Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema jak w temacie czy ktos ma doświadczenia? Może poleci jakies ogumienie w sumie to śmigam po terenie niemieckim przy holandi 

Opublikowano

ja śmigam na pirelli p7 all season  w g20 330i xdrive polecam te opony wychodziły na 1 montaż w usa

Opublikowano

Miałem całoroczne przez dwa lata w ix35 i się sprawdzały. Ale to było auto z napędem na przód i kompletnie bez dynamiki. 
Nie wyobrażam sobie w rwd opon całorocznych i to jeszcze przy w miarę mocnym silniku. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Zależy gdzie i czym jeździsz, do miasta z pogodą jak Szczecin, czyli śniegu tyle co kot napłakał zimowe są potrzebne może dwa razy w roku, jak jeździsz na południu Polski i po Europie to nie jestem aż takim zwolennikiem.

W fieście o porażającej mocy 75KM mam całoroczne, w m340i nie wyobrażam sobie całorocznych.

 

Edytowane przez siwyZS
Opublikowano

Na rynek europejski nie ma opon całorocznych z homologacją BMW. Pytałem u różnych producentów i otrzymałem odpowiedź negatywną.

Mieszkam nad morzem i śniegu jest tyle co w Szczecinie. Zastanawiałem się nad oponami całorocznymi. Niestety do xDriva wymagane są opony homologowane (gwarancja itp.). Więc na razie odpuściłem temat opon całorocznych.

Opublikowano

Ale kwestia tej opony to nie jest czy ona się dobrze sprawdza w zimie tylko jak sprawdza się w lecie w porównaniu do typowo letniej opony. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

W sensie przy lekkim śniegu sobie na pewno poradzi ale pytanie jak w lato będzie się sprawować szczególnie jak ktoś lubi dynamiczną jazdę. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
3 godziny temu, pulower napisał(a):

Zastanawiałem się nad oponami całorocznymi. Niestety do xDriva wymagane są opony homologowane (gwarancja itp.)

Masz jakieś potwierdzenie tego wymogu (np. opinia Centrali)? Bo ja czegoś takiego nie wiedzialem. Jeżeli ktoś ma takie informację to proszę o priv lub niech wrzuci tutaj. To, że ktoś wyraża swoją opinie lub ktoś coś usłyszał w serwisie to widziałem, ale chodzi mi o twarde oficjalne stanowsiko.

Opublikowano
W dniu 4.07.2024 o 23:45, boohmacher napisał(a):

Jaki masz rozmiar opon?

225/45 r 18  pirelli p7 all season są z gwiazdka bmw i w  runflacie mam 258 KM jak masz x drive to polecam w rwd i 258 km raczej brałbym 2 komplety lato i zima

Opublikowano

Jeżdżę drugi rok na Hankook Kinergy 4s2. Zrobiłem ~40kkm w temperaturach od -10 (Warszawa) do +37 (Chorwacja i Włochy). Patrząc na wysokość bieżnika, to ich ostatnie lato, na zimę będę kupował nowy komplet.

Ogólnie jestem zadowolony z tych opon. Przyczepności brakowało mi raz: na oblodzonej stacji paliw BP. Ale i tak naciskając pedał gazu delikatnie wyjechałem i zahamowałem gdzie trzeba. We Włoskich alpach problemów nie miałem. Ale zaznaczę, że uważam, że RWD jest zupełnie wystarczające dla samochodów o mocy poniżej 250 koni. Gdy ktoś uważa, że potrzebuje AWD do jazdy, to moją opinię lepiej nie brać pod uwagę.

Ten hankook jest miękki, zwłaszcza latem. Mimo to przez dobre rozłożenie masy w samochodzie, auto prowadzi się pewnie, bo w zakręcie dociąża obydwa zewnętrzne koła. Dla FWD raczej polecam osobne opony letnie. Mam coopera i tam ten sam hankook sprawdza się znacznie gorzej, często mieli.

Mimo miękkich opon trójka daje przyjemność od płynnych zakrętów w górach.

Na przyszły sezon będę znów kupować opony całoroczne, ale spróbuję innej marki. Albo wspomniany Pirelli, albo Conti, albo Michelin - w zależności od cen jesienią.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

podepne sie pod temat, jak mam RWD to gwarancja wymaga aby opony byly homolowane przez BMW z gwiazka? bo takich calorocznych 19 jeszcze nie widzialem i myslalem nad goodyear 4season

Opublikowano
W dniu 6.07.2024 o 22:44, camell2 napisał(a):

225/45 r 18  pirelli p7 all season

Mam dokładnie te same opony, tylko 225/50/17 - na takich oponach F30 przypłynęło z USA. Póki co przy +32*C, które obecnie mamy w PL sprawują się znakomicie oraz wręcz przekraczają moje oczekiwania. Auto nie pływa, sztywno trzyma sie drogi i ogólnie są bardzo komfortowe (nie spodziewałem się, ze na RunFlatach może byc tak komfortowo). Na przyszły sezon chce zmienić 17 na 18. Pierwotnie myslałem o Michelin CC2 lub Continental ASC2, ale jesli Pirelli zimą (a raczej "zimą", bo w okresie od listopada, do marca sniegu w Łodzi może jest przez pełne 2-3 dni) sprawdzą się równie dobrze jak teraz latem, to też pójde w P7 Cinturato. Cenowo korzystniejsze niż Michelin czy Continental, a auto w 90% użytkowane jest w mieście, wiec tym bardziej nie będe widział sensu dopłacania do Michelinów czy Continentali. 

Opublikowano
5 godzin temu, KucaQ napisał(a):

Cenowo korzystniejsze niż Michelin czy Continental

W testach wychodzi, że są jedne z najszybciej  ścierających się całorocznych . Gdy tak jest, to kierowanie tylko ceną zakupu może być mylące. 
Gdy wiesz ile km przejechały Twoi obecne opony, podaj grubość bieżnika, proszę. Można będzie ocenić szybkość ścierania. 

