Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam prośbę o pomoc w diagnozie i oczywiście rozwiązaniu problemu 🙂

Temat dotyczy N57 258km, przebieg 140 tys km który do tej pory nie miał żadnych problemów z DPF, wypalał się średnio co 300-500km przy jeździe miejsko-podmiejskiej. W trasie co 700-900 km. Monitoruję to w aplikacji i wiem dokładnie jak to wygląda, po wypaleniu sadza rosła powoli, na pewno nie skokowo. Przy szybszej jeździe sama schodziła w dół.

Po ostaniem wypalaniu DPFa ok 150km temu od razu bardzo szybko zaczęła rosnąć sadza ( w ciągu 20-30km) od ok 3 gr po wypalaniu do mniej więcej 30g i tak ją utrzymuje ( raz troszkę spadnie, raz trochę wzrośnie ). Wypalanie się nie uruchamia samo. Pojechałem na trasę i odpaliłem regenerację. Wszystko się zrobiło, sadza zeszła do 3gr, a po zakończonej procedurze i przejechaniu 7 km poziom sadzy już podchodzi pod 30gr znowu...

Zrobiłem kilka testów w ISTA:

Wysokie wartości ciśnienia wstecznego, na wyłączonym silniku wynosi 35mbar.

image.thumb.jpeg.0cacd46c6516c26b3c7ba396a7010d36.jpeg

 

Porównanie wskazań czujników, tu chyba jest ok?

image.thumb.jpeg.da3af5d20922719d7875bd12e535540b.jpeg

 

Te różnice są w normie?

image.thumb.jpeg.db712efe6a122a042ec7a1e786d71939.jpeg

 

I porównanie odczytów czujników temperatury spalin przed turbo i przed DPF - 

image.thumb.jpeg.4931fc4bd632ebfc67aff2bd0816a8ff.jpeg

 

Jak odczytać te dane? Wskazują co jest problemem?

Czy ciśnienie wsteczne dpf 35 hPa przy zgaszonym silniku oznacza, że walnięty jest czujnik ciśnienia? Na wolnych obrotach też jest ponad normę, przy 2 tys i 3 tys jest ok. Czy dpf umiera? Ale tak z dnia nadzień..?

No i ta różnica w temp spalin przed katem i dpfem, tam są dwa czujniki? 

Ogólnie auto zapitala, żadnych błędów nie ma.

Pomóżcie

Opublikowano (edytowane)

Zacząłbym od czujnika ciśnienia spalin przed DPF. Możesz kupić na podmianę nawet używkę za ok 50 zł lub od razu nowy, ale tylko oryginały. I do obserwacji - zawsze jakieś porównanie będzie.

Jeśli nie ma błędów o przeciążonym DPF, to jeździłbym aż się pojawią albo jednak sam zacząłby się wypalać bez wymuszania, ale już w innych interwałach niż do tej pory obserwowałeś.

Jeżeli okazałoby się, że jednak jest już na tyle przytkany, to wtedy szukać przyczyny szybkiego nabierania sadzy(to najtrudniej sprawdzić) i chyba dopiero na końcu oddać do prania/czyszczenia DPF.

Co do temperatury spalin przed DPF, to sprawdź co pokazuje w aplikacji (rozumiem, że obserwujesz w bimmer-tool).

Edytowane przez europetravel
  • Moderatorzy
Opublikowano
14 godzin temu, jarekf napisał(a):

Czy ciśnienie wsteczne dpf 35 hPa przy zgaszonym silniku oznacza, że walnięty jest czujnik ciśnienia?

tak

Opublikowano (edytowane)

rozumiem, ze mówimy o czujniku nr 5 (13627805152) z poniższego schematu ?

 

image.thumb.jpeg.9ee8e92d814f7828d5cd181c01ba7f2e.jpeg

 

Ok, wymienię czujnik.

Parametry podczas jazdy podglądam zarówno Bimmer-Toolem jak i Bimmerlinkiem w zależności czy mam czas i wezmę tablet. Akurat dzisiaj w drodze do pracy odpaliłem Bimmerlinka i ustawiłem parametry : Exhaust gas temperature in front of the DPF oraz Exhaust gas temperature upstream of the catalyst. Aplikacja pokazywała obie wartości, różniły się one trochę między sobą w zależności od jazdy (z tego co pamiętam óznica była ok 50-100 stopni) i oscylowały w granicach 300-400 stopni. 

Podczas wypalania temperatura zawsze jest w okolicach 620 stopni. 

 

 

Edytowane przez jarekf
Opublikowano (edytowane)

Założony nowy oryginalny czujnik z ASO. Wskazania zmieniły się diametralnie.

Wyrównały się zarówno odczyty z 4 czujników:

image.thumb.jpeg.c13f5383d7eb484c57745e9bed4f5352.jpeg

 

Wartości ciśnienia wstecznego też są już w normach:

image.thumb.jpeg.ad9c36574013db2c74f67f24e281f4f6.jpeg

 

Przejechałem ok 100 km od wymiany i poziom sadzy spadł z ok 40g przed wymianą do ok 28g po wymianie czujnika i teraz przyrasta w normalnym wolnym tempie. Zobaczymy kiedy się będzie wypalał i potem jak będzie rosło. Ale wydaje mi się, że problem chyba jest rozwiązany.

Jedyna rzecz to wskazania ciśnienia wstecznego na wyłączonym silniku. U mnie teraz po wymianie pokazuje 6hPa ( przed było 35hpa) a widziałem wpisy, ze powinno być 0. Czy to oznacza, ze jest jeszcze jakiś problem czy nie przejmować się tym skoro pozostałe parametry są w normie?

W IŚCIE jest info, żeby po wymianie czujnika zresetować adaptację co też zrobiłem. 

 

Edytowane przez jarekf
Opublikowano (edytowane)

jak masz btool to podejrzyj wartości parametru back pressure offset będzie wszystko wiadomo.

czujnik się adaptuje po  po zgaszeniu silnika przy temperaturze roboczej.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

Offset ciśn. wstecznego DPF pokazuje 8hPa

Właśnie miałem zapytać czy on potrzebuje czasu/przejechanych km żeby się jakoś zaadoptować. Wczoraj miałem na wyłączonym silniku po rozgrzaniu najpierw 12hPa, później zeszło do 6hPa, dzisiaj pojechałem na stację i po wyłączeniu silnika było 3hPa a po powrocie do domu już pokazuje 1hPa.

image.thumb.jpeg.5168d91e97d529cdc1c083bcd6183e33.jpeg

Zrobiłem jeszcze pomiary ciśnienia wstecznego przy obrotach i one też zmniejszyły się prawie o połowę vs to co wczoraj od razu po wymianie.  

image.thumb.jpeg.045b2dee6ad0968a760fd93dedb799ff.jpeg

 

Wygląda, że wszystko chyba jest OK?

Opublikowano (edytowane)

wszystko jest dobrze on potrzebuje właśnie ok trzech cykli do zaadaptowania... popiół masz w normie wiec przebieg wygląda na rzeczywisty... powinno wszystko wrócić co normy

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.