Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.10.2024 o 14:24, p78 napisał(a):

rozkminiam co zrobic... bo wczesniej mialem wielosezony i byłem zadowolony i z głowy problem co poł roku jezdzic do warsztatu... niby pierdola ale zawsze czasu brakuje 😞
teraz mam 19 i przod 225 a tył 255 i generalnie nigdzie niemogę znaleść 4 opon by rozmiary sie zgadzaly i były runflaty... jakas lipa z tym... mam jeszcze rozwiazanie takie ze 2 komplety czyli klasyk tylko ze na zimie muszę kupic komplet i potem na wiosnę bo Lato juz do wymiany się nadaje. Jesli tylko znajdę wielosezony na 19 to kupuje.

A tak z ciekawości bo zawsze myslałem że runflat jest obowiazkowy w sensie ze bez tego to auto inaczej sie zachowuje (pływa). Jaka Prawda jaka jest różnica w jezdzie z i bez runflat? Ktoś coś?

powiem ci tak przejrzealem wiele postow na grupach bmw polskich i zagraniccznych i o wiele wiecej osob preferuje run flat z uwagi na to ze jest bardziej komfortowy a bmw i tak swietnie sie prowadzi ze to nie problem, zreszta na wielosezonie i tak nie bedziesz zapierdzielal po zakretach jak wariat :)

ja mam teraz letnie to samo co ty tylko ze opoiny z przebiegiem 10k km i chce wielosezon ale nie na run flat no ale wole sprzedac cale kola 19 i kupic nowe felgi i samemu zalozyc wielosezon

 

BTW widze ze bridgestone ma run flat w tych rozmiarach

https://www.sklepopon.com/opona-caloroczna/bridgestone-turanza-all-season-6-255-35-r19-96-y-xlfr-164210/stock/1553926

https://www.sklepopon.com/opona-caloroczna/bridgestone-turanza-all-season-6-225-40-r19-93-y-xlfr-164211/stock/1468842

 

Edytowane przez twenty
Opublikowano

Wiele osób preferuje runflat...

Ciekawe. Na pewno jak ktoś lubi twardo i bardziej bezpiecznie. Mniej maintenance'u... Osiągi i komfort pod stronie nie rft.

Są bardziej komfortowe...

Odwrotnie, jak opona z twardszym barkiem może być bardziej komfortowa, nie wyprowadzaj ludzi w błąd.

 

 

 

Opublikowano
5 godzin temu, macste napisał(a):

Wiele osób preferuje runflat...

Ciekawe. Na pewno jak ktoś lubi twardo i bardziej bezpiecznie. Mniej maintenance'u... Osiągi i komfort pod stronie nie rft.

Są bardziej komfortowe...

Odwrotnie, jak opona z twardszym barkiem może być bardziej komfortowa, nie wyprowadzaj ludzi w błąd.

 

 

 

Sorry miało być non run flat czyli nie run flat. Mnie run flat w ogóle nie przekonuje. Wolę zwykłe :)

Opublikowano
20 godzin temu, twenty napisał(a):

Sorry miało być non run flat czyli nie run flat. Mnie run flat w ogóle nie przekonuje. Wolę zwykłe 🙂

teraz wszystko jasne 😀

Opublikowano (edytowane)

0.thumb.jpg.45867bcdc24d8113f66867b6985f9133.jpg

Ja mam takie Imperiale i zobaczymy jak będą zachowywać się zimą ( mieszkam na Śląsku ). Nie napisze nic na temat wrażeń z jazdy , bo opony zostały założone tydzień temu i przejechałem dopiero ok 500 km w większości autostradą. Mogę stwierdzić, że są ciche ( 160 km/h jechałem ) i nie było źle. Na wiosnę napiszę więcej.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez krzysztof.k0679
  • Lubię to 1
Opublikowano
1 minutę temu, GDX4 napisał(a):

Ale to do codziennego użytku, nie do awaryjnego hamowania. Takich sytuacji przecież nie ma...🫣😜

