Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
20 minut temu, 520i napisał(a):

na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam. My, możemy tu pomóc Ci ogarnąc na tyle na ile możemy, mechanikę, ale.....

wymieniłeś już olej.....to koszt który poniosłeś

piszesz, że czujnik tez wymienisz - to kolejny koszt....

według mnie - brnij dalej.....

jeśli manualnie wchodzi 3 bieg - to ekstra.

$ bieg, najprawdopodobniej nie wchodzi bo jest za mało oleju lub czujnik przekazując złą temperaturę do kompa, nie pozwala wrzucić 4 biegu.

Jestem w Pl a wszystkie dane tej skrzyni są na kompie stacjonarnym w Norge. Jutro przejrzę laptopa, cy mam tu instrukcje, ale mam kupę roboty w domu (urlop....hahahahah) i nie wiem czy przed wieczorem znajdę czas.....

A powiedz czy jest mozliwosc wymiany tych tarcz bez demontazu skrzyni? Jak z dostepem do nich? Nie mam kanalu ani podnosnika warsztatowego wszystko robie leżąc pod autem stojącym na najazdach. Jestem wdzieczny za kazda wskazowke ktora od Was otrzymalem !  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wymienisz tarcz w skrzyni bez jej demontażu i kompletnej rozbiórki. To nie muszą być tarcze, jest wiele przyczyn, niesprawny elektrozawór, pęknięty kosz, w co akurat wątpię dla czwartego biegu, pęknięty uszczelniacz kosza. Tu raczej bez rozbiórki się nie obejdzie, a przynajmniej miska i sprawdzenie elektrozaworow.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
5 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Nie wymienisz tarcz w skrzyni bez jej demontażu i kompletnej rozbiórki. To nie muszą być tarcze, jest wiele przyczyn, niesprawny elektrozawór, pęknięty kosz, w co akurat wątpię dla czwartego biegu, pęknięty uszczelniacz kosza. Tu raczej bez rozbiórki się nie obejdzie, a przynajmniej miska i sprawdzenie elektrozaworow.

Ok. Z miską nie będzie  problemu żeby  sobie poradzić. Jutro będzie  czujnik temperatury więc będę działał dalej

Opublikowano

prawda, tarcz i uszczelniaczy nie wymienisz bez demontażu skrzyni.

ale, skoro wchodzi 3 bieg manualnie, to jest duża szansa że to tylko

1.za mało oleju w skrzyni,

2.niesprawny elektrozawór,

3.zapchany (nie ma pełnej przepustowości) filtr oleju,

4.niesprawny czujnik temperatury.....

pamiętaj też o tym, że błędy ABS i silnika, wpływają na działanie skrzyni.....

Opublikowano
11 minut temu, 520i napisał(a):

Tej odpowiedzi potrzebowalem. Czujnik ktory kupilem to calkiem inna konstrukcja do montazu zewnętrznego. Dzieki za szybka odpowiedz i przydatne linki ! 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Mariomgf napisał(a):

Dzieki za szybka odpowiedz i przydatne linki

szukam sdalej, ale instrukcje skrzyń, mam na dużym kompie w NO. tu, muszę szukać instrukcji na nowo w necie....

Ja, zaopatrywałem się w dwóch hurtowniach- warsztatach (najczęściej): samko i midparts. Obie firmy są z wawy. korzystałem jeszcze z usług sentyrz (kraków) i długołęka z okolic bodajże wrocka. Poszukaj ich telefonów w necie i pytaj o ten czujnik. Powinni mieć. Kiedyś najtańszy był samko (ale ja dużo gratów do skrzyń od nich brałem, więc być może to moje zniżki). Midparts był drogi. Długołęka i sentyrz to też niezbyt wysokie ceny. U sentyrza, może telefon odebrać kobieta - to córka właściciela która przejęła warsztat - zna się na rzeczy

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W 5hp19 czujnik temperatury jest tuIMG_20240802_211833.thumb.jpg.39bbddb3e517f4049d148cc0bec0e1cc.jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Sprawdzalem opornosc elektrozaworow. Wszystkie czarne maja taka sama 6,4 Ohm jak dobrze pamietam. Z niebieskich jeden odbiega o 0,2 ohma , cos w granicach 33,4 -33,6 Ohm . 

