Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dziś przez pół dnia był dostępny konfigurator nowej M5 G90 z rozmytymi wizualizacjami. 

Najważniejsze dane 727KM  hybryda cena podstawy od 680 000zł konfigurator bardzo  skromny mało opcji. Sensowna wersja 720 000zł. max w okolicy 800 000zł.

Czas 0-100 3.5s poprzednik wypadał sporo lepiej.

Masa ma być w okolicy 2400kg czyli 500kg więcej od F90. 

spacer.pngspacer.png

Edytowane przez --maly--
Opublikowano

Nie wiem o co chodzi, że G60 wszystkie parametry i silniki ma słabsze nawet od modeli serii 3 (np 540d), ta werja M będzie mogła konkurować z E53 AMG, a przecież jak wejdzie E63S to już będzie pozamiatane
😞 

Opublikowano

E63 AMG nie wejdzie. Co nie zmienia faktu, że te nowe M5 to jest jakiś dramat jeśli chodzi o masę i (podejrzewam) osiągi. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osiągi juz są oficjalnie podane.

0-100 3.5s

0-200 10.9s 

Wszystko słabiej od F90. Podejrzewam że są to osiągi z lunch Control przy pełnej baterii więc morze być tylko gorzej. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Największy minus, że dalej nie ma dostępnego titansibler w palecie 😔

Linia boczna i to w jaki sposób przetłoczenie przechodzi na zderzak i wyciąga tę dupę do góry - majstersztyk.

Dali opony Hankooka a nie Michelin czy Pirelli jak w M5cs poprzedniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Masa ma być w okolicy 2400kg czyli 500kg więcej od F90. 

Tradycja, mozna sie juz przyzwyczaic w sumie, 2,5 tonowe ///M 😉

Niektorzy na forum to sobie nawet chwala taka mase --> lepsze wyciszenie, lepsze poczucie "premium" etc 😉

.

Opublikowano

Adam, rzadko się z Tobą zgadzam na szczęście głównie czytając 😉 ale płakać mi się chce widząc tą masę i moc 😪

mnie spodziewałem się cudów ale że to będzie słabsze od XM w najgorszym scenariuszu nie obstawiałem. 
wizualnie mi się podoba ale technika w tym aucie w zasadzie go skreśla. Nie wyobrażam sobie aby kolejne auto po M8 to był downgrade 😬

Opublikowano

Każdy liczył, że to będzie pokaz sił a tu takie coś, a dodatkowo Audi elektryk dziś poinformował o wersji ponad 900km 🙂 i chyba 2,5 sek do setki.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, dawozbj napisał(a):

Powiesz coś więcej? 

Może się rozpędziłem. Możliwe że będzie E63, ale już bez V8, tylko jakiś kloc R6 uzupełniony ciężkim silnikiem elektrycznym. Pamiętam jak kiedyś producenci podniecali się każdym zaoszczędzonym kilogramem w nowym modelu, a teraz przybywa "symboliczne" 300- 500 kg 😀

Edytowane przez przemekk23
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, przemekk23 napisał(a):

Pamiętam jak kiedyś producenci podniecali się każdym zaoszczędzonym kilogramem w nowym modelu, a teraz przybywa "symboliczne" 300- 500 kg 😀

Ech gdzie sie podzialy te piekne czasy - kupujesz ///M --> nie bierz szyberdachu, zaoszczedzisz 20kg na dachu auta, w najgorszym miejscu. Wez dodatki karbonowe ktore obniza mase. Fotele kubelkowe urwa 10kg. Felgi kute kolejne kilka kg.

A tu [BAD] BMW na bialym koniu --> +500 kilo 😄

Realnie, jak ktos jest np "puszysty", to mozna w ciagu kilku miesiecy zrzucic ~20kg, wtedy bedzie juz tylko +480kg ^^

 

A na powaznie - silniki spalinowe nie maja juz jak konkurowac moca z elektrykami, robienie z aut sportowych/usportowionych 2,5 tonowych hybryd plugin jest slepa uliczka.

Nawet nie chce myslec o kosztach serwisowania tego V8 + calego osprzetu zwiazanego z napedem elektrycznym po okresie gwarancji, posty tu na forum za 5-10 lat beda epickie.

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 2

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opony są hankook lub PS5s jak się trafi.

Brak deski w skórze, brak boczków w skórze, generalnie poza fotelami i sufitem z alcantary jakość słabiutka jak w każdej G60. 

Z masą to nie wiem co oni zrobili. Układ hybrydowy z większą baterią w 550e waży ok 250kg (540i 1980kg vs 550e 2230kg) więc nawet bez hybrydy masa m5 była by w okolicy 2200kg. Kompletna porażka skoro dobrze wykonana f90 potrafiła ważyć 1850 kg.

Myślę że będą też kolejne wersje mocniejsze bo póki co mamy zwykłe M5 bez competition ale masy nic nie zmieni. M5 F90 bez competition i tak było szybsze. 

 

Opublikowano
21 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Osiągi juz są oficjalnie podane.

0-100 3.5s

0-200 10.9s 

Wszystko słabiej od F90. Podejrzewam że są to osiągi z lunch Control przy pełnej baterii więc morze być tylko gorzej. 

