po 2-2,5tyś/szt index 12 więc 12-15 już nie moje, jednak wcześniej będę chciał sprawdzić na wierzchu czy w miarę ładnie rozpylają czy faktycznie leją. Panewki glowne, korbowodowe i oporowe wymieniłeś nie wiem czy wszystkie bo nie wiedziałem ile tego jest ale widziałem jakieś żółte, zielone oznaczenia, możesz mi przybliżyć z grubsza z czym te kolory się wiążą? Czy patrzyć na to czy kupować po numerach +wymiar?

Nie biorę pod uwagę kupna silnika póki nie wyjdzie czy głowica jest dobra.

Na razie zbieram wiedzę i szukam blaszaka co by mieć gdzie rozłożyć silnik na części, w garażu jak coś zostawię to za dwa dni już tego nie znajdę, za dużo osób z niego korzysta..

Opublikowano

https://www.youtube.com/watch?v=NwPKKJMjbVs

tutaj masz filmik o honowaniu, panewkach, głowicy zawsze to jakaś wiedza

Panewki niezależnie od "rozmaru" chyba mają ten sam numer, jest tam dodatkowo właśnie jakieś znakowanie kolorami. (nie znam szczgów wiedza z neta)

Ten typ w którymś flmiku o tym mówi

https://www.youtube.com/@MOTOKUNCIK/videos

 

Właśnie na takich szczegółach możesz nie dać rady... Wydasz kasy, narobisz się, a efekt może być taki sobie. Pewnych tematów nie przeskoczysz i nie zrobisz w garażu.

 

Głowica i tak do ściągnięcia i sprawdzenia w pierwszej kolejności. 

Jak zmierzysz osiowość korbowodów, owal cylindrów czy  zużycie tłoków? Luzy na sworzniach? Do tego jak nie masz serwisówki to nawet jak zmierzysz to nie wiesz ile powinno być. W jednym silniku dwie setki jest ok a w drugim  jak jest jedna to klepie. Nie odradzam, tylko szkoda kasy, bo ryzyko jest duże.  Może masz w okolicy warsztat który robi bmw? Gość posłucha i będzie wiedział czy panewka czy vanosy czy wastegaty czy wydech nie wpada w rezonans bez katów...

Do tego możesz mieć dłubnięty komputer który ma wyłączone błędy i zabezpieczenia i diagnostyka nic nie znajduje

 

Opublikowano

Po kolei, wszystko i na spokojnie, ktoś wspominał że serwisówka n52 jest do całej rodziny tego silnika, że nie ma tylko do n54 a do wszystkich - będę jej szukał.

Głowicę wiem że muszę targać, różne pomiary ogarniają z tego co wiem to u mnie w okolicy na szlifierni (stary nie jestem ale od zawsze goście tam działają to raczej mają wiedzę jak wciąż pracują)

Przeanalizować temat muszę na spokojnie, nie chcę robić nic pochopnie, nie wiem czy jest ktoś doświadczony i godny zaufania kto robi tylko bmw u mnie w okolicy, mam gdzieś z tyłu głowy czy by go nie oddać ale nie zam takiej osoby, może ktoś słyszał o kimś w okolic Krakowa/Bochni/Wieliczki?

Opublikowano

Głowicę ci ogarnie każdy warsztat od głowic, jest to dość prosta konstrukcja i relatywnie tania w remoncie.

Gorzej z dołem silnika,a do rozrządu pewnie jakieś blokady będą potrzebne.Dawaj znać jak postępy prac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

335is warto ratowac. Walu sie nie szlifuje w benzynach, to nie diesel, tylko nowy, ori. Panewki tylko ori. Wtryski nie sa drogie do n54. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@kkx5 jak wtryski do n54 nie są drogie?  🥲😅 2k / sztuka 😅

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A w ASO po 3k / szt 😅

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiscie, masz racje. Z rozpedu mialem w glowie wtryski od n55. 

