Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Autem jezdze juz od 4 lat. Od momentu zakupu wskaznik temp plynu chlodzacego byl zawsze w granicach 95 stopni. 2 tygodnie temu, temp zaczela rosnac na postoju i spadac podczas jazdy wiec zdecydowalem sie na wymiane termostatu. Termostat dobrany po numerze vin. Po wymianie termostatu temp plynu rosnie do +/- 115 stopni i tak juz zostaje . Jest to normalne?? Mial ktos taka sytuacje? Jaka powinna byc temp plynu w Bmw 535ix 2011 rok.

Z gory dziekuje za sugestie i odpowiedzi

Opublikowano

Patrzysz w ukrytym menu w zegarach czy wskaźnik na zegarach? bo wskaźnik to pokazuje temperaturę oleju a nie płynu chłodzącego

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Patrzę na wskaźnik temp na desce rozdzielczej. Więc jeżeli ten wskaźnik jest od temp oleju, to w takim razie dlaczego po wymienię termostatu temp oleju wzrosła z 95 stopni na 117? (tak jak jest na obrazku). I do tego od wymiany termostatu dolałem 0.6l oleju (zrobiłem może 600km) gdzie do tej pory od wymiany do wymiany nie dolewałem nic bo nie było takiej potrzeby. Moze być tak że zacząć brać olej ze względu na wyższa temp oleju? IMG_20240630_130423.thumb.jpg.fe180130f2b8465d60d7d2357c6188e2.jpg

Opublikowano

Dobra, wychodzi na to że niepotrzebnie wymieniłem (mechanik wymienił) termostat bo to temp oleju rosła a nie płynu... Więc trzeba szukać dalej przyczyny bo oleju zaczął brać odkąd temp jest na 117 stopniach. Jakieś wskazówki? Chłodniczka oleju? I jaka temp oleju macie w swoich 535i? Bo ja do tej pory miałem zawsze na 95 stopniach. 117 stopni to za dużo prawda? 

Opublikowano

Patrząc na ten wskaźnik to obstawiam tam temperaturę max +/- 110° i to bardziej na minus jak na plus. Normalna temperatura plynu chłodzącego w tych autach oscyluje w granicach 96~104° a olej w silniku zawsze będzie miał wyższą temperaturę niż płyn chłodniczy o czym świadczy chociażby wyskalowanie wskaźnika temperatury cieczy do 130° a wskaźnika temperatury oleju do 150° (w twoim przypadku 170°) według mojej opinii to wskazanie jest jak najbardziej prawidłowe w momencie kiedy wymieniłeś termostat silnik zaczął dogrzewać się do prawidłowej temperatury roboczej i tym samym podskoczyła temperatura oleju który nie jest tak intensywnie schładzany przez wymiennik ciepła jak i nie dogrzany silnik. 

Opublikowano

Siema, dzieki za opinie. Problem w tym ze ja ten termostat wymienilem bo myslalem ze ta wskazowka jest od plynu chlodniczego a to przeciez jest od temp oleju. (wiec wychodzi na to ze wymienilem termostst niepotrzebnie) Auto kupilem w 2020 roku i do tego czasu temp oleju byla zawsze 90-95 stopni a teraz nagle poszla tak do gory i to mnie martwi. Wczoraj kolega mechanik probowal odpowietrzyc uklad po wymienie termostatu komputerem i pompa wody sie nawet nie zalaczyla dlatego odpwoietrzanie sie nie udalo, wyskakiwal blad ze odpowietrzanie przerwane (blad w jezyku holenderskim bo mieskzam w NL) i teraz pytanie, czy to oznacza ze pompa wody padla? I czy mozliwe ze przez padnieta pompe wody temp oleju w silniku sie zwiekszyla? 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Nikt z Was nie jeździ bmw f10 535ix? Jak wysoka temp oleju macie w swoich samochodach z tym silnikiem? Ja miałem do tej pory 95 - 100 stopni przez prawie 4 lata. Nagle podskoczyła do 117 stopni około. Wymieniłem termostat, pompę wody, chłodniczka oleju nie przecieka i jest gorąca (więc mechanik stwierdził że działa) a swoją drogą wymieniałem ja zaraz po zakupie samochodu. Jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny? Jak zbić ta temp do 95 - 100 stopni tak jak było do tej pory? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

