Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdźcie dokładnie w Waszych OWU czy ubezpieczyciel nie kwestionuje całorocznych opon. Nawet jeśli nie to lepiej nie mieć potencjalnych problemów w razie wypadku czy kolizji i ciągać się po sądach. Nawet gdy finalnie wygracie batalię sądową.

Opublikowano
7 godzin temu, darosso napisał(a):

Sprawdźcie dokładnie w Waszych OWU czy ubezpieczyciel nie kwestionuje całorocznych opon. 

Jakby się okazało że kwestionuje to warto zmienić ubezpieczyciela, bo jest zdrowo jebnięty 😜

Opublikowano
13 godzin temu, andrzelo napisał(a):

Moje pytanie co byście polecili wiem są wszyskie te opony bezrunfaltów.

Skąd ta informacja? Wielosezon równiez jest dostępny w werji RF.

 

13 godzin temu, andrzelo napisał(a):

Pytam osób, które już miały doświadczenie z oponami wielosezonowymi  w BMW

Poczytaj posty na poprzednich stronach tego tematu, jakiś pogląd już będziesz miał 😉 

Opublikowano
2 godziny temu, KucaQ napisał(a):

Skąd ta informacja? Wielosezon równiez jest dostępny w werji RF.

 

Poczytaj posty na poprzednich stronach tego tematu, jakiś pogląd już będziesz miał 😉 

No nie w tych rozmiarach  nie ma RF aby obie strony przód i tył  był na RF zawsze jeden rozmiar jest drugi bez RF. To właśnie  pytam z klasy Premium nie widziałem. A tylko takich szukam co osoby polecają . Tak czytam lecz konkretnie nic nie wywnioskowałem więc zadałem pytanie. 

Opublikowano

No nie w tych rozmiarach co pisałem nie ma RF aby obie strony przód i tył  był na RF zawsze jeden rozmiar jest drugi jest bez RF. To właśnie  pytam z klasy Premium nie widziałem takich opon. A tylko takich szukam, i pytam co osoby polecają . Tak czytałem lecz konkretnie nic nie wywnioskowałem więc zadałem pytanie. Lecz widzę  tu chyba ciężko będzie  coś by komuś doradzić.

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 15.09.2024 o 19:07, andrzelo napisał(a):

Dzień dobry,

Jestem od  5 tygodni użytkownikem swojego pierwszego  BMW3 g20 xdrive z roku 2020r do tej pory były japońskie marki. Ponieważ zbliża się okres gdzie większość kierowców zacznie zmieniać opony chciałbym  zaciągnąć porady od osób w temacie. Obecnie mam  letnie goodyery na raunfalatach. Chciałbym zmienić na opony na wielosezonowe zimą głownie jeźdzę duże miasto pokonuję ok 10.000 tyś rocznie, wiem muszę zachować rozmiary które są  255/40/18 i 225/45/18. Moje pytanie co byście polecili wiem są wszyskie te opony bezrunfaltów. Zastanawiałem się na Continentalu. Pytam osób, które już miały doświadczenie z oponami wielosezonowymi  w BMW bo już wiem, że przy x-drive to ważny element dopasowania opon. Czy samochód traci coś na komforcie jazdy ?  Z góry będę wdzięczny za info.

Przy ogumieniu mieszanym musisz mieć homologację BMW jeśli masz xDrive. Opony całoroczne nie mają homologacji BMW z tego co wiem nie znajdziesz takich.

Opublikowano
W dniu 15.09.2024 o 17:07, andrzelo napisał(a):

Dzień dobry,

Jestem od  5 tygodni użytkownikem swojego pierwszego  BMW3 g20 xdrive z roku 2020r do tej pory były japońskie marki. Ponieważ zbliża się okres gdzie większość kierowców zacznie zmieniać opony chciałbym  zaciągnąć porady od osób w temacie. Obecnie mam  letnie goodyery na raunfalatach. Chciałbym zmienić na opony na wielosezonowe zimą głownie jeźdzę duże miasto pokonuję ok 10.000 tyś rocznie, wiem muszę zachować rozmiary które są  255/40/18 i 225/45/18. Moje pytanie co byście polecili wiem są wszyskie te opony bezrunfaltów. Zastanawiałem się na Continentalu. Pytam osób, które już miały doświadczenie z oponami wielosezonowymi  w BMW bo już wiem, że przy x-drive to ważny element dopasowania opon. Czy samochód traci coś na komforcie jazdy ?  Z góry będę wdzięczny za info.

wiem ze przy xdrive gwarancja wymaga chyba 2 roznych rozmiarowopon i koniecznie z * i nie wiem czy takie sa wielosezonowe?

Opublikowano
W dniu 9.07.2024 o 16:00, chebum napisał(a):

Jeżdżę drugi rok na Hankook Kinergy 4s2. Zrobiłem ~40kkm w temperaturach od -10 (Warszawa) do +37 (Chorwacja i Włochy). Patrząc na wysokość bieżnika, to ich ostatnie lato, na zimę będę kupował nowy komplet.