Opublikowano

Na zaprzyjaźnionej SKP polecili mi serwis w okolicy, robią tylko i wyłącznie bmw, zajechałem do nich to łezka w oku się zakręciła, tyle betoniarek w jednym miejscu, kilka M'ek itp widać że mają co robić i raczej ogarniają temat, powiedział 15-17tyś(20 nie powinno przekroczyć). Dzień wcześniej dzwoniłem po innych serwisach to 25+ wołali na dzień dobry ehh.. poczekam na wypłatę i zawiozę im, okazało się że kilku znajomych też robiło tam samochody i polecają także jestem dobrej myśli. Wtryski też mnie martwią bo korekty się rozjechały ale to może być kwestia krzywego wału/braku kompresji itp.. Po rozmowie z gościem jestem pewien że nie zrobiłbym tego samochodu sam także oddam go w dobre ręce 😄
Dzięki za zainteresowanie tematem 😄

Dopytam jeszcze o wtryski, czym się różnią N54 od N55? Pytam bo sugerujecie że N55 są tanie. Jakby te z N55 wrzucić?

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za 15-17fys to nie zrobisz dobrze 2.0d przy takiej awarii wiec gada totalne glupoty, akurat w tym, silniki, paru z nas siedzi i potwierdzi. Wtryski od n55 nie pasuja, ani fizycznie ani softowo. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtryski z n55 w miejsce wtrysków piezo z n54,  dobre 😅

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Sspokojnjr tylko zapytałem z tymi wtryskami, gość mówił o optymistycznej wersji, tak czy inaczej ktoś silnik musi rozebrać i później go złożyć. Po cichu liczę że nie będę musiał brać kredytu

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.07.2024 o 03:24, kkx5 napisał(a):

335is warto ratowac. Walu sie nie szlifuje w benzynach, to nie diesel, tylko nowy, ori. Panewki tylko ori. Wtryski nie sa drogie do n54. 

raczej nie koniecznie...2700/2800 za sztukę, masz 6

Edytowane przez Top Boy
Back to the roots...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sluchaj, rozmawiamy o 335is, auto, dla wielu, rowniez mnie, wyjatkowe i na 100% przyszly klasyk, jesli nie juz, poszukiwane, jesli ktos wycenia naprawe na 15-20tys, to poleci szlif, wleca panewki Kinga albo Kolbena, auto zrobi 100km i sie rozleci. Nie masz kasy, sprzedaj komus kto kase ma. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, Top Boy napisał(a):

raczej nie koniecznie...2700/2800 z sztukę, masz 6

Przeciez to juz zamkniete. 

Opublikowano
W dniu 5.07.2024 o 08:51, kkx5 napisał(a):

Sluchaj, rozmawiamy o 335is, auto, dla wielu, rowniez mnie, wyjatkowe i na 100% przyszly klasyk, jesli nie juz, poszukiwane, jesli ktos wycenia naprawe na 15-20tys, to poleci szlif, wleca panewki Kinga albo Kolbena, auto zrobi 100km i sie rozleci. Nie masz kasy, sprzedaj komus kto kase ma. 

Dopytam jaką drogę naprawy będą chcieli obrać, nowy wał ponad 11tyś do is, nie wiem może w 'i' jest taki sam a tańszy, nie wiem czym różnią się silniki i/is wewnątrz, wiem że doszła druga turbinka, dodatkowe chłodnice czy większy wentylator a moja sztuka była coś modzona ale nie wiem na ile, przypuszczam że 20 i tak pęknie.. 10 mam przygotować sobie zaliczki na dzień dobry.

W trzecim tygodniu miesiąca będę chciał oddać tak żeby daleko do wypłaty nie było to będzie mi łatwiej ugryźć ten temat finansowo. Samochodu nie sprzedam na pewno wcześniej niż za rok, chciałem cabrio i chcę się przekonać na własnej skórze z czym się wiąże takie coś, dużo też zależy od dziewczyny która też pomaga finansowo przy tym samochodzie 😅 jak będzie parła to za rok może dwa się sprzeda, jak nie to chciałbym mieć ten samochód na dłużej. Na tą chwilę nie miałem jeszcze samochodu którym bym jeździł ponad dwa lata (nie licząc fiata pandy z lpg - ten ma u dożywocie ze względów ekonomicznych 😃), zwyczajnie szybko nudzą mi się samochody i szukam co chwilę czegoś nowego.

Opublikowano

Wał is/i ma taki sam numer części 11 21 7 527 881 więc są zamienne, korby ten sam numer, tłoki są inne. Wałki takie same, turbiny takie same, intercooler taki sam, katy takie same.

Tłumik końcowy jest inny i sterowniki silnika mają inne numery, mogą mieć inne oprogramowanie. is ma chłodnice dodatkowo w drugim nadkolu i parę innych drobiazgów.

