Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Jestem od niedawna posiadaczem e61 m47 163ps. Zakupiłem auto z padniętą turbiną. Oddałem do warsztatu, wymienili turbinkę na "nową".

Po wymianie stwierdziłem że jest zbyt duża turbodziura, turbina wstaje czasem przy 1800 ale najczesciej przy 2200-2400 obr. 

Pomyślałem że może żle działąjący egr go tak zamula, wymieniłem elektrozawor sterujący egr na nowy Magneti Marelli i odkad go podpiąłem zaczął się problem. Każdoraowe otwarcie zaworu sprawia ze silnik przez chwile kuleje, i na postoju i poczas jazdy ze stałą prędkością wyczwalne sekundowe spadki mocy, na postoju co kilkanascie sekund jakby wypadał zapłon. Po zdjęciu podciśnienia z zaworu EGR silnik od razu pracuje równo.

Co może być przyczyną tego że otwrcie egr tak źle wpływa na pracę silnika.

Nie ma żadnych błędow, które mogły by mieć związek.

Opublikowano

Zaworek sterujący jeśli już to wymień na zaworek firmy pierburg, bo taki szedł na pierwszy montaż. Ten Magneti marelli może nie działać poprawnie. Tym bardziej że po wymianie jest gorzej o ile dobrze zrozumiałem. Dobrze podłączyłeś podciśnienia? Na zaworze są dwa króćce opisane jako VAC oraz OUT. Do króćca VAC podpinasz zasilanie podciśnienia z magistrali, a do OUT podpinasz wężyk idący do zaworu egr. A co do turbo dziury to może kiepska regeneracja turbiny?? Często jest tak, że po regeneracji źle wyregulowana turbina wstaje za późno.

Opublikowano (edytowane)

Problem może tkwić również w samym zaworze EGR. Jakieś 2 tyg temu wymieniłem zaworek podciśnienia bo egr szalało na wolnych obrotach jak i podczas jazdy jednostajnym tempem. Mianowicie auto cały czas lekko szarpało, falowało, ciężko to nazwać. Wartości przepływomierza ciągle się wahały o jakieś 150-200 jednostek w odstępach pół sekundowych, po prostu egr się zamykał i otwierał ciągle. Zaworek wymieniłem na nowy pierburg, do tego kompletna wymiana wężyków podciśnienia, zniwelowało to ciągłe otwieranie i zamykanie się egr ale pozostał problem szarpnięcia podczas jazdy z jednostajną prędkością, najmocniej było to czuć jak jechałem np 70 na 5 biegu i dodawałem lekko gaz w tedy silnik potrafił szarpnąć, egr czyściłem i sprawdzałem czy utrzymuje podciśnienie, wszystko wyglądało ok ale tak na prawdę ok nie jest skoro tak się dzieje. Ograniczając go w disie do 40mg/suw problem zniknął w 80% potrafi szarpnąć raz lub dwa podczas trasy 50 km, a wcześniej było to ciągłe. Czyli najwidoczniej coś z tym zaworem jest nie tak. 

Edytowane przez Franczesko1991

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.