Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Serio uważasz że możesz sobie pozakładać jakie chcesz opony bo masz magiczną ochronę? Może zrób jeszcze program i powiedz że ustawa Ci pozwala 😂

Opublikowano
26 minut temu, Randall napisał(a):

Serio uważasz że możesz sobie pozakładać jakie chcesz opony bo masz magiczną ochronę? Może zrób jeszcze program i powiedz że ustawa Ci pozwala 😂

Szanowny kolego, ja żyje ze sporów sądowych i akurat wiem na co ustawa  pozwala i nie widzę potrzeby kontynuowania tego zagadnienia, bo się nie przekonamy. 

  • Haha 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Czyli można ignorować wymogi producenta co do obsługi produktu i dalej snuć do niego roszczenia? Dla kolegi pytam.

Opublikowano
33 minuty temu, Randall napisał(a):

Czyli można ignorować wymogi producenta co do obsługi produktu i dalej snuć do niego roszczenia? Dla kolegi pytam.

Słowo klucz, BMW „zaleca” stosowanie opon z homologacją, lecz nie stawia formalnego wymogu. Dopiero połączenie dodatkowych czynników, które mogłyby mieć wpływ na usterkę tj. np. niewłaściwy rozmiar może skutkować utratą gwarancji. Opona to część eksploatacyjna samochodu podobnie jak olej. Jeśli użyjesz oleju, który nie jest zalecany przez producenta samochodu, lecz spełniającego wymagania techniczne nie naruszasz warunków gwarancji, a także śmiało możesz korzystać z ochrony ustawowej, poza tą umowną czyli gwarancyjną. 

  • Dziękuję 2
Opublikowano
18 godzin temu, Mattador napisał(a):

Nie zastanawiałem się nad tematem opon. Założem opony na felgi fabryczne. W rozmiarze także fabrycznym dla opon letnich. Jeśli mieliby mieć z tym problem to niech dają w pakiecie felgi i opony na obie pory roku 😉 A tak na marginesie brak homologacji nic nie przesądza, muszą jeszcze wykazać, że przyczyniło się to do usterki poprzez zaangażowanie biegłych sądowych. Życzę powodzenia w dowodzeniu… 🤣 

W świadectwie homologacyjnym swojego samochodu masz wyszczególnione, jakie rozmiary kół/opon należy stosować w dla jakich typów opon. BMW oczywiście oferuje zestawy kół letnich i zimowych - przecież możesz sobie kupić razem z samochodem. Pewnie jeszcze jakiś rabat dostaniesz.

11 godzin temu, Mattador napisał(a):

Słowo klucz, BMW „zaleca” stosowanie opon z homologacją, lecz nie stawia formalnego wymogu. Dopiero połączenie dodatkowych czynników, które mogłyby mieć wpływ na usterkę tj. np. niewłaściwy rozmiar może skutkować utratą gwarancji. Opona to część eksploatacyjna samochodu podobnie jak olej. Jeśli użyjesz oleju, który nie jest zalecany przez producenta samochodu, lecz spełniającego wymagania techniczne nie naruszasz warunków gwarancji, a także śmiało możesz korzystać z ochrony ustawowej, poza tą umowną czyli gwarancyjną. 

Ale dyskusja chyba dotyczy przypadku, kiedy założona jest opona w typie/rozmiarze niezgodnym ze świadectwem homologacyjnym - czy w takim wypadku producent nie ma podstaw, żeby odstąpić od naprawy gwarancyjnej? Czy założenie/jazda na takich oponach może być uznane za nieprawidłowe użytkowanie?

Dodatkowo: ochrona ustawowa dotyczy przypadku sprzedaży konsumenckiej, prawda? Czyli w zasadzie przypadku, gdy ktoś kupuje samochód za gotówkę. Zatem dla wszystkich pozostałych przypadków (leasing/najem) ustawa nie obowiązuje i należy stosować zapisy kc?

  • Lubię to 1
Opublikowano

 „jakie jest Wasze zdanie o iconic glow? Będzieciejeździć z włączonym?”

