Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniłem słupek silnika bo blok był pęknięty.

Niestety mechanik po wielu próbach nie może dojść do ładu z nowym silnikiem.

Silnik kopci i to takim dymem błękitnym jak by źle mieszanka była spalana. I to kopcenie to nie jest takie jak przy teście uszczelniaczy zaworowych tylko normalnie kłęby dymu jak z parowozu.

Czasami zdarza się że jak jadę za kimś to jest taki właśnie dym z jakimś takim smrodem jak by sprzęgło się paliło.

 

Poza tym przerywa, dławi się. Jedzie ale jak by zapłony wypadały. Nie ma mocy.

Dodam że odma i połączenia odmy wymienione na nowe. Oleje filtry nowe. Świece nowe. Cewki i vanosy z poprzedniego silnika na których silnik pracował.

Po podłączeniu kompa błędów brak. No chyba że za krótko odpalany i może po jakimś czasie wyskoczą.

Mam pytanie. Co może być powodem? Czy po takiej wymianie powinienem zrobić jakieś nastawy i adaptacje na INPIE?

 

Opublikowano

Czy nikt nic nie podpowie? Nie ma takich silników?

Kopci jak na filmiku przy dodawaniu gazu lub na wolnych obrotach. Poza tym dusi się przy dodawaniu gazu i za każdym razem przy wchodzeniu na obroty na kolejnych biegach. Jak już się rozkręci to idzie i nawet nie dymi.

Jak rozgrzany to trudności w odpaleniu.

 

Co ciekawe żadnych błędów. Zrobiłem Adaptacje Vanosów, Valvetronic.

Poza tym auto na prawdę ładne. Szkoda żeby stało...

20240623_202240.jpg

20240623_202312.jpg

20240623_202336.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kompresja była sprawdzana?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tam muszą być jakieś błędy. Czym były odczytywane? 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
1 godzinę temu, szumrak napisał(a):

Tam muszą być jakieś błędy. Czym były odczytywane? 

No właśnie nie ma. Ista, inna, inne czytniki. Są błędy ale z drzwiami itp. Nie silnika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jakie jest ciśnienie paliwa i masa powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika oraz na 3 biegu gaz w podłodze? Jaki jest zapach spalin:

-oleju

-benzyny

-słodkawy

-metaliczny?

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
W dniu 4.07.2024 o 20:56, szumrak napisał(a):

Jakie jest ciśnienie paliwa i masa powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika oraz na 3 biegu gaz w podłodze? Jaki jest zapach spalin:

-oleju

-benzyny

-słodkawy

-metaliczny?

Sprawdzę. Cc do zapachu.Hmm nie mam pojęcia jak to odróżnić. Mechanik twierdził ze nie olej raczej obstawiam benzyny  lub metaliczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli jest taki metaliczny to skłaniałbym się to stwierdzenia że zatkany układ wydechowy, zapewne katalizator.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odczyt parametrów silnika. Tam masz chyba filtr paliwa z regulacją ciśnienia, sprawdź czy jest podpięty wężyk podciśnieniowy między filtrem paliwa i silnikiem. Filtr jest pod autem bliżej zbiornika.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrzuty są ucięte z prawej strony i nie widać parametrów znajdujących się po prawej stronie.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Ok. A z tego co pokazałem nic nie da się wyczytać? Bedę w domu dopiero w niedzielę i wtedy mogę zrobić nowe odczyty.

Opublikowano
W dniu 16.07.2024 o 02:13, szumrak napisał(a):

Zrzuty są ucięte z prawej strony i nie widać parametrów znajdujących się po prawej stronie.

Poprawiłem testy. Może ktoś coś zauważy? Dymi strasznie. Oleju, płynu nie ubywa. Smród jak z motocykla. Podobnie śmierdzi jak jadę za jakimś motorem. Błędów żadnych.