Właśnie, większość argumentuje ze wolno jeździ i po co 😀

Opublikowano
2 godziny temu, GDX4 napisał(a):

Ale to do codziennego użytku, nie do awaryjnego hamowania. Takich sytuacji przecież nie ma...🫣😜

Nie chce mi się sprawdzać cen i  jak jest różnica  ...ale kuźwa to są 2 długości auta nowej 5-ki 🤣 to chyba już trochę na wyobraźnie powinno działać 

Opublikowano

W mojej ocenie opony to taki mały przykład czy kogoś stać na auto danej klasy. Nic nie mam przeciwko zaradności,oszczędności,ale wszystko ma swoje granice zdrowego rozsądku.

kombinujecie z oponami,rozmiarami a potem masa mitów odnośnie awaryjności xdrive czy tego co z autem czy gwarancją producenta jest nie tak… 

naprawdę dziadowanie i szukanie paru złotych oszczędności czasami nie ma sensu… a tak naprawdę nie ma nigdy sensu jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo. 

BMW musi mieć dobrą i adekwatną do pojazdu oponę bo czasami ten ułamek sekundy czy metr na drodze zawdzięczamy właśnie kawałkowi gumy. 

A,że cena wysoka… no cóż. 
W piątek zakładałem do swojej 30d już zimowe opony świeżo kupione. 
4 szt michelin alpin 255 tył, 225 przód. 3500 PLN. 
 

 

Opublikowano
7 minut temu, eSzet94 napisał(a):

W mojej ocenie opony to taki mały przykład czy kogoś stać na auto danej klasy. Nic nie mam przeciwko zaradności,oszczędności,ale wszystko ma swoje granice zdrowego rozsądku.

kombinujecie z oponami,rozmiarami a potem masa mitów odnośnie awaryjności xdrive czy tego co z autem czy gwarancją producenta jest nie tak… 

naprawdę dziadowanie i szukanie paru złotych oszczędności czasami nie ma sensu… a tak naprawdę nie ma nigdy sensu jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo. 

BMW musi mieć dobrą i adekwatną do pojazdu oponę bo czasami ten ułamek sekundy czy metr na drodze zawdzięczamy właśnie kawałkowi gumy. 

A,że cena wysoka… no cóż. 
W piątek zakładałem do swojej 30d już zimowe opony świeżo kupione. 
4 szt michelin alpin 255 tył, 225 przód. 3500 PLN. 
 

 

Troche sie zgodze i troche nie. Mysle ze taki wielosezon PREMIUM do auta o mocy 200km bedzie jak nabardziej ok, moze te imperiale to zbyt duza oszczednosc ale chyba lepiej co 3 lata nowy wielosezon premium niz jezdzic po 5-7 lat na zima/lato jak ma wiekszosc ludzi.
Duzo zalezy od jazdy i mocy, im masz jej wiecej tym jezdzic bardziej dynamiczne i tym wiecej sytuacji na styku mozesz miec. Zrobilem Honda civic o mocy 140km 170k km i moze kilka razy mialem jakas awaryjna sytacjia ale to dlatego ze zapie*dalalem jak glupi.

Opublikowano

Nie patrz na noc tylko sytuację awaryjną. Nikomu to się nie zdarzyło tylko i wyłącznie z winy innego użytkownika ruchu. Czasem 1m ratuje życie. 10m może uratować 3...

Jak to nie jest argument to nie przekonam nikogo ... "Jeżdżę wolno a o niebezpiecznych sytuacjach tylko czytałem/widziałem w TV..." Ehhhh

Sprawa jest prosta, ekonomia i czas. Tylko to rozumiem chociaż ciężko przy aucie, które nowe kosztuje >200kpln.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Taaaa.. "Mam wypasione hamulce i super opony to mogę bezpiecznie zapier***" 😉 

Licytujecie się o 1-2 metry lepszego hamowania. Jadąc 100km/h w jedną sekundę przejedziecie ok 27metrów. Reakcja na zagrożenie opóźniona o 2 sekundy bo się zagapicie albo patrzycie akurat w smartfona i już zatrzymujecie się 50m dalej, najlepsze opony nic nie pomogą.

