Skocz do zawartości

Czy ktos śmiga na całorocznych oponach?


DW1225

Rekomendowane odpowiedzi

Jabłko do jabłka. Odnosimy się tutaj tylko do wpływu jakości opony na hamowanie. Reszta bez zmian. 

Hamulce następna ważna sprawa, też mam tutaj co fabryka dała najlepszego. Rewelacji dalej nie ma ale 378mm tarczy wygląda jak duża pizza 😀 Szkoda, że nie ma dobrych 6tłoczków, Brembo ma fajne systemy i nie są to b.drogie rozwiązanie... ehhhh

Edytowane przez macste
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie całe wypracowania piszą, a ma się nijak do rzeczywistości 

 

Fakty

Tam gdzie BMW wypuszcza samochody na wielosezonowych każdy się na nie skarży i od razu zmienia. W każdej recenzji BMW po angielsku od razu mowa o dziadowskich oponach 

Opona nie jest bezobsługowa i tak ja trzeba od czasu do czasu wyważyć, zwykle robi się to przy zmianie z letnich na zimowe, na wilelosezonach i tak musisz się fatygować na wyważenie. 

Jakakolwiek dyskusja w wypadku marki premium o wilelosezonach to jakiś żart, te opony powstały aby zwabić Januszy w passacie z 2010 z przebiegiem 150k od Niemca, a nie do jazdy BMW. Samochód najlepiej jeździ na letniej latem na zimowej zimą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, zornold napisał(a):

Ludzie całe wypracowania piszą, a ma się nijak do rzeczywistości 

 

Fakty

Tam gdzie BMW wypuszcza samochody na wielosezonowych każdy się na nie skarży i od razu zmienia. W każdej recenzji BMW po angielsku od razu mowa o dziadowskich oponach 

 

A gdzie wypuszcza?

Edytowane przez Robak81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, zornold napisał(a):

Jakakolwiek dyskusja w wypadku marki premium o wilelosezonach to jakiś żart, te opony powstały aby zwabić Januszy w passacie z 2010 z przebiegiem 150k od Niemca, a nie do jazdy BMW. Samochód najlepiej jeździ na letniej latem na zimowej zimą. 

Stary, w szafie byłeś ostatnie 10 lat? Nowoczesne opony wielosezonowe są spoko, poczytaj testy. Większość ludzi nie jeździ autami na granicy przyczepności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Yossi123 napisał(a):

Sorry ale nie masz racji bo generalizujesz. Sam mam x-drive i zupełnie nie jeżdżę ostrzej, tylko zależy mi na bezpieczeństwie w trudnych warunkach a nikt nie wciśnie mi kitu, że RWD+systemy jest tak samo bezpieczne dla normalnego kierowcy jak x-drive.

Ale nikt nie twierdzi, ze jakakolwiek ośka jest lepsza od 4rołapa. A pzynajmniej mam taką nadzieję. Wyraźnie napisałem, że napęd nie pozwoli zatrzymać się szybciej ani uniknąć poślizgu. Bo fizyka jest ta sama.

10 godzin temu, Yossi123 napisał(a):

Nadal nikt mi nie odpisał co z hamulcami. Rozumiem, że wszyscy zwolennicy high-performance opon mają również m-pakietowe 4-tłoczkowe hamulce. Inaczej to przecież zagrożenie, tak oszczędzać i wydłużać sobie drogę hamowania. Można przejechać jakąś babę na pasach (ten 1 metr zabraknie).

Pisałem o tym wielokrotnie i kolejny raz to olewasz. Poprzednio nawet specjalnie sam siebie cytowałem jak i teraz zrobię. Nie - heble nie skracają drogi hamowania...

 

11 godzin temu, kosteg napisał(a):

Nie mają. To nie moje sądzenie tylko zwykła fizyka. Pisałem o tym już tutaj:

 

W dniu 14.10.2024 o 10:52, kosteg napisał(a):

Naciągane to. We wspołczesnych samochodach o jakich może być mowa na tym forum zmiana hebli ze standardowych na dowolne "lepsze" nie skróci drogi hamowania. Bo większy zacisk nawet na najlepszej tarczy z super klockiem nie zmienia czegoś co ma seria - a każdy seryjny zacisk jest w stanie zablokować koło. Zablokować czyli bardziej zatrzymać się go nie da. Większa (przede wszystkim grubsza) tarcza z większym zaciskiem itp to przede wszystkim odporność na fadding oraz lepsze dozowanie siły nacisku - czyli precyzja pomiędzy 0 a 1. Ale chcesz mieć lepszą drogę hamowania ? Załóż szersze opony a najlepjej slicki (tylko zmień przed opadami 🙂 ).

