Skocz do zawartości

530XD GT madBMW-5


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Siemano Yaz 🙂

Dołączam do działu, bo coś tu pustką wieje!

 

BhPrSdt.png

 

bs1dkll.png

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powitać nowego - starego forumowicza!

Może teraz się deko ożywi 😉

Pogratulować nabytku i niech służy. Będziesz albo pewnie już jesteś zadowolony z przesiadki.

To ta, o której pisałeś?

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie to co opisałem. Proste przedliftowe, od właściciela który kisił 11 lat w garażu i co roku odstawiał na sweris w ASO 😄
Nalotu 150 tysi, jedna szkoda w historii to dewastacja drzwi pasażera (też robiona w ASO 10 lat temu), a w styczniu przed przeglądem oddał na regenerację DPFa, więc czysty, 1g popiołu.

Z wypasów dużo nie ma, tylko adaptacyjne zawieszenie - EDC.

Żonka się cieszy z kamerek cofania, dzieciaki z systemu multimedialnego z DVD i miejsca na nogi, a ja bo to kawał byka, mogę usiąść za sobą w komforcie, pierwszy samochód gdzie będę się bił z chłopakami kto siedzi z tyłu 😅

Można powiedzieć, że idelany samochód rodzinny. Coś tam szukałem, czy nie zmieniać marki.... ale Tydzień na zastępstwo miałem VW Tourana, mimo, że nówka to podskoku do GT nie ma, poza miejscem w kabinie, nie ma się czym równać. Wcześniej miałem Superba, w wersji "sport" z podwójnymi klejonymi szybami, ale podobnie - plastikowa zabawka, zero wygłuszenia i miękkie zawieszenie - lata po autobanie przy 120 i lekkim wietrze, do L&K tylko na 5 min wsiadłem i przy moim wzroście te fotele się nie nadają nawet, ale zakładam że wrażenia z jazdy pewnie takie same jak sport... a łudziłem się, że 10 lat od kiedy ostatnio takie porównania robiłem dla VAGów może coś zmienić na plus.

Co do roboty - bo zawsze coś się znajdzie:

- odpływy panoramy do sprawdzenia - profilaktycznie

- w schowku bagażnika bliżej foteli trochę się zbiera woda - informacja od poprzedniego właściciela - ktoś wie gdze szukać problemów?

- delikatne stuki przy delikatnym machaniu kierownicą - jakiś krzyżak kierownicy do wymiany? bo zawias ideolo ale też będę sprawdzał dokładnie

- czasem coś się dzieje z BT - wszystko niby podpięte, ale za którymś razem jak wsiadam to nie ma dźwieku muzyki po BT z telefonu, potrafi się załączyć dopiero po np 5 minutach.

- wymiana oleju w skrzyni - zakładam, że jeszcze nie było

 

Później to już kwestie rozrywkowe:

- wymiana dysku na SSD

- może wymiana tylnego DVD na coś co ma wyjście HDMI - siedzi z czinczami i działa, ale fajnie byłoby Switcha podpiąć chociaż na długie trasy po niemieckich autobanach

 

No i chyba tyle. Androida nie widzę sensu zakładać, to co siedzi jest ok, zestaw głośnomówiący działa fajnie.

 

No i pełen detaling, bo samochód super zadbany, ale porządnym czyszczeniem nieskalany, nawet wosku nie ma.

- drobna polerka i powłoka ceramiczna na wszystko, łącznie ze szkłem i felgami

- porządne doczyszczenie wnętrza

- pewnie oklejenie matami drzwi

 

No i jeszcze pozostałe kwestie:

- odłczenie xDrive na okres letni (po co ma mielić na suchej nawierzchni)

- wgranie softu do skrzyni (Stage1 czy coś - bo strasznie niskie obroty trzyma, przełącza biegi nawet przy 1500-1800 obrotów, a sport mam wrażenie że za wysoko idzie)

- może jakaś wymiana uszczelek drzwi, musze się jeszcze rozeznać czy i co może być zużyte. Trochę porwana na górnej krawędzi jest uszczelka oddzielająca szyby w drzwiach tylnych

 

To co widzę przechodząc z e39 na e61 i f07 - degradacja wykonania wnętrza - plastiki coraz mocniej trzeszczą, spasowanie coraz gorsze - uginają się pod dotykiem. Wygłuszenie - między e39 a e61 - różnica była żadna. Tutaj czuć, że przy prędkościach do 120 - jest lepiej. Ale i tak będę wygłuszał drzwi, bo głośniki trochę popierdują przy większym basie.

