Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

cześć

Dzisiaj w wolnej chwili podpoiłem Bimmertoola i mam błąd związany z DPF ( jak na zdjęciu ) 452A

Nic na zegarach się nie pokazało, auto ma moc nic się nie dzieje lecz błędu się nie da usunąć

Auto użytkowane głównie na krótkich dystansach ( tak wiem diesel nie do tego ) wypala się 150-200km w takim cyklu.

Dodam najważniejsze że w okolicach 230 - 240 000 był czyszczony filtr DPF / aktualnie ma 280tys km. Czytałem na innych forach ze to błąd informujący o zbliżającej sie wymianie ? Co mogę zrobić żeby błąd usunąć ?

Na zdjęciach / filmie są pomiary ciśnienia wstecznego, czy prawidłowo ze skaczę na wolnych?

Na kolejnych zdjęciach jest stan DPF i po wymuszonym wypaleniu .

Dzięki i czekam na odpowiedzi

 

1.Przy jakiej ilości sadzy komputer włacza wypalanie ?

2.Graniczna ilośc popiołu jaka jest co wiąże sie z praniem dpf ?

3. Auto użytkowane głownie w mieście i krótkie odcinki czy wypalenia co 150 - 200 km w takim trybie są ok ?

4.Błąd 452a świadczy o jakieś informacji jak sie go mogę pozbyć

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez Ptysiek1971
Opublikowano

Żeby pozbyć się błędu trzeba za pomocą isty zaprogramować mu wymianę filtra dpf. Jest to błąd informujący o konieczności wymiany filtra. BMW określiło żywotność filtra na chyba 250000 km lub 200000 (nie pamiętam dokładnie) i po takim przebiegu pojawia się ten błąd. Poprawnie według procedury powinno się wymienić filtr na nowy, ale jeśli filtr sprawny, tym bardziej jeśli był czyszczony jakiś czas temu to bez problemu można zrobić programową wymianę filtra, jęsli jednak jest mocno zapchany popiołem, takie zaprogramowanie może jeszcze skrócić interwały pomiędzy wypaleniami filtra. Dla silnika 3.0d ilość sadzy przy jakiej bezwzględnie włączane jest wypalanie to 45 gram. Co do częstotliwości wypalania to te 200 km to tak średnio bym powiedział ale wszystko zależy od stylu jazdy. Dla przykładu dziś wypalał mi sie filtr po 620 kilometrach przy poziomie sadzy 22 gramy, więc nie był zapchany nawet w połowie, ale wypalał się z racji przejechanego dystansu( sterownik planuje regenerację na podstawie przejechanego dystansu, spalonego paliwa, średniej prędkości oraz aktualnego ciśnienia wstecznego przed DPF). Ale ja nie jeżdżę typowo po mieście.

Opublikowano (edytowane)

Dzieki na info, ale jeżeli zaprogramuje nowy to nie wiem ile faktycznie jest tego popiołu przez 2lata jak kupywałem wóz miał 42,5g teraz ma 48,2g

Jak zaprogramuje nowy to może sie cos zmienić na gorsze ? Bo faktycznie wiem tylko tyle ze mi przez 2 lata dosżło 6g popiołu ...

Cisnienie wsteczne było 5kpa , teraz po 2 latach jest 7 - 8 kpa

 

Edit : DOdałem zdjecia do posta  

Edytowane przez Ptysiek1971
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie popiół spadnie na zero. Jest to tylko orientacyjna wartość wyliczana przez sterownik. Widać, że ciśnienie wsteczne masz w porządku pytanie czy te ciśnienia to po wypaleniu filtra czy przed? Z takimi ciśnieniami możesz bez problemu zrobić programową wymianę filtra. Raczej nic nie powinno się pogorszyć a może nawet wydłużą się interwały między wypaleniami. Jaki masz silnik?? Możesz też ograniczyć EGR w btool, żeby filtr rzadziej się wypalał.

Edit. Taka ilość popiołu nie jest na pewno po 40 tysiącach kilometrów. Może poprzednik wyprał filtr ale nie zrobił programowej wymiany. U mnie po ponad 40 tysiącach km przejechanych od prania dpf mam coś około 9 gram popiołu.

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano (edytowane)

Przed wypaleniem jak przy drugim zdjęciu, Po wypalaniu które zrobiłem nie wiedząc ze trzeba jechać ( myślałem ze zrobi na postoju ) sadza nie spadła do 0g - po wypalniiu spadło do 5,5-7g ( na filmie skacze cisnienie smiesznie ) ( jechalem srednio ) a pomożesz jak ograniczyć EGR co masz na myśli jakie wartosci wpisac ?? Silnik N47

 

Zobacz film jest u góry posta 

Edytowane przez Ptysiek1971
Opublikowano (edytowane)

Nie no na pewno poprzednik nie zaprogramował wymiany filtra bo przecież masz błąd o konieczności jego wymiany, no chyba że od czasu prania samochód zrobił te 200- 250 tyś km ( jest późno słabo u mnie z myśleniem) Ciśnienia masz bardzo dobre śmiało koduj wymianę filtra, żeby błąd zniknął, nic się nie pogorszy, ilość popiołu to tylko wartość orientacyjna wyliczana przez sterownik. Filtr zawsze możesz oddać do ponownego czyszczenia w razie "W". Co do ograniczenia egr szukaj na forum jest tego pełno. W b tool jest taka opcja w funkcjach serwisowych silnika jak "adaptacja egr". Z tego co kojarzę to dla silnika n47 trzeba wpisać wartość + 0,7 aby maksymalnie ograniczyć działanie egr. Ale poszukaj na forum bo ja mam silnik m57 i u mnie inne wartości się wpisuje.

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano (edytowane)

W której zakładce ? 

Dodam ze auto nie odpalone zdjęcia zrobione tylko dla forum , dodać do wartosci po odpalaniu +0,7 nie ma nigdzie nic na temat bimmertoola jak ogrnaiczyc w N47 

 

 

image.jpg

image.jpg

Edytowane przez Ptysiek1971
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak tu dodajesz.

Ale nie 0,7

U mnie 87. Dodajesz na max ile uda się wpisać. Oczywiście na plus bo i z minusem wejdzie ale efekt odwrotny.

Jak wpiszesz zbyt dużą wartość to sterownik zwyczajnie jej nie przyjmie i w ten sposób ustalisz ile jest max.

 

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano (edytowane)

87 to wartość którą wpisujesz dla silnika m57 i chyba m47. Dla n47 wpisuje się inne wartości.

Ptysiek1971- W zakładce egr adaptacja zmieniasz ustawienie egr. Kliknij na to czerwone "I" to które masz na tym drugim zdjęciu obok napisu egr adaptacja (mg/stk) . Tam chyba z tego co pamietam powinny być podane wartości jakie możesz wpisać.

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano

W E39 M57 Dis dopisał mi 87. W 2004 E60 M57 Dis max co mogłem wpisać to 40. Innych nie przyjmował. Ista dopisała w nim też 87.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.