Nie podoba mi się,było w opcjach ale nie wziąłem,gdybym musiał jeździł bym z wyłączonym,uważam że z tymi światełkami tu i ówdzie to lekko przegieli.🤔

Opublikowano
Godzinę temu, PKort napisał(a):

W świadectwie homologacyjnym swojego samochodu masz wyszczególnione, jakie rozmiary kół/opon należy stosować w dla jakich typów opon. BMW oczywiście oferuje zestawy kół letnich i zimowych - przecież możesz sobie kupić razem z samochodem. Pewnie jeszcze jakiś rabat dostaniesz.

Ale dyskusja chyba dotyczy przypadku, kiedy założona jest opona w typie/rozmiarze niezgodnym ze świadectwem homologacyjnym - czy w takim wypadku producent nie ma podstaw, żeby odstąpić od naprawy gwarancyjnej? Czy założenie/jazda na takich oponach może być uznane za nieprawidłowe użytkowanie?

Dodatkowo: ochrona ustawowa dotyczy przypadku sprzedaży konsumenckiej, prawda? Czyli w zasadzie przypadku, gdy ktoś kupuje samochód za gotówkę. Zatem dla wszystkich pozostałych przypadków (leasing/najem) ustawa nie obowiązuje i należy stosować zapisy kc?

Przy leasingu sprawa się komplikuje jeśli chodzi o ochronę ustawową.

Natomiast tak jak piszesz trzeba rozróżnić świadectwo homologacji pojazdu od „homologacji opon bmw”, która homologacją nie jest. 

A więc czym jest ta złowroga „homologacja opon BMW” i czym różni się od „homologacji pojazdu” tj. tej formalnoprawnej - urzędowej…?

„Homologacja opon BMW” (oznaczenie * na oponach) oznacza jedynie, że dana opona została przetestowana przez BMW i jest przez tę markę rekomendowana.

Jest to jednak jedynie propozycja, a nie nakaz - właściciel pojazdu może stosować inne opony, o ile spełniają one wymagane parametry (np. rozmiar, indeks prędkości, nośność).

BMW nie jest organem administracyjnym ani instytucją wydającą certyfikaty w rozumieniu prawa, dlatego nie ma podstaw prawnych do narzucania stosowania opon z własną „homologacją”.

Kluczowe są wyłącznie parametry techniczne opisane w homologacji pojazdu (rozmiar opon, indeksy itp.).

BMW i inne marki zalecają „homologowane” przez siebie opony, bo jest to element strategii tych marek, gdzie pod pewnym pozorem dbania o parametry  pojazdu (co oczywiście też ma miejsce), w praktyce jest to działanie głównie marketingowe, zachęcające do wyboru konkretnych producentów opon współpracujących z daną marką.

Stosowanie innych opon niż „homologowane” (rekomendowane), jeśli spełniają one wszystkie wymagane parametry przewidziane urzędową, (formalnoprawną) homologacją POJAZDU, nie powinno powodować automatycznego wyłączenia gwarancji. Jedynie w przypadku udowodnienia związku między problemem a zastosowaniem „niehomologowanych” opon, producent może odmówić uznania gwarancji, w tym konkretnym zakresie.

Tak więc podsumowując „Homologacja opon BMW” to termin marketingowy i techniczny, nie mający charakteru prawnego, co więcej nie stanowi on także wymogu formalnego umowy gwarancyjnej. Właściciel pojazdu ma pełne prawo stosować opony innych marek lub bez „homologacji”, pod warunkiem, że spełniają one wymogi techniczne opisane w homologacji POJAZDU, a zastosowanie opon zgodnych z parametrami technicznymi pojazdu nie narusza zasad użytkowania auta.

 

Opublikowano
2 godziny temu, Mattador napisał(a):

 

Przy leasingu sprawa się komplikuje jeśli chodzi o ochronę ustawową.

Natomiast tak jak piszesz trzeba rozróżnić świadectwo homologacji pojazdu od „homologacji opon bmw”, która homologacją nie jest. 

A więc czym jest ta złowroga „homologacja opon BMW” i czym różni się od „homologacji pojazdu” tj. tej formalnoprawnej - urzędowej…?