Ogólnie jestem zadowolony z tych opon. Przyczepności brakowało mi raz: na oblodzonej stacji paliw BP. Ale i tak naciskając pedał gazu delikatnie wyjechałem i zahamowałem gdzie trzeba. We Włoskich alpach problemów nie miałem. Ale zaznaczę, że uważam, że RWD jest zupełnie wystarczające dla samochodów o mocy poniżej 250 koni. Gdy ktoś uważa, że potrzebuje AWD do jazdy, to moją opinię lepiej nie brać pod uwagę.

Ten hankook jest miękki, zwłaszcza latem. Mimo to przez dobre rozłożenie masy w samochodzie, auto prowadzi się pewnie, bo w zakręcie dociąża obydwa zewnętrzne koła. Dla FWD raczej polecam osobne opony letnie. Mam coopera i tam ten sam hankook sprawdza się znacznie gorzej, często mieli.

Mimo miękkich opon trójka daje przyjemność od płynnych zakrętów w górach.

Na przyszły sezon będę znów kupować opony całoroczne, ale spróbuję innej marki. Albo wspomniany Pirelli, albo Conti, albo Michelin - w zależności od cen jesienią.

powiedz mi miales te hankooki w RWD tak? przy jakiej mocy i jakie rozmiary kol? mam 2.0 184km RWD i mysle czy by nie isc w caloroczne 4x 225/45/18

Opublikowano
W dniu 17.08.2024 o 05:42, Cygi111 napisał(a):

Potwierdzam, zrobiłem na tych oponach w 4 lata 60 tyś km i bieżnik jest w bardzo dobrym stanie. Jednak właśnie kupiłem nowe (takie same), bo wpakowałem się w straszną dziurę i mi opona z boku spuchła (zerwany kord). Po 4 latach uznałem, że nie ma sensu wymieniać tylko na 1 osi, więc wskakuje komplet 4 szt. Opony są super ! Ja użytkuję 70% miasto, 30% trasa, ale miałem przyjemność spędzić urlop zimowy w górach przy kopnym śniegu. Nie widzę żadnej różnicy między zimówką i tą. W lecie - bardzo dobra opona. Nie "pływa" w upałach, świetnie hamuje, jest bardzo cicha, pewnie się prowadzi, odporna na aquaplaning. Jak dla mnie to topowa opona. Oczywiście, jestem przekonany, że każda topowa opona dedykowana zimowa i letnia byłaby pewnie trochę lepsza w swoich idealnych warunkach pracy, ale ja nie jeżdżę wyczynowo, a zaledwie szybko 😉 Dodatkowo przedmówcy, którzy nie poważają opon całorocznych powinni zwrócić uwagę na przełom sezonów. U nas jest często tak jesienią i wiosną, że ni to pogoda na letnią, ni zimową. To żywioł opony całorocznej. Z dedykowaną nie wiadomo co zrobić - już zmieniać czy nie zmieniać.... zaś wówczas taka opona może być znacznie gorsza od opony całorocznej. 

dzieki za wpis jestem na 99% przekonany do tego goodyear gen3  a powiesz mi czy miales w wersji run flat czy zwykla?

Opublikowano
W dniu 10.09.2024 o 17:47, chebum napisał(a):

Wymieniłem dwuletnie Hankook 4s2 H750 z przebiegiem ok 45kkm na nowe Pirelli AllSeason SF3. Przy obecnych warunkach zachowanie auta nie zmieniło się po zmianie opon. Poziom głośności opon pozostał +- taki sam, ale charakter szumu zmienił się: z Hankookiem było więcej częstotliwości niskich, Pirelli szumią raczej średnimi częstotliwościami. Latem Pirelli nie są warte dopłaty względem Hankook. Zobaczymy jak będzie się jeździło zimą.

Hankook po 2 latach i 45kkm miały bieżnik 5,5mm (tył) i 6,5mm (przód). Rotacji kół nie robiłem celowo - to mocno podnosi poziom szumu.

te pirelli SF3 wychodza tylko bez runflat? wiesz moze czy auto na gwarancji (RWD) moge dac runflat?

Opublikowano
50 minut temu, twenty napisał(a):

te pirelli SF3 wychodza tylko bez runflat? wiesz moze czy auto na gwarancji (RWD) moge dac runflat?

Mam pytanie te Hankook co mialeś założone to masz x-Drive czy bez.

  • Moderatorzy
Opublikowano
14 godzin temu, twenty napisał(a):

te pirelli SF3 wychodza tylko bez runflat? wiesz moze czy auto na gwarancji (RWD) moge dac runflat?

Run flat nie ma nic do gwarancji. Auto z fabryki może wyjechać na standardowych oponach.

Opublikowano
39 minut temu, Ponta napisał(a):

Run flat nie ma nic do gwarancji. Auto z fabryki może wyjechać na standardowych oponach.

racja pomyslilo mi sie z homologoacja ale chyba przy RWD opony z gwiazdka nie sa wymagane i w razie W gwarancja przejdzie?

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.09.2024 o 18:33, andrzelo napisał(a):

Mam pytanie te Hankook co mialeś założone to masz x-Drive czy bez.

Nie mam X-Drive. Szerszy wybór opon, to był jeden z kilku czynników, przez które zdecydowałem się na RWD.

