Skocz do zawartości

aktywny tempomat


KTM71

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w trakcie doposażania G30 (2017) w aktywny tempomat. Przyciski na kierownicy zamontowane, radar zamontowany (nr radaru 66 31 6 892 575) przewody z radaru doprowadzone do modułu SAS, zasilanie zrobione, masa podłączona. Czekam na zakodowanie. Tylko mam pytanie czy ten aktywny tempomat to jest z funkcją stop&go (ruszanie z miejsca) czy tez tylko działa od 30 km/h? Czy to zależy od kodowania czy też od rocznika samochodu lub rodzaju zamontowanego radaru?

 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2024 o 20:56, KTM71 napisał(a):

Jestem w trakcie doposażania G30 (2017) w aktywny tempomat. Przyciski na kierownicy zamontowane, radar zamontowany (nr radaru 66 31 6 892 575) przewody z radaru doprowadzone do modułu SAS, zasilanie zrobione, masa podłączona. Czekam na zakodowanie. Tylko mam pytanie czy ten aktywny tempomat to jest z funkcją stop&go (ruszanie z miejsca) czy tez tylko działa od 30 km/h? Czy to zależy od kodowania czy też od rocznika samochodu lub rodzaju zamontowanego radaru?

 
 

Mam aktywny radar z tą funkcją. Ogólnie wystarczy jak się toczysz to już możesz aktywować tempomat, jego minimalna wartość to 30 km/h, ale radar będzie i tak trzymał odległość i trzymał niską prędkość.

Odnośnie Stop & Go - funkcja działa wtedy, gdy auto wykryje pasy ruchu - wtedy na zegarach po lewej świeci się taka zielonka ikonka z autem w poprzek pasów. Bez tego może się samodzielnie zatrzymać, ale już nie ruszy gdy auta przed nim ruszą - trzeba albo dotknąć pedał gazu albo przesunąć rolkę od tempomatu w górę.
A gdy ikonka się świeci, to wtedy podąży za autem poprzedzającym jak pies.

Ikonka jednak zapala się u mnie stosunkowo rzadko, pasy muszą być dość wyraźnie wymalowane. Najczęściej wykrywa je na drogach ekspresowych i drodze poza miastem gdy jadę szybciej, w mieście coś nie chce wykrywać. Wtedy też samochód będzie asystował przy opuszczaniu pasa ruchu, tj. będą lekkie wibracje na kierownicy. Nie mylić tego z Assist Plus, bo to jest jeszcze wyższa funkcja (automatyczne sterowanie / utrzymanie w pasie ruchu). Ja mam zwykły Driver Assist.

Lane keep assist - BMW 5-Series Forum (G30)

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylicie troszke systemy. Stop &go nie musi wykrywac pasow , wtedy ta funkcja nie mialaby sensu bo faktycznie wykrywanie i utrzymywanie pasow rychu dziala powyzej 70km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo , tzn na lokalnej drodze auto zatrzymuje się na skrzyżowaniu za autem ale już nie ruszy , z kolej przy drogach kilku jezdniowych auto samo się zatrzyma i ruszy. Do tej pory nie wiem od czego to zależy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 18.06.2024 o 17:38, KTM71 napisał(a):

Radar doposażony,  nie spojrzałem z tym ruszaniem odnośnie tych pasów, ale startuje z miejsca po zatrzymaniu do "0".  Doposażenie banalnie proste. 

To banalnie proste zalezy od rocznika i obecnego wyposazenia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja temat doposażenia w radar ogarnąłem w 5 godzin. Fakt kolega mi kodował. Demontaż zdrzaka, pociągnięcie dwóch przewodów z modułu SAS i jednego ze skrzynki bezpieczników, masa podłączona "po drodze" . Otwory już są w belce na uchwyt radaru. wymiana kratki w zderzaku. No i przełożenie przycisków w kierownicy. Myślę, że to żadna filozofia dla w miarę ogarniętej osoby. Doposażenie kosztowało mnie około 1000zł (radar kpl. ok. 850zł, kratka 150zł, kiera z przyciskami 800zł - sprzedałem swoją za 800zł ) kodowane w gratisie 😉 . Orientowałem się to chcieli około 6000zł za doposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście nie musiałem zmieniać pompy ABS i doposażać w moduł SAS ponieważ miałem już tak doposażone BMW, co zminimalizowało koszty i samo doposażenie. Jeżeli samochód nie jest przygotowany to znacznie komplikuje montaż jak i również zwiększa koszty (zmiana pompy, doposażenie w moduły itp.) . Oczywiście w moim przypadku był to prosty montaż. Została mi tylko jeszcze kalibracja radaru (500-800zł). Cały czas mowa jest o przedlifcie, ponieważ nie wiem jak sprawa wygląda w poliftach.

Edytowane przez KTM71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 20.06.2024 o 18:37, KTM71 napisał(a):

No oczywiście nie musiałem zmieniać pompy ABS i doposażać w moduł SAS ponieważ miałem już tak doposażone BMW, co zminimalizowało koszty i samo doposażenie. Jeżeli samochód nie jest przygotowany to znacznie komplikuje montaż jak i również zwiększa koszty (zmiana pompy, doposażenie w moduły itp.) . Oczywiście w moim przypadku był to prosty montaż. Została mi tylko jeszcze kalibracja radaru (500-800zł). Cały czas mowa jest o przedlifcie, ponieważ nie wiem jak sprawa wygląda w poliftach.

Tak, 

Od lipca 2019 jeśli się nie mylę, potrzebne są licencje FSC dodatkowo.

U Ciebie tak jak piszesz, pompa ABS i SAS odchodzi, a to baardzo dużo ułatwia 🙂 + to że masz odpowiedni KAFAS

Edytowane przez luk_byd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.