Opublikowano
23 godziny temu, Mariomgf napisał(a):

Czy muszę  stosować  jakieś  specjalne oringi ? 

tak. one śą w OHk'u (oerhaul kit) lub dzwoń do samko lub midparts i powiedz że potrzebujesz oringi na elektrozawory do twojej  skrzyni. koniecznie zaznacz, że twoja skrzynia pochodzi z Bmw.

Opublikowano

Nowego czujnika nie dostanę, żadna firma juz nie posiada. Kupilem uzywana wiazkę, niestety po zlozeniu ten sam problem. 51 stopni  na   skrzyni przed odpaleniem... Oringi zalozylem vitonowe

Opublikowano
21 minut temu, Mariomgf napisał(a):

Kupilem uzywana wiazkę, niestety po zlozeniu ten sam problem. 51 stopni  na   skrzyni przed odpaleniem...

sprawdź gniazdo i okolice. Sprawdź kable idące ze skrzyni do kompa...Może problem leży w wiązce która gdzieś dotknęła wydechu? 

Opublikowano

Wiązka cała. Gniazda ok. Jutro sprawdze rezystancje czujnika na starej wiazce pod wzgledem temperatury otoczenia zgodnie z tabelą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może sterownik skrzyni uszkodzony.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
23 minuty temu, szumrak napisał(a):

Może sterownik skrzyni uszkodzony.

Sterownik mam nowy. Rezystancja czujnika zgodna z temperatura otoczenia. Przegladam kablownice

Opublikowano

Wiązka  sprawdzona, wszystkie przejscia są. Odlaczylem sterownik silnika. Jeden pin zagięty.. naprostowałem, ale jest na krawedzi. 2/3 testy w inpie pokazalo blad czujnika. Temperatura zmalała do 40 stopni na postoju.  oddałem do speca żeby  polutował.  Włożę spowrotem swoją wiązkę bo rezystancja  na niej jest wzorowa. Cdn.. 

20240808_203547.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To zdaje się pin 29 czwartej wtyczki, czyli: A/C compressor signal

Raczej nie ma nic wspólnego ze skrzynią.

 Czujnik temp oleju skrzyni biegów jest podłączony do wtyczki 40 pionowej pin12 masa, pin22 sygnał.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
7 godzin temu, szumrak napisał(a):

To zdaje się pin 29 czwartej wtyczki, czyli: A/C compressor signal

Raczej nie ma nic wspólnego ze skrzynią.

 Czujnik temp oleju skrzyni biegów jest podłączony do wtyczki 40 pionowej pin12 masa, pin22 sygnał.

Zgadza się,  ten pin nic nie zdziałał. Podesślesz może schemat które piny są  od czego?   

Włożyłem swoja wiazkę, temperatura 39 stopni na wylaczonym silniku. Coś zwiększa rezystancje ale wiązka od skrzyni do sterownika jest ok , mam malo oleju bo wydali mi nie taki.ogolnie wlałem już w skrzynie  9 litrow biorac pod uwage kapanie przy demontazu dosc duzo tak jakby  kinetyka byla pusta. Jutro dostawa i probuje dalej. Podmienie znowu sterowniki skrzyni które mam bo wczesniej nie było przeciez oleju w skrzyni.   Dodatkowo pozycjoner zaczął mi szwankować  i mam problem z wrzucaniem biegów. Jeszcze mam nadzieję i determinacje , że uda sie dojść do tego co broi  !  

Opublikowano
2 godziny temu, Mariomgf napisał(a):

pozycjoner zaczął mi szwankować  i mam problem z wrzucaniem biegów.

poluzuj śruby mocujące i go ustaw. Druga osoba musi być w kabinie i musi przerzucać biegi, a ktoś w kanale reguluje pozycję 

Opublikowano
2 godziny temu, Mariomgf napisał(a):

wlałem już w skrzynie  9 litrow

ktoś musi siedzieć w kabinie i przy włączonym silniku mieszać biegami aby wypełnić układ. Potem czekasz aż silnik nabierze odpowiedniej temperatury i sprawdzasz poziom. Jak za mały - uzupełniasz aż do momentu gdy zacznie się wylewać....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.