Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To jest tabliczka z mojej. Aktualnie wyjechalem za granice i wracam dopiero za miesiac wiec auto czeka do tego czasu 

20240627_184606.jpg

Opublikowano

no, 5HP24

olej ESSO LT 71141

wlew oleju znajduje sie po prawej stronie skrzyni z tyłu.

Będziesz potrzebował procedurę uzupełnienia oleju- daj znać. zrobię zrut ekranu z serwidsówki ZF do tej skrzyni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli ktoś sprzedaje auto i skrzynia nie działa i jak twierdzi wystarczy tylko zmienić sterownik , a sam tego nie robi mimo, że nie są jakieś drogie a trzeba na cenie sporo opuścić bo auto niesprawne, to takie trochę podejrzane. To może być grubsza naprawa.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
W dniu 23.06.2024 o 16:32, Mariomgf napisał(a):

po wymianie skrzyni, auto kupiłem niesprawne- z "teoretycznie" do wymiany sterownikiem skrzyni.

1. czyli skrzynia została wymieniona? Ta co jest, nie jest oryginalna?

2. Czy jest możliwość abyś odzyskał oryginalną skrzynię od sprzedającego? 

3. czy dostałeś sterownik?  ""teoretycznie" do wymiany sterownikiem skrzyni."

Opublikowano
W dniu 3.07.2024 o 20:46, 520i napisał(a):

1. czyli skrzynia została wymieniona? Ta co jest, nie jest oryginalna?

2. Czy jest możliwość abyś odzyskał oryginalną skrzynię od sprzedającego? 

3. czy dostałeś sterownik?  ""teoretycznie" do wymiany sterownikiem skrzyni."

1. Tak skrzynia zostala wymieniona, od E38. Przez poprzednich wlascicieli.

2. Sprobuje odzyskac, ale pewnie bedzie ciezko 

3.Dostalem dwa sterowniki skrzyni 

- oryginalny na ktorym auto mialo 1 i wsteczny i komunikaty awaryjne, oraz  drugi zmodowany z Alpiny od msmods na ktorym auto nie krecilo rozrusznikiem.

Kupilem drugi sterownik od msmods pod ta skrzynie  i silnik (plug&play) ale problemy nadal zostały  

Opublikowano (edytowane)

jest tak: skrzynia, o ile ma ten sam symbol (np 5hp19 lub ten nadany przez BMW) będziea chodzić pod warunkiem że dzwon (przyłącze do silnika) jest takie samo. To montaż.

Teraz najważniejsze: sterownik skrzyni i czujniki....

Sterownik od e38 będzie inny niż do e39 - kwestia połączenia elektrozaworów, czujników i reszty. (czasami jest tak że skrzynia np od passata prze´łożona do innego passata nie będzie chodzić pomimo że to ten sam rocznik)

Jeśli masz oryginalny sterownik skrzyni (z tego auta) to daj go do przejrzenia i sprawdzenia.

Jeśli otrzymasz starą oryginalną skrzynię, to też ją daj do przeglądu (nie wkładaj jej, bo popełnisz błąd {wiem co mówię, bo gmerałem przy automatach 12 lat])

Po złożeniu tego wszystkiego do kupy, pozostanie do przejrzenia wiązka (zakładam że jakiś domorosły szpenio też tam grzebał) Trzeba przejrzeć wiązki i tam gdzie kable wyglądają na ruszane (ingerencja pana zenka z garażu - to trzeba to sprawdzić) (podpowiedź - sprawdzaj wszystkie wiązki - jeśli są izolowanie inaczej niż fabryka to zrobiła - masz trop)

według mnie to jedyna możliwośc.

Podłącz INPA lub ISTA (skasuj stare błędy) i podaj te które wyskoczą..

podaj kody błędów z silnika, abs (czujniki abs są potrzebne także skrzyni, tak samo jak np przepustnica z której skrzynia dostaje sygnały), skrzyni......

