Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Podczas ostatnich upałów zacząłem słyszeć nieprzyjemny dźwięk podczas manewrów parkingowych. Dźwięk jest słyszalny głównie podczas cofania i skręcania kierownicą, kierownica nie musi być skręcona na maska. Mam wrażenie że auto musi też być rozgrzane, dźwięk przypomina zgrzytanie/chrupanie. Auto pochodzi z obecnego roku i ma 8.5kkm przebiegu. Czy ktoś miał coś podobnego u siebie?

 

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Jest sens się o to pytać zamiast od razu zgłaszać do aso przy zupełnie nowym aucie?
Może w Dacii to normalne ale na pewno nie w BMW.

Opublikowano

Pewnie przekładnia do wymiany.

Ja odstawiam swój przy przebiegu 32 tys na wymianę w najbliższą sobotę, bo jakieś luzy znaleźli. Z tego co czytam, to całkiem sporo takich przypadków jest.

Opublikowano

Co za wstyd że w tak nowych autach dzieją się takie rzeczy. W F30 też były problemy z przekładniami mam wrażenie jakby żadnej lekcji nie wyciągnęli. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
Godzinę temu, adiki napisał(a):

Co za wstyd że w tak nowych autach dzieją się takie rzeczy. W F30 też były problemy z przekładniami mam wrażenie jakby żadnej lekcji nie wyciągnęli. 

Koszty wymiany małego odsetka marudzących klientów są niewspółmiernie niższe niż opracowanie innej przekładni lub dopracowanie istniejącej przy jednoczesnym oczekiwaniu klientów by pojawiały się kolejne LCI lub LCI wymuszane przez konkurencję. Poza tym, to też może być coś, czego wymiana na inne rozwiązanie nie jest możliwa bez większych przeróbek (np. softu), co zwiększa koszty i opóźnienia. Doskonale powinniście wiedzieć, że czasem ta sama część jest montowana również w nowszych modelach (uogólniam), więc nie wszystko jest takie czarno-białe jakby mogło się wydawać 😉

Opublikowano

Pan z ASO po filmiku stwierdził że to raczej drążki kierownicze, wiec je zamówił i na wizycie mają to potwierdzić i wymienić. Jeśli coś innego to pewnie będą działać dalej 🙂

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Ja w G31 miałem chrupanie zgrzytanie ale w pozycjach maksymalnych oraz lekkie huczenie przy skręcaniu w lewo. I przekładnia była do wymiany przebieg 7000 km.

Opublikowano

Drążki przy takim statycznym kręceniu nie powinny hałasować, nawet jak zużyte, stawiałbym bardziej na przekładnie.

Swoją drogą, wiecie czy przekładnie są identycznie w całej gamie G20/G21 (i tych LCI)?

Jak wrócą upały, to przysłucham się swojej 😄

 

Opublikowano

Chrobotanie to nie zawsze musi być wina przekładni. Natomiast na problem z przekładnia na pewno będą wskazywać stuki przy skręcaniu kierownicą.  W moim G20 oraz u kolegi w G26 mieliśmy ten sam objaw (pisałem w innym wątku na naszym forum) chrobotania przy skręcaniu kierownicą na wstecznym. Dodam, że od nowości. Werdykt wahacz rozprężny i to nie tak, że ASO wiedziało. Wpierw ASO wymieniło drążki, chodź od razu wskazywałem (przeszperawszy wcześniej internet), że to będzie wahacz. Zamówili, wymienili, po problemie w obu autach (u mnie prawa, u kumpla lewa strona. 

