Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry

Dzisiaj zauważyłem, że pomimo ustawienia minimalnej temperatury cały czas leci gorące powietrze na nogi pasażera i na prawą część podszybia. Jak przejdę na manualne sterowanie, również tak jest. Tylko przez kratkę z prawej strony przy drzwiach leci zimne powietrze. oczywiście lewa strona i te manualne kratki po środku działają ok.

Naczytałem się, że podobne problemy są jak uszkodzi się zawór sterujący nagrzewnicy w komorze silnika. Byłoby fajnie gdyby to było przyczyną ponieważ dostęp do niego jest dobry. Jednak trochę mi nie pasuje do uszkodzenia tego zaworu fakt, że przez kratkę po prawej stronie leci zimne powietrze. Czyżby ta kratka była sterowana z innego obiegu? Przecież zawór ma tylko dwa obwody. Przypuszczam, że jeden na prawą stronę, a drugi na lewą, czyli powinna grzać cała prawa strona niezależnie od kierunku nawiewu, a kratka przy drzwiach daje zimne powietrze. 

Może to wina jakiegoś silniczka lub panelu klimatyzacji bądź czujnika. Gdzie się znajduje silniczek odpowiedzialny za nogi i szybę po prawej stronie?

Czy to ten sam silniczek?

Mam kod błędu w menu ukrytym B7F668. Czy ktoś może mi pomóc czy jest on związany z tym problemem.

Z góry dziękuję za pomoc.

Marcin.

Opublikowano
29 minut temu, marcink_1 napisał(a):

Mam kod błędu w menu ukrytym B7F668. Czy ktoś może mi pomóc czy jest on związany z tym problemem.

Nie, to nie ma powiązania żadnego 

Opublikowano

Dzięki.

Czy może Wiesz czy jeżeli ta kratka w desce przy drzwiach po prawej stronie działa dobrze, to może to być problem tego zaworu pod maską?

Czy jednak silniczek w nagrzewnicy? Czy jest jakiś silniczek, który odpowiada łącznie za ciepłe powietrze na nogi i szybę po prawej stronie i czy da się go łatwo wyjąć?

Opublikowano

A czy środkową kratką nie steruje sie ogrzewaniem tak ja w E60? Czyli z I drive.

W E39 było osobne pokrętło ciepło/zimno przy tych kratkach i tak samo psnel klimy nic nie miał do "gadania" jakie tam będzie leciało powietrze.

Opublikowano

Na  środku jest ok, tam jest sterowanie pokrętłem. Jednak ok, jest też w kratce po prawej stronie przy drzwiach, a tam już jest sterowanie z klimatronika.

Opublikowano

Tak sobie przemyślałem temat i może być tak, że na kierunek nogi i szyba nie ma zamknięcia w nagrzewnicy ciepłego powietrza i jeżeli ten elektrozawór puszcza to cały czas grzeje. Natomiast ta kratka po prawej stronie może mieć jakieś dodatkowe sterowanie w nagrzewnicy. Wówczas wymiana tego elektrozaworu by mogła pomóc.

Proszę osoby które przerabiały ten temat o pomoc.

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

No i wygląda na to że F10/11 cofnęło się do konstrukcji E39, środkowe kratki mają sterowanie pokrętłami jak na zdjeciu poniżej. Przerabiałem temat w E39 I tam wymiana elektrozaworu zamknęła sprawę ciągłego ogrzewania.Screenshot_20240630-104920_AdobeAcrobat.thumb.jpg.d1cffe2ba4c75d81bc8acfd0877a37ff.jpg

Opublikowano

o ile dobrze pamiętam to w ISTA jest możliwość ręcznego wysterowania poszczególnymi zaworami żeby to potestować i sprawdzić czy coś się zmienia.

Pytanie też, którą masz wersję klimatyzacji, bo i ile pamięć mnie nie myli to były 3 lub 4 wersje.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano (edytowane)

ISTA nie mam, więc nic nie posteruję, muszę jechać do serwisu lub w ciemno wymienić ten elektrozawór. Kratki z boku przy drzwiach są sterowane z klimatronika. To pokrętło na środku działa tylko na tą kratkę na środku, być może na tył ale nigdy nie sprawdzałem.

Mam klimatyzację dwustrefową ale dość prostą bo nawet nie ma funkcji dual oraz nie można ustawić różnej siły nadmuchu na każdą stronę. Tylko temperaturę.

Rozumiem, że ten elektrozawór ma dwa obwody którymi daje ciepłą wodę na nagrzewnicę. Na prawą stronę i na lewą. Jeżeli ustawiona jest przykładowo temp 16 stopni po obu stronach nie powinna woda płynąć z silnika do nagrzewnicy w kabinie. Jednak jest pewne ale jeżeli tak, to dlaczego grzeje z środkowej kratki jak się ją ustawi na czerwone. Widać musi ona być podłączona do któregoś z obiegów który się wówczas otwiera. Obstawiam, że jest to obieg po stronie kierowcy, a klimatronik musi mieć tam dodatkowe klapki w nagrzewnicy, którymi blokuje przepływ ciepłego powietrza innymi drogami, bo jak jest na klimatroniku ustawione 16 stopni to nie będzie grzał. Przynajmniej teraz jak jest koło 30 stopni na zewnątrz.

Raczej skłaniam się do wymiany w ciemno tego zaworu i tyle. Podobnież można regenerować. W grę wchodzi zamiennik lub używka OEM, przynajmniej na próbę. Czy jak odepnę te węże, to mogę się spodziewać, że dużo płynu wyleci?

Pozdrawiam

Marcin

Edytowane przez marcink_1
Opublikowano
W dniu 30.06.2024 o 22:05, marcink_1 napisał(a):

Kratki z boku przy drzwiach są sterowane z klimatronika. To pokrętło na środku działa tylko na tą kratkę na środku, być może na tył ale nigdy nie sprawdzałem

dopiero wrocilem do domu wiec wsiadlem do buni i To pokrętło na środku zmienia temperaturę na całej desce rozdzielczej. Tak mi się wydawało bo zawsze mi dmucha na obie ręce taka sama temperatura. Więc u Ciebie nie jest tak jak ma być. 

Opublikowano
W dniu 30.06.2024 o 12:14, Krzyś111685053072 napisał(a):

No i wygląda na to że F10/11 cofnęło się do konstrukcji E39, środkowe kratki mają sterowanie pokrętłami jak na zdjeciu poniżej. Przerabiałem temat w E39 I tam wymiana elektrozaworu zamknęła sprawę ciągłego ogrzewania.Screenshot_20240630-104920_AdobeAcrobat.thumb.jpg.d1cffe2ba4c75d81bc8acfd0877a37ff.jpg

Tylko się cieszyć. W wersji G zmianę temperatury przeniesiono do menu/ustawień

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.