Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 15.09.2024 o 17:07, andrzelo napisał(a):

Dzień dobry,

Jestem od  5 tygodni użytkownikem swojego pierwszego  BMW3 g20 xdrive z roku 2020r do tej pory były japońskie marki. Ponieważ zbliża się okres gdzie większość kierowców zacznie zmieniać opony chciałbym  zaciągnąć porady od osób w temacie. Obecnie mam  letnie goodyery na raunfalatach. Chciałbym zmienić na opony na wielosezonowe zimą głownie jeźdzę duże miasto pokonuję ok 10.000 tyś rocznie, wiem muszę zachować rozmiary które są  255/40/18 i 225/45/18. Moje pytanie co byście polecili wiem są wszyskie te opony bezrunfaltów. Zastanawiałem się na Continentalu. Pytam osób, które już miały doświadczenie z oponami wielosezonowymi  w BMW bo już wiem, że przy x-drive to ważny element dopasowania opon. Czy samochód traci coś na komforcie jazdy ?  Z góry będę wdzięczny za info.

wiem ze przy xdrive gwarancja wymaga chyba 2 roznych rozmiarowopon i koniecznie z * i nie wiem czy takie sa wielosezonowe?

Opublikowano
W dniu 9.07.2024 o 16:00, chebum napisał(a):

Jeżdżę drugi rok na Hankook Kinergy 4s2. Zrobiłem ~40kkm w temperaturach od -10 (Warszawa) do +37 (Chorwacja i Włochy). Patrząc na wysokość bieżnika, to ich ostatnie lato, na zimę będę kupował nowy komplet.

Ogólnie jestem zadowolony z tych opon. Przyczepności brakowało mi raz: na oblodzonej stacji paliw BP. Ale i tak naciskając pedał gazu delikatnie wyjechałem i zahamowałem gdzie trzeba. We Włoskich alpach problemów nie miałem. Ale zaznaczę, że uważam, że RWD jest zupełnie wystarczające dla samochodów o mocy poniżej 250 koni. Gdy ktoś uważa, że potrzebuje AWD do jazdy, to moją opinię lepiej nie brać pod uwagę.

Ten hankook jest miękki, zwłaszcza latem. Mimo to przez dobre rozłożenie masy w samochodzie, auto prowadzi się pewnie, bo w zakręcie dociąża obydwa zewnętrzne koła. Dla FWD raczej polecam osobne opony letnie. Mam coopera i tam ten sam hankook sprawdza się znacznie gorzej, często mieli.

Mimo miękkich opon trójka daje przyjemność od płynnych zakrętów w górach.

Na przyszły sezon będę znów kupować opony całoroczne, ale spróbuję innej marki. Albo wspomniany Pirelli, albo Conti, albo Michelin - w zależności od cen jesienią.

powiedz mi miales te hankooki w RWD tak? przy jakiej mocy i jakie rozmiary kol? mam 2.0 184km RWD i mysle czy by nie isc w caloroczne 4x 225/45/18

Opublikowano
W dniu 17.08.2024 o 05:42, Cygi111 napisał(a):

Potwierdzam, zrobiłem na tych oponach w 4 lata 60 tyś km i bieżnik jest w bardzo dobrym stanie. Jednak właśnie kupiłem nowe (takie same), bo wpakowałem się w straszną dziurę i mi opona z boku spuchła (zerwany kord). Po 4 latach uznałem, że nie ma sensu wymieniać tylko na 1 osi, więc wskakuje komplet 4 szt. Opony są super ! Ja użytkuję 70% miasto, 30% trasa, ale miałem przyjemność spędzić urlop zimowy w górach przy kopnym śniegu. Nie widzę żadnej różnicy między zimówką i tą. W lecie - bardzo dobra opona. Nie "pływa" w upałach, świetnie hamuje, jest bardzo cicha, pewnie się prowadzi, odporna na aquaplaning. Jak dla mnie to topowa opona. Oczywiście, jestem przekonany, że każda topowa opona dedykowana zimowa i letnia byłaby pewnie trochę lepsza w swoich idealnych warunkach pracy, ale ja nie jeżdżę wyczynowo, a zaledwie szybko 😉 Dodatkowo przedmówcy, którzy nie poważają opon całorocznych powinni zwrócić uwagę na przełom sezonów. U nas jest często tak jesienią i wiosną, że ni to pogoda na letnią, ni zimową. To żywioł opony całorocznej. Z dedykowaną nie wiadomo co zrobić - już zmieniać czy nie zmieniać.... zaś wówczas taka opona może być znacznie gorsza od opony całorocznej. 

dzieki za wpis jestem na 99% przekonany do tego goodyear gen3  a powiesz mi czy miales w wersji run flat czy zwykla?

Opublikowano
W dniu 10.09.2024 o 17:47, chebum napisał(a):

Wymieniłem dwuletnie Hankook 4s2 H750 z przebiegiem ok 45kkm na nowe Pirelli AllSeason SF3. Przy obecnych warunkach zachowanie auta nie zmieniło się po zmianie opon. Poziom głośności opon pozostał +- taki sam, ale charakter szumu zmienił się: z Hankookiem było więcej częstotliwości niskich, Pirelli szumią raczej średnimi częstotliwościami. Latem Pirelli nie są warte dopłaty względem Hankook. Zobaczymy jak będzie się jeździło zimą.

