Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Mam pewien problem z prądem. Mianowicie, posiadam w e39 m54b22 alternator Stradax, wymieniony ponieważ oryginalny Valeo nie ładował jak powinien, mimo wszystko, z oryginałem też problem występował.
Powyżej 4000 obrotów ładowanie wzrasta do prawie 18V. Na biegu i luzie, bez znaczenia. Jednak na biegu, kiedy pojawia się błąd( pojawiają się kontrolki ABS, trakcja i akumulator), mimo, że obroty spadną, kontrolki dalej świecą, póki nie wcisnę sprzęgła. Na luzie, kiedy samochód zejdzie z obrotów, wszystko wraca do normy. Wiadomo, że sprzęgło łączy napęd z motorem więc pewnie dlatego błąd się utrzymuje, póki nie wysprzęglę. Dodam również, że gdy zbliża się przeładowanie - około 4000 obrotów, kiedy zmieniam bieg, autem szarpie, jednorazowo, ale mocno, coś jakby uderzenie, jakby zabierało mu napęd. 
Moje pytanie brzmi, gdzie szukać? Planowo mam zamiar sprawdzić i wyczyścić każdy + w samochodzie, tj. Klema akumulatora, rozrusznik, alternator (jest gdzieś jeszcze?). Oraz każdą masę, akumulator, x2 spięte z nadkolem pod maską, z tyłu w bagażniku x1 i pewnie gdzieś pod autem też znajdę. Jak już wezmę się za rozbieranie auta to chciałbym wiedzieć co jeszcze mogę sprawdzić, by nie podchodzić do tego na dwa razy. Myślałem by szukać po kolei od bezpieczników, wziąć miernik i sprawdzać każdy obwód, jednak zrezygnowałem, ponieważ musiałbym męczyć auto ciągle na wysokich obrotach. Zresztą, nie wiem czy gniazda bezpieczników pokazałyby przepięcie. Nie mam problemów z mechaniką, ale elektryki nie lubię, mimo wszystko, ograniczony nie jestem. 😉

Za wszelkie porady, co mogę sprawdzić oprócz tego co wymieniłem, serdecznie dziękuję. W poniedziałek planuje wziąć się za robotę. Załączyłbym filmik do wglądu, jednak ma zbyt duży rozmiar. Wyślę na priv lub mailem dla zainteresowanych.  
 
Pozdrawiam i dziękuję serdecznie za pomoc! 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poprzedni alternator tez dawał takie napięcie ? Ja bym reklamował jeśli to był nowy zakup. Dlaczego nie zregenerowałeś oryginału ? W którym miejscu mierzyłeś napięcie ? Warto porównać wartości akumulator i alternator. Jak chcesz sprawdzać punkty prądowe to pod nogami pasażera, pod dywanem jest skrzynka bezpieczników. Zobacz czy nie zgniła. Filmy wrzucaj na YT.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo dziwna sprawa. Daj dodatkową masę na silnik i zobacz czy problem nadal występuje. Normalnie to powiedziałbym że coś z alternatorem nie tak ale 2 sztuki z tym samym problemem?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Ad 1. 

Poprzedni alternator również dawał takie samo napięcie. Spotkałem się z problem przeładowania dwa razy. Kilka dobrych dni po drugim przeładowaniu auto nie odpaliło, sprawdziłem ładowanie i było na poziomie 11.9 do 12.4. Potrzebowałem auta na już, dlatego zdecydowałem się na kupno nowego i wymianę. Napięcie było mierzone na akumulatorze. Zweryfikuje skrzynkę oraz sprawdzę wartości tak jak radzisz. 

Ad 2. 

Dziękuję za radę, dla pewności podmienię jeszcze alternator na trzecią sztukę, następnie dorzucę masę kolejną, a później zajmę się tym co kolega wyżej zaproponował. 
 

Trochę pracy mnie czeka, mimo wszystko, mam nadzieję, że znajdę rozwiązanie, w innym przypadku zdecyduje się na wizytę w serwisie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.