 

https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1MUHMgdL3RVNaG_E2xtSRb-yzt9uKUEUh

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szmurak, nie wypowiadaj sie bo chlopa w bledy wprowadzasz swoimi pytaniami oraz odpowiedziami. Tam nie ma masy powietrza, nie ma zmiennego cisnienia, nie ma filtra paliwa i nie ma sensu patrzec na inpy/isty i jakiekolwiek parametry. To jest silnik stary/mechaniczny. Jesli kopci na niebiesko (tak wynika z filmu) to spala olej. Koniec diagnozy. 

Opublikowano
8 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Szmurak, nie wypowiadaj sie bo chlopa w bledy wprowadzasz swoimi pytaniami oraz odpowiedziami. Tam nie ma masy powietrza, nie ma zmiennego cisnienia, nie ma filtra paliwa i nie ma sensu patrzec na inpy/isty i jakiekolwiek parametry. To jest silnik stary/mechaniczny. Jesli kopci na niebiesko (tak wynika z filmu) to spala olej. Koniec diagnozy. 

No dobra ale czemu spala i czemu tego na bagnecie nie widzę  chyba że za mało przejechałem. Silnik jest z vanosami i valvetronic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czemu spala, tego nie wiem. Dobrze zrobiony remont wyklucza spalanie oleju. Vanos oraz vvt to moc i praca silnika, nie ma nic wspolnego ze spalaniem oleju. Dochodzi jeszcze bardzo wazna kwestia ustawienia walkow balansujacych w n46. Jesli sa zle, silnik buczy dlawi sie i nie jedzie od dolu. 

Opublikowano
11 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Czemu spala, tego nie wiem. Dobrze zrobiony remont wyklucza spalanie oleju. Vanos oraz vvt to moc i praca silnika, nie ma nic wspolnego ze spalaniem oleju. Dochodzi jeszcze bardzo wazna kwestia ustawienia walkow balansujacych w n46. Jesli sa zle, silnik buczy dlawi sie i nie jedzie od dolu. 

No to ja właśnie tak mam. Dudni, dławi się przy dodawaniu gaxu, jak by na gar nie palu, przy rozpędzaniu przydusza się. A jak te walki ustawić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawidlowo. Niestety, aby sprawdzic, trzeba zdemontowac miske olejowa, silnik w TDC i zalozyc blokade na walki. 

Opublikowano
2 godziny temu, mkzibi napisał(a):

No to ja właśnie tak mam. Dudni, dławi się przy dodawaniu gaxu, jak by na gar nie palu, przy rozpędzaniu przydusza się. A jak te walki ustawić.

A z jakiego powodu mogą być przestawione

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie napisalem, sa przestawione, tylko moga byc zle ustawione. 

Opublikowano

Dzięki za wszelkie podpowiedzi ale jeśli już piszesz to czy możesz coś napisać konkretnie a nie chwytać za słówka.

Piszesz - spala olej i koniec diagnozy. No słaba diagnoza bo bym wolał wiedzieć jakie mogą być tego przyczyny, czego szukać.

Piszesz że mają być ustawione "prawidło". Mała pociecha z takiej wypowiedzi. Coś bliżej ? Może jakieś rozwiązanie, źródło wiedzy.

Piszesz: Nie napisałem, są przestawione, tylko mogą być źle ustawione.  Rozumiem znaczenie słów ale wpis nic nie wnosi do tego jak rozwiązać problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytaj ze zrozumieniem. Nie lapie za slowka. Walki przestawic sie same nie moga. Moga byc zle, od poczatku, ustawione. Przeciez przez internet ich nie ustawie... Jakie zrodlo wiedzy? Napisalem wyraznie: miska do zdjecia i sprawdzenia. Spalanie oleju, napisalem wyraznie: nie szukaj w elektronice, uszkodzenie mechaniczne, caly silnik do sprawdzenia. 

Opublikowano

Silnik był przekładany tzn. słupek.

Była przekładana miska oleju, smok oleju i osprzęt. Valvetronik nie. Głowica też nie.

Skąd jesteś? Podjął byś  się sprawdzenia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.