Skocz do zawartości

Awaria kontroli ciśnienia opon (RDC) G01 X3 LCI


arj1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

W tym tygodniu po długim oczekiwaniu odebrałem swoje nowe X3 z salonu. Auto oryinalnie było na 19" kołach letnich:
image.png.c8ef99fbbeedb9117d418a1c19f52b79.png

Ale zakupiłem na eBay nowe letnie koła 787M i poprosiłem dealera by mi je od razu założył. 

image.png.4a9f1c4510721819a3e6702bae2b011e.png

Po wyjeździe z salonu, po przejechaniu ok 10 km pojawił mi się taki komunikat:

image.thumb.png.6b51c04dbdc4c79c5f5bab76a34449c9.png

Niestety resetowanie RDC nie pomaga, dochodzi do 49% i ponownie wyrzuca ww. błąd. Koła są nowe. Ustawiłem w iDrive prawidłowy typ i rozmiar kół, ale niestety to nie pomogło.

Czy możliwe, żeby czujniki TMPS / RDC były uszkodzone? Przez to, że koła nie pochodzą od dealeara wiadomo, że każda weryfikacja czy naprawa będzie się wiązała z roboczogodziną w ASO. Dealer sugeruje, że koła / czujniki mogą być z auta przed liftingowego i nie dogadywać się z idrive w LCI, nie wiem czy lift zmienił coś w tej kwestii.

Sprzedawca kół zaproponował, że wyśle nowe czujniki. Nie mniej za ich wymianę i możliwe uszkodzenie 20" felgi przy tejże wymianie wiadomo, że nie zapłaci.

Czy ktoś może miał podobny problem i zna rozwiązanie?

Edytowane przez arj1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 27.06.2024 o 16:00, arj1989 napisał(a):

Witajcie, 

W tym tygodniu po długim oczekiwaniu odebrałem swoje nowe X3 z salonu. Auto oryinalnie było na 19" kołach letnich:
image.png.c8ef99fbbeedb9117d418a1c19f52b79.png

Ale zakupiłem na eBay nowe letnie koła 787M i poprosiłem dealera by mi je od razu założył. 

image.png.4a9f1c4510721819a3e6702bae2b011e.png

Po wyjeździe z salonu, po przejechaniu ok 10 km pojawił mi się taki komunikat:

image.thumb.png.6b51c04dbdc4c79c5f5bab76a34449c9.png

Niestety resetowanie RDC nie pomaga, dochodzi do 49% i ponownie wyrzuca ww. błąd. Koła są nowe. Ustawiłem w iDrive prawidłowy typ i rozmiar kół, ale niestety to nie pomogło.

Czy możliwe, żeby czujniki TMPS / RDC były uszkodzone? Przez to, że koła nie pochodzą od dealeara wiadomo, że każda weryfikacja czy naprawa będzie się wiązała z roboczogodziną w ASO. Dealer sugeruje, że koła / czujniki mogą być z auta przed liftingowego i nie dogadywać się z idrive w LCI, nie wiem czy lift zmienił coś w tej kwestii.

Sprzedawca kół zaproponował, że wyśle nowe czujniki. Nie mniej za ich wymianę i możliwe uszkodzenie 20" felgi przy tejże wymianie wiadomo, że nie zapłaci.

Czy ktoś może miał podobny problem i zna rozwiązanie?

Zostawię dla potomnych:

Pojechałem do ASO i przy pierwszej wizycie użyło testera czujników i zaskoczeni powiedzieli, że prawdopodobnie kupiłem koła bez czujników, że żadne z kół w ogóle nie odpowiada, nie reaguję. Dodali, że nawet jak jest padnięta bateria w czujnikach to i tak powinien być komunikat zwrotny, z takową informacja, a tu absolutnie nic.

Napisałem do sprzedawcy, ten zamówił nowe czujniki BMW i mi je wysłał. Gdy je odebrałem umówiłem się na drugą wizytę w ASO na montaż. Jakież było nasze zdziwienie (doradcy serwisowego również), że po zdjęciu opon z felg oryginalne czujniki BMW w kołach jednak były. Włożyli moje nowe czujniki, które dostarczyłem, zaadoptowali i wszystko w końcu śmiga. Stare wyjęli i dali w pudełeczku. 

Pomogła zatem wymiana czujników na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.