„Homologacja opon BMW” (oznaczenie * na oponach) oznacza jedynie, że dana opona została przetestowana przez BMW i jest przez tę markę rekomendowana.

Jest to jednak jedynie propozycja, a nie nakaz - właściciel pojazdu może stosować inne opony, o ile spełniają one wymagane parametry (np. rozmiar, indeks prędkości, nośność).

BMW nie jest organem administracyjnym ani instytucją wydającą certyfikaty w rozumieniu prawa, dlatego nie ma podstaw prawnych do narzucania stosowania opon z własną „homologacją”.

Kluczowe są wyłącznie parametry techniczne opisane w homologacji pojazdu (rozmiar opon, indeksy itp.).

BMW i inne marki zalecają „homologowane” przez siebie opony, bo jest to element strategii tych marek, gdzie pod pewnym pozorem dbania o parametry  pojazdu (co oczywiście też ma miejsce), w praktyce jest to działanie głównie marketingowe, zachęcające do wyboru konkretnych producentów opon współpracujących z daną marką.

Stosowanie innych opon niż „homologowane” (rekomendowane), jeśli spełniają one wszystkie wymagane parametry przewidziane urzędową, (formalnoprawną) homologacją POJAZDU, nie powinno powodować automatycznego wyłączenia gwarancji. Jedynie w przypadku udowodnienia związku między problemem a zastosowaniem „niehomologowanych” opon, producent może odmówić uznania gwarancji, w tym konkretnym zakresie.

Tak więc podsumowując „Homologacja opon BMW” to termin marketingowy i techniczny, nie mający charakteru prawnego, co więcej nie stanowi on także wymogu formalnego umowy gwarancyjnej. Właściciel pojazdu ma pełne prawo stosować opony innych marek lub bez „homologacji”, pod warunkiem, że spełniają one wymogi techniczne opisane w homologacji POJAZDU, a zastosowanie opon zgodnych z parametrami technicznymi pojazdu nie narusza zasad użytkowania auta.

 

A zatem jakie mogą być konsekwencje, jeżeli samochód jeździ na oponach zimowych w rozmiarze, który nie jest homologowany przez producenta (w sensie: świadectwo homologacyjne przewiduje opony zimowe w innych rozmiarach, ale nie w tym, który jest zamontowany)? Czy to podpada pod niepoprawne użytkowanie samochodu? Czy producent może odmówić naprawy gwarancyjnej? Czy może odmówić naprawy z tytuły niezgodności towaru z umową (zakładam, że o tym właśnie pisałeś pod hasłem "ochronie ustawowej" - jeżeli nie, to popraw mnie)? Czy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania w przypadku spowodowania szkody?

Opublikowano
W dniu 15.12.2024 o 09:16, Mattador napisał(a):

Dzień dobry,

moje pierwsze BMW i pierwszy wpis na forum. Cieszę się, że dołączyłem do grona użytkowników i sympatyków tej marki.

Witam Was serdecznie.

Rabat 16%.

IMG_8910.jpeg

IMG_8914.jpeg

 

Opublikowano
W dniu 16.12.2024 o 11:10, dawozbj napisał(a):

W przypadku AC, jak zgłaszałem szkody, to pierwsze co robił ubezpieczyciel na oględzinach to sprawdzał opony. Nawet jak była parkingowa i ktoś uciekł. Pewnie da się to wybronić, ale zawsze to jest czas, adwokat, i nerwy. 

 

Opublikowano
W dniu 17.12.2024 o 19:05, Randall napisał(a):

Serio uważasz że możesz sobie pozakładać jakie chcesz opony bo masz magiczną ochronę? Może zrób jeszcze program i powiedz że ustawa Ci pozwala 😂

 