Więc wracamy do losowego czytania i odnoszenia się do wybranych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kosteg napisał(a):

Ale nikt nie twierdzi, ze jakakolwiek ośka jest lepsza od 4rołapa. A pzynajmniej mam taką nadzieję. Wyraźnie napisałem, że napęd nie pozwoli zatrzymać się szybciej ani uniknąć poślizgu. Bo fizyka jest ta sama.

Pisałem o tym wielokrotnie i kolejny raz to olewasz. Poprzednio nawet specjalnie sam siebie cytowałem jak i teraz zrobię. Nie - heble nie skracają drogi hamowania...

 

 

Ok kończę dyskusję bo widzę że heble nie skracają drogi hamowania, zjawisko fadingu przestało istnieć, a samochód z AWD w zakręcie na śliskiej nawierzchni po dodaniu gazu wpada tak samo łatwo i dokładnie w tym samym momencie co RWD w poślizg.

Poważnie koniec dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Yossi123 napisał(a):

Ok kończę dyskusję bo widzę że heble nie skracają drogi hamowania, zjawisko fadingu przestało istnieć, a samochód z AWD w zakręcie na śliskiej nawierzchni po dodaniu gazu wpada tak samo łatwo i dokładnie w tym samym momencie co RWD w poślizg.

Poważnie koniec dyskusji.

Doprecyzujmy: lepsze czy większe heble w nowoczesnym aucie przy pojedyńczym hamowaniu NIE skracają drogi hamowania. Czynnikiem limitującym drogę hamowania są OPONY. Widzimy to po tym, że każdy nowoczesny hamulec jest na tyle silny, że jest w stanie zablokować koła - dlatego mamy ABS. To przyczepność opony decyduje o tym, czy zatrzymamy się szybciej, czy później.

 

Natomiast oczywiście, przy WIELOKROTNYM hamowaniu z dużych prędkości, na przykład na torze, jakość i pojemność cieplna hamulców ma znaczenie, ponieważ im większa, tym później hamulce zaczną słabnąć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Yossi123 napisał(a):

Ok kończę dyskusję bo widzę że heble nie skracają drogi hamowania, zjawisko fadingu przestało istnieć, a samochód z AWD w zakręcie na śliskiej nawierzchni po dodaniu gazu wpada tak samo łatwo i dokładnie w tym samym momencie co RWD w poślizg.

Poważnie koniec dyskusji

Kończysz dyskusje bo kolejny raz udowadniasz, że nie czytasz całości.

 

O faddingu pisałem od początku. Tak samo jak o precyzji dozowania. Drogi hamowania skrócić nie mogą.

 

Tak samo jak napęd - nie chroni przed wpadnięciem w poślizg. Może ułatwić jego wyprowadzenie. Nic więcej.

Ponieważ czytasz jednak to co chcesz i tylko do tego się odnosisz tak jak wcześniej już pisałem dyskusja nie ma absolutnie żadnego sensu z powodów zupełnie innych niż brak konsensusu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takich dyskusjach jasno widać jaki jest poziom wiedzy technicznej społeczeństwa. Ile jej tak naprawdę potrzeba aby obywatel ładnie łyknął wiekszą ratę, takie czy inne koło, oponę etc.. itd...

A najgorsze jest to że pomimo internetu, który powinien zapewniać dostęp do wiedzy, zapewnia dostęp do wyssanych teorii, niesprawdzonych informacji, domniemań, zabobonów etc. Tego jest tak dużo, że właściwa i pożyteczna wiedza ginie.

Już 16 lat temu na forach odkryłem schemat (forum Mercedesa): 
1. Np: Mam problem z silnikiem. Nie wchodzi na obroty, co może być. Silnik CDI (diesel)
2. 40 postów np: że może kable jak to benzyna (pytanie o diesla), jedź do asa/serwisu niezależnego/pana Henia, a może paliwo zle
3. Posty typu: a w passacie się tak nie dzieje, po co ci merc, passat to jet to, on ma i sąsiad też, tylko sąsiad golfa bo biedniejszy...
4. Sąsiad szwagra teściowej żony miał kuzyna, którego znajomy miał ten sam problem, ale w sumie nie wie co zrobił, chyba sprzedał auto...
5. I w takim ścierwie jak w punktach powyżej trafiała się jedna/dwie odpowiedzi rzeczowe, co sprawdzić i co może być przyczyną, i ewentualnie jak dalej postępować...

Życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, TheApocalypse napisał(a):

Doprecyzujmy: lepsze czy większe heble w nowoczesnym aucie przy pojedyńczym hamowaniu NIE skracają drogi hamowania. Czynnikiem limitującym drogę hamowania są OPONY. Widzimy to po tym, że każdy nowoczesny hamulec jest na tyle silny, że jest w stanie zablokować koła - dlatego mamy ABS. To przyczepność opony decyduje o tym, czy zatrzymamy się szybciej, czy później.

 

Natomiast oczywiście, przy WIELOKROTNYM hamowaniu z dużych prędkości, na przykład na torze, jakość i pojemność cieplna hamulców ma znaczenie, ponieważ im większa, tym później hamulce zaczną słabnąć.

Dokładnie tak, różnica pomiędzy Mpak i Mperf przy pojedynczym hamowaniu będzie marginalna. Odporność na fading po stronie większej tarczy. Na minus większa waga nieresorowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GDX4 napisał(a):

Po takich dyskusjach jasno widać jaki jest poziom wiedzy technicznej społeczeństwa. Ile jej tak naprawdę potrzeba aby obywatel ładnie łyknął wiekszą ratę, takie czy inne koło, oponę etc.. itd...

A najgorsze jest to że pomimo internetu, który powinien zapewniać dostęp do wiedzy, zapewnia dostęp do wyssanych teorii, niesprawdzonych informacji, domniemań, zabobonów etc. Tego jest tak dużo, że właściwa i pożyteczna wiedza ginie.

Ilość powielanych "prawd objawionych" jest niesamowita. Ludzie potrafią iść w zaparte i pomimo dostępu do sieci nie chce im się/nie mają ochoty/nie wpadają na pomysł weryfikacji przeczytanego.

 

2 godziny temu, GDX4 napisał(a):

Już 16 lat temu na forach odkryłem schemat (forum Mercedesa): 
1. Np: Mam problem z silnikiem. Nie wchodzi na obroty, co może być. Silnik CDI (diesel)
2. 40 postów np: że może kable jak to benzyna (pytanie o diesla), jedź do asa/serwisu niezależnego/pana Henia, a może paliwo zle
3. Posty typu: a w passacie się tak nie dzieje, po co ci merc, passat to jet to, on ma i sąsiad też, tylko sąsiad golfa bo biedniejszy...
4. Sąsiad szwagra teściowej żony miał kuzyna, którego znajomy miał ten sam problem, ale w sumie nie wie co zrobił, chyba sprzedał auto...
5. I w takim ścierwie jak w punktach powyżej trafiała się jedna/dwie odpowiedzi rzeczowe, co sprawdzić i co może być przyczyną, i ewentualnie jak dalej postępować...

Życie...

Zerknij co się na grupach na FB dzieje. Osiwieć można...

8 minut temu, macste napisał(a):

Dokładnie tak, różnica pomiędzy Mpak i Mperf przy pojedynczym hamowaniu będzie marginalna. Odporność na fading po stronie większej tarczy. Na minus większa waga nieresorowana.

Przy takim samym zestawie opon różnicy nie będzie innej aniżeli na poziomie błędu pomiarowego. Fadding oczywiście. Z minusów jeszcze zaczynamy mieć większą masę "generalnie" do napędzenia/i zatrzymania.

Edytowane przez kosteg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kosteg napisał(a):

Ilość powielanych "prawd objawionych" jest niesamowita. Ludzie potrafią iść w zaparte i pomimo dostępu do sieci nie chce im się/nie mają ochoty/nie wpadają na pomysł weryfikacji przeczytanego.

 

Zerknij co się na grupach na FB dzieje. Osiwieć można...

Przy takim samym zestawie opon różnicy nie będzie innej aniżeli na poziomie błędu pomiarowego. Fadding oczywiście. Z minusów jeszcze zaczynamy mieć większą masę "generalnie" do napędzenia/i zatrzymania.

Na szczęście nie mam Facebooka. Może cześć pozytywnych rzeczy mnie mija, ale i masa syfu nie kaleczy mi oczu.

Co do wielkości hamulców, sami piszecie że ma marginalne znaczenie, ale jednak krócej hamuje.