Umów się, że chcesz być przy otwieraniu silnika, że by wał zobaczyć. Panewki wymienić nie jest to problem jak wału nie przyłapało i koszty będą znośne. A jak wał jest do wymiany to będzie drogo, więc warto sprawdzić, żeby nikt cię nie naciągnął na niepotrzebne koszty

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mały update, niewiele wnosi ale zawsze to jakieś info. Oddałem bete do auto stożek clinic w Podłężu (k. Krakowa). Na miejscu powiedział że dużo zależy od tego co zastaną po otwarciu silnika, ale nie duża szansa na to żeby wyszło poniżej 20tyś. Mają 4 silniki przed moim, do miesiąca czasu powinienem się dowiedzieć co i jak. Z racji na moją pracę na 3zmiany raczej nie trafię momentu otwarcia silnika/zdjęcia miski itp. Mają dzwonić to wtedy będę chciał tam podjechać zobaczyć chociaż wyjęte już części. Wał na bmwstore prawie 10tyś, z racji że musiałem kawałek przejechać bo nie ma u mnie miejsca na lawetę/hol to wał pewnie będzie przytarty a co za tym idzie tanio nie będzie 🥲

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Chyba ostatni update dla tych którzy mogą być ciekawi całości.

Silnik zrobiony, 18k poszło na płyny, sprawdzenie bloku/korby itp, nowe panewki/pierścienie/filtry i jeden tłok, wyszło że był uszczerbany przez co nie było na nim kompresji. Trochę podenerwowali mnie bo dołożyłbym 4k i byłyby kute tłoki a tak to za prawie 1500zł wpadł tylko jeden.. nie powiedzieli mi też o uszkodzonym westgate, rzegoci przy schodzeniu z obrotów, będę musiał wyjąć turbiny i oddać do sprawdzenia czy to tylko wg czy może coś więcej.

Opublikowano

Może to i lepiej, że nie masz kutych tłoków. Inne pasowania, chyba inne szczeliny na pierścieniach, być może firma która dobrze robi fabrykę nie poradziła by sobie z kucizną. Nie ma co żałować, Oryginał to oryginał. Jak ie będziesz robił go na 600 koni to i tak wytrzyma. A na zimno może być rattle noise i też będziesz niezadowolony.

A jak z wałem? Korby stare?

Nie napisałeś o wtryskiwaczach, warto je było sprawdzić, czy się zamykają i nie "popuszczają". Ale skoro mechanicy nic nie mówili to może nie ma potrzeby. Ale to, że turbin nie sprawdzili jak były na stole to masakra.

Dlatego zaufanie jest dobre a kontrola jeszcze lepsza.

Poduszki pod silnikiem nie wyklepane?

Opublikowano

Dodzwonić się do nich graniczy z cudem, z ich strony kontaktu tylko tyle że zadzwonili że gotowe, ciężko z nimi.. nie wiem czy pisałem czy nie ale nie chce mi się czytać, obecnie jest mapa mhd na 420+ na bimmer-tool korekty na wtryskach nie są jakoś bardzo rozbite, myślę że trochę pojeździ zanim będę musiał je wyciągać.

Wszystko stare, z perspektywy czasu żałuję że nie podjechałem samemu obejrzeć, wziąć wtryski i turbiny do sprawdzenia ehh za bardzo zdałem się na nich, no cóż liczę na to że chociaż rok mi posłuży bez problemów.

Poduchy jeszcze nie wiem, nie jeżdżę bo blachę ogarniam, tyle co w miejscu przejechałem ale raczej są ok

  • Przykro mi 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warsztatowo... slabo to wszystko wyglada. Skoro dodzwonic sie nie mogles jak mieli auto to zapomij aby sie dodzwonic jak bedzie cos nie tak....Nie wiem jak mozna prowadzic firme, wykonywac naprawe, podejmowac decyzje bez kontaktu z klientem... 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zwiastuję nadchodzaca katastrofę.. miałem ostatnio klienta z podobnie wyremontowanym n53.. po 9 mc silnik odmówił posłuszeństwa, niesprawdzony osprzęt, a konkretniej lejacy wtrysk zrobił spustoszenie w silniku, co skończyło się brakiem kompresji na 2 garkach.. 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.