Przeczytałem Twój pierwszy post ponownie i się zacząłem zastanawiać czy nie pomogłaby wymiana tego sterownika który jest tam zamontowany, na ten oryginalny który dostałeś.....

Jak wygląda olej w skrzyni?

1.jest czarny, ale nie śmierdzi spalenizną?

2. jest czarny i śmierdzi spalenizną

3. jest czerwony ( w zasadzie brunatno-czerwony) i śmierdzi spalenizną

4. jest czerwony i nie śmierdzi spalenizną

pkt 2 i 3 kwalifikują skrzynię do remontu - nowy OHK, tarczki..... koszt niezbyt duży. koszta zaczynają sie gdy pęknięty jest kosz lub planetarka (ale te części akurat można kupić używane z innej skrzyni (nowe na rynku są tylko chińskie- w większości przypadków)

poniżej przykład z aliexpress dotyczący 5hp24 właśnie:

https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-5hp24.html?spm=a2g0o.best.search.0

podaj (jeśli to nie tajemnica) VIN, może uda się dojśc jaka skrzynia w oryginale siedziała w tym aucie......

 

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 10.07.2024 o 11:28, Mariomgf napisał(a):

Tak skrzynia zostala wymieniona, od E38

Słabo się na tym znam, ale czy wziąłeś pod uwagę, że mogło być inne przełożenie dyfra ? Może mechanicznie nie ma to znaczenia; nie wiem, ale na pewno sterownik nie będzie banglać ożeniony  z dyfrem o innym przełożeniu.

Opublikowano
W dniu 1.07.2024 o 19:05, 520i napisał(a):

no, 5HP24

olej ESSO LT 71141

wlew oleju znajduje sie po prawej stronie skrzyni z tyłu.

Będziesz potrzebował procedurę uzupełnienia oleju- daj znać. zrobię zrut ekranu z serwidsówki ZF do tej skrzyni

Podeślij  proszę procedurę na [email protected] , jeśli  masz jeszcze jakieś  materiały  od e39, które  mogą  się  przydać  topoproszę  :) 

Opublikowano
W dniu 12.07.2024 o 18:14, Mariomgf napisał(a):

Podeślij  proszę procedurę

wysłałem.

skasuj jeszcze raz wszystkie błędy w silniku i abs. podaj te, które wyskoczą nowe....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po przerwie :) Wymieniłem sterownik abs na identyczny. Skasowałem błędy i przejechałem się. Błędy skrzyni  49 i 54   reszta bez  komunikatów 

20240727_093315.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dopiero teraz to sprawdziłeś?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Tak, bylem za granica, auto czekalo. Dostalem info przy zakupie ze olej byl wymieniany .. ehh . Wziąć pałe i lać przez łeb takich agentów

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Mariomgf napisał(a):

Oleju w skrzyni bylo  0,5l ....

:classic_biggrin:

Tak mi się przypomniało. 

Kiedyś naprawiałem swoją u pewnego mechanika jak sam nie miałem możliwości. Miał E39 porobioną chyba na 400KM, benzyna  + turbo, manual. Założył nową/używaną skrzynię z "wymienionym" olejem i nie sprawdził. Zrobił około 100 km na pełnym bucie, ale odniósł wrażenie, że chyba trochę głośno skrzynia chodzi. Oleju nie było, skrzynia przeżyła :classic_biggrin: 

Opublikowano

Manual chyba bardziej odporny :) ja przejechalem moze 2 kilometry testowe   wlalem olej, poki co weszlo 5 litrow.  4 bieg nadal nie wchodzi , od 1-3 pracuje dobrze Bledy jakie sie pokazuja

20240727_164836.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Mariomgf napisał(a):

Oleju w skrzyni bylo  0,5l ....

