Skocz do zawartości

E39 diagnostyka- kody błędów


Mariomgf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie! , proszę o pomoc w wyjaśnieniu komunikatów błędów z inpa.

Bmw e39 535i automat - po wymianie skrzyni, auto kupiłem niesprawne- z "teoretycznie" do wymiany sterownikiem skrzyni. Został on wymieniony, po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilkudziesięciu metrów pojawia się komunikat trans. Fail safe  i skrzynia gubi biegi.  Dorzucam zdjęcia z nr błędów. Proszę   o pomoc, jest to moje pierwsze BMW,  moje drugie auto to Mazda 929 coupe z 1986- w której wszystko robię sam  lecz nie potrzeba tam komputera 😁 pozdrawiam ! 

20240623_153057.jpg

20240623_152741.jpg

20240623_152838.jpg

20240623_152848.jpg

20240623_152901.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dopóki nie zrobisz porządku z błędami ECU i ABS nie szukaj problemu w skrzyni. Co znaczy ze skrzynią gubi biegi? Jeżeli jedzie tylko na 3 biegu to jak wyżej.

Na 90% sterownik pompy ABS do wymiany.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale "drosselklappenpotentiometr" to element silnika..... Sprawdź błędy silnika... niby przepustnica to element silnika, ale skrzynia też dostaje z niego sygnał.....

być może, jest faktycznie jakiś błąd braku komunikacji między sterownikami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy abs i ecu wyeliminowane. 

Gubi biegi: ruszam na D,startuje normalnie,  po kilkunastu metrach rozłącza bieg jakbym wcisnął sprzęgło lub przełączył na N 

Kilkukrotnie po wymianie czujnika abs prawy przod , pojawil się bląd nr 6 wlasnie tego czujnika. Wymienię sterownik abs i będę próbował dalej. Dzięki za sugestie   

Pojawiają  się następujące  błędy 

 

20240627_122100.jpg

20240627_122108.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy próbie przejażdzki testowej na M zmienia biegi z przeciąganiem (zwiększają się obroty jakbym przytrzymywał sprzęgło) do biegu nr 3. Czwórki i piątki już nie załącza. 

Czy może to być rownież pozycjoner skrzyni ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2024 o 22:05, fold napisał(a):

Mi wygląda na problem komunikacji CAN pomiędzy sterownikami. Ostatnio był podobny temat zobacz czy to nie pomoże:

 

Kostke stacyjki mam nową, bezpieczniki sprawdzone, termostat nowy, pojawil mi sie dwukrotnie błąd sondy 1 i 2 , czekam na dostawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak dla mnie problem leży w pozycjonerze biegów. Albo wtyczka zaśniedziała, albo z samym pozycjonerem jest coś nie tak. Żeby go rozebrać i wyczyścić trzeba rozwiercić nity. Przy okazji sprawdź wtyczkę przy skrzyni. Może być że ktoś odkręcał linkę od niego i źle ustawił. Na Youtube znajdziesz filmiki na temat czyszczenia pozycjonera. Kilka fotek jak czysciłem u siebie, przy okazji podegnij te blaszki żeby mocniej odciskały 

1719497112183_040838.jpg

1719497112175_040820.jpg

1719497112165_040805.jpg

1719497112157_040753.jpg

1719497112147_040740.jpg

1719497112138_040718.jpg

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, piotr520 napisał(a):

Jak dla mnie problem leży w pozycjonerze biegów. Albo wtyczka zaśniedziała, albo z samym pozycjonerem jest coś nie tak. Żeby go rozebrać i wyczyścić trzeba rozwiercić nity. Przy okazji sprawdź wtyczkę przy skrzyni. Może być że ktoś odkręcał linkę od niego i źle ustawił. Na Youtube znajdziesz filmiki na temat czyszczenia pozycjonera. Kilka fotek jak czysciłem u siebie, przy okazji podegnij te blaszki żeby mocniej odciskały 

1719497112183_040838.jpg

1719497112175_040820.jpg

1719497112165_040805.jpg

1719497112157_040753.jpg

1719497112147_040740.jpg

1719497112138_040718.jpg

Dzieki za szybką odpowiedź,  zabieram sie za demontaz. Dam znac jakie beda efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladajac pozycjoner zauwazylem, ze skrzynia ma 7 pozycji dzwigni. A na dzwigni zmiany  biegow mam 4 pozycje PRND. Czy dobrze mysle ze mam skrzynie starszego typu z wyborem jeszcze 1,2,3 i powinienem zalozyc dzwignie od tego typu w kokpicie ? Co myślicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie pozycjonera nie pomoglo. Wymienilem sterownik abs ale cos w nim nie gra, ma inne numery, po zakodowaniu pojawiaja sie bledy z regulacja zaplonu i biegiem jalowym.  Czekam na dostawe sterownika z takimi samymi numerami. Dodam tylko, że jakiś paprak zakleił kontrolki ABS i ASC taśmą izolacyjną żeby nie pokazywały problemu...

Mam problem z kątem skrętu. W lewo mam 2 obroty kierownicą- opona ociera aż o wewnetrzna stronę nadkola a w prawo 1,5 obrotu... ledwo z bramy wyjeżdżam. 

W którym  miejscu zacząć prawidlowo regulację?

Auto z 1998 roku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Faktycznie to trochę dziwne, zajrzyj we wtyczki od pozycjonera biegów i do gniazda w które wchodzi, czy ilość przewodów się zgadza.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jaką masz obecnie założoną skrzynię? Jaki rocznik auta?

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
21 godzin temu, Mariomgf napisał(a):

Czyszczenie pozycjonera nie pomoglo. Wymienilem sterownik abs ale cos w nim nie gra, ma inne numery, po zakodowaniu pojawiaja sie bledy z regulacja zaplonu i biegiem jalowym.  Czekam na dostawe sterownika z takimi samymi numerami. Dodam tylko, że jakiś paprak zakleił kontrolki ABS i ASC taśmą izolacyjną żeby nie pokazywały problemu...

