Skocz do zawartości

G20-M340d Luz na kierownicy


Darulo_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegos czasu mam odczowalny luz na kierownicy ( +/- 5 stopni ) Wystepuje przy jezdzie na wprost od okolo 60 km/h i jesli sa wysokie temperatury. Czy ktos mial podobny problem i sie z nim uporal? albo wie co moze byc przyczyna? Bede wdzieczny za podpowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakim trybie to masz, ja powiem tak - jeżdżę w trybie Sport Individual cały czas, i dokładnie mam kierownicę w trybie Sport, bo w Comfort jest dno. W trybie Sport jest tragedia, ale nie tak źle jak w Comfort. To jest największy dramat jeśli idzie o ten samochód ze układ kierowniczy jest nieprzewidywalny, nieintuicyjny  i zachowuje się jakbym cały czas jechał z asystentami. Podobnie jest z hamulcami i ich wspomaganiem ... 

Moim zdaniem TTTM 😢 co jest wielką wtopą BMW. Jako ciekawostkę powiem że mam porównanie (w teorii) to tego samego układu kierowniczego w G01 LCI i powiem tak że zarówno w Comfort jak i Sport zachowuje się dużo lepiej  niż M340i 😕 

Jeśli ktoś ma rozwiązanie tego problemu to byłoby super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś chyba macie wadliwe, bo ja absolutnie nic takiego w M340i nie zauważyłem, auto prowadzi się w trybie Comfort jak Sport fenomenalnie, zarówno przy jeździe na wprost jak i przy precyzyjnym skręcaniu. A mam porównanie z innymi beemkami, w tym ze starszych generacji i tutaj precyzja jest naprawdę taka jak należy. Ja bym to sprawdził w ASO i na pewno to zareklamował, bo własnie dla prowadzenia kupuje się BMW. Mogę ponarzekać na jakieś odgłosy plastików wewnątrz czy chore nawigowanie po ekranie w LCI, itp. ale nie na prowadzenie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mandus napisał(a):

No to coś chyba macie wadliwe, bo ja absolutnie nic takiego w M340i nie zauważyłem, auto prowadzi się w trybie Comfort jak Sport fenomenalnie, zarówno przy jeździe na wprost jak i przy precyzyjnym skręcaniu. A mam porównanie z innymi beemkami, w tym ze starszych generacji i tutaj precyzja jest naprawdę taka jak należy. Ja bym to sprawdził w ASO i na pewno to zareklamował, bo własnie dla prowadzenia kupuje się BMW. Mogę ponarzekać na jakieś odgłosy plastików wewnątrz czy chore nawigowanie po ekranie w LCI, itp. ale nie na prowadzenie.

Zrobiłem dzisiaj taki test z jazdami A/B z X3 i G20 i będe to zgłaszał w ASO - różnica między X3 a G20 jest kolosalna, nawet kierownica wraca po skręcie do punktu centralnego a w G20 nie wraca i do tego to sztuczne czucie na kierownicy - chociaż jak pamietam z 318d ktory mielem wczesniej tez bylo podobnie

Zobaczymy co serwis na to powie

Edytowane przez neokrk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekawy co powie serwis. Mam praktycznie to samo. Od zakupu (używka) kierownica nie wraca do położenia centralnego, zawsze zatrzyma się z lekkim skrętem (jakieś 3-5 stopni odchylenia). Teraz dodatkowo, jak faktycznie były upały to dokręcając kierownicę do środka przy około 5 stopniach wychylenia napotykałem na opór, potem przeskok i luz kierownicy. Dzieje się to przy prędkości około 60-80 km/h. Dodam, że mam ten zmienny sportowy układ kierowniczy czy jak to się tam nazywa. Masakra. Auto jest jeszcze na gwarancji PS, jednak diagnoza bez faktycznej usterki kosztuje 1200zł, a jest to usterka, że tak powiem "subiektywna". Stąd pytanie, czy serwis ma możliwość diagnozy układu kierowniczego w jakiś inny sposób niż "organoeptyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubo. Moim zdaniem to nie jest subiektywne i trzeba reklamować. Ale generalnie niestety ten zmienny układ kierowniczy jest narażony na tego typu problemy - jest tam druga przekładnia i zawsze większe ryzyko takich problemów. A nawet kiedy wszystko jest z nim OK, to nawet luz technologiczny jest na dwóch przekładniach a nie jednej i moim zdaniem w czasie jazdy to czuć. Ale to co na filmie na Twoim miejscu na 100% bym reklamował. Jaki masz przebieg? 

Edytowane przez pawel934

E30 325i 2d '88 - classic

E36 325i '92 Smurf na tor - klik!

E36 320i '97 cabrio

E87 130i '06 daily car - klik!

