Skocz do zawartości

naped xDrive a opony


amzvip101

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy aucie z ukladem xDrive mozna uzyc na przedniej osi opony bez RUN Flant, a z na tylniej z Run Flatem? Czy ma to jakies znaczenie dla rozdzielacza napedu? I czy trzeba wymieniac za jednam razem caly komplet 4 opon, czy mozna, najpierw przod a za jakis czas tyl (roznica w wysokoscie bieznika)? Czy sa w tym temacie jakies oficjalne dokumentacje  BMW?

Pytam bo, wlasnie warsztat odrzucil mi naprawe gwarancyjna motywujac to tym ze sa rozne opony na przedniej i tylniej osi. 

Edytowane przez amzvip101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I warsztat mial racje. Jest na ten temat mnóstwo informacji tutaj na forum. Wystarczy poszukac a nie spamowac 😎😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cyt. z serwisówki:

dla pojazdów z napędem na wszystkie koła:

  • Rozmiar opony, producent i bieżnik opony muszą być identyczne na wszystkich kołach; różne rozmiary opon między osią przednią i tylną są dopuszczalne tylko w przypadku zamontowania opon mieszanych.
  • Różnica bieżnika pomiędzy oponami we wszystkich pozycjach kół nie może przekraczać 2 mm (normalna jakość systemów sterowania kołami i wymagania dotyczące geometrii kół)
Linki sponsorowane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2024 o 20:29, saab napisał(a):

I warsztat mial racje. Jest na ten temat mnóstwo informacji tutaj na forum. Wystarczy poszukac a nie spamowac 😎😜

Nie chodzi o informacje na forum, a o oficjalne dokumentacje BMW dostepne dla klienta, czy to w instrukcji samochodu czy gdzies na oficjalnych internetowych stronach producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
7 godzin temu, amzvip101 napisał(a):

Nie chodzi o informacje na forum, a o oficjalne dokumentacje BMW dostepne dla klienta, czy to w instrukcji samochodu czy gdzies na oficjalnych internetowych stronach producenta.

Nie oczekuj, że instrukcji znajdziesz zapis czy 3 z 4 opon mogą być rft, a ta czwarta standardowa.

Przeczytaj jednak część instrukcji gdzie napisano o oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Ponta napisał(a):

Nie oczekuj, że instrukcji znajdziesz zapis czy 3 z 4 opon mogą być rft, a ta czwarta standardowa.

Przeczytaj jednak część instrukcji gdzie napisano o oponach.

Nikt tutaj nie pytal o 3 z 4 opon, tylko o to czy mieszane opony pomiedzy osiami sa dopuszaczalne czy nie. W tym jest cala rzecz. Jesli serwis BMW odrzuca naprawe gwarancyjna z takim opisem, to chcialbym wiedziec na jakiej podstawie. Bo moim zdaniem, rozmiar opony z ROF czy bez jest nadal taki sam.

W instrukcji wlasnie nie ma takiej informacji.

Edytowane przez amzvip101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dobrze, ale jaka logika się za tym kryje? Oszczędność?

Po co to ryzyko? Te opony mają zupełnie inne właściwości i nie będziemy ci na siłę udowadniać twojej teorii. Po co sam chcesz się przekonać co powie ASO jak coś siądzie?

Czysta logika mówi, by tego nie mixować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie jest proste i obserwowane na wielu forach i proszę nie zarzucać patrzenia komuś w kieszeń ale sprowadza się to zwyczajnie  do zakupu auta/ modelu, którego potem koszt utrzymania przerastają nowego właściciela i zaczynają się kombinacje  a ROF a może nie , a może opony w rozmiarze bez homologacji, a może różne na osiach,  a może wielosezonowe a może bieżnikowane itd. .... a może poprostu inny segment , inna marka ....

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o wysokosc bieżnika a nie o rof czy rozmiar. Roznica w wysokosci bieżnika jest zabojcza dla xdrive. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 8.06.2024 o 20:38, mirkomz napisał(a):

 

Cyt. z serwisówki:

dla pojazdów z napędem na wszystkie koła:

  • Rozmiar opony, producent i bieżnik opony muszą być identyczne na wszystkich kołach; różne rozmiary opon między osią przednią i tylną są dopuszczalne tylko w przypadku zamontowania opon mieszanych.
Linki sponsorowane

To jakaś bzdura...

Z przodu mam inne, z tyłu też. Oryginał z salonu, zresztą tabliczka mówi o dopuszczeniu innych rozmiarów:

1. przód  225/50 R18

2. tył   255/45 R18

Zastanawiam się z czego to wynika (wiecie??), ale nowe kupie takie same lub 4x225/50 R18

Oczywiście ten sam producent (z * pod BMW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale czego nie rozumiesz? Przecież jest napisane jak wół, że różne rozmiary opon są dopuszczalne w przypadku stosowania opon mieszanych. Ważne, żeby obwód koła się zgadzał i tyle. U siebie na lato mam (koła fabryczne) z przodu 245/35R20, a z tyłu 275/30R20 i wszystko gra, bo wszystko się zgadza. Na zimę natomiast mam z przodu 245/40R19, a z tyłu 275/35R19 i też wszystko się zgadza, bo są to oryginalne koła. Oba komplety są na oponach RoF z homologacją BMW.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Blupol napisał(a):

To jakaś bzdura...

Z przodu mam inne, z tyłu też. Oryginał z salonu, zresztą tabliczka mówi o dopuszczeniu innych rozmiarów:

1. przód  225/50 R18

2. tył   255/45 R18

Zastanawiam się z czego to wynika (wiecie??), ale nowe kupie takie same lub 4x225/50 R18

Oczywiście ten sam producent (z * pod BMW)

No i zrobiłeś źle. Nie możesz takich samych opon założyć jeśli z tyłu masz szerszą felgę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w ubiegłym tygodniu po najechaniu na studzienkę pękła przednia opona.

Od razu w serwisie wymienili mi przód na nowe, na tylne niestety trzeba jeszcze czekać. Nigdzie nie mieli Pirelli 20' tyłu 275/30R20.

Teraz pytanie czy można jechać autem w trasę 300km, czy lepiej czekać aż tył zostanie wymieniony? Tył przejechał jakieś 20 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2024 o 08:13, derlysy napisał(a):

No i zrobiłeś źle. Nie możesz takich samych opon założyć jeśli z tyłu masz szerszą felgę.

nic nie zrobiłem, bo nie kupiłem 😉

Ale fakt: szersza opona z tyłu jest jednoznaczna z szerszą (?) felgą... Nie sprawdzałem felg, przyznaję.

 

Natomiast dziwi  mnie zapieranie się niektórych, że opony do xdrive MUSZĄ mieć jednakowy obwód. Jak widać nie, skoro wszystkie felgi mam R18, a opony różnią się profilem (50-45) i jest to akceptowalne przez producenta. hmmm.....

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
2 godziny temu, Blupol napisał(a):

nic nie zrobiłem, bo nie kupiłem 😉

Ale fakt: szersza opona z tyłu jest jednoznaczna z szerszą (?) felgą... Nie sprawdzałem felg, przyznaję.

 

Natomiast dziwi  mnie zapieranie się niektórych, że opony do xdrive MUSZĄ mieć jednakowy obwód. Jak widać nie, skoro wszystkie felgi mam R18, a opony różnią się profilem (50-45) i jest to akceptowalne przez producenta. hmmm.....

Muszą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.