Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Ponta napisał(a):

Na zimę osobny komplet kół (4x to samo). To najlepsze rozwiązanie. Nie robi się przekładek opon itp.

ok ale ja chcialem zalozy wielosezon , czyli lepiej kupic felgi 4x te same? na pewno troche wyglad straci ale bedzie mozna zamieniac kola tyl na przod etc? podejrzewam ze tyl bardziej bedzie sie scieral (opony wielosezonowe i tak planuje zmieniac co 3 lata (45kkm)

Opublikowano

Nie idź drogą przekładki kół, tak jak właśnie nie zaleca tego BMW.

Sam niedawno robiłem przekładkę i to nie w BMW i faktycznie nie mam zamiaru robić tego ponownie w żadnym innym aucie bo miałem takie właśnie objawy:

image.thumb.png.90d19dc4b0e0a23da0a52e07b1730c60.png

Opublikowano
11 godzin temu, komoornik napisał(a):

Nie idź drogą przekładki kół, tak jak właśnie nie zaleca tego BMW.

Sam niedawno robiłem przekładkę i to nie w BMW i faktycznie nie mam zamiaru robić tego ponownie w żadnym innym aucie bo miałem takie właśnie objawy:

image.thumb.png.90d19dc4b0e0a23da0a52e07b1730c60.png

ok dziekuje, a to nie bedzie tak ze opony na tyle beda sie szybciej zdzierac i trzeba bedzie je wymienic szybciej niz przod? pierwszy raz mam auto z napedem na tyl

Opublikowano
Godzinę temu, twenty napisał(a):

a to nie bedzie tak ze opony na tyle beda sie szybciej zdzierac i trzeba bedzie je wymienic szybciej niz przod?

Przednie koła przyjmują większą siłę przy hamowaniu, a tylne przy przyspieszaniu. Kompletnie teoretyzując to powinno powodować podobne zużycie opon na obu osiach 😉

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na początku jak założyłem wielosezon to rotowałem gdzieś do 30kkm. Potem stwierdziłem, że nie będę tego robić. Opony dojechały do 90kkm i były w miarę równo zużyte (tył minimalnie bardziej od wewnętrznej strony).

 

Edytowane przez Kuj0n
  • Lubię to 1

spacer.png

Opublikowano
3 godziny temu, KucaQ napisał(a):

Przednie koła przyjmują większą siłę przy hamowaniu, a tylne przy przyspieszaniu. Kompletnie teoretyzując to powinno powodować podobne zużycie opon na obu osiach 😉

 

3 godziny temu, Kuj0n napisał(a):

Na początku jak założyłem wielosezon to rotowałem gdzieś do 30kkm. Potem stwierdziłem, że nie będę tego robić. Opony dojechały do 90kkm i były w miarę równo zużyte (tył minimalnie bardziej od wewnętrznej strony).

 

ok dziękuję Panowie, to biorę 2 rozmiary 225 i 255 :). zawsze trochę lepiej będzie wyglądać a cenowo to tylko 150 zł różnicy 

Opublikowano
W dniu 4.10.2024 o 14:16, twenty napisał(a):

 

ok dziękuję Panowie, to biorę 2 rozmiary 225 i 255 :). zawsze trochę lepiej będzie wyglądać a cenowo to tylko 150 zł różnicy 

Tez właśnie zastanawiam sie na kupnem wielozesonu, a w zasadzie to jestem przekonany do kupna. Poprzednio na F31 xDrive miałem Hankooki i nie nażekałem a wręcz przeciwnie nawet w sniegu radziły sobie rewelacyjnie. Tak czy siak @twenty jakie marki kupujesz? 18? 19? bo aktualnie mam 19 na g21 i tez mam 225 przod i 255 tył ale nigdzie nie mogę znaleść z tej samej marki takich rozmiarów, oczywiscie z run of flat 

Opublikowano
16 godzin temu, p78 napisał(a):

Tez właśnie zastanawiam sie na kupnem wielozesonu, a w zasadzie to jestem przekonany do kupna. Poprzednio na F31 xDrive miałem Hankooki i nie nażekałem a wręcz przeciwnie nawet w sniegu radziły sobie rewelacyjnie. Tak czy siak @twenty jakie marki kupujesz? 18? 19? bo aktualnie mam 19 na g21 i tez mam 225 przod i 255 tył ale nigdzie nie mogę znaleść z tej samej marki takich rozmiarów, oczywiscie z run of flat 

narazie szukam felg 18 bo kupilem auto na letnich 19 w dwoch rozmariach ale chyba nie chce tak duzych felg na wielosezon. mysle o Continental (ma run flat) lub pirelli sf3 ale tu nie ma runflata i tez rantu ochronnego. Mam kilku znajomych z goodyear vector gen 3 i tez sa bardzo zadowoleni. Rozumiem ze Ty zostajesz na 19?