Opublikowano

O to ciekawe bo u mnie tez na wstecznym. Zasugeruje im ten case na wizycie w ASO

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
7 godzin temu, adiki napisał(a):

Zasugeruje im ten case na wizycie w ASO

Nagraj i pokaż. Ja jak miałem wątpliwości, to mi asystent serwisu powiedział, że dla świętego spokoju, to już zaczęliby coś wymieniać, ale jak mistrz serwisu nic nie widzi/nie słyszy, a ode mnie nie mają nagrania, to nie mają żadnych podstaw żeby potem rozliczać się z BMW żeby im oddali kasę, a jakby było chociaż jakieś nagranie, na którym jest coś nie tak, to już wtedy mają chociaż pole do rozmowy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Auto dziś odebrane z ASO. Wymienili drążki kierownicze, układ kierowniczy zrobił się troche bardziej mięsisty, jednak przy parkowaniu w domu cofając nadal coś się odzywa może trochę ciszej ale nadal jakieś takie chrobotanie. @Peetross wiesz co dokładnie było nie tak z tym wahaczem tak żeby mogli to potwierdzić też u mnie? Twoje objawy i historia brzmi bardzo podobnie do mojej. W którym ASO dokonywałeś tej naprawy?

P.S. @Markok właśnie dlatego jest sens pytać o takiej sprawy na forum.

Edytowane przez adiki
  • Lubię to 1

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie identyczny objaw. ASO twierdziło, że temat rozpoznany przez BMW i do wymiany drążki, a jak nie pomoże to przekładania. Byłem już na wymianie drążków i oczywiście nie pomogło 🙂 Plus taki, ze zniwelowali przekręcenie kierownicy w lewo przy jeździe na wprost (raczej nie wygenerowałem tego sam, nie wpadłem w żadną dziurę itp.). Dodatkowo, auto wydaje się jakieś takie bardziej zwarte. Także wygląda na to, że drążki i tak były do wymiany. Jutro umawiam się na ciąg dalszy. 

Opublikowano

No u mnie kolejna wizyta w przyszłym tygodniu, tym razem nie będą wymieniać w ciemno i maja posprawdzać co tam zgrzyta, może to faktycznie ten wahacz dolny, zobaczymy.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Auto odebrane z ASO, przyznali że kolejna wymiana znowu była po omacku bo nie byli w stanie zidentyfikować przyczyny chrobotania. W każdym razie wedle sugestii wymienili wahacze dolne i całe szczęście problem ustąpił. Dzięki @Peetross za Twoją podpowiedź. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)

@adiki cieszę się, że kolejna osoba zadowolona i wymiana wahacza rozprężnego pomogła na "chrobotanie". W ASO w moim i kolegi przypadku nie wiedzieli także co powinni wymienić ale po naszej sugestii zaryzykowali z częściami i na koniec przyznali rację, że czasami klienta trzeba posłuchać. 🙂 Kolega robił ASO Łódź Rokicińska, ja Wawa Inchcape Łopuszańska.Tutaj nr. części dla G26 m440: 311 068 98 535

Edytowane przez Peetross
Opublikowano
W dniu 1.08.2024 o 20:56, adach napisał(a):

Hi, oba wahacze u Ciebie wymienili? obie strony, czy po tej gdzie słychać było zgrzyt?

Po obu stronach.

3 godziny temu, Peetross napisał(a):

@adiki cieszę się, że kolejna osoba zadowolona i wymiana wahacza rozprężnego pomogła na "chrobotanie". W ASO w moim i kolegi przypadku nie wiedzieli także co powinni wymienić ale po naszej sugestii zaryzykowali z częściami i na koniec przyznali rację, że czasami klienta trzeba posłuchać. 🙂 Kolega robił ASO Łódź Rokicińska, ja Wawa Inchcape Łopuszańska.Tutaj nr. części dla G26 m440: 311 068 98 535

Wygląda na dość częsty problem dziwne że nie mają tego rozpoznanego tak jak z tymi drążkami kierowniczymi.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mi wymienili najpierw drążki - nie  pomogło. Następnie mocowanie amortyzatorów- nie pomogło. Skończyło się na wymianie całej przekładni kierowniczej ale mam wrażenie, że dalej jest lekkie chrobotanie. Wszytsko na gwarancji 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.