obejrzyj dokładnie termostat który założyłeś, bo to temp. jego otwarcia decyduje za utrzymanie temperatury, w dieslu te temperatury są niższe, w benzynach 115/117 dziś to standard, ponieważ podniesienie temperatury silnika, powoduje korzystny wynik na analizatorze spalin, robi sie to, aby dogonić jakoś te normy które są narzucane. Piszesz że nagle pokazało się zużycie oleju, a jak ma się nie pokazać? wzrost temeperatury w górnym zakresie o jakieś 20stopni + to duzy spadek lepkości oleju, staje się dosłownie jak woda, i jego przenikanolność wzrasta, co skutkujewiększym zużyciem. Zrób sobie dodatkowo jeden eksperyment i zmierz dokładnie ciśnienie oleju, po takim wzroście temperatury też spadnie. Generalnie rzecz biorąc dobrze dla Twojego silnika, wrócić do termostatu z temeperaturą otwarcia poniżej 100, wpisz swój VIN w ETK i sprawdź jakie termostaty występowały, czasami do tego silnika pokazują 3 różne, w zależności do jakiego regionu świata auto było exportowane, jeżeli się okaże że występowały termostaty z temperaturą jaką miałeś wcześniej, spisz jego numer i zamów w BMW dokładnie taki sam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cos w tym jest, pamietam w M54 e39 była dawno temu dyskusja na temat korzyści wrzucenia zimniejszego termostatu. Przyszło to z V8 jeśli dobrze pamiętam.

Ale wtedy to jeszcze były temperatury poniżej 100 stopni 😅

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak, w swojej V8mce modyfikowałem układ chłodzenia i pamiętam że przewijałeś się w tych rozmowach, no własnie było powyżej 100, może nie aż 115, ale takie 105/107 seryjny trzymał, tam bardziej chodziło o ciśnienie w układzie, urywanie krucców chłodnic, problemy z wisco i takie tam..stare dzieje:)

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Temperatura oleju w n55 to w okolicach 110 stopni. Odpowietrzenie układu chłodzenia to wcisniecie na zapłonie pedału gazu do oporu na 10 sekund (temp ustawiasz na max nawiewy na min). Wtedy załącza się elektryczna pompa i odpowietrza układ. Zobaczysz to otwierając korek od zbiorniczka wyrównawczego i będzie leciał z góry strumien płynu. Sprawdź czy nie masz zawalonej chłodnicy w nadkolu brudem po 14 latach bankowo będzie zawalona.

Nie uwierzę ze miałeś w tym silniku temp oleju 90 stopni 😂 chyba że jeździłeś krotkie odcinki i nigdy ci się nie dogrzal. Jeździłem f10 535 kilka lat i zawsze wskaźnik temp był w mniej więcej tym miejscu co u ciebie. Po czyszczeniu chłodnicy oleju i zmianie na eurol synergy 0w40 miałem temp koło 105 106 stopni jak dobrze pamiętam. Na 5w30 było 110 114. Kiedyś już o tym pisałem ale za cholere nie znajdę tamtego tematu.

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 2.07.2024 o 10:00, Tomek00794 napisał(a):

Patrzę na wskaźnik temp na desce rozdzielczej. Więc jeżeli ten wskaźnik jest od temp oleju, to w takim razie dlaczego po wymienię termostatu temp oleju wzrosła z 95 stopni na 117? (tak jak jest na obrazku). I do tego od wymiany termostatu dolałem 0.6l oleju (zrobiłem może 600km) gdzie do tej pory od wymiany do wymiany nie dolewałem nic bo nie było takiej potrzeby. Moze być tak że zacząć brać olej ze względu na wyższa temp oleju? IMG_20240630_130423.thumb.jpg.fe180130f2b8465d60d7d2357c6188e2.jpg

W weekend sprawdzałem tą wskazówkę u siebie z BimmerTool w ręce monitorując olej i chłodziwo - to jest temperatura płynu chłodzącego - do tego tak z +10 stopni(przynajmniej u mnie).

Nie wiem co oni odwalili i dlaczego tam ikona od oleju jest, ale u mnie jak teperatura chłodziwa dobijała do 90' to wskazówka staneła w pionie, a olej dopiero wszedł w temperaturę roboczą - powyżej 60 stopni.

Rację mają Ci co mówią, żeby nie pałować zanim wskazówka do pionu nie dojdzie. 😄

 

Opublikowano

Na liczniku wyświetla temp. oleju. Odczyty z aplikacji w żadnym f nie są miarodajne …

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.