Hankook po 2 latach i 45kkm miały bieżnik 5,5mm (tył) i 6,5mm (przód). Rotacji kół nie robiłem celowo - to mocno podnosi poziom szumu.

te pirelli SF3 wychodza tylko bez runflat? wiesz moze czy auto na gwarancji (RWD) moge dac runflat?

Opublikowano
50 minut temu, twenty napisał(a):

te pirelli SF3 wychodza tylko bez runflat? wiesz moze czy auto na gwarancji (RWD) moge dac runflat?

Mam pytanie te Hankook co mialeś założone to masz x-Drive czy bez.

  • Moderatorzy
Opublikowano
14 godzin temu, twenty napisał(a):

te pirelli SF3 wychodza tylko bez runflat? wiesz moze czy auto na gwarancji (RWD) moge dac runflat?

Run flat nie ma nic do gwarancji. Auto z fabryki może wyjechać na standardowych oponach.

Opublikowano
39 minut temu, Ponta napisał(a):

Run flat nie ma nic do gwarancji. Auto z fabryki może wyjechać na standardowych oponach.

racja pomyslilo mi sie z homologoacja ale chyba przy RWD opony z gwiazdka nie sa wymagane i w razie W gwarancja przejdzie?

  • Lubię to 1
Opublikowano
21 minut temu, chebum napisał(a):

Dla samochodów z AWD było pisane o przypadkach problemów z gwarancją przy oponach bez homologacji. Ale w instrukcji użytkownika nie ma takiego wymogu, lecz tylko rekomendacja kupna opon z gwiazdką.

Tak, ale tutaj sprawa jest bardziej złożona. Dla kompletów z jedną szerokością felgi i opon czyli 18" 225x45 wg. moich informacji nie ma takiego ostrego wymogu posadania opon z *. Problem pojawia się przy ogumieniu o mieszanym rozmiarze czyli np. dla 18" 225/45 i 255/40 czy 19" 225/40 i 255/35 i tutaj mogą się pojawić problemy z gwarancją. Ale tutaj też dużo zależy od interpretacji konkretnego serwisu.

Opublikowano
8 godzin temu, chebum napisał(a):

Update: Pirelli SF3 przejechały 3 tys km i zrobiły się cichsze niż kiedy były nowe! Teraz już są zdecydowanie warte dopłaty względem opon Hankook.

wlasnie chce kupic te nowe pirelli SF3 lub conti allseasoncontact. ta pirelli to moj glowny wybor ale chyba one nie maja rantu ochronnego? dodatkowo cos czytalem ze szybko bieznik schodzi

Opublikowano
1 godzinę temu, chebum napisał(a):

Nie mają. Jest niewielki wystąp, ale wątpię że będzie  chronił. 

IMG_4715.jpeg

dzieki to biore te pirelli tylko musze jeszcze felgi kupic :heh

Opublikowano
1 godzinę temu, chebum napisał(a):

Jest niewielki wystąp, ale wątpię że będzie  chronił.

Masz gdzies na oponie przy rancie felgi oznaczenie "Rim protector"?  Choc faktycznie nie wyglada to na typowy rant ochronny. 

AdobeStock_235516633-870x364.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano
10 godzin temu, Ponta napisał(a):

Tylko jeśli na tylnej osi masz szersze felgi. Jak masz jednakowe to zakładasz jednakowe.

chce wlasnie kupic nowe felgi i nie wiem co bedzie lepsze 4 te same rozmiary (moge rotowac kolami co roku) lub 2 tylne szersze ?

Opublikowano
1 godzinę temu, Ponta napisał(a):

Na zimę osobny komplet kół (4x to samo). To najlepsze rozwiązanie. Nie robi się przekładek opon itp.

ok ale ja chcialem zalozy wielosezon , czyli lepiej kupic felgi 4x te same? na pewno troche wyglad straci ale bedzie mozna zamieniac kola tyl na przod etc? podejrzewam ze tyl bardziej bedzie sie scieral (opony wielosezonowe i tak planuje zmieniac co 3 lata (45kkm)

Opublikowano

Nie idź drogą przekładki kół, tak jak właśnie nie zaleca tego BMW.

Sam niedawno robiłem przekładkę i to nie w BMW i faktycznie nie mam zamiaru robić tego ponownie w żadnym innym aucie bo miałem takie właśnie objawy:

image.thumb.png.90d19dc4b0e0a23da0a52e07b1730c60.png

Opublikowano
11 godzin temu, komoornik napisał(a):

Nie idź drogą przekładki kół, tak jak właśnie nie zaleca tego BMW.

