Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

BMW E87; 118d; N47; 2.0d; 143 KM; 2007 r. 

Mam problem z klimatyzacją. Awaria polega na tym, że klimatyzacja raz działa a raz nie (jeżeli działa to ma często małą wydajność, zwłaszcza w upalne dni). W aucie została sprawdzona szczelność przez mechanika (jest szczelna) oraz został uzupełniony czynnik. Kupiłem manometry do podłączenia ciśnienia LP i HP. Po podłączeniu wskaźników (bez włączenia klimatyzacji) ciśnienia są prawie równe i wskazują około 5 - 6 bar (na LP i HP). Następnie uruchamiam klimatyzację przyciskiem AC, sprzęgło łapie na sprężarce klimatyzacji i są dwa scenariusze... albo ciśnienia 5-6 bar zostaną na porcie LP i HP wtedy klimatyzacja nie chłodzi (również wiatrak chłodnicy się nie uruchamia) albo ciśnienie LP zacznie spadać do około 2 bar a ciśnienie na HP rosnąć do około 13 bar (wiatrak na chłodnicy włączy się gdy ciśnienie jest około 8 bar; klimatyzacja zaczyna chłodzić). Tak klimatyzacja zachowuje się na biegu jałowym, na postoju. Dodam, że czasami słyszę głośniej jak sprzęgło łapie a czasami ciszej (może to już moje przewrażliwienie). Ważna uwaga to taka, że zawór sterujący sprężarką został wymieniony na nowy. 

Następnie opiszę jak ciśnienie HP i temperatura parownika zachowuje się podczas jazdy. Gdy klimatyzacja zacznie chłodzić (na postoju) ciśnienie nabija do około 12-13 bar, temperatura parownika spada poniżej 10 st (przeważnie temperatura parownika wynosi 7 st.), temperatura z nawiewu (środkowego) wynosi około 10 st. Gdy zacznę jechać ciśnienie na HP spada do około 6 bar. Gdy temperatura parownika utrzymuje się w granicach 6 stopni to klimatyzacja fajnie działa, czuć ją. Potrafi być tak, że też przy 6 barach temperatura parownika się podniesie do 18 st. a nawet do 28 stopni gdy włączę wydajność na max (16 stopni, maksymalny nadmuch). 

Nastąpiła też sytuacja taka, że podczas jazdy na HP ciśnienie wynosiło 6 bar, temperatura parownika około 13 st., z kratek powietrze miało temperaturę około 20 st. (ustawiona temperatura na panelu 17 st.). Zatrzymałem się, wyłączyłem klimatyzację, a następnie włączyłem. Ciśnienie nagle poszło na 13 bar, temperatura parownika na 5 st. Klimatyzacja zaczęła dobrze chłodzić. Następnie ruszyłem w trasę i ciśnienie spadło na 6 bar ale temperatura parownika utrzymywała się na poziomie 8 st. 

Przy wszystkich próbach wartość zadana temperatury na panelu była w zakresie 16 - 18 st.

 

Co może być przyczyną takiego działania? Może to zbieg okoliczności ale zauważyłem, że gdy temperatura na zewnątrz jest wysoka (powiedzmy 25 st. i więcej) to raczej mało prawdopodobne, żeby klimatyzacja zaczęła chłodzić... 

Dodam że do wiatraka dochodzi zasilanie i sygnał PWM gdy klimatyzacja zacznie pracować, tzn. że ciśnienie będzie nabite powyżej 8 bar (około). Sygnał PWM do czujnika klimatyzacji dochodzi.

W załączniku przesyłam parę zdjęć z odczytów. 

Proszę Was o pomoc, poradę.

5_5bar_temperatura parownika 13 st..jpg

6 bar_temperatura parownika 6 st..jpg

6_5 bar_temperatura parownika 28st..jpg

9_5bar_temperatura parownika 4 st..jpg

12 bar_temperatura parwonika 6 st..jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wygląda na to że mam ten sam problem. Wysoka temp na zewnątrz i klimy brak. Jakim programem odczytujesz te wskazania z klimy ?

Opublikowano

Mam to samo tylko w Toyocie GT86 jak jest trochę cieplej to klima "umiera" a jak zimno to mrozi jak szalona. Problemem jest brak czasu żeby pojeździć autem z podpiętym kompem i "przedzwonić" co pokazują czujniki naokoło klimy a jestem 100% pewny że to wina któregoś czujnika pomimo że żaden nie zgłasza awarii. @BobKelso ten program to ISTA.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.