  

W dniu 24.09.2024 o 09:14, twenty napisał(a):

racja pomyslilo mi sie z homologoacja ale chyba przy RWD opony z gwiazdka nie sa wymagane i w razie W gwarancja przejdzie?

Dla samochodów z AWD było pisane o przypadkach problemów z gwarancją przy oponach bez homologacji. Ale w instrukcji użytkownika nie ma takiego wymogu, lecz tylko rekomendacja kupna opon z gwiazdką.

Edytowane przez chebum
  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 10.09.2024 o 19:47, chebum napisał(a):

Wymieniłem dwuletnie Hankook 4s2 H750 z przebiegiem ok 45kkm na nowe Pirelli AllSeason SF3. Przy obecnych warunkach zachowanie auta nie zmieniło się po zmianie opon. Poziom głośności opon pozostał +- taki sam,

Update: Pirelli SF3 przejechały 3 tys km i zrobiły się cichsze niż kiedy były nowe! Teraz już są zdecydowanie warte dopłaty względem opon Hankook.

  • Lubię to 1
Opublikowano
21 minut temu, chebum napisał(a):

Dla samochodów z AWD było pisane o przypadkach problemów z gwarancją przy oponach bez homologacji. Ale w instrukcji użytkownika nie ma takiego wymogu, lecz tylko rekomendacja kupna opon z gwiazdką.

Tak, ale tutaj sprawa jest bardziej złożona. Dla kompletów z jedną szerokością felgi i opon czyli 18" 225x45 wg. moich informacji nie ma takiego ostrego wymogu posadania opon z *. Problem pojawia się przy ogumieniu o mieszanym rozmiarze czyli np. dla 18" 225/45 i 255/40 czy 19" 225/40 i 255/35 i tutaj mogą się pojawić problemy z gwarancją. Ale tutaj też dużo zależy od interpretacji konkretnego serwisu.

Opublikowano
8 godzin temu, chebum napisał(a):

Update: Pirelli SF3 przejechały 3 tys km i zrobiły się cichsze niż kiedy były nowe! Teraz już są zdecydowanie warte dopłaty względem opon Hankook.

wlasnie chce kupic te nowe pirelli SF3 lub conti allseasoncontact. ta pirelli to moj glowny wybor ale chyba one nie maja rantu ochronnego? dodatkowo cos czytalem ze szybko bieznik schodzi

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, twenty napisał(a):

ale chyba one nie maja rantu ochronnego?

Moje egzemplarze SF3 w rozmiarze 225/45/R18 wystają poza obrys koła więcej, niż wystawał Hankook. Więc chyba mają rant ochronny, chociaż SklepOpon, rzeczywiście mówi, że rantu nie ma. Gdy nie zapomnę, to jutro zrobię zdjęcia.

13 minut temu, twenty napisał(a):

dodatkowo cos czytalem ze szybko bieznik schodzi

Też czytałem. Chyba tyrereviews.com o tym pisali i powinni byli mieć amerykańską wersję opony, która czasem ma inną wysokość bieżnika niż wersja na Europę. Mam nadzieję, że europejska wersja starczy mi na 45-50 tys km. Tyle przejeżdżam w ciągu dwóch lat, a uważam, że po 2-3 latach opony i tak lepiej wymienić na nowe. Więc w moim przypadku gdy opony przejadą 45 tkm, będę zadowolony. Ale na razie nie wiem jak jest z zużyciem.

Edytowane przez chebum
  • Lubię to 1
Opublikowano
10 godzin temu, twenty napisał(a):

one nie maja rantu ochronnego

Nie mają. Jest niewielki wystąp, ale wątpię że będzie  chronił. 

IMG_4715.jpeg

  • Dziękuję 1
Opublikowano
1 godzinę temu, chebum napisał(a):

Nie mają. Jest niewielki wystąp, ale wątpię że będzie  chronił. 

IMG_4715.jpeg

dzieki to biore te pirelli tylko musze jeszcze felgi kupic :heh

Opublikowano
1 godzinę temu, chebum napisał(a):

Jest niewielki wystąp, ale wątpię że będzie  chronił.

Masz gdzies na oponie przy rancie felgi oznaczenie "Rim protector"?  Choc faktycznie nie wyglada to na typowy rant ochronny. 

AdobeStock_235516633-870x364.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano

panowie jeszcze jeden temat, biorac opony wielosezonowe lepiej kupic opony tego samego rozmiaru lub tyl szerszy? mowa o aucie z RWD

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tylko jeśli na tylnej osi masz szersze felgi. Jak masz jednakowe to zakładasz jednakowe.

Opublikowano
10 godzin temu, Ponta napisał(a):

Tylko jeśli na tylnej osi masz szersze felgi. Jak masz jednakowe to zakładasz jednakowe.

chce wlasnie kupic nowe felgi i nie wiem co bedzie lepsze 4 te same rozmiary (moge rotowac kolami co roku) lub 2 tylne szersze ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Na zimę osobny komplet kół (4x to samo). To najlepsze rozwiązanie. Nie robi się przekładek opon itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.