A jeszcze wg. badań np. zwiększenie prędkości ze 100 na 120 km/h (o 20%) powoduje wydłużenie drogi hamowania o 44%. Żadna opona nie zastąpi zachowania bezpiecznej prędkości, uwagi i ogólnie rozsądku na drodze.

Więc ten teges, kupowanie najdroższych opon żeby potem mówić "jeżdżę szybko ale bezpiecznie" to lekka hipokryzja 🙂

  • Lubię to 3
Opublikowano
2 godziny temu, Ponta napisał(a):

To zgodnie z tą logiką nie wsiadajmy do aut - droga hamowania będzie 0 m. Brak zagrożenia na drodze.

Nie -  w miarę możliwości ogranicza się ryzyka , jak w takich samym warunkach można się zatrzymać o 2 długośco auto to nie wiem po co te komentarze   malowanie zderzaka i grill będą droższe niż różnica w oponach , a jak dodasz żaluzje , radar lapmy to masz wymian gratis na 10 lat do przodu 🙂

Opublikowano

nie otwierajmy gownoburzy od nowa. oponki all season sa spoko co pokazuja nawet obrazki ktore kolega wkleil, ale dobre, firmowe opony a nie jakis najtanszy syf. nie wazne czy to syf caloroczny czy syf zima/lato. EOT

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
Godzinę temu, Yossi123 napisał(a):

Taaaa.. "Mam wypasione hamulce i super opony to mogę bezpiecznie zapier***" 😉 

. Żadna opona nie zastąpi zachowania bezpiecznej prędkości, uwagi i ogólnie rozsądku na drodze.

Więc ten teges, kupowanie najdroższych opon żeby potem mówić "jeżdżę szybko ale bezpiecznie" to lekka hipokryzja 🙂

Co za pierdoły 😄 ... jedziesz chłopie przepisowo lewym pasem , gość prawym dostawczakiem , macie tą samą prędkość   jest sgnalizacja , macie  zielone ,  jedziecie praktycznie równolegle on może z metr przed Tobą i z przed tego samochodu  przebiega Ci dzieciak przez 2 pasy ...  i teraz możecie kontunuować pierdoloomento, że nawet na bieżnikowanych można i ostrożnie jeździć  😆

Opublikowano
5 minut temu, Ratm napisał(a):

nie otwierajmy gownoburzy od nowa. oponki all season sa spoko co pokazuja nawet obrazki ktore kolega wkleil, ale dobre, firmowe opony a nie jakis najtanszy syf. nie wazne czy to syf caloroczny czy syf zima/lato. EOT

Dokładnie 👌

Opublikowano
11 godzin temu, Ponta napisał(a):

To zgodnie z tą logiką nie wsiadajmy do aut - droga hamowania będzie 0 m. Brak zagrożenia na drodze.

Nie,  wsiadajmy do aut, w których ryzyko wypadku jest mniejsze i są bezpiecznie. O tym piszę.

Opublikowano

W większości staraliśmy wyjaśnić problem ale jesteśmy ludźmi i pojmujemy świat w różny sposób. Jak powyższe argumenty nimi nie są to nie ma co dalej...

Opublikowano

O ile z bezpieczniejsze generalnie zgoda o tyle:

6 minut temu, macste napisał(a):

... w których ryzyko wypadku jest mniejsze...

to myślenie życzeniowe.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano

Akurat trafilem na taki przykry artykuł https://www.tarnowska.tv/artykul/20195,tragiczny-wypadek-na-polach-klikowskich-nie-zyja-dwie-osoby

Mlody chłopak w bmw, nie ogarnął. Szkoda jego ale przede wszystkim dziewczyny która pewnie nic nie zawiniła. Wkleiłem to nie po to zeby znow temat rozpętać ale jako przestrogę że nawet najlepsza opona nie pomoże jeśli brak wyobraźni i umiejętności. 

  • Lubię to 1

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opona nie pomoże jak się wali na czołówkę 😛

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.