Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam taki problem, że po uruchomieniu silnika ekran włącza się z opóźnieniem kilku do kilkunastominutowym. Nie działa wtedy radio, navi, czujniki parkowania, rozpoznawania znaków. Problem jest taki, że jak odczytuje kody na ISTA+ (wszystkie błędy związane z odbiornik KAFAS, nadajnik ZGM (E07C09, E07C0A, E07C14) oraz wskazany błąd E114BC Tablica przyrządów rozpoznaje usterkę na MOST.) to po skasowaniu błędów i zresetowaniu nadajnika ZGM to ekran  od razu się włącza ale tylko na kilka odpaleń i potem problem znowu wraca. Przerabiał już ktoś taki temat? W czym szukać przyczyny? Akumulator jest nowy bo myślałem, że to może być przez to ale nic nie pomogło.

Opublikowano

wg. mnie problem nie jest w KAFAS, on tylko raportuje błędy, że nie dostał informacji z nawigacji. Z opisów błędów bardziej bym obstawiał cos na magistrali MOST lub samą jednostkę nawigacji.

Licznik masz 6WA czy podstawowy?

Który rocznik auta? rozumiem, że przed liftem? to F10/F11?

co masz wpięte w MOST? ZGM i nawigację czy coś jeszcze?

Więcej błędów poza tymi podanymi nie ma?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

licznik mam 6WA

rok produkcji 2010

w most jest wpięte ZGM, nawigacja i rozpoznawianie znaków

Wszystkie błedy jakie pokazuje są związane z odbiornikiem KAFAS i nadajnikiem ZGM no i zawsze jest błąd E11BC Tablica przyrządów rozpoznaje usterkę na MOST.

W czasie kiedy nie działa radio i ekran się nie włącza to słychać, że coś tam się gdzieś "mieli", pika coś pod deską

 

od czego zacząć, żeby zdiagnozować usterkę?

Opublikowano

Nie wiem czy w F to działa tak samo ale w E wystarczy odpiąć kable most z wtyczki i je połączyć ze sobą żeby pominąć sterownik i jak radio zadziała normalnie to właśnie przy tym sterowniku jest usterka. Oczywiście trzeba będzie odpinać te sterowniki pojedynczo żeby znaleźć co jest uszkodzone.

Opublikowano
1 godzinę temu, pablobmw napisał(a):

w most jest wpięte ZGM, nawigacja i rozpoznawianie znaków

Rozpoznawanie znaków (KAFAS) nie jest wpięty w MOST. Jeżeli masz licznik 6WA to licznik jest wpięty w MOST.

Zrób screena drzewa sterowników z ISTA.

2 godziny temu, pablobmw napisał(a):

Wszystkie błedy jakie pokazuje są związane z odbiornikiem KAFAS i nadajnikiem ZGM no i zawsze jest błąd E11BC Tablica przyrządów rozpoznaje usterkę na MOST.

Jeżeli nawigacja nie wstaje przez pewien czas to KAFAS nie dostaje komunikatów z nawigacji. I wtedy są błędy w KAFAS, ale to nie mówi nic czemu nie wstaje nawigacja.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
19 godzin temu, adam111 napisał(a):

Rozpoznawanie znaków (KAFAS) nie jest wpięty w MOST. Jeżeli masz licznik 6WA to licznik jest wpięty w MOST.

Zrób screena drzewa sterowników z ISTA.

Jeżeli nawigacja nie wstaje przez pewien czas to KAFAS nie dostaje komunikatów z nawigacji. I wtedy są błędy w KAFAS, ale to nie mówi nic czemu nie wstaje nawigacja.

bledy.thumb.jpg.effd5a6428f49b41cee0b3f1e361733c.jpgerror.thumb.jpg.7771cedff9b10bfa1a621c0b8b5baa2b.jpgdrzewo.thumb.jpg.c6fc40b06510dd99e95570839b83266c.jpg

Opublikowano (edytowane)

Odłącz CBX-Media i zobacz czy jest lepiej.