A my się głowimy co może jej być 🙃.Czujnik temperatury oleju leży na mechatronice, w takiej koszulce. Może tarczki spalone dla 4 biegu. Ręcznie przerzuca wyżej?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

jesteś pewny że masz właściwą ilośc oleju? jak to sprawdzałeś?

zimny, czy ciepły silnik? olej wlewany przez otwór wlewowy?

Opublikowano
15 godzin temu, piotr520 napisał(a):

A my się głowimy co może jej być 🙃.Czujnik temperatury oleju leży na mechatronice, w takiej koszulce. Może tarczki spalone dla 4 biegu. Ręcznie przerzuca wyżej?

Recznie tez nie wchodzi - jakby sie slizgalo 

Opublikowano
15 godzin temu, 520i napisał(a):

jesteś pewny że masz właściwą ilośc oleju? jak to sprawdzałeś?

zimny, czy ciepły silnik? olej wlewany przez otwór wlewowy?

35 stopni to praktycznie zimny silnik zgodnie z procedura, ale czujnik mam uwalony wiec pewnosci nie mam ( pokazuje mi po nocnym postoju 44 stopnie w skrzyni) olej wlewany przez otwor wlewowy i na odpalonym silniku po przerzuceniu biegow R,D, 1-3 po 3 sekundy  ( 3bieg zrzuca samoczynnie po sekundzie)   

Opublikowano
6 minut temu, Mariomgf napisał(a):

3bieg zrzuca samoczynnie po sekundzie

jeśli zrzuca samoczynnie to:

1. spalone tarcze 3 biegu - co by potwierdzał Twój poprzedni wpis: "Recznie tez nie wchodzi - jakby sie slizgalo"

2. za mało oleju w skrzyni

pierw wymień czujnik temperatury...

czy stary olej, śmierdział spalenizną?

 

Opublikowano
30 minut temu, 520i napisał(a):

jeśli zrzuca samoczynnie to:

1. spalone tarcze 3 biegu - co by potwierdzał Twój poprzedni wpis: "Recznie tez nie wchodzi - jakby sie slizgalo"

2. za mało oleju w skrzyni

pierw wymień czujnik temperatury...

czy stary olej, śmierdział spalenizną?

 

Zrzuca samoczynnie przy wykonywaniu procedury sprawdzania oleju - na postoju,manual -  wrzucenie 3 biegu.   Jesli chodzi o jazde to bieg nr 3 wrzuca i  pracuje prawidlowo. Bieg 4 nie dziala. 

Stary olej mial dziwny lekko gorzki zapach, ale biorac pod uwage ilosc jaka go byla nie wiem czy brac to pod uwage.

Wymienie czujnik. 

Zastanawiam sie czy dalej ładować  kasę w tego kota w worku bo wszelkie informacje ,które  miałem  od sprzedajacego mijają  się  z prawdą i możliwe,że wyrzucam pieniądze  w błoto..

Opublikowano
W dniu 28.07.2024 o 12:45, Mariomgf napisał(a):

Zastanawiam sie czy dalej ładować  kasę w tego kota w worku bo wszelkie informacje ,które  miałem  od sprzedajacego mijają  się  z prawdą i możliwe,że wyrzucam pieniądze  w błoto..

na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam. My, możemy tu pomóc Ci ogarnąc na tyle na ile możemy, mechanikę, ale.....

wymieniłeś już olej.....to koszt który poniosłeś

piszesz, że czujnik tez wymienisz - to kolejny koszt....

według mnie - brnij dalej.....

jeśli manualnie wchodzi 3 bieg - to ekstra.

$ bieg, najprawdopodobniej nie wchodzi bo jest za mało oleju lub czujnik przekazując złą temperaturę do kompa, nie pozwala wrzucić 4 biegu.

Jestem w Pl a wszystkie dane tej skrzyni są na kompie stacjonarnym w Norge. Jutro przejrzę laptopa, cy mam tu instrukcje, ale mam kupę roboty w domu (urlop....hahahahah) i nie wiem czy przed wieczorem znajdę czas.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.