Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie,

mój 1 post:)

mierze się z problemem wibracji na karoserii podczas wyhamowywania z prędkości 100km/h i wyżej. Drgania mocne przy lekkim wciśnięciu pedała hamulca , a podczas silnego wyhamowywania z dociśniętym mocno pedałem przy szybkim wytrącaniu prędkości drgania wytłumiane. Przy prędkościach ok. 80km/h  i niższych drgania nie wyczuwalne. Drgania występują tylko podczas hamowania. Przy jeździe z dużymi prędkościami bez wciskania hamulca drgania nie występują. Drgania przenoszą się tylko na karoserię , nie ma drgań przenoszonych na kierownicę lub pedał hamulca.

Serwis BMW zdiagnozował w 1 kolejności tylne piasty z łożyskami jako powód wibracji/drgań. Wymienili i nie pomogło, nie wykonali odczytów z zegara po wymianie piast, czy mają bicie i ewentualnie jakie mają wartości.  Kolejno wskazali na krzywe tarcze , więc wymieniłem na firmę FEBI komplet z klockami. Drgania pozostały. Tym razem w serwisie wskazali podczas diagnostyki, że tarcze nie oryginalne a są to zamienniki i mają bicie na poziomie 0,04 (po nowych piastach i nowych tarczach FEBI odczyt z zegara). Zdecydowałem się wymienić na ich oryginał. Założyli i wykonali odczyt zegarowy na poziomie 0,02 ( po nowych piastach i oryginalnych tarczach z klockami) , niestety drgania nadal pozostały. Moim zdaniem zbyt małe wartości aby powodowały tak silne drgania.  Tym bardziej, że wykonali również odczyt na tarczach przedniej osi i także wyszły odczyty na zegarze 0,02, a żadnego bicia na kierownicę nie ma przy 0,02 przy obojętnie jakich prędkościach. Nie przenosi żadnych drgań na kierownicę lub pedał hamulca.

W międzyczasie testowałem 3 komplety kół , jeden z nich pochodził z serwisu, a drugi i 3 były moje i były testowane na Hunterze w serwisie BMW z testem drogowym i nic błędnego testy nie wykazały. Wykonałem diagnostykę na stacji ASO na szarpakach, itp.   Nie znaleziono uszkodzeń gum, łączników, itd.

Auto przejechane 130tyś. Drgania pojawiły się przy ok. 120tyś. i przez 4 mc nie mogą sobie poradzić.  Nie kojarzę zdarzeń po których mogłyby zaistnieć owe drgania.

Proszę o wskazanie przyczyny. Póki co w serwisie leczą, a nie znajdują przyczynę. Jedyny element układu hamulcowego na tylnej osi jaki nie został do tej pory wymieniony to szczęki.

Pozdr.

 

 

Opublikowano

To zdemotuj do testow szczeki - sa odpowiedzialne ( tak bylo w poprzednich modelach ) tylko za hamulec tzw „ reczny” 

Opublikowano

W G31 nie ma żadnych szczęk z tyłu. Nie ma tam hamulca bębnowego (postojowego). Zresztą już w F10/11 go tam nie było. Za wszystko odpowiedzialny jest jeden zacisk. 

Opublikowano

PS. 

W kontekście wibracji fajnie sprawę opowiadają Panowie z kanału ATE Hamulce Polska na YT

W tym całkiem ciekawy materiał "Krzywe" tarcze hamulcowe sprzed miesiąca. 

Opublikowano
19 minut temu, bankowiec napisał(a):

W G31 nie ma żadnych szczęk z tyłu. Nie ma tam hamulca bębnowego (postojowego). Zresztą już w F10/11 go tam nie było. Za wszystko odpowiedzialny jest jeden zacisk. 

Tak tez mi sie wydawalo ale nie chcialem na snafce wyjsc - ostatnie szczeko bebny w serii 5 byly w e60. 

Opublikowano

Tak, oczywiści chodzi o zaciski a nie szczęki.  

Reasumując, za drgania, które opisałem odpowiadają zaciski?

Opublikowano

 

6 godzin temu, Herszt napisał(a):

Tak, oczywiści chodzi o zaciski a nie szczęki.  

Reasumując, za drgania, które opisałem odpowiadają zaciski?

To bardzo wątpliwe. Masz xdrive? Koła na przedniej i tylnej osi zawsze miały To samo wytarcie bieżnika?

Opublikowano

Auto nie ma Xdrive.

Film z ATE obejrzałem. Okazuje się, że serwis nie ma karuzeli i badał tarcze na osi. Co zatem dalej?

Opublikowano

Ale nawet jeśli badali tarcze na osi i jak opisałem wyżej na moich nowych tarczach FEBI był odczyt 0,04, a na nowych "BMW" był 0,02 (nowe i jak się to ma do filmu z ATE?), a odczytu dokonywali z zegarem to powinni najpierw zbadać piasty, czy aby nie przenoszą krzywizny lub być może przy wymianie piast na nowe dokonali błędnego montażu.

Nie sądzę żeby dokręcali tarcze kluczem nanometrycznym, jakoś mam spore wątpliwości. Tak samo mogło być z piastami. Ale to tylko moje wątpliwości.

 

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Nowe doświadczenie.

Wibracje na karoserię powróciły, nasilając się stale w czasie użytkowania. 

Zmieniłem tym razem komplet opon na nowe wraz z wyważaniem w innej stacji kontroli na Hunterze.  

Problem ustał.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.