Skocz do zawartości

E39 diagnostyka- kody błędów


Mariomgf

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

To powinno być do twojego sterownika skrzyni. Na forum nie można plików pdf załączyć więc wrzuciłem na chomika.

https://chomikuj.pl/szumrak/E39/A7000+E39,9387109261.pdf

  • Dziękuję 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, 520i napisał(a):

poluzuj śruby mocujące i go ustaw. Druga osoba musi być w kabinie i musi przerzucać biegi, a ktoś w kanale reguluje pozycję 

Plastiki popękały przy elemencie obrotowym pozycjonera i nie trzyma stabilnie pozycji przy zmianach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycjoner naprawiłem . Olej dolany. Nic się  nie zmieniło. Objawy takie same. Przy wrzucaniu 3 biegu przeciąga i nagle wrzuca z szarpnięciem . 4 i 5 nie wchodza , pozycjoner pokazuje 4 ale biegu nie ma, jest luz. 

Kolejnym problemem jest halas dyferencjalu. Myslalem, że to łożysko i je wymieniłem.  Glośniej przy zdejmowaniu nogi z gazu. Poziom oleju jest ok, ale tylu opiłków jeszcze w życiu w oleju nie widziałem.. Świeci się kontrolka od klocków, klocki i tarcze są nowe. Przy wykonywaniu procedury kontroli poziomu oleju mrygneła kilkukrotnie. Wskaźnik   poziomu paliwa pokazuje w zakresie 14 - 35 litrow, wymienialem pompę paliwa -pływak pracuje swobodnie, przy teście  zegarów w inpa wskaźnik  również pracuje w całym  zakresie . Są jakieś newralgiczne punkty masy, które warto sprawdzić przy tej budzie ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to 3.0 diesel, o skrzynia jest faktycznie amerykańska z koncernu GM. Oryginalnie ma oznaczenie 5l40.

Zeby spuścić olej:dkręcić korek spustowy w misce olejowej. Potem miska olejowa w dół - zostanie w niej trochę oleju. Filtr jest wymienny - należy kupić nowy. I teraz w zależności od modelu stosowano na "ryjku" filtra wchodzącym w płytę sterującą- uszczelkę - dystans- uszczelka. Jak wyciągniesz filtr, należy sprawdzić czy coś zostało w otworze. potem nowy filtr na miejsce, miska olejowa na miejsce (nie proponuję stosować uszczelki miski z korka - puszcza.) ja stosowałem uszczelkę zwykłą posmarowaną z obu stron cienką (bardzo cienką) warstwą silikonu czarnego.

Potem należy wlać olej poprzez otwór wlewowy (fluid level check). Uruchomić auto, manetka biegów na wszystkie pozycje i wlewać olej poprzez otwór aż zacznie się wylewać....

 Dla pewności, najlepiej gdy zlewasz stary olej, policzyć jego ilość wlewając do butelki litrowej i będziesz wiedział ile mniej więcej potrzebujesz....(pod warunkiem że była w skrzyni jego odpowiednia ilość) 

Bez nazwy.png

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda że masz licznik źle zakodowany, ale to nie powinno mieć wpływu na działanie skrzyni. Przy 5hp19 licznik jest ustawiony na tiptronic i tu pewnie powinno być tak samo.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ze board computer skonfigurowany pod 2003r 

Datę prod licznika znajdziesz w teście nr1 licznika

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.