Opublikowano

W poprzedniej X4 z 19 roku zakładałem na fabryczne felgi 19' opony bez gwiazdki. Na gwarancji, zimą,  był wyciek ze skrzynki rozdzielczej xDrive. Wspomnieli, że może przez opony, ale nie da się tego udowodnić. Naprawa w ramach gwarancji. Opony premium ( ale nie homologowane).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aktualne na x3 m50i czy jak zwał tak zwał czas oczekiwania to 6 miesięcy , rabat jak zawsze piszę ponad 10% a nawet bym powiedział że dużo więcej , wróciła możliwość rejestracji aut demo i znowu centrala tego nie sprawdza ( w srovidzie było to 10 miesięcy i zapisywane jazdy etc etc ) teraz po 4 miesiącach możesz mieć auto przerejestrowane na siebie i oczywiście odbiór od razu z salonu , nie dotyczy to niestety modeli M .... No  i też nie każdy handlowiec się zgodzi .... 

male-bmw-2.png
Opublikowano
14 godzin temu, wehyr napisał(a):

aktualne na x3 m50i czy jak zwał tak zwał czas oczekiwania to 6 miesięcy , rabat jak zawsze piszę ponad 10% a nawet bym powiedział że dużo więcej , wróciła możliwość rejestracji aut demo i znowu centrala tego nie sprawdza ( w srovidzie było to 10 miesięcy i zapisywane jazdy etc etc ) teraz po 4 miesiącach możesz mieć auto przerejestrowane na siebie i oczywiście odbiór od razu z salonu , nie dotyczy to niestety modeli M .... No  i też nie każdy handlowiec się zgodzi .... 

Odpowiedz jest prosta - bo sprzedaja sie znacznie gorzej od oczekiwan. Nie bez powodu na 2 najbardziej kontrowersyjne, a jednoczesnie swieze modele (g60 i g45) sa najwyzsze rabaty. W poprzedniej generacji nie do pomyslenia by na x3 byl wyzszy rabat niz na serie 3... ogolnie tez w najnowszym filmiku Autogefuhl (porownanie glc43 vs m50) wspomina ze kontaktowal sie juz z BMW i wspominali mu ze beda sie starali to wnetrze jak najszybciej poprawic, bo odbior jest bardzo negatywny. Wiec ja bym poczekal z kupnem g45 ze 2 lata.

Opublikowano
W dniu 19.12.2024 o 12:03, maniek1807 napisał(a):

Piękny kolor, mam X2 w macie- rewelacja-, gratuluję, będziesz zadowolony.

Napisz proszę coś więcej o macie, jak się użytkuje, czy rzeczywiście jest tak ciężki w użytkowaniu. Lakiernicy, firmy detalingowe odradzają tego typu lakiery. Zastanawiam się nad "zmrożeniem" lakieru folią PPF.

Opublikowano
11 godzin temu, zygii napisał(a):

Napisz proszę coś więcej o macie, jak się użytkuje, czy rzeczywiście jest tak ciężki w użytkowaniu. Lakiernicy, firmy detalingowe odradzają tego typu lakiery. Zastanawiam się nad "zmrożeniem" lakieru folią PPF.

Ciężko mi się wypowiedzieć na tą chwilę, bo mam go 2 miesiące. Mam położoną ceramikę w ASO przed wydaniem auta i jak na razie ok.

Opublikowano
12 minut temu, maniek1807 napisał(a):

Ciężko mi się wypowiedzieć na tą chwilę, bo mam go 2 miesiące. Mam położoną ceramikę w ASO przed wydaniem auta i jak na razie ok.

A czy do mycia/pielęgnacji używasz specyfików podanych przez producenta ceramiki? W sensie czy myjesz co miesiąc samochód używając tego Conservera (czy jak ona tam się nazywa)?

Opublikowano
10 godzin temu, maniek1807 napisał(a):

Ciężko mi się wypowiedzieć na tą chwilę, bo mam go 2 miesiące. Mam położoną ceramikę w ASO przed wydaniem auta i jak na razie ok.

Dziś w salonie BMW porównałem w rzeczywistości kolor Frozen Grey z Sophisto Grey z nałożoną folią matową nałożona na próbkę klapki wlewu paliwa. Różnic brak więc decyzja jest będzie folia PPF Matt. ps Każdy nowy samochód zawsze zabezpieczam (przynajmniej front samochodu) folią PPF i gorąco polecam takie rozwiązaniem w szczególności na ciemnych kolorach. Zabezpiecza przed odpryskami kamieni i drobnymi odpryskami (po prawie trzech latach maska jak nowa).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.