Co do osiągów to dla mnie do zaakceptowania.  Bardzo podoba mi się nadwozie w ciemnym matowym lakierze. Wnętrze w usportowionym samochodzie z praktycznie wszystkimi opcjami wybieranymi dotykowo -słabo.

Dzisiaj w formularzu kontaktowym zgłosiłem chęć odbycia jazdy testowej, zobaczymy kiedy będą dysponowali pojazdem. Auto będzie dla Żony więc wybieramy między nową Panamerą 4s-ehybrid (jazda testowa w przyszłym miesiącu) a tą M5. Budżety w zasadzie takie same bo jeden i drugi w granicach 8-stów. 

Opublikowano
2 godziny temu, Piotr U napisał(a):

Co do osiągów to dla mnie do zaakceptowania.  Bardzo podoba mi się nadwozie w ciemnym matowym lakierze. Wnętrze w usportowionym samochodzie z praktycznie wszystkimi opcjami wybieranymi dotykowo -słabo.

Dzisiaj w formularzu kontaktowym zgłosiłem chęć odbycia jazdy testowej, zobaczymy kiedy będą dysponowali pojazdem. Auto będzie dla Żony więc wybieramy między nową Panamerą 4s-ehybrid (jazda testowa w przyszłym miesiącu) a tą M5. Budżety w zasadzie takie same bo jeden i drugi w granicach 8-stów. 

Gdybym miał podobny dylemat to tym momencie brałbym natychmiast M8.

Opublikowano
Godzinę temu, scooterek napisał(a):

Gdybym miał podobny dylemat to tym momencie brałbym natychmiast M8.

Z M8 jest taki problem, że Żona chce mocną hybrydę. Do pracy ma realnie z 8 kilometrów i wtedy klasyczna V8 ma to do siebie, że  jeżdżąc do pracy i później po  mieście trzeba co  trzy, cztery dni tankować, non stop jest się na stacji.

Hybryda daje szansę osiągać rozsądne spalanie w mieście (przy czym nie chodzi o koszty) a i na trasie jest czym pojechać.

Opublikowano

Bo już nie było z czego schodzić w masie, teraz dodali 500kg i przez kolejne 20 lat będą się chwalić że każda nowa generacja będzie lżejsza 😉

Opublikowano

Nie chce być złym prorokiem ale skoro Bmw poszło w tą stronę to nie ma się co czarować że Mercedes w Amg czy Audi w Rs zrobi to samo.Moim zdaniem BMW zrobiło z M5 hybrydę tylko ze względu na ekologię żeby jednak pozostawić V8 i chwała im za to.Za to wszystko możemy tylko i wyłącznie podziękować EU która chce ratować świat🤬

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mercedes jakoś mógł wypuścić benzynowe R6 w e klasie...bmw strzeliło sobie elektrycznego samobója.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę że rabaty będą spore bo nie wydaje mi się żeby klienci rzucili się na sportowego sedana o masie ponad 2500kg. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 20.07.2024 o 13:24, franczes_ka napisał(a):

 

 

W dniu 25.07.2024 o 11:21, tomczii napisał(a):

na nowa m5 dają już 15% rabatu 😄 także nie jest źle 😄 ale mogli by dorzucić jeszcze z 5% 😄

skąd to info?

Opublikowano
W dniu 29.07.2024 o 10:03, ryb55 napisał(a):

M5 po doposażeniu to ok 800 000 zł, a  z 20% rabatem ok 640 i to jest cena mega ok. Wtedy  jest wielką konkurencją do Porsche, Mercedesa.

Panamera Turbo s e-hybrid po doposażeniu wychodzi ok 1,3 mln a po rabacie "około" 1,2 mln więc prawie drugie tyle. Wygląda na to, że M5 jednak będzie miało wzięcie. Czekam jak będzie w salonie i będzie jazda testowa.

skąd to info?

 

Opublikowano
W dniu 3.07.2024 o 21:00, Jacuss napisał(a):

Nie chce być złym prorokiem ale skoro Bmw poszło w tą stronę to nie ma się co czarować że Mercedes w Amg czy Audi w Rs zrobi to samo.Moim zdaniem BMW zrobiło z M5 hybrydę tylko ze względu na ekologię żeby jednak pozostawić V8 i chwała im za to.Za to wszystko możemy tylko i wyłącznie podziękować EU która chce ratować świat🤬

I pochwalić się że super auto M5 zużywa 1,7litra na 100km 🙂

Opublikowano
12 godzin temu, Tomi_ST napisał(a):

I pochwalić się że super auto M5 zużywa 1,7litra na 100km 🙂

To raczej bajka, ALE, wszystko zależy jak się używa, moja hybryda 550e "spala" średnio 20 kwh, zasięg wtedy ok 90 km, jadąc bardzo dynamicznie dochodzi do tego ok 4l benzyny na odcinku 200 km, po tych 200km w trasie na "niemieckiej autostradzie" przy średniej prędkości 150km/h zaspokaja się 9l/100 + 5-10 kwh, to wyniki jakich absolutnie się nie spodziewałem. Baterii nigdy nie da się rozładować do 0, tzn pokazuje zasięg 0, ale doładowuje się z rekuperacji, wtedy spalanie jest na prawdę super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.