Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Od miesiąca jestem posiadaczem E91 LCI z 2009 roku z bixenonem adaptacyjnym, modułem FRM II oraz navi Business - jednostka M-ASK 2. Od zakupu nie podobało mi sie to, że przy DRL świeciły sie także pozycyjne tylne. Postanowiłem odpalić NCS'a i je wykodować. 

Znalazłem odpowiednią linijke, ustawiłem funkcję na "nicht_aktiv" no i kodowanie. Moduł sie zrestartował, wg NCS'a kodowanie przebiegło pomyślnie, komunikat "Coding ended", teoretycznie wszystko spoko, ale.... wysiadłem z auta, żeby sprawdzic rezultat i jajco. Pozycyjne świeciły dalej, wsiadam spowrotem do auta, a to wita mnie błędem na navi "Wskaźnik świateł po lewej uszkodzony!". Wyłączyłem zapłon, włączyłem spowrotem i błąd pali po oczach dalej. 

Sprawdziłem wszystko - kierunkowskazy, pozycyjne, DRL, mijania, drogowe, przeciwmgielne, stopy - wszystko działa w jak najlepszym porządku. Nie miałem już tego dnia za dużo czasu, więc zakończyłem zabawę. Parę dni później doszedł dodatkowy błąd, taki sam, lecz dotyczący prawej strony. 

 

Po powrocie do domu dotarło do mnie, że nie zaktualizowałem SP Daten dla E89 (miałem tylko pod E46). Pobrałem SP Daten z bimmerparka, zaktualizowałem i zrobiłem drugie podejście. Na początek zapuściłem pustego MANa żeby zresetowac moduł, to niestety nic nie pomogło. Tu już typowo skupiłem się na pozbyciu błędu, kodowania tym razem były skuteczne, poszczególne funkcje sie zapisywały w module po kodowaniu. Wykodowałem kalt, warm i check control  dla kierunkowskazów, jednak i to nie pomogło. Wykodowałem kierunkowskazy LED to doszedł dodatkowy błąd o treści "Awaria kierunkowskazu lewego tylnego" oraz drugi dotyczący prawego tylnego i kierunki zaczęły szybko mrugać. Wróciłem do zakodowania kierunkowskazów LED, żeby przynajmniej działały jak trzeba, jednak z błędem nie mogę sie uporać. 

Puściłem pełną diagnostykę ISTĄ, jednak ta nie znalazła żadnych błędów. W moduł można wejść, wywołać funkcje serwisowe, z tym problemu nie ma. INPĄ sprawdzałem sprawnosc manetek, włączników i wszystko działa jak nalezy.

Błędy są cały czas, wystarczy, że włącze zapłon i wyskakują. Wyłączam zapłon i lista błędów na wyświetlaczu sie kasuje. Jednak mimo to kierunkowskazy jak i cała reszta oświetlenia, obsługi szyb, lusterek etc działają bez najmniejszego zarzutu. 

Dorzucam zdjęcie treści owych komunikatów:

448470840_1017348743067804_5452363159207890897_n.thumb.jpg.2d7e7d4c9c7cd364b4f29db451a5e5fe.jpg

448172745_1563023504256661_5571151053262415434_n.thumb.jpg.371019ea5888416cc89664dd945bbb25.jpg

448446951_1623866841721927_9062639907011049723_n.thumb.jpg.971dab05206478ee44a8a00f91aeb1ba.jpg

 

Czy ktoś jest w stanie poradzić co z tym fantem zrobić? 

Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki!

Pozdrawiam 🙂

Edytowane przez KucaQ
Opublikowano

Problem rozwiązany, ale oczywiście jak przystało na BMW rozwiązanie nie jest tak oczywiste jakby sie wydawało.

 

No więc, jak wspomniałem mam bixenon adaptacyjny - skrętny bixenon + H3 na doświetlanie zakrętów. Gdy kupiłem auto była przepalona lewa żarówka doświetlania, w Iście wyskakiwał błąd A8A8 dotyczacy awarii własnie lewego światła, na desce błedów brak. Jako że nie znoszę barwy tradycyjnej żarówki przy xenonie, załozyłem od razu komplet żarówek LED (kompaktowe, bez CanBus, więc byłem świadom, że gdzies tam błąd pojawic sie może), błedu nadal wówczas nie było na idrive, natomiast w Iście pojawił sie drugi błąd A8A9 dotyczący prawego światła, jednak dopóki nie było błedu na idrive to temat olałem. 

Najwidoczniej moje pierwsze kodowanie, które w teorii zakończyło sie powodzeniem, a w praktyce jednak nie, musiało coś zresetować w module i błąd wyskoczył takze na desce i idrive. Jednak BMW postanowiło zrobić psikusa i zamiast błąd zdefiniować chociażby jako "Doświetlenie zakrętów strona lewa niesprawne" bądź jakkolwiek w podobie, to nie, BMW postanowiło nazwac bład "Kierunkowskazy strona lewa niesprawne" 🙂 Odczytując kody błędów CC-ID, wyskoczył mi błąd 380 oraz 381, czyli identycznie jak na idrive:

Cytat
  • CC-ID 380 – Turn Signal Lights Defective- Left
  • CC-ID 381 – Turn Signal Lights Defective- Right

Stąd moje pierwotne próby szukania problemu w kierunkowskazach. 

 

A rozwiązanie jest nastepujące:

W module NFRM (FRM2) wystarczy zakodować poniższe opcje na nicht_aktiv:

Cytat

KALTCHECK_E89_FL__E7x_NSW
KALTCHECK_E89_NSW__E7x_FL
WARMCHECK_E89_FL_E7x_NSW
WARMCHECK_E89_NSW__E7x_FL

Lub oczywiście wymienić żarówki na nowe tradycyjne.

W przypadku modułu FRM3 podobno są to poniższe opcje:

Cytat

KALTUE_FL_M2_6_M1_04
WARMUE_FL_M2_6_M1_04

 

Powyższych funkcji nie namierzyłem pierwotnie jako funkcje dotyczace stricte żarówek doświetlania zakrętów, ponieważ nie są one przetłumaczone/wyjaśnione w NCS Dummy.

 

Ehh... myslałem, że E46 mnie zaskakiwało, a tu sie okazuje, że w kolejnej generacji też ciekawe kwiatki wychodzą 😄 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.