Opublikowano

Do BMW się nigdy nie odważyłem choćby z tego powodu, że mam rwd a zimą lubię śmignąć na narty więc warunki na drogach bywają różne... natomiast od kilku lat w peugeot expercie mam opony całoroczne, śmigam nim "wokół komina" i nie zamieniłbym na żadne inne opony - zero problemów z przechowywaniem, wymienianiem, kolejkami itp. Praktykuje tylko te premium czyli - continental allseasoncontact, goodyear vector i michelin crossclimate. Kiedyś sporo testów naoglądałem i te 3 marki wypadają najlepiej... jako ciekawostka to wielosezonowa premium czesto w testach wypada lepiej niż tania zimówka. Raz naciąłem się na jakieś chińczyki wielosezonowe to jazda na nich to był istny dramat od tego czasu tylko te 3 wymienione wyżej.

Jeśli chodzi o zużywalność - na pewno uciekają szybciej ale nie robię tyle kilometrów żeby zajechać je w rok więc wole nawet co parę lat wymienić opony na świeże niż jeździć na starociach sezonowych których nie zdążę zużyć a się zestarzeją.
Jako element zaskoczenia to ubiegłej zimy wybrałem się expertem na narty na wielosezonie, w drodze powrotnej dopadła nas taka śnieżyca że ciężarówki stawały na środku drogi i nie mogły ruszyć. Stresik złapał czy ujedziemy ale odziwo continentale drapały tak że nawet pod wzniesienia pustym busem nie było problemów. Teściu siedział obok i nie dowierzał bo od zawsze był przeciwnikiem opon wielosezonowych - zmienił zdanie 😝

Ostatnio szukałem G20 i powiedziałem, że gdybym trafił x-drive z jednym kompletem alusów to założyłbym wielosezon a wyszło jak zwykle, trafiło się rwd i sprzedający dał 2 komplety alu ze świeżymi oponami więc znów nie będzie okazji sprawdzić 😝

Opublikowano

chciałbym zobaczyć takie wielosezonówki po przelocie autostradą z 4 tyś km przy + 30-35 😄

Opublikowano

To zapraszam do mnie 😉

W daily aucie mam Goodyeary Vector 4Seasons Gen-3, aktualnie 61k km nalotu i mają się dobrze.

W zeszłe wakacje zrobiłem tripa ~9k km, punktem docelowym było Maroko.

Opublikowano
W dniu 12.07.2024 o 14:33, komoornik napisał(a):

To zapraszam do mnie 😉

W daily aucie mam Goodyeary Vector 4Seasons Gen-3, aktualnie 61k km nalotu i mają się dobrze.

W zeszłe wakacje zrobiłem tripa ~9k km, punktem docelowym było Maroko.

jaki silnik? xdrive czy RWD? jaka felga? no i jak Ci sie sprawuja? mam 320i RWD an 19 letnich i mysle czy nie przejc na 225/45/18 wielosezon ale obawiam sie troche jak to bedzie zimna. Jezdze normlanie, spokojnie, czasem na trasie szybciej ale w granicach rozsadku

Opublikowano
W dniu 10.07.2024 o 17:10, chebum napisał(a):

W testach wychodzi, że są jedne z najszybciej  ścierających się całorocznych . Gdy tak jest, to kierowanie tylko ceną zakupu może być mylące. 
Gdy wiesz ile km przejechały Twoi obecne opony, podaj grubość bieżnika, proszę. Można będzie ocenić szybkość ścierania. 

zrobiłem na pirelli cinturato p7 all season 15,000 tys km i nie widzę rożnicy w stosunku do fabrycznie nowych mysle ze te 50-60 tyś zrobią przy rotowaniu opon co 15 tyś km

Opublikowano
W dniu 12.07.2024 o 14:54, Woytas napisał(a):

chciałbym zobaczyć takie wielosezonówki po przelocie autostradą z 4 tyś km przy + 30-35 😄

Jeździłem w zeszłym roku do Chorwacji. Temperatura powietrza ok 32-36. Asfalt oczywiście gorętszy
po 2ch latach i 40kkm mają 6mm z początkowych 8,5. Więc nie jest źle 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 17.07.2024 o 10:03, camell2 napisał(a):

zrobiłem na pirelli cinturato p7 all season 15,000 tys km i nie widzę rożnicy w stosunku do fabrycznie nowych mysle ze te 50-60 tyś zrobią przy rotowaniu opon co 15 tyś km

Masz suwmiarkę żeby zmierzyć bieżnik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U mnie xdrive i nie przejmowałem się brakiem homologacji bo 4 opony takie same.

Do wymiany zrobiłem na hankookach 4s2 H750 86tys. km - jedyny minus - są głośne.

Teraz założyłem z powrotem goodyeary 4seasons gen3, które kiedyś reklamowałem i potem leżały 2lata i czekały na swoją kolej.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 10.07.2024 o 17:10, chebum napisał(a):

Gdy wiesz ile km przejechały Twoi obecne opony, podaj grubość bieżnika, proszę.

Wybacz, że dopiero teraz. Najpierw nie miałem czasu, potem wyleciało mi z głowy, a jak mi się przypominało, to nie miałem pod ręką suwmiarki. Wczoraj porobiłem pomiary i ma się to nastepująco:

Przód: 7,5-7,7mm, przejechane mają ca. 4500km

Tył: 4,0-4,5mm, DOT opon to 1118, auto jest w kwietnia 2018, więc śmiem twierdzić, że są od nowości, przebieg na dzień dzisiejszy to 54000km. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.