Fizyka i wzory ją opisujące dają jasne informacje.
Generalnie im większa jest powierzchnia styku/tarcia, im większa jest siła docisku tym szybciej dany przedmiot się zatrzyma.
W przypadku zatrzymania aut mamy dużo zmiennych składowych, do tego stosowne współczynniki... ale po dokładne informacje zapraszam do: ośrodków badawczych, biur projektowych, politechniki, szkół technicznych, i najprościej do biblioteki technicznej do odpowiedniego działu z książkami....

Tam nie znajdziecie opinii osób, których jedynym osiągnięciem życia jest zaliczenie ładnej sąsiadki, lub upalanie golfa pod Tesco.

Bo podsumowując kilka stron płomiennych wypowiedzi można dojść do wniosku że opona i wielkości hamulca nie są ważne, wszystko da radę się zatrzymać i jest dobrze. I dla przeciętnego kowalskiego ok. Jak nie raz pisałem dla kogoś komu obojętne czym jedzie i jak to czy dacia czy merc czy bmw nie odczuje różnicy. Jak by go taksówką wieźli...

Obecnie funkcja techniczna/praktyczna/osiągowa jest przykrywana wrednym marketingiem, który rozmywa pierwotna funkcję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, GDX4 napisał(a):

Co do wielkości hamulców, sami piszecie że ma marginalne znaczenie, ale jednak krócej hamuje.

Nie nie hamuje. Skąd to przeświadczenie?

 

43 minuty temu, GDX4 napisał(a):

Fizyka i wzory ją opisujące dają jasne informacje.
Generalnie im większa jest powierzchnia styku/tarcia, im większa jest siła docisku tym szybciej dany przedmiot się zatrzyma.

No proszę Cię! Gdzie w tarciu masz pole powierzchni? Patent z oponami działa z banalnego powodu - guma nie jest ciałem sztywnym więc jej zachowanie jest trochę inne. Stąd szerokość opony czy właśnie mieszanki mają wpływ. Gdyby jednak opony wykonać z metalu to ich wielkość nie zmieniałaby drogi zatrzymania.

Większa powierzchnia to "tylko" większe pole oddawania ciepła.

 

Najprościej tłumaczący całość film tutaj - podstawowy angielski wymagany:

 

Godzinę temu, GDX4 napisał(a):

W przypadku zatrzymania aut mamy dużo zmiennych składowych, do tego stosowne współczynniki... ale po dokładne informacje zapraszam do: ośrodków badawczych, biur projektowych, politechniki, szkół technicznych, i najprościej do biblioteki technicznej do odpowiedniego działu z książkami....

Tak się składa, ze na polibudzie jednak mi rację przyznają - polecam zajęcia z mechaniki, statyki i tzw dynamiki. Owszem od mojego ukończenia minęło już sporo czasu ale podstawy się nie zmieniają i 2dekady przerwy nie spowodowały, że świat na głowie nagle stanął.

Jak masz dostępne to zerknij do tablic matematycznych/fizycznych - podstawowe wzory będziesz miał wyjaśnione szybko. Jak nie to lecimy dalej - jest "mały poradnik mechanika" będący od lat "szybkim wsparciem" dla inżynierów: https://www.empik.com/maly-poradnik-mechanika-tom-1-2-opracowanie-zbiorowe,prod840161,ksiazka-p

Mnie na dokształcanie się nie musisz wysyłać. 

Godzinę temu, GDX4 napisał(a):

Bo podsumowując kilka stron płomiennych wypowiedzi można dojść do wniosku że opona i wielkości hamulca nie są ważne, wszystko da radę się zatrzymać i jest dobrze. I dla przeciętnego kowalskiego ok. Jak nie raz pisałem dla kogoś komu obojętne czym jedzie i jak to czy dacia czy merc czy bmw nie odczuje różnicy. Jak by go taksówką wieźli...

Nie wiem skąd te wnioski ale nie tylko ja się biję od początku ze stwierdzeniem, że opony są szalenie istotne i warto wybierać najlepsze. Chcesz powidzieć, ze jeseteś kolejną osobą czytającą tylko co 2 zdanie?

Godzinę temu, GDX4 napisał(a):

Obecnie funkcja techniczna/praktyczna/osiągowa jest przykrywana wrednym marketingiem, który rozmywa pierwotna funkcję...

Kwestia wyłącznie tego kto i gdzie szuka info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.