Mam problem z kątem skrętu. W lewo mam 2 obroty kierownicą- opona ociera aż o wewnetrzna stronę nadkola a w prawo 1,5 obrotu... ledwo z bramy wyjeżdżam. 

W którym  miejscu zacząć prawidlowo regulację?

Auto z 1998 roku 

Odkręć końcówki kierownicze od drążków i zobacz czy są nakręcone na podobną długość jeśli jedna strona jest zdecydowanie więcej wkręcona to ustaw maglownice tak aby była w środkowym położeniu, czyli po 2 obroty w lewo i prawo, przestaw kierownicę na wieloklinie tak żeby była prawidłowo. Przykrec drążki i ustaw zbieżność 

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2024 o 18:35, Mariomgf napisał(a):

Zakladajac pozycjoner zauwazylem, ze skrzynia ma 7 pozycji dzwigni. A na dzwigni zmiany  biegow mam 4 pozycje PRND.

niekoniecznie. ja mam 520i a skrzynia to 5hp19. Też ma 7 pozycji wybieraka a skrzyni, ale w kabinie manetka ma PRND. Tak ma być.

Masz pewnie też skrzynię firmy ZF. zobacz po stronie wybieraka z tyłu nieco wyżej wybieraka powinna być metalowa naklejka. Zielona albo czarna - na niej jest zapisany oryginalny sybol skrzyni ZF a nie "czary" stosowane przez BMW....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Aż sprawdzę u siebie, bo mam akurat 5hp19 na stole, ale pozycjoner biegów ma taki jak wkleiłem fotki, lewarek nie posiada pozycji 123.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotr520 napisał(a):

bo mam akurat 5hp19 na stole

na zapas robisz?

także mam 5hp19 na stole (z mojej pierwszej e39).... Mam już zregenerowane wszystkie kosze - została pompa zrobienia i składam ją....

A ta blaszka z danymi jest z tyłu skrzyni od strony wału po lewej stronie (tabliczka jest zielono-aluminiowa lub czarno-aluminiowa) - moja pomyłka z tą wklejką z boku...

Nigdzie w moich papierach nie mogę znależć jaka skrzynia była wkładana do 535.... Był to ZF - to na pewno - tylko nie wiem jaka, czy 5hp19 czy 6hp19..... GM była wkładana do diesli.

sprawdzałem w serwisówkach firm, które robią graty do automatów....

Na rynek amerykański (chyba) do e39 wkładali 5l40e - to skrzynia GM 

 

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

5hp24 i ten pozycjoner jest właśnie z takiej skrzyni.

Według mnie jest problem z ciśnieniem oleju lub jego brakiem.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, 520i napisał(a):

na zapas robisz?

 

 

Kupiłem na zapas, bo w mojej e46 przy zmianie biegu z 2 na 3 występują drgania auta, podejrzewam nieszczelność na koszu albo zużyte tarcze, no chyba że coś z mechatroniką. Niestety brak czasu żeby się za to zabrać. Bo problem nie jest jakiś dokuczliwy, ale wkurza.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szumrak napisał(a):

Według mnie jest problem z ciśnieniem oleju lub jego brakiem.

też o tym pomyślałem......w 5hp24 korek wlewowy skrzyni jest po prawej stronie od tyłu.....

Procedura uzupełniania oleju jest prosta.....

Olej też nie kosztuje worka złota za litr......

Jeśli masz zielonego stickera na skrzyni, to wlewasz ESSO LT 71141

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotr520 napisał(a):

z 2 na 3 występują drgania auta, podejrzewam nieszczelność na koszu albo zużyte tarcze, no chyba że coś z mechatroniką

Nieszczelnośc gdyby była -to skrzynia by się ślizgała i wpadała w tryb awaryjny

zużyte tarcze - powodują uślizg skrzyni i natchmiastowy tryb awaryjny...

wygląda na mechatronikę..... Brałeś pod uwagę regenerację konwertera?

zużyty elektrozawór, albo zacinający się tłoczek w płycie....

ja gdy rozkręciłem i pomierzyłem tarczki z mojej pierwszej e39, to okazało się że maja grubośc nominału. Nie kupowałem nowych. Przekładki też były w ładnym stanie - o ile pamiętam to dwie przekładki przeszlifowałem papierem ściernym.....

Ale OHK (gumki, teflony, uszczelniacze na pompie i z tyłu) poszedł bezwzględnie do wymiany.... Zostawiłem też oryginalne panewki, choć teraz pompa jest na stole i chyba pokuszę się żeby ją wymienić - ona akurat jest najbardziej newralgiczna....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam konwerter na podmianę, ale to kupa roboty i brak czasu. Olej tylko wymieniłem, skrzynia jakby lepiej pracowała, ogólnie to ona pracuje wzorowo oprócz tej zmiany z 2 na 3.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, piotr520 napisał(a):

oprócz tej zmiany z 2 na 3.

elektrozawór MV1 wyłącza się gdy włącza się 3 bieg....

wyłącza się także elektrozwór EDS3 i ewłącza się eektrozawór EDS 4. EDS4 włącza się gdy wchodzi 3 bieg. Obsługuje on też sprzęgło w konwerterze....

Bez nazwy.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgadza się, ale jak zmieniałem olej w skrzyni to nie miałem zaworów na podmianę, ani dokumentacji skrzyni, dziś mam wszystko, to czasu brak😬. A u kolegi z tematu pojawiły się jakieś inne błędy? Wtyczki sprawdzone czy nie zaśniedziałe?

Wam też forum działa jakoś tępo?

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.