 

EDIT: odłącz w sensie odepnij światłowód od CBX-Media i złącz go ze sobą te odpięte części. np. za pomocą takiej pętli:

image.png.01091408a789dc342db17072bf55b13a.png

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
3 minuty temu, adam111 napisał(a):

Odłącz CBX-Media i zobacz czy jest lepiej

jak to zrobić?

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, pablobmw napisał(a):

jak to zrobić?

właśnie edytowałem swoją poprzednią wiadomość, za pomocą takiej pętli. CBX-MEDIA jest chyba w bagażniku pod podłogą bagażnika przy samych siedzeniach (nie mam u siebie napisane na podstawie informacji znalezionej w internecie) w bagażniku we wnęce po lewej stronie.

 

Albo możesz zrobić metodą druciarsko-tymczasową, wziąc wypiąć z wtyczki oba światłowody i wsadź je do słomki tak żeby były na siebie skierowane i zakręć taśmą żeby nie wypadły.

Pętla światłowodowa jak sama nazwa wskazuje musi być pętlą:)

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
6 minut temu, adam111 napisał(a):

właśnie edytowałem swoją poprzednią wiadomość, za pomocą takiej pętli. CBX-MEDIA jest chyba w bagażniku pod podłogą bagażnika przy samych siedzeniach (nie mam u siebie napisane na podstawie informacji znalezionej w internecie).

dzięki za podpowiedz, tylko takie pytanie mam: jak zapętlę te cbx-media to jakie funkcje zostaną wyłączone?

Opublikowano
2 minuty temu, pablobmw napisał(a):

dzięki za podpowiedz, tylko takie pytanie mam: jak zapętlę te cbx-media to jakie funkcje zostaną wyłączone?

Chyba bluetooth (łączenie z telefonem itp), nie wiem dokładnie nie mam u siebie tego. Bardziej mi chodzi, że jak odłączysz to sprawdzisz czy dalej nawigacja nie wstaje. Pojeździj kilka dni i jak będzie ok z nawigacją (i rozpoznawaniem znaków) to znaczy, ze problem jest właśnie w tym module.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, zakupiłem pętle i odłączyłem cbx-media, niestety nie pomogło. Ekran dalej nie włacza się od razu a opóźnienie jest takie samo jak przed odłączeniem. Pomożecie z jakimś innym pomysłem gdzie leży przyczyna?

IMG20240713140633.jpg

Opublikowano

S0275 MOST pęknięcie pierścienia. Od tego bym zaczął, usunąłeś błędy i z czytałeś co wróciło czy tylko z czytałeś? Jeśli tylko z czytane to nie wiadomo czy to są aktualne czy też archiwalne błędy. 

Opublikowano
10 minut temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

S0275 MOST pęknięcie pierścienia. Od tego bym zaczął, usunąłeś błędy i z czytałeś co wróciło czy tylko z czytałeś? Jeśli tylko z czytane to nie wiadomo czy to są aktualne czy też archiwalne błędy. 

to są aktualne błędy po skasowaniu starych i przejechaniu paru km

Opublikowano

No to wyglada na uszkodzony światłowód,  trzeba by było przejrzeć całą pętlę czy nie jest uszkodzony któryś kabel. A co ista podpowiada po kliknięciu w ten błąd? Pewnie nie sprawdzałeś. 

Opublikowano
2 godziny temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

No to wyglada na uszkodzony światłowód,  trzeba by było przejrzeć całą pętlę czy nie jest uszkodzony któryś kabel. A co ista podpowiada po kliknięciu w ten błąd? Pewnie nie sprawdzałeś. 

jakby pętla była uszkodzona to wydaje mi się, że w ogole by się ten ekran nie włączał. A tu jest tak, że włacza się po skasowaniu błędów kilka razy od razu i potem po odpaleniu, któryś raz włącza się z dużym opóźnieniem. Jak nie działa ekran to słychać ze w schowku "coś mieli, pika"

 

może ten headunit jest padnięty, idzie to jakoś sprawdzić?

Opublikowano

Nie wiem czy jest tak samo w e6x jak i f1x ale u mnie jak padł MULF to ekran z radiem szalał włączał i wyłączał się w bliżej nieokreślonej sekwencji a jak padło radio to ekran też umarł. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.