 

No i mam nadzieje, że podobnie jak poprzednik - posłuży conajmniej 6 lat, bo już poważnie nia mam pojęcia na co zmieniać 😁

 

 

Comfort and interior equipment

S402 Panorama glass roof
S416 Roller sun visor, rear lateral
S423 Floor mats velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior mirror with automatic-dip
S441 Smoker package
S456 Comfort seat with memory
S488 Lumbar support, driver and passenger
S494 Seat heating driver/passenger
S4CA High-gr.wood vers.,varieg.ash anthracite
S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl
S4UR Ambient interior light
S4UY Ski and snowboard bag
 

 

Multimedia

S609 Navigation system Professional
S614 Internet preparation
S615 Extended BMW Online Information
S620 Voice control
S633 Preparation, mobile phone, Business
S696 DVD changer
S698 Area-Code 2 for DVD
S6FG Rear-compartment entertainment
S6FL USB/audio interface
S6NF Music interface for Smartphone
S6VC Control, Combox

 

Driver assistance and lightning

S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S548 Kilometre speedo
S571 Reinforced power supply
S5DL Surround View
 

 

Wheels and drive

S223 Electronic Damper Control (EDC)
S229 Dynamic Drive
S230 Extra package, EU-speciifc
S2B2 BMW LA wheel double spoke 316
S2PA Locking wheel bolt
S2VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
S2VB Tyre pressure display

 

Environment and safety

S302 Alarm system
S316 automatic trunk lid mechanism
S319 Integrated universal remote control
S322 Comfort access
S323 Soft-Close-Automatic doors
S3AG Reversing camera
S851 Language version German
S877 Omission of non-combined operation
S879 On-board literature, German
S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km
S8TH Road sign detection
S8TL Dummy-SALAPA
S8TN Daytime driv.lights adjus.via light menu

 

Individual equipment

S760 High gloss shadow line
S761 Individual sunshade glazing
S775 Headlining anthracite

 

Other equipment

S1CB CO2 equipment
S1CD Brake Energy Regeneration
SA090 90 Ah AGM battery
SKK04 Suction throttle deactivation
Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Na początek "nowa" skrzynia biegów i odlączenie przedniego napędu, samochód z 2 tonowego ospałego kloca stał się zwinnym agresywnym klocem 🤩

Jak ktoś się zastanawia czy warto - warto.

Na Stage1 skrzynia w trybie D działa praktycznie normalnie, tylko szybiej zmienia biegi i w każdym trybie wyświtela numer biegu który jest zapięty. W trybie Sport i Sport+ zmienia się nie do poznania, dużo lepiej spina biegi.

Dopiero po wszystkim poczytałem co konkretnie zmieniają stage 1,2 i 3 i to na czy mi zależało, czyli podniesienie obrotów zmiany biegów na D jest w stage 2, więc w najblizym czasie, jak się trochę rozjeździ zmieniam na to własnie. Dodatkowo w Sport+ całkowicie odłącza TC i DSC więc i pobawić się trochę będzie można 🙂

Do kodowania potrzebowałem ENET po Wifi, trochę trzeba było poczekać, ale jest i działa jak należy:
https://vi.aliexpress.com/item/1005004870958633.html

Z BimmerTool też pięknie działa i do tego dużo szybciej niż po BT.

 

c7UIFC5.jpg

 

81Erizz.png

Edytowane przez madseason
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.