MX-5 ND '19 track car

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki problem w zmiennym układzie kierowniczym w E60 jakieś 10 lat temu przy przebiegu niespełna 80k, wówczas na forach niemieckich znalazłem wiele tematów z których wynikało, że przed upływem 100k była to norma i przekładnie łapały luz na tej dodatkowym elemencie, odpowiadającym za zmianę przełożenia. Być może wiele się nie zmieniło... 

E30 325i 2d '88 - classic

E36 325i '92 Smurf na tor - klik!

E36 320i '97 cabrio

E87 130i '06 daily car - klik!

MX-5 ND '19 track car

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zostal wgrany nowy soft - 11/2023.50 oraz przeprowadzony reset systemu EPS. Po przejechaniu okolo 70 km autostrada, odnosze wrazenie ze problem zniknal choc uwazam, ze to za wczesnie aby ostatecznie stwierdzic ze ta operacja pomogla w 100%. 

Mam przy okazji pytanie do Was ... jaka wersja oprogramowania byla poprzednia? ma ktos numer? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 33 tys km i właśnie zacząłem szukać co z tym zrobić. Patrzę, a wy już to wałkujecie 😅 Ostatnio na długiej trasie 3 tys km zacząłem czuć takie lekkie przeskakiwanie kiery podczas jazdy na wprost. Ewidentnie jest jakiś luz. Zaczęło się to o czym piszecie. Boję się tylko że jakiś młot z ASO powie mi „ja nic nie czuję. Dobra jeee. Marudzi coś. Jeździć obserwować. Nara”. A prawda jest taka że to stwarza niebezpieczeństwo i powinni wymienić całą przekładnię. Zaczyna się od lekkiego luzu a potem ludzie będą gadać że jakiś pijany jedzie ;D

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maciej_cie napisał(a):

Ja dzisiaj odebrałem auto z serwisu po wymianie przekładni. 

Miałeś te same objawy co inni w postach wyżej?

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie. 
Generalnie myślałem, że mam poluzowaną poduszkę na kierownicy, bo wibrowała i przeoczała i z tym pojechałem miesiąc temu. Ale jak wzięli na serwis do znaleźli jakiś luz i zadecydowali wymienić całą przekładnię. A co do brzęczenia, to ponoć jakaś taśma była źle zamontowana , która coś tam uszczelniała. W każdym razie jest ok, Zdunek Gdańsk bardzo elegancko wszystko załatwił. 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też będą wymieniać całą przekładnię kierowniczą. Auto z papieru… wstyd żeby przy tak małym przebiegu takie rzeczy się sypały. Współczuję tym którzy nie wykupili przedłużonej gwarancji i będą musieli bulić za takie cyrki z własnej kieszeni…

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówili coś w czy to już wyprostowali i G20 z późniejszą produkcją są wolne od tego wadliwego rozwiązania? Zawsze na początku produkcji nowego modelu (a nawet LCI) coś zawsze wyjdzie... tym bardziej w dobie cost reduction... Z tego co ludzie piszą następne LCI to tylko jakość w dół... massacra w premium.

W F30, która miałem z początku produkcji miałem wymieniany rozrząd i przekładnię na koszt ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytałem szczerze mówiąc. Tak jak pisałem - przeszkadzało mi brzęczenie poduszki kierownicy. Za pierwszym razem ponoć coś dokręcili i na kilka miesięcy był spokój. Jak wróciło to przy okazji zrobili sami z siebie przegląd i wyszedł luz na przekładni. 
Co do brzęczenia to ponoć też się zdarza, że jakaś taśma uszczelniająca się poddaje. W każdym razie nie brzęczy, dobrze jedzie. 
Dzisiaj trasa Słupsk - Toruń przez Gdańsk i A1 i spalanie wyszło 5,2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

Nie pytałem szczerze mówiąc. Tak jak pisałem - przeszkadzało mi brzęczenie poduszki kierownicy. Za pierwszym razem ponoć coś dokręcili i na kilka miesięcy był spokój. Jak wróciło to przy okazji zrobili sami z siebie przegląd i wyszedł luz na przekładni. 
Co do brzęczenia to ponoć też się zdarza, że jakaś taśma uszczelniająca się poddaje. W każdym razie nie brzęczy, dobrze jedzie. 
Dzisiaj trasa Słupsk - Toruń przez Gdańsk i A1 i spalanie wyszło 5,2. 

Dzięki za info. Będzie dla potomnych w razie W...

Spalanie niskie, eco-pro i regulaminowa prędkość czy ciut poniżej? Kolega pisał, że przy jeździe bardzo spokojnej na A2 w eco-pro osiągnął taki wynik w M340i - ja w to wierzę ale trzeba mieć stalowe nerwy 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulaminowa, a nawet spalanie podbite przez 3 km korka na a1 tuż za Gdańskiem.

Dzisiaj powrót i wyszło 4,9. Głownie w Eco-pro, ale sporo z samochodów, które mnie mijały spotkałem na bramce w Rusocinie. Także sens grzania był mocno średni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.