Sam niedawno robiłem przekładkę i to nie w BMW i faktycznie nie mam zamiaru robić tego ponownie w żadnym innym aucie bo miałem takie właśnie objawy:

image.thumb.png.90d19dc4b0e0a23da0a52e07b1730c60.png

ok dziekuje, a to nie bedzie tak ze opony na tyle beda sie szybciej zdzierac i trzeba bedzie je wymienic szybciej niz przod? pierwszy raz mam auto z napedem na tyl

Opublikowano
Godzinę temu, twenty napisał(a):

a to nie bedzie tak ze opony na tyle beda sie szybciej zdzierac i trzeba bedzie je wymienic szybciej niz przod?

Przednie koła przyjmują większą siłę przy hamowaniu, a tylne przy przyspieszaniu. Kompletnie teoretyzując to powinno powodować podobne zużycie opon na obu osiach 😉

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na początku jak założyłem wielosezon to rotowałem gdzieś do 30kkm. Potem stwierdziłem, że nie będę tego robić. Opony dojechały do 90kkm i były w miarę równo zużyte (tył minimalnie bardziej od wewnętrznej strony).

 

Edytowane przez Kuj0n
  • Lubię to 1

spacer.png

Opublikowano
3 godziny temu, KucaQ napisał(a):

Przednie koła przyjmują większą siłę przy hamowaniu, a tylne przy przyspieszaniu. Kompletnie teoretyzując to powinno powodować podobne zużycie opon na obu osiach 😉

 

3 godziny temu, Kuj0n napisał(a):

Na początku jak założyłem wielosezon to rotowałem gdzieś do 30kkm. Potem stwierdziłem, że nie będę tego robić. Opony dojechały do 90kkm i były w miarę równo zużyte (tył minimalnie bardziej od wewnętrznej strony).

 

ok dziękuję Panowie, to biorę 2 rozmiary 225 i 255 :). zawsze trochę lepiej będzie wyglądać a cenowo to tylko 150 zł różnicy 

Opublikowano
W dniu 4.10.2024 o 14:16, twenty napisał(a):

 

ok dziękuję Panowie, to biorę 2 rozmiary 225 i 255 :). zawsze trochę lepiej będzie wyglądać a cenowo to tylko 150 zł różnicy 

Tez właśnie zastanawiam sie na kupnem wielozesonu, a w zasadzie to jestem przekonany do kupna. Poprzednio na F31 xDrive miałem Hankooki i nie nażekałem a wręcz przeciwnie nawet w sniegu radziły sobie rewelacyjnie. Tak czy siak @twenty jakie marki kupujesz? 18? 19? bo aktualnie mam 19 na g21 i tez mam 225 przod i 255 tył ale nigdzie nie mogę znaleść z tej samej marki takich rozmiarów, oczywiscie z run of flat 

Opublikowano
16 godzin temu, p78 napisał(a):

Tez właśnie zastanawiam sie na kupnem wielozesonu, a w zasadzie to jestem przekonany do kupna. Poprzednio na F31 xDrive miałem Hankooki i nie nażekałem a wręcz przeciwnie nawet w sniegu radziły sobie rewelacyjnie. Tak czy siak @twenty jakie marki kupujesz? 18? 19? bo aktualnie mam 19 na g21 i tez mam 225 przod i 255 tył ale nigdzie nie mogę znaleść z tej samej marki takich rozmiarów, oczywiscie z run of flat 

narazie szukam felg 18 bo kupilem auto na letnich 19 w dwoch rozmariach ale chyba nie chce tak duzych felg na wielosezon. mysle o Continental (ma run flat) lub pirelli sf3 ale tu nie ma runflata i tez rantu ochronnego. Mam kilku znajomych z goodyear vector gen 3 i tez sa bardzo zadowoleni. Rozumiem ze Ty zostajesz na 19?

Opublikowano
7 godzin temu, twenty napisał(a):

narazie szukam felg 18 bo kupilem auto na letnich 19 w dwoch rozmariach ale chyba nie chce tak duzych felg na wielosezon. mysle o Continental (ma run flat) lub pirelli sf3 ale tu nie ma runflata i tez rantu ochronnego. Mam kilku znajomych z goodyear vector gen 3 i tez sa bardzo zadowoleni. Rozumiem ze Ty zostajesz na 19?

rozkminiam co zrobic... bo wczesniej mialem wielosezony i byłem zadowolony i z głowy problem co poł roku jezdzic do warsztatu... niby pierdola ale zawsze czasu brakuje 😞
teraz mam 19 i przod 225 a tył 255 i generalnie nigdzie niemogę znaleść 4 opon by rozmiary sie zgadzaly i były runflaty... jakas lipa z tym... mam jeszcze rozwiazanie takie ze 2 komplety czyli klasyk tylko ze na zimie muszę kupic komplet i potem na wiosnę bo Lato juz do wymiany się nadaje. Jesli tylko znajdę wielosezony na 19 to kupuje.

A tak z ciekawości bo zawsze myslałem że runflat jest obowiazkowy w sensie ze bez tego to auto inaczej sie zachowuje (pływa). Jaka Prawda jaka jest różnica w jezdzie z i bez runflat? Ktoś coś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.