Opublikowano
7 godzin temu, twenty napisał(a):

narazie szukam felg 18 bo kupilem auto na letnich 19 w dwoch rozmariach ale chyba nie chce tak duzych felg na wielosezon. mysle o Continental (ma run flat) lub pirelli sf3 ale tu nie ma runflata i tez rantu ochronnego. Mam kilku znajomych z goodyear vector gen 3 i tez sa bardzo zadowoleni. Rozumiem ze Ty zostajesz na 19?

rozkminiam co zrobic... bo wczesniej mialem wielosezony i byłem zadowolony i z głowy problem co poł roku jezdzic do warsztatu... niby pierdola ale zawsze czasu brakuje 😞
teraz mam 19 i przod 225 a tył 255 i generalnie nigdzie niemogę znaleść 4 opon by rozmiary sie zgadzaly i były runflaty... jakas lipa z tym... mam jeszcze rozwiazanie takie ze 2 komplety czyli klasyk tylko ze na zimie muszę kupic komplet i potem na wiosnę bo Lato juz do wymiany się nadaje. Jesli tylko znajdę wielosezony na 19 to kupuje.

A tak z ciekawości bo zawsze myslałem że runflat jest obowiazkowy w sensie ze bez tego to auto inaczej sie zachowuje (pływa). Jaka Prawda jaka jest różnica w jezdzie z i bez runflat? Ktoś coś?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.10.2024 o 14:24, p78 napisał(a):

rozkminiam co zrobic... bo wczesniej mialem wielosezony i byłem zadowolony i z głowy problem co poł roku jezdzic do warsztatu... niby pierdola ale zawsze czasu brakuje 😞
teraz mam 19 i przod 225 a tył 255 i generalnie nigdzie niemogę znaleść 4 opon by rozmiary sie zgadzaly i były runflaty... jakas lipa z tym... mam jeszcze rozwiazanie takie ze 2 komplety czyli klasyk tylko ze na zimie muszę kupic komplet i potem na wiosnę bo Lato juz do wymiany się nadaje. Jesli tylko znajdę wielosezony na 19 to kupuje.

A tak z ciekawości bo zawsze myslałem że runflat jest obowiazkowy w sensie ze bez tego to auto inaczej sie zachowuje (pływa). Jaka Prawda jaka jest różnica w jezdzie z i bez runflat? Ktoś coś?

powiem ci tak przejrzealem wiele postow na grupach bmw polskich i zagraniccznych i o wiele wiecej osob preferuje run flat z uwagi na to ze jest bardziej komfortowy a bmw i tak swietnie sie prowadzi ze to nie problem, zreszta na wielosezonie i tak nie bedziesz zapierdzielal po zakretach jak wariat :)

ja mam teraz letnie to samo co ty tylko ze opoiny z przebiegiem 10k km i chce wielosezon ale nie na run flat no ale wole sprzedac cale kola 19 i kupic nowe felgi i samemu zalozyc wielosezon

 

BTW widze ze bridgestone ma run flat w tych rozmiarach

https://www.sklepopon.com/opona-caloroczna/bridgestone-turanza-all-season-6-255-35-r19-96-y-xlfr-164210/stock/1553926

https://www.sklepopon.com/opona-caloroczna/bridgestone-turanza-all-season-6-225-40-r19-93-y-xlfr-164211/stock/1468842

 

Edytowane przez twenty
Opublikowano

Wiele osób preferuje runflat...

Ciekawe. Na pewno jak ktoś lubi twardo i bardziej bezpiecznie. Mniej maintenance'u... Osiągi i komfort pod stronie nie rft.

Są bardziej komfortowe...

Odwrotnie, jak opona z twardszym barkiem może być bardziej komfortowa, nie wyprowadzaj ludzi w błąd.

 

 

 

Opublikowano
5 godzin temu, macste napisał(a):

Wiele osób preferuje runflat...

Ciekawe. Na pewno jak ktoś lubi twardo i bardziej bezpiecznie. Mniej maintenance'u... Osiągi i komfort pod stronie nie rft.

Są bardziej komfortowe...

Odwrotnie, jak opona z twardszym barkiem może być bardziej komfortowa, nie wyprowadzaj ludzi w błąd.

 

 

 

Sorry miało być non run flat czyli nie run flat. Mnie run flat w ogóle nie przekonuje. Wolę zwykłe :)

Opublikowano

Ok, dzieki za porady... w sumie poszukam non rft, bo przy 19 to nawet będzie lepiej 😉z komfortem 🙂 

Opublikowano
20 godzin temu, twenty napisał(a):

Sorry miało być non run flat czyli nie run flat. Mnie run flat w ogóle nie przekonuje. Wolę zwykłe 🙂

teraz wszystko jasne 😀

Opublikowano (edytowane)

0.thumb.jpg.45867bcdc24d8113f66867b6985f9133.jpg

Ja mam takie Imperiale i zobaczymy jak będą zachowywać się zimą ( mieszkam na Śląsku ). Nie napisze nic na temat wrażeń z jazdy , bo opony zostały założone tydzień temu i przejechałem dopiero ok 500 km w większości autostradą. Mogę stwierdzić, że są ciche ( 160 km/h jechałem ) i nie było źle. Na wiosnę napiszę więcej.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez krzysztof.k0679
  • Lubię to 1
Opublikowano
1 minutę temu, GDX4 napisał(a):

Ale to do codziennego użytku, nie do awaryjnego hamowania. Takich sytuacji przecież nie ma...🫣😜

Właśnie, większość argumentuje ze wolno jeździ i po co 😀

Opublikowano
2 godziny temu, GDX4 napisał(a):

Ale to do codziennego użytku, nie do awaryjnego hamowania. Takich sytuacji przecież nie ma...🫣😜

Nie chce mi się sprawdzać cen i  jak jest różnica  ...ale kuźwa to są 2 długości auta nowej 5-ki 🤣 to chyba już trochę na wyobraźnie powinno działać 

Opublikowano

W mojej ocenie opony to taki mały przykład czy kogoś stać na auto danej klasy. Nic nie mam przeciwko zaradności,oszczędności,ale wszystko ma swoje granice zdrowego rozsądku.

kombinujecie z oponami,rozmiarami a potem masa mitów odnośnie awaryjności xdrive czy tego co z autem czy gwarancją producenta jest nie tak… 

naprawdę dziadowanie i szukanie paru złotych oszczędności czasami nie ma sensu… a tak naprawdę nie ma nigdy sensu jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo. 

BMW musi mieć dobrą i adekwatną do pojazdu oponę bo czasami ten ułamek sekundy czy metr na drodze zawdzięczamy właśnie kawałkowi gumy. 

A,że cena wysoka… no cóż. 
W piątek zakładałem do swojej 30d już zimowe opony świeżo kupione. 
4 szt michelin alpin 255 tył, 225 przód. 3500 PLN. 
 

 

Opublikowano
7 minut temu, eSzet94 napisał(a):

W mojej ocenie opony to taki mały przykład czy kogoś stać na auto danej klasy. Nic nie mam przeciwko zaradności,oszczędności,ale wszystko ma swoje granice zdrowego rozsądku.

kombinujecie z oponami,rozmiarami a potem masa mitów odnośnie awaryjności xdrive czy tego co z autem czy gwarancją producenta jest nie tak… 

naprawdę dziadowanie i szukanie paru złotych oszczędności czasami nie ma sensu… a tak naprawdę nie ma nigdy sensu jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo. 

BMW musi mieć dobrą i adekwatną do pojazdu oponę bo czasami ten ułamek sekundy czy metr na drodze zawdzięczamy właśnie kawałkowi gumy. 

A,że cena wysoka… no cóż. 
W piątek zakładałem do swojej 30d już zimowe opony świeżo kupione. 
4 szt michelin alpin 255 tył, 225 przód. 3500 PLN. 
 

 

Troche sie zgodze i troche nie. Mysle ze taki wielosezon PREMIUM do auta o mocy 200km bedzie jak nabardziej ok, moze te imperiale to zbyt duza oszczednosc ale chyba lepiej co 3 lata nowy wielosezon premium niz jezdzic po 5-7 lat na zima/lato jak ma wiekszosc ludzi.
Duzo zalezy od jazdy i mocy, im masz jej wiecej tym jezdzic bardziej dynamiczne i tym wiecej sytuacji na styku mozesz miec. Zrobilem Honda civic o mocy 140km 170k km i moze kilka razy mialem jakas awaryjna sytacjia ale to dlatego ze zapie*dalalem jak glupi.

Opublikowano

Nie patrz na noc tylko sytuację awaryjną. Nikomu to się nie zdarzyło tylko i wyłącznie z winy innego użytkownika ruchu. Czasem 1m ratuje życie. 10m może uratować 3...

Jak to nie jest argument to nie przekonam nikogo ... "Jeżdżę wolno a o niebezpiecznych sytuacjach tylko czytałem/widziałem w TV..." Ehhhh

Sprawa jest prosta, ekonomia i czas. Tylko to rozumiem chociaż ciężko przy aucie, które nowe kosztuje >200kpln.

  • Dziękuję 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

To zgodnie z tą logiką nie wsiadajmy do aut - droga hamowania będzie 0 